{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.250 visninger | Oprettet:

Kejsersnit - kan man selv vælge ? {{forumTopicSubject}}

Om 14 dage, får jeg datoen for mit planlagte kejsersnit. Jeg er så kommet til at tænke på om man selv kan vælge om man vil syes eller have clips ?

Til jer der har fået kejsersnit. Hvad tid på dagen fik i tid ?
og var der meget lang ventetid ?
Hvor meget før skulle i komme ind på sygehuset?
Er bedøvelsen SÅ slem?

Ih jeg er SÅ nervøs smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kejsersnit - kan man selv vælge ?
  • #1   23. maj 2012 Nu har jeg kun fået aks så kan ikke svare på den alle.
    Men jeg blev syet
    og syntes ikke bedøvelsen var slem, da de prøvede at ligge den imens jeg havde en ve, var det svært at side på den måde som de vil have.


  • #2   23. maj 2012 Puha, har så mange nerver på ... er SÅ bange smiley Jeg fik lagt epi, da jeg fødte Olli .. den mærkede jeg ikke - fik den endda lagt 2 gange fordi den lagde forkert første gang ... Okay, frygter også lidt at vi skal sidde derinde i 4-5 timer så jeg rigtig kan nå at blive mere nervøs (hvis det da kan lade sig gøre)

    Men hva så bagefter ??? Må jeg holde hende, hvis hun ellers er helt okay ?


  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #3   23. maj 2012 Jeg synes ikke bedøvelsen var så slem. (Og jeg er meget bange for nåle).

    Jeg blev clippet sammen, synes ikke det var særlig rart at skulle ha dem af igen.

    Vi kom ind på sygehuset kl. 7:00, så fik jeg det smarte tøj på. Kl. 7:30 kom de og hentede mig.

    Da Annesofie kom ud, kom hun hen og blev målt og vejet. Jeg kunne se det hele. Derefter kom hun over til far, som sad lige ved siden af mig. Da vi kom på opvågning, kom hun over til mig og blev ammet. Vi var de eneste på den stue, sammen med en sygeplejeske og jordmoren.

    Det hele var meget stille og rolig, og en rigtig god oplevelse, når jeg ikke kunne føde normal.


  • #4   23. maj 2012 jeg har fået 3, har haft veer alle gange så har ikke mærket bedøvlesen, men jo svært at sidde som man skal når man har kraftige veer :s

    jeg er gået i gang natten før alle gange, men fik tid 8 om morgnen - dog tager de akutte først, da jeg var med den sidste sad dem vi var til førsamtale med stadig og ventede ved 13 tiden og de havde vist tid kl 9.

    ved ikke om man selv kan vælge, men hvis lægen er bedst til clips er det jo klogt nok det er det han/hun gør end at sy efter ønske hvis nu de er bedst til det andet smiley

    jeg blev syet første gang og clipset de 2 andre gange, foretrækker clips, sys arret blir pænere ( mit første ar var rigtig pænt, så det er ikke det, men det var bare meget rødt agtigt i lang tid og det var det ikke med clipsene, der var der kun lidt rødme der ved hullerne elelr hva man siger smiley dog føler man ikke rigtig man kan strække sig ud med clipsene i, de strammer lidt smiley

    jeg fik kun lov at holde nr 3 på vej op til opvågning, freja fik jeg lige da jeg kom på opvågning, victor så jeg først 4 timer efter fordi der ikke var personale til der ku komme en jm med op på opvågning og det skulle der åbenbart være.


  • #5   23. maj 2012 jeg fik pks november 2010 og skal have her igen den 5 september.

    jeg blev ikke spurgt om jeg ville syes eller have klibs, men kan du vælge så er clips helt sikker bedre ind at blive syet, dit ar heler på en alt anden måde og det bliver meget pænere, man kan slet ikke se mit ar den dag idag og jeg fik clips.

    hvad angår bedøvelsen, så er det en nål du får stukket i ryggen, det mærker lidt lige som når man får en vacine syntes jeg, og ikke noget der gør ret ondt, men tankerne er jo også et helt andet sted.

    jeg skulle møde kl 07.15 og blev gjort klar med det samme, min kæreste fik morgenmad og blev klædt om, jeg skulle så have anti-D fordi jeg er resus negativ så det skulle der lige bruges tid på, men kl 08.50 der var min datter ude, så det tog ikke lang tid fra vi kom til vi havde hende.

    Er der ellers noget du vil vide kan du bare skrive


  • #6   23. maj 2012 Jeg har fået pks i Randers i nov. 2010.

    I Randers har de tid til to pks om dagen. Mener det var kl. 7 og 8. Hvor man så skulle møde ind ca en time før. smiley
    Der var ingen ventetid, jeg mødte ind, skiftede tøj og blev gjort klar. Så blev vi kørt på op. stuen. Og ud kom Mads. smiley
    Jeg blev clipset sammen, og vi blev kørt op på vores stue, kort tid efter. smiley

    Bedøvelsen gjorde ondt på mig, men slet slet ikke så ondt, som jeg havde troet. .

    Mht. 'lukningen'. Så fik jeg clips. Og man kan næsten ikke se mit ar idag.

    Held og lykke med det, det er slet ikke så slemt som man tror. smiley


  • #7   23. maj 2012 Hov.. Da Mads kom ud, gik jordemoderen og Mads' far sammen ind i et rum, hvor Mads blev vasket lidt, og ca. 5 min efter, kom far og Mads ind og sad ved siden af mig, mens jeg blev lukket sammen. smiley

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #8   23. maj 2012 Vil fraråde dig clips. Mit ar blev syet første gang, det blev flot, det gik dog op i den ene side... Anden gang blev jeg clipset, arret gik op i begge sider, de "glemte" 3 clips, da de sku fjernes og arret blev grimmere.

    Jeg VIL syes denne gang, og det har jeg nævnt overfor samtlige ansatte jeg har talt med- alt fra overlæger, alm. Læger og jdm. Heldigvis bruger de ikke clips i Holbæk mere, dét er jeg lettet over...

    Man kan godt selv vælge smiley


  • #9   23. maj 2012 første gang aks 16/01-09. Røg i fuld narkose og vågnede først da Oliver var 4 timer. Jeg blev clipset sammen og det helede så fint sammen. Man kan stort set ikke se der er et ar.

    anden gang pks 15/09-11. Jeg skulle ringe dagen før om eftermiddagen og få en tid. Jeg ringede og ringede og var ved at blive noget nervøs da jeg ikke kunne få fat på dem, men fik så fat på receptionen og fandt ud af jeg havde det forkerte nummer..
    Vi skulle møde kl 8 og havde en tid omkring kl 9 mener jeg. Vi kom ind og blev gjort klar og sad og ventede til kl var 9.45. Blev kørt ned til operationsstuen hvor vi snakkede lidt. Jeg var meget nervøs for bedøvelsen da de ikke kunne ligge den sidste gang. Heldigvis lykkes det, men syntes godtnok det gjorde meget ondt. Det var hurtig ovre og jeg kom ned at ligge. Selve kejsersnittet gik rigtig godt, dog lidt ubehageligt når de trykker og hiver i maven, men det gør ikke ondt.

    Da han kom ud tog jordemoderen ham ud i et lille rum ved siden af hvor Martin gik med ud og efter 5 min kom de ind, hvor Martin sad med ham til jeg var lappet sammen. Vi kom på opvågning ca kl 11 og 12.30 da jeg kunne begynde at vrikke med tæerne kom vi op på stuen. Min søster kom 12.45 og så ham inden hun skulle på arbejde.

    vi var på sygehuset i 2 døgn og jeg tog smertestillende i 3 døgn. Fik kun pamol og ipren eller hvad de hedder. De første 4-5 dage havde jeg lidt ondt når jeg skulle op af sengen og sofaen og 1,5 uge efter var der intet at mærke mere. Jeg blev igen clipset sammen og nu 8 mdr senere er det næsten heller ikke at se længere.

    Jeg har haft 2 gode oplevelser og det eneste negative jeg har at sige om det er at jeg er lidt træt af at følelsen i min hud nederst på maven er forsvundet og nok aldrig kommer igen.

    http://babygalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=9316 her er lidt billeder fra mit pks. Så kan du måske få en fornemmelse af hvordan du kommer til at ligge og der er også et hvor martin sidder med Alexander ved siden af mig mens jeg bliver syet sammen.


  • #11   25. maj 2012 Tanja, sikke nogen dejlige fredfyldte billeder !! smiley

    Ih jeg er bare så bange for alt det der skal ske ... det er jo også lige om lidt, at jeg skal ligge der :S Kan slet ikke overskue det, lige nu ... Jeg har virkelig en syg syg angst for det der med at de skal skære i mig, mens jeg er vågen :'/ Puha ... Tror jeg vil høre min jordemoder om ikk man lige kan få en snak med hende om det hele inden, tror i ikke at man kan det ?

    Men det er altid noget at det ikke virker til at i har ventet særlig længe, fra ankomsten til sygehuset og til i så jeres guldglumper ... Så er det vel begrænset hvor bange man kan nå at blive ... hehe men ih man, tror sku jeg får brug for noget nerve medicin !! smiley



  • #12   25. maj 2012 du kan altid ringe til din jordemoder og få en tid, hvis du har brug for at snakke , de er der jo for at du skal være tryk ved det hele også smiley

    hmm altså ikke for at skremme dig men hvor skal du føde henne? ved på aalborg har de 3 om dagen ved planlagt og alle møder kl 7.45 min veninde som fødte igår ved pks fik først sin datter til verden kl 16.47


  • #13   25. maj 2012 Min jordemoder, kan man kun ringe til om Onsdagen smiley Og der er det aldrig til at komme igennem fordi man kun kan ringe mellem 8 og 8.30 ....

    Jeg skal på sygehuset og snakke kejsersnit om 12 dage ... Men kan man snakke med dem, om at man er bange osv ?


  • #14   25. maj 2012 Okay, jamen jeg ved kun at vi skal snakke kejsersnit .. ikk hvad vi skal snakke om ang. kejsersnit ... ? Så er lidt forvirret ... Altså om vi skal snakke om hvad der skal ske til selve kejsersnittet eller risiko ved det, eller hvad pokker snakker man om ? Det eneste jeg ved er at jeg gerne skulle få en dato på hvornår det skal være ..

    Er der forresten nogen herinde, som ved hvilken uge til planlægger kejsersnit i, når man som jeg har en forliggende moderkage ?


  • #15   25. maj 2012 Linda - Det var også en vildt god oplevelse jeg havde.

    Jeg fik kejsersnit i Herning og der skal man møde ind en time før man har en tid mener jeg. Så der kommer man ikke til at vente med mindre der kommer noget akut.

    Det er da lidt fjollet alle møder ind om morgenen når man ved nogle tidligst kommer ind over middag.


  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #18   25. maj 2012 Jeg fik også kun en uge før

  • #20   25. maj 2012 de har lavet om, kan de komme til det gør de det gerne på din termin, eller i hvert fald så tæt på som muligt.

    jeg har termin en torsdag og skulle have pks ondag altså dagen før, men det har jeg klaget over og får derfor rykket det en uge frem..



  • #21   25. maj 2012 Jeg fik 38+1 i Herning i september.

Kommentér på:
Kejsersnit - kan man selv vælge ?

Annonce