{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.775 visninger | Oprettet:

2 gangs fødende:) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg er idag 7 dage fra terminsdato, så vores lille søn kan nu komme ud hvad tid det skal væe, og det må selvfølgelig gerne være snart:) Vi har i forvejen en datter på små 15 mdr, så de bliver pseudotvillinger. Det er derfor heller ikke så lang tid siden at min krop har født sidst, og vil høre nogle af jer der har mere end et barn, om jeres 2 fødsel gik nemmere/værre, hurtigere/langsommer osv. Er begyndt at være enormt spændt, og har haft lidt muren de sidste par dage, så håber det udvikler sig:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 gangs fødende:)
  • #1   5. apr 2010 min gik meget hurtigere og så syntes jeg smerterne var værre pga det gik så hurtigt

  • #2   5. apr 2010 Fødte du før eller eftr din termin? Og hvor meget er meget hurtigere:)

  • #3   5. apr 2010 min anden gang var 5 år efter den første så ved ikke om du kan bruge det.
    jeg fødte 2 dage over tid med hjælp den var hurtigere end første gang men også fordi jm vist havde lidt travlt synes det var en hård fødsel anden gang men bette pigen var også over 1kg større end sin storesøster og det var ingen forberedt på håber ikke tredje gang bliver værre og 1kg større barn..


  • #4   5. apr 2010 gik 8 dage over termin og min nummer to fødsel varede kun i 3 timer den første varede 7 timer

  • #5   5. apr 2010 Jeg fødte begge gange før termin...
    1.gang 35+6, det tog fra veerne gik godt i gang og til jeg fødte 14timer
    2. gang 39+0, det tog fra vandet gik og til jeg fødte 15 timer


  • #6   5. apr 2010 håber bare ikke at jeg kommer til at gå over tid, har haft enormt mange bækkensmerter denne gang, fordi de 2 graviditeter ligger tæt, + man har en at bære på:) Så noget vestøv min vej vil være dejligt:)

  • #7   5. apr 2010 sender noget vestøv til dig

  • #8   5. apr 2010 tark:)

  • #9   5. apr 2010 min sviger inde har lige født nr 2 her i nat, hun har en datter på 14mdr i forvejen hun gik over tid begge gange, hun førdte den første efter 18 timer fra vandet gik og denne gang fødte hun 30 min fra vandet giik....

    jeg har selv en pige på 12mdr og venter en lille dreng her til maj/juni fik kajsesnit 1 gang og skal nok også anden gang pga (for lav fødselsvægt, svangerskabsforgiftning)


  • #10   5. apr 2010 30 min. holda helt op:) hvor længe havde hun veer?

  • #11   5. apr 2010 de nået ikk rigtig a være der omkring 1-2 timer dog havde hun haft omdt i ryggen og bækken det meste a dagen..

  • #12   5. apr 2010 hva er pseudotvillinger? smiley

  • #13   5. apr 2010 Pernille: børn født med under 18 mdr imellem sig:)

  • #16   5. apr 2010 jeg venter nummer tre, første har jeg selv født og nummer ved kejsersnit, min søn tog over et døgn at føde, men min JM har sagt at så snart jeg mærke det første tegn på at fødsel er på vej så skal jeg sende bud efter manden som skal til sjælland når jeg har termin for jeg skulle regne med at det nok var hurtigt overstået denne gang.
    jeg selv er endnu ikke gået over termin men om jeg gør det denne gang er jo ikke til at sige, dog står hovedet fast allerede :o)

    min storbror er blevet far for 3 gang og deres den ældste bliver tre her i april og det er også gået hurtigere for hver gang og hun er gået over tid hver gang :o)


  • #17   5. apr 2010 Der er pudsigt nok også femten måneder mellem mine:-) første fødsel tog 13 timer.

    Anden fødsel: begyndende murren, da jeg gavde hentet den "store" i dagplejen. Kl fire var jeg sikker på, at det var veerne, der var på vej... RIngede ved halv seks tiden til fødegangen, der begyndte det at være der, hvor jeg ikk følte, jeg helt ku styre det. Mine veer var slet ikke lange nok, mente de, men måtte komme til et tjek kl halv ni.. fem i syv gik vandet. Heldigvis var det lysegrønt, det betød ikke noget fandt vi bagefter ud af, men vi blev lidt bekymrede, så kom hurtigt ud af døren.

    Vi har omkring 35 min kørsel til sygehuset. Undervejs kunne jeg mærke vandet gik mere og mere for hver ve, der kom. ret hurtigt holdt smerterne op.. Jeg havde nemlig pludselig presseveer.

    Ind på sygehuset, op på briksen, pænt goddag til jordemoderen, og så fødte jeg:-) Han er ude fem minutter efter, vi ankom... så det kan dælme gå hurtigt lige pludseligt...

    Utrolig nem fødsel, var ikke træt og udmattet bagefter, som efter den første. Men kunne jeg vælge, ville jeg helst føde som første gang igen. Man når jo knap at fatte, hvad der sker, det gør så ikke så meget, når det er anden gang. Men babyen har nu heller ikke for godt af den hurtige udgang.. VI har været uheldige og har haft ham til kiropraktor osv..

    Puha, undskyld, det blev sådan en lang smøre:-)


  • #18   5. apr 2010 Og fødte begge gange en dag før termin forresten.. præcis er man vel;-)

  • #19   5. apr 2010 jeg har 18 mnd mellem mine drenge og jeg syndes 2 gang var være

  • #20   5. apr 2010 Det er 2½ år mellem mine de første og 13 år til den sidste.

    Min første gik dejligt nem og hurtig - 5 timer fra vandet gik.
    Anden gang gik også nemt - 6 timer fra vandet gik og så var det tvillinger.
    Her sidste og tredie gang var vupti - 45 min fra vandet gik....:)

    Pøj pøj med det håber du får en dejlig nem og hurtig fødsel...Vestøv er sendt din vej smiley



  • #21   5. apr 2010 HALVERE tiden 2. gang ? smiley hold da op , så skal jeg nå at føde på 1½ time næste gang smiley jov da ...

    held og lykke og en masse ve støv til dig - lige et lille sidespring smiley


  • #22   5. apr 2010 Mona. Hehe ja tiden flyver, lige indtil her til sidst hvor man venter og venter:)

Kommentér på:
2 gangs fødende:)

Annonce