{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

Epidural blokade. {{forumTopicSubject}}

Jeg går og tænker lidt over hvordan jeg ønsker fødslen skal forløbe mht. praktiske ting, det andet er jeg jo ikke herrer over;o) Og derfor har jeg gået og tænkt på de forskellige smertestillende metoder man kan vælge.

Nu ligger det sådan at jeg er bange for nåle, men jeg vil selvfølgelig hellere finde mig i at blive stukket, end at ligge med uudholdelige smerter igennem hele fødslen.
Der er et par veninder der under fødselen har fået lagt en epidural blokade, og har de været super glade for det, men men men når jeg læser om hvordan selve denne bedøvelse bliver lagt, bliver jeg mega skræmt:-(
Jeg synes det lyder til at være ret så ubehageligt og uhyggeligt, at en nål med en slange skal ