{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

2. gangs fødende??????? {{forumTopicSubject}}

Nu var jeg til jordemoder i torsdags og det hele så fint ud, det eneste hun ikke var begejstret for var at jeg ikke kunne amme Niklas særlig længe, da han ødelagde mine brystvorter.

Så sger hun at jeg kan komme til en samtale i Aalborg(hvor jeg skal føde igen) og så skal de finde ud af om de vil give mig et par dage på patienthotellet for at få ammningen til at køre.

Andre der har prøvet lignende??

Jeg vil meget gerne have de par dage, især fordi jeg havde så ondt til sidst med Niklas at jeg er lidt bange for at komme igang igen til April.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2. gangs fødende???????
  • #1   8. nov 2009 Ja jeg fik nogle dag i herning da jeg fik nr 2 : ) Og det var guld værd. Jeg lærte at ligge ham rigtigt til og nyde at amme ham. OG jeg nåede at amme ham i næsten 3½ mdr uden at skulle give tilskud og det var skønt : ) Håber når nr 3 kommer at kunne amme fuldstændigt : )

  • #3   8. nov 2009 jeg er rigtig glad for at høre at det kan lykkes. jeg er rigtig nervøs for om jeg kan få det til at fungere. og håber inderligt på at jeg må få de par dage på hotellet. vil bare gerne amme fuldt til den lille er ca 4 mdr, så skal der jo lidt grød til ved siden af måske.

  • #4   8. nov 2009 Det kan sagtens lykkes : )
    Bare sørg for at få lært hvordan du ligger ordentligt til, have noget salve klar til efter amningen, jeg bruge brystvordesalve fra apoteket som er lavet på naturlige ting og som ikke skulle skylles af for hver gang. Og så sørg for at hvile og drikke så snar du kan komme til det : )


  • #5   8. nov 2009 jeg har allerede købt salven, for døjer med tørre vorter her under graviditeten. og de sagde det var den bedste og den kunne man også amme med.

  • #6   8. nov 2009 Jeg er førstegangsfødende og jeg fik lært at ligge min datter rigtig til, men det var kun pågrund af jeg var stædig, for de var ikke meget for at lære en det på barselsgangen..... Anita et godt råd køb evt ammebrikker/suttebrikker, de kan være guld værd hvis du får suttet brystvorten i stykker og ja det gør knap så ondt at amme med dem, hvis man har tilbøjelig med ømme brystvorter..... Men du skal være hurtig til at tilbyde brystvorten igen uden brik, hvis det er dem du helst vil amme med, for ellers risikerer du bare den bette nægter at tage bryst igen.... Taler af erfaring.... smiley

  • #7   8. nov 2009 jeg brugte også ammebrikker, men de gik helt galt desværre, så nu håber vi på at jeg får lov.

  • #8   8. nov 2009 Anita, jeg spurgte selv min jordemor da jeg ventede nr 2, og hun sagde at det var ikke noget problem og jeg har ikke fortrudt det overhovedet. Brugte dem meget de første 2 dage og på 3 dagen tog vi hjem fordi jeg følte at nu gik det: )
    Så det håber jeg også for dig at du får lov til : )


  • #9   8. nov 2009 Linda der står da ikke noget om at hun absolut skal, men hun bliver tilbudt noget hjælp som jeg fornemmer hun gerne vil have.
    Men nej selvfølgelig kan de ikke bestemme om man skal eller ej!


  • #10   8. nov 2009 nu er jeg ikke 2. gangs, men ved Katja bed jeg smerterne i mig de første uger, og så gik de væk..

    Så gik der nogle måneder og så kom de bare retur i dobbelt kraft, og jeg valgt at stoppe


  • #12   9. nov 2009 jeg gik også og bed smerterne i mig og fik afvide af Sp at det måtte jeg ikke.. Der er ingen i verden der tvinger mig til at amme, hverken min SP eller JM har sagt noget ud over at hvis jeg vil amme er det et godt tilbud.

Kommentér på:
2. gangs fødende???????

Annonce