2.214 visninger
|
Oprettet:
Stephanie - Mor til Liam <3 .
30. aug 2011 Følger: 26 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 118 Svar: 1.088
30. aug 2011 Følger: 26 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 118 Svar: 1.088
Hvordan tog jeres mand/kæreste fødslen? {{forumTopicSubject}}
Er lidt nysgerrig efter at høre hvordan jeres mænd/kærester tog fødslen?
Var de med hele vejen?
Klippede de navlestrengen - og hvordan gik dét?
Fældede de en tåre eller to?
Ja, fortæææl
Er så spændt på at se hvordan Dennis tager det hele - han har normalt rigtig nemt til tåre ..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Det blev dog bedre da han kom om aftenen og besøgte os, og igen dagen efter.
Jeg ved ikke om det havde været anderledes hvis han havde været med til fødslen, men umiddelbart tror jeg ikke han ville have haft turde at klippe navlestreng.
Min svoger havde slet ikke lyst til at klippe navlestrengen, da det kom til stykket. Det troede han ellers.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
han græd ikke, men så et udtryk af glæde i hans ansigt jeg ikke havde set før
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Og han klarede det skide flot, han var en virkelig god støtte (:
Jeg klippede selv navlesnoren, da det var mit ønske..
Men min lillebror klarede det skide godt, og han havde en fantastisk oplevelse ud a det. der ud over stor tudede han da hun var kommet ud xD
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 118 Svar: 1.088
Nadiaa - hvorfor var det lillebror der var med?
nov 2010
ja, det var lidt ærgerligt.. jeg ved ikke om det havde været anderledes hvis han havde været med, eller havde vidst at jeg ville føde den pågældende dag. han fik jo bare et opkald fra min mor om at det var NU..
Eller om han måske blev så chokeret fordi alvoren gik op for ham. Han havde jo ikke rigtig deltaget indtil da..
under alle omstændigheder må det være voldsomt at komme ind på en stue, hvor jeg lå med benene oppe og blev syet og blod over det hele, samt lille vito som var smurt ind i blod og lort..
Og jeg var jo kridhvid grundet al blodtabet..
mar 2010
Det ved jeg sku ikke xD Der var jo ingen far, og min lillebror havde spurgt om han ikke måtte komme med (: og så sagde jeg jo, vi havde et rigtig godt forhold, hvor vi var nærmest uadskillelige osv. og ja det var en kamel at sluge men jeg havde det egentlig fint med det da fødslen nærmede sig (:
hov vi har det stadig godt, jeg er bare mor nu så vi er to vidt forskellige steder i vores liv men vi ses stadig ofte (:
Men min lillebror og mor var med under selve fødslen, mens jeg åbende mig var min Mor, Lillebror, Mormor og lillebrors kæreste
Den her gang skal min moster være der mens jeg føder, og min mormor skal være med mens jeg åbner mig osv (:
aug 2011
Nu kender jeg ik historien - men ingen far?
Synes det er flot af din lilebror at tage med, og fedt i havde den oplevelse sammen
mar 2010
ingen far (: Nena's far tager en masse stoffer, og er rigtig ustabil omkring hans børn (han har 3) Da nena var 2mrd ca. fik han chance for at være en del a hendes liv, da han garanterede han var clean, men efter 5 måneder og MANGE aftaler, havde han stadig ikke set hende og så slettede jeg ham fra FB igen og stoppede med at kontakte ham, og tror sådan set ikke han er clean men skulle ikke undre mig om han bare løj om det. ihvertfald synes jeg Nena har fortjent mere end hvad han kan give, derfor ingen kontakt, vil han noget må han tage den gennem amtet (:
Mila's far Ønsker ikke at være en del a det, så igen ingen far (:
aug 2011
øv øv!
Men det er virkelig flot at du kan klare det selv - respekt for det!
Og ja, tøserne er bedre tjent uden far i deres liv, når det er sådan nogen fjolser
mar 2010
Ja jeg har sku ikke ligefrem været heldig (:
Men jeg er også blevet gravid uden det har været planlagt begge gange (:
1. gang forsikrede min læge mig om jeg var beskyttet gennem hormoner der var ''efterladt'' fra min p-stav i 3 måneder, og efter 1. mens var jeg gravid! og vi havde kun været sammen i 4-5 uger da jeg testede positiv-.-'
2. gang skulle jeg til lægen om onsdagen, så jeg gjorde det klart at vi ikke skulle sexe, at jeg var imod abort osvosv. og alligevel pressede han på.. og ja det kom Mila så ud a, ikke noget han var glad for, men han var altså blevet advaret MANGE gange s:
aug 2011
Men hvad så med Mila's far? Hvad er hans grund til han ikke vil deltage? /:
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 170
Han var med hele vejen - også da hun blev overført til neontal afdelingen.
