{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Min fødselsberetning :D {{forumTopicSubject}}

Det hele startet om morgenen her den 27 juli.
Have stadig lidt murren fra dagen før den 26 da slim proppen begyndte at gå og lidt tegn blødning.
Fik en enkelt vee hist og her med timer i mellem og varede kun 5 - 10 sekunder. Senere hen ad dagen kunne der komme en så gik der en time inden næste og måske 30 min inden næste igen.cSådan blev de ved og varede stadig ikke ret længe til jeg blev bekymret hehe
Ved 16 tiden tog vi over til min mor som jeg havde aftalt at ungene skulle spise aftensmad der og overnatte hvis det nu skulle gå i gang om natten. Og så gik sefølgelig de "veer" i stå og tænkte for mig selv at dette tager da åbenbart flere dager *g*
så spiste vi alle der og ved 20 tiden kørte mig og manden hjem for skulle pakke og gøre liften klar hvis der nu skulle ske noget.
Så gik der ikke ret længe så kom de veer igen med 10 min mellemrum måske 5-6 stykker men ville stadig vente lidt inden jeg ringet fødegangen, for de varede som sagt ikke længe nok efter min mening at der var grund til at haste afsted hehe
Ved 21 tiden fik jeg så ringet og sagde jeg gerne ville blive tjekket, så jeg kunne få en fornemmelse af hvor længe det kunne gå og om jeg skulle få sove om natten.
Så fik aftalt med jordmoren jeg bare skulle komme ind så tog vi resten derfra smiley
Kom ind på sygehuset nærmere halv 21.30 havde også min lillebror med siden han skulle overnatte ved os.
Blev hentet i døren af jdm og kom ind på en fødestue så gik hun da der var en anden som skulle ha ansvaret for mig der inde hehe Gik vel 20 min inden der kom en ny og ville undersøge mig så spurgte hun til mine veer og da kunne jeg ikke ladevære med at grine og sagde de kom som det passet dem med de mest mærkelige intervaler og ikke varede ret længe til jeg selv troede på det var fødselen som var igang., Nåh men så skulle jeg smide bukser og op på briksen så hun kunne mærke efter hvor vidt det var.. tænkte for mig selv jeg nok kun var 2 cm åben og blev sendt hjem igen. Men nej jeg var vist 5 cm åben og skulle vist ikke hjem endnu . Oki hmmm... havde et lille veddemål med min mor om jeg så fødte inden minat LOL
Kl 22.00 blev jeg indlagt og skulle s¨å bare vente på bebs ville ud smiley Nu begyndte også veerne at tage lidt til og kom med 2-3 min mellemrum
Blev tjekket igen "har mistet tidsfornemmelsen" og hun sagde så jeg var næsten 8 cm åben nu og bebsen stod skævt med hovedet og hendes hjertelrytme røg huritg op og så skulle jeg ha lagt drop med væske for at se om rytmen faldt og hvis jeg nu skulle komme til at bløde meget siden jeg var 4 gangs fødende kunne hun hurtig komme til med ekstra blod når dropet var lagt.
Først prøvede hun stikke i min venstre hånd hvilket ikke lykkedes for hende, fik vide jeg havde meget sej hud og min blodåre lavet et knæk .. "hold da kæf''' tænkte jeg " ja så skulle hun gøre det i den anden hånd da det efter hende var meget vigtig jeg fik det lagt. ja ja.. så var det højre hånds tur og lykkedes det ?? NÆÆ !! og fy for sat** det gjorde ondt. Så måtte hun tilkalde en vagt læge dims som måtte gøre det. Så på min venstre hånd igen var ved at tude så ondt gjorde det i mine hænder. Men hun fik da stukket og droppet virket . Må sige jeg var godt nok bange for jeg skulle ryge op til kejsersnit siden hun stod skævt med hovedet og hjerterytmen steg på den måde. Men droppet virkede åbenbart på hende og rytmen blev fin igen heldigvis. det var så kl 23.20 jeg fik det drop. 10 min senere kunne jeg mærke det begyndte at præsse lidt for neden men alligevel ikke og sagde at det var vandet som blokkerede meget for de veer og det, så sagde hun at hun ville prikke hul på vandet, og vupti det gjorde godt . 23.50 kom de rigtige præsveer og hovedet var skubbet rigtig ned i bækkenet og stod ikke skævt mere, det var godt nok en lættelse at få vide. og så slog det mig at jeg nok aldrig nåede at føde inden midnat var jo kun 10 min tilbage og følte aligevel på en måde det ikke rigtig var præsveer som var det *gG*
KL 23.58 blev hun født med navlesnoren rundt halsen men det fik de hurtig viklet hende ud af og så kom der et hyl og bette pigen kom op på brystet af mig.
efter nogle minutter kigget jeg på uret og regnede hurtig ud at jeg nåede det inden midnat hæhæ nok også mest fordi min anden datter blev født 23.50 hihi
Efter en time blev musen vejet og kigget på hun var 3140 G og 51 cm og jeg blev tilset og fik vide jeg godt måtte ha blødt lidt mere.. ja tak hvorfor dog det ? hehe og siden jeg skulle føde ambulant skulle jeg vente en time mere for at blive tjekket op på hvor meget jeg havde blødt osv men alt var i skønneste orden ingen sprækker eller rævner nogen steder , skulle også ha måldt blodtrykket og da var jeg ved at græde min"e" hænder gjorde ondt for var hævet og havde fået en kæmpe blodansamling . Så da hun pumpet luft i den dims troede jeg virkelig jeg skulle dø og min hånd var ved at eksplodere , da man kunne se der som hun havde prøvet stikke bare bulet ud og lignet en vulkan. så omkring kl 03 tog vi hjem smiley

Det var så det jeg sån lige kan huske i grove træk
og til dags dato har mine hænder det meget bedre kan bevæge dem igen og løfte et glas vand hehe

Er sikkert en del stave fejl osv men det følger med gratis
fortsat god dag til jer alle =O)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min fødselsberetning :D
Kommentér på:
Min fødselsberetning :D

Annonce