8. dec 2009 Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Mere smerte ved lille barn?? :) {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Nu ville jeg lige hører, om det blot er en skrøne, eller om det faktisk har hold i sig, Mine erfaringer siger klart ja,
Da jeg fødte min datter, vejede hun 3850 gram og havde en hovedomkreds på 37 cm, Hun var en dejlig stor pige, men overhovedet ikke besværlig at presse ud, og jeg husker klart pressefasen, som var en 5-6 presseveer, som noget positivt, jeg havde ingen vilde smerter, og syntes bare at det var super dejligt at få lov at presse, Jeg fik dog en 2. grads bristning, og måtte syes både i mellemkødet og ved skamlæberne Men det gik hurtigt over igen, ,..
Nu er det så 4 uger siden jeg fødte min dejlige dreng, Han var en del mindre, og vejede 3240 gram og havde en hovedomrkeds på 35 cm, men FUCK hvor gjorde det bare ondt og presse ham ud, Det kan selvfølgelig også have noget at gøre med, at han blev presset MEGET hurtigt ud, (Jeg var 5,5 cm åben kl. 20.20, og kl. 20.34 blev han født) Han blev presset ud i 2 veer, og jeg skulle lade veen føde hovedet, altså jeg måtte ikke presse i mens, .
Jeg syntes virkelig at det gjorde langt mere ondt anden gang, end det gjorde første gang, og syntes bare at det er pudsigt når man tænker på at der ligesom er "åben adgang" efter første gang, det gik hurtigere, jeg bristede ikke rigtig, og han var mindre??
Jeg fik ikke noget smertestillende nogen af gangene,
Men nu ville jeg lige dele mine tanker, for har nemlig hørt folk sige at det gør mere ondt at føde et lille barn, og i mit tilfælde var det altså rigtig nok Så hvad med jer?? Hvem er jeres børn gjorde mest ondt at føde??
Ved godt at det måske ikke er det mest interessante at snakke om, men lige pt. går min tid kun med amning, bleskift og babysnak, Sååå,
Marie,
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
min datter fra januar af var en hel del mindre. 2890 gram 48 cm hovedomfang 33 cm og maveomfang 30 cm. det tog en presseve til hovedet og en til kroppen og det tog ikk engang ½min i alt... hun nærmest fløj så hurtigt ud at jm ikk ku nå og følge med.
hende kunne jeg slet ikk mærke jeg pressede ud... og bristede overhovedet ikk med hende.
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 454
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Min JM sagde at se små børn tit var svære at få ud end større børn da de ikke havde krafter til at hjælpe til med at komme ud, hvor store børn selvom de er store har mere overskud og krfter til at presse sig selv ud..
Men eftersom jeg kun har født et barn har jeg ikke erfaringer andet end mit lille barn ødelagde nok så ville helst ikke tænke på hvis større børn ødelægger mere
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
selve det at få hovedet ud, var nok noget af det samme med smerte, jeg bristede kun lidt begge gange...
hmmm alt i alt, tja så var det vel lige smertefuldt, med melissa føltes det bare af mere smerte da det gik noget hurtigere...
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 680
kunne ikke sidde ned efter et år,de fandt så ud af de havde syget mig forkert,så blev skåret op igen og syet igen efter 1 år siden har der ingen problemer været
fik kejsersnit ved mit andet barne en pige hun vejede 3880
så der mærkede jeg ikke til det heldigvis
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 3 Emner: 36 Svar: 641
Jeg synes ikke selv der var nogen forskel i mine 2 fødsler selvom min søns hoved var 2 eller 3 cm større end min datters og han vejede 100g mindre.
Men må nu indrømme at jeg aldrig har hørt om at det gør mere ondt med et mindre barn
Mere smerte ved lille barn?? :)