{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Min fødselsberetning :) {{forumTopicSubject}}

Her kommer den smiley

Fredag d.15. januar 2010 kl 9.00, skulle jeg og Anja (svigerinde) møde på fødemodtagelsen, for at blive sat i fødsel.
Jeg blev taget godt imod og ventede til 9.45 hvor der kom en jordemoder og en studerende og snakkede med mig omkring mine forventninger til fødslen.
De undersøgte mig indvendigt og var enige om at jeg kun var 1½-2 cm åben (trods jeg 2 dage forinden havde fået at vide af en læge jeg var 4 cm åben).
Men da jeg var moden, besluttede de sig for at tage mit vand og se tiden an.

Kl 10.10 fik jeg taget vandet, og blev bedt om at gå en tur en times tid.
Da jeg kom tilbage og fik kørt en strimmel var der ingen tegn på veer.
De besluttede sig for at give mig et lavement, så jeg kunne få nogle veer.
En time efter lavementet var der stadig intet sket.

Kl. 13.00 kunne de registrerer milde veer med lange mellemrum på strimmelen, så vi aftalte at afvente yderligere en time.

Kl. 14.00 var der stadig intet sket, så vi aftalte at jeg skulle have et vedrop for at få gang i sagerne.

Kl. 14.30 fik jeg lagt droppet, og max 5 min senere havde jeg MEGET kraftige veer. Kunne slet ikke ligge ordentligt og havde meget ondt. Allerede 30 min efter bad jeg om en epidural selvom jeg havde "lovet mig selv" at føde uden smertelindring. De ville lige give det noget tid før jeg fik en epidural da veerne for så vidt var "til at holde ud"..

Kl 15.45 blev jeg undersøgt indvendig og var 4 cm åben. Jeg valgte at jeg selv ville gå ned til fødegangen. Der er ca. 50 meter at gå men det tog mig et kvarter pga veerne smiley Av av hvor jeg råbte og bandede af ALLE!

Da vi kl 16.00 ankom på fødegangen var jeg 6 cm åben.
De var i tvivl om hvordan baby lå, så jeg blev bedt om at ligge på siden eller på alle fire. Jeg valgte at ligge på siden.

Kl 16.20 undersøger JM mig igen, og jeg er 9 cm åben. Jordemoderen siger at hun vil skyde på jeg har født inden kl 17.00 da jeg er en "superføder".

Kl. 16.30 får jeg ilt og bander og svovler fordi jeg føler jeg skal presse. Hun undersøger mig, og sørme om jeg ikke er 10 cm åben og Bella står klar.
Jeg bliver helt rørstrømsk og smider alt tøjet trods meget kraftige veer, så baby er klar til at komme op på min mave. JM siger at jeg ikke behøver at presse med, da min krop klarer det fint selv, men jeg syntes smerten er for stor, og det går for langsomt så jeg vælger at presse lidt med indtil hovedet er ude.

Kl 16.47 er Bella født!! Hun blev suget i svælg og næse pga fostervand/fedt, og har det ellers godt.
Hun blev født med navlesnoren om halsen, så hun var ret mørkeblå/rød.
Hun kommer hurtigt op på min mave og jeg bliver syet lidt.

Super god og hurtig fødsel trods de uoverskuelige smerter! Jeg håber jeg ALDRIG skal sættes igang igen smiley

Jeg er SÅ stolt af mig selv, over at jeg ikke fik lattergas/smertelindring, og at jeg igennem det hele.
Sidst fik jeg jo epidural så der følte jeg mig ikke SÅ sej smiley

Elsker min lille OG min store pige smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min fødselsberetning :)
Kommentér på:
Min fødselsberetning :)

Annonce