{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

Mere smerte ved lille barn?? :) {{forumTopicSubject}}


Hej BG smiley

Nu ville jeg lige hører, om det blot er en skrøne, eller om det faktisk har hold i sig, smiley Mine erfaringer siger klart ja, smiley

Da jeg fødte min datter, vejede hun 3850 gram og havde en hovedomkreds på 37 cm, smiley Hun var en dejlig stor pige, men overhovedet ikke besværlig at presse ud, og jeg husker klart pressefasen, som var en 5-6 presseveer, som noget positivt, jeg havde ingen vilde smerter, og syntes bare at det var super dejligt at få lov at presse, smiley Jeg fik dog en 2. grads bristning, og måtte syes både i mellemkødet og ved skamlæberne smiley Men det gik hurtigt over igen, ,..

Nu er det så 4 uger siden jeg fødte min dejlige dreng, smiley Han var en del mindre, og vejede 3240 gram og havde en hovedomrkeds på 35 cm, men FUCK hvor gjorde det bare ondt og presse ham ud, smiley Det kan selvfølgelig også have noget at gøre med, at han blev presset MEGET hurtigt ud, smiley (Jeg var 5,5 cm åben kl. 20.20, og kl. 20.34 blev han født) Han blev presset ud i 2 veer, og jeg skulle lade veen føde hovedet, altså jeg måtte ikke presse i mens, .

Jeg syntes virkelig at det gjorde langt mere ondt anden gang, end det gjorde første gang, og syntes bare at det er pudsigt når man tænker på at der ligesom er "åben adgang" efter første gang, det gik hurtigere, jeg bristede ikke rigtig, og han var mindre?? smiley

Jeg fik ikke noget smertestillende nogen af gangene, smiley

Men nu ville jeg lige dele mine tanker, for har nemlig hørt folk sige at det gør mere ondt at føde et lille barn, og i mit tilfælde var det altså rigtig nok smiley Så hvad med jer?? Hvem er jeres børn gjorde mest ondt at føde?? smiley

Ved godt at det måske ikke er det mest interessante at snakke om, men lige pt. går min tid kun med amning, bleskift og babysnak, smiley Sååå,

Marie, smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere smerte ved lille barn?? :)
  • #1   29. feb 2012 mine erfaringer er det totalt omvendte min søn vejede 3740 g var 52 og et hoved omfang på 36cm og maveomfang på 34cm og jeg sys godt nok det gjorde ondt og få ham ud... hans hoved kom op til flere gange ud liie til omkring øjnbrynene også svuppede han op igen fordi min presseve ikk var længere.... det skete 4-5 gange før hovedet kom helt ud og 2 presseveer til kroppen avav bristede et sted som de desværre ikk har ku sy ordenligt sammen...

    min datter fra januar af var en hel del mindre. 2890 gram 48 cm hovedomfang 33 cm og maveomfang 30 cm. det tog en presseve til hovedet og en til kroppen og det tog ikk engang ½min i alt... hun nærmest fløj så hurtigt ud at jm ikk ku nå og følge med.

    hende kunne jeg slet ikk mærke jeg pressede ud... og bristede overhovedet ikk med hende.


  • #3   29. feb 2012 ved der ikke af erfaring da jeg kun har en og ikke kan sammenligne men har godt hørt at jo større jo mindre smerter men synes ikke det giver meget mening

  • #4   29. feb 2012 Lucas var den første og han vejede 3800, Silje var nr 2 og vejede 4270. Det gjorde helt klart mest ondt anden gang, men hun skulle også vrides ud av:/

  • #5   29. feb 2012 Nu har jeg kun født et barn, men håber dælme ikke det er en skrøne for ellers håber jeg ikke jeg føder børn der er større end Viktor.. Viktor ødelagde alt på sin vej - indvendigt, udvendingt og ringmusklen! Han var en lille gut og afkraftede og havde ikke selv krafter til at hjælpe til med at komme ud, så det måtte jeg selv ordne..

    Min JM sagde at se små børn tit var svære at få ud end større børn da de ikke havde krafter til at hjælpe til med at komme ud, hvor store børn selvom de er store har mere overskud og krfter til at presse sig selv ud..

    Men eftersom jeg kun har født et barn har jeg ikke erfaringer andet end mit lille barn ødelagde nok så ville helst ikke tænke på hvis større børn ødelægger mere smiley


  • #6   29. feb 2012 hos mig var det også klart nummer 2 som så også var den mindste, men jeg tror nu ikke det var pga størrelsen... marcus stod skævt og var meget svær at få ud, jeg havde ikke rigtige presseveer, så umiddelbart var det klart den sværreste fødsel, men for mig synes jeg ikke den var vildt smertefuld, ja det gjorde ondt, men ikke på samme måde.. med melissa gik alt efter bogen, men det gik bare meget hurtigere, til at starte med var det klart til at holde ud og på det tidspunkt klart en nemmere fødsel end den første, men de sidste 3 kvarter trak tænder ud, hvor jeg udvidede mig meget hurtigt med meget kraftige veer, og fik presseveer hvilket jeg jo ikke havde prøvet før...
    selve det at få hovedet ud, var nok noget af det samme med smerte, jeg bristede kun lidt begge gange...

    hmmm alt i alt, tja så var det vel lige smertefuldt, med melissa føltes det bare af mere smerte da det gik noget hurtigere...


  • #8   29. feb 2012 da vi fik vores søn vejede han 4500 og kom ud som superman det gjorde rigtig ondt,og flækkede også rigtig meget
    kunne ikke sidde ned efter et år,de fandt så ud af de havde syget mig forkert,så blev skåret op igen og syet igen efter 1 år siden har der ingen problemer været

    fik kejsersnit ved mit andet barne en pige hun vejede 3880
    så der mærkede jeg ikke til det heldigvis


  • #9   29. feb 2012 jeg har født mathias på 3600 og sebastoian på 2900 og vil heller føde mathias 10 gange ens basse 1 gang pu ha

  • #10   29. feb 2012 Charlotte, puha en grim historie!!

  • #11   29. feb 2012 Nu kan jeg jo se at du skriver bette manden havde mindre hovedomkreds, og det ville ellers have været mit bud på hvorfor det gjorde mere ondt hvis hans hoved havde været større end din datters.

    Jeg synes ikke selv der var nogen forskel i mine 2 fødsler selvom min søns hoved var 2 eller 3 cm større end min datters og han vejede 100g mindre.

    Men må nu indrømme at jeg aldrig har hørt om at det gør mere ondt med et mindre barn smiley


Kommentér på:
Mere smerte ved lille barn?? :)

Annonce