Han klippede ikke navlestrengen, desværre, da vores lille pige ikke trak vejret.
nov 2010
nej, det ville være synd for ham og en kommende partner..
Men jeg ved heller ikke hvad han havde af forventninger. Han ville ikke med til fødselsforberedelse, og ville heller ikke se billeder fra min søsters fødsel ("pæne" billeder - ikke skrævbilleder) så jeg tror måske han forventede en filmbaby?
Han havde tidligere haft snakket om selv at tage imod osv, så ja, aner ikke helt hvordan han troede en fødsel eller en nyfødt så ud.
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
mar 2010
Jamen han gider bare ikke være en del a det, der er som sådan ingen grund ud over at han ikke ønskede jeg gennemførte graviditeten (:
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Babyer: 1 Emner: 122 Svar: 601
Min mor var meget i baggrunden, og vidste godt det var en ting mig og kæresten skulle opleve sammen, men er nu stadig glad for at hun i det mindste var der...
Han klippede navlestrengen, og var sååå stolt, men han fældede ikke en tåre... Må indrømme, at det gjorde jeg heller ikke, for var så færdig efter 3 dage med veer, så det var først da vi var kommet op på stuen det gik op for mig, og så hylede jeg i store baner hehe...
Fantastisk oplevelse, og er så glad og stolt over at min kæreste var med hele vejen, og var så stor en støtte
jan 2011
Men ved os at han er så stolt af mig, over det jeg gjorde, og det er jo fantastisk at vide for mig...
mar 2010
jeg græd heller ikke, slet ikke faktisk..
først søndag, og hun er født torsdag (og det var endda fordi min mor var dum jeg græd der) men derfor var jeg nu stadig rørt og overvældet (:
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Vi kom ind mandag aften, fordi jeg var blevet sat igang, og havde fået veer, men da de ikke arbejde med kroppen, blev de stoppet og jeg fik noget at sove på Så vi blev indlagt, på en ene stue sammen, og hyggede os bare det næste døgn..
Tirsdag havde jeg haft lidt ømhed i lænden, men ikke noget der var noget.. Så da vi kom på fødegangen kl. 21.00 til tjek, blev jeg meget overrasket over at jeg havde veer, og var 2 cm. åben, .. De tog vandet kl. 22.00 efter der var blevet kørt ctg osv. . Og manden var selvfølgelig ved min side hele tiden,..
Det var meningen at min søster skulle være med, men det havde jeg ikke lyst til da det kom til stykket, jeg ville kun have min mand
Kl. 22.15 da vandet var taget, gik jeg i bad, (alene), mens min mand ventede, .. Kl. 22.45 kom vi ind på den nyeste fødestue med dobbeltseng, og min mand sad og nussede mig på ryggen, og hyggede om mig, mens jeg havde veer..
kl. 23.05, blev jeg tjekket igen, fordi jeg havde MANGE veer, og ondt, men var kun 3 cm åben, og jeg VILLE have en epiduralblokade, så den blev bestilt..
Kl. 23.30, var der jordemoder skifte, som min mand var glad for, da det var min egen jordemoder, og så sagde han til mig at jeg slappede mere af, Så det var rigtig dejligt, ..
23.35, blev der lagt epiduralblokade, og min mand tog det SÅ pænt, på trods af at han er skrækslagene for nåle, ... Den nåede ikke at virke, for da han stak mig kunne jeg mærke at jeg skulle presse..
23.40, var jeg 10 cm. åben, og fik lov at presse.. Der var problemer med hjertelyden, og der kom diverse læger rendende, og der blev taget prøver... Men min mand var fantatisk, og koncentrede sig kun om mig, og holdt mit ene ben mens jeg pressede..
kl. 00.10, kom prinsessen ud, og jeg græd selvfølgelig.. Manden gav mig et stort kys, og sagde at hun var fantastisk..
Da jeg skulle syes sad han med hende, for første gang, og sad bare og kiggede på hende, mens han fælede en tåre.. Jeg må være ærlig at sige at det var DET perfekte øjeblik..
- Jeg kan slet ikke vente til at jeg skal føde igen
jan 2011
Da folk spurgte mig, var det sådan her : "ej og så græd du vel helt vildt???" Og jeg fik det så underligt, fordi når jeg sagde at jeg ikke græd da han kom op på maven af mig, fik jeg bare sådan et underligt blik og det har jeg mødt ofte når jeg snakker med nogen om det...
men jeg tror nu det er helt normalt, for den første måned efter fødslen fik tårene frit løb... Kæft jeg græd meget den første tid, så der gjorde jeg lige godt for at jeg ikk græd lige da han kom... hehe...
jun 2009
jan 2011
Ja, lige præcis, det var også sådan jeg tænkte og havde det... men fik faktisk utrolig dårlig samvittighed over at jeg ikke græd da han kom op til mig... jeg græd, men uden tårer, det var mere sådan noget hyleri og forstod faktisk ikk hvorfor tårene ikke kom, når jeg "græd"... meget underlig følelse... Men meget præget af dårlig samvittighed følgene...
jun 2009
jan 2011
Men ja, er virkelig glad for det ikke kun er mig... For self er begge dele normalt, selvom det ikke føles sådan lige når man står i det...
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
jun 2009
jun 2009
jan 2011
Og tak for de opmuntrende og trøstende ord
nov 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 1 Emner: 22 Svar: 367
jun 2009
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
Han var kun lige væk 10 da han var nede i bilen efter noget, og i kiosken efter et blad og lidt chokolade...
Han klippede navlestrengen og han fældede hverken 1 eller 2 tåre, men rigtig mange De 3 dage vi var på sygehuset var han kun lige hjemme og kigge til hundene (min mor eller svigermor var der fra vi tog afsted til vi kom hjem igen hos dem) og få et bad og skifte tøj...
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 3 Emner: 70 Svar: 2.091
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Han var/er super stolt af mig og vores datter og han kneb et par tårer da hun kom. Selv græd jeg overhovedet ikke, ej heller da vi kom hjem. Har faktisk ikke grædt endnu.... Har haft tårer i øjnene, men det er også det. Jeg har ellers normalt meget let til tårer....
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 158
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 158
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 46
Melissa og zilas,s far var osse med hele vejen. han græd ikke nogen af gangen. men han var meget stolt.. Melissa blev tage med kop og havde svært ved at trække vejet selv så der kom en masse læger ind og først efter tid fik jeg hende over. Zilas blev taget med akut kejsersnit og derfor heller ikke klippet navlesnor og kom på børn afd. så faren har været meget stolt men også i stor chok.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Han fik ikke lov til at klippe navlestrengen, da det skulle gå stærkt (hun var helt grå og meget meget slap). Han har tit snakket om efterfølgende at han blev lidt skuffet over at han ikke fik muligheden for det, men så må vi håbe at det kan lykkes, hvis der kommer et barn mere
Han græd ikke da hun kom ud, men blev helt forstenet og jeg måtte sige til ham at han skulle hente kameraet Dagen efter græd han tilgændgæld hver gang han kiggede på hende!
Jeg græd ikke og det kom som et kæmpe chok for mig, for jeg er normalt en stor tudeprinsesse!!!! Men en uge efter, da min mand kom ud med karakter fra hans bacheloreksamen - der stor tudede jeg!!!!!
nov 2010
ja, vi har snakket lidt om det.. Men han har ikke den store interesse i at tale om det, så det er ikke noget jeg gider ligge særlig meget energi i.
Theos mor,
der er mange der ikke græder - det skal man ikke have det dårligt over
Den eneste der græd til min fødsel, tror jeg var min veninde, som næsten lige havde fundet ud af at hun var gravid, og har en lidt skidt forhistorie på det punkt - så det var meget forståeligt.
Jeg tror ikke min mor græd, og mener heller ikke min søster gjorde. Og jeg gjorde i hvert fald ikke!.
jun 2009
krydser fingre for at du får en bedre oplevelse hvis du engang vælger og skal have flere børn...
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
Jeg og Malthe var 3 døgn på barselsgangen, og desværre måtte Michael ikke sove der om natten Men han kom hver morgen kl 8.00, hvor man måtte komme for personalet, og jeg var SÅ glad for at han gad og komme så tidligt, da han jo også var træt da han lå og tænkte på mig og Malthe hele natten Og når han kom, var han den bedste far for Malthe, så jeg kunne komme ovenpå og få sovet lidt, da jeg ikke kunne sove om natten pga. den mor og lille pige som vi delte stue med...
Han var virkelig en utrolig god støtte og klippe for mig gennem hele forløbet
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 48 Svar: 486
Hvordan tog jeres mand/kæreste fødslen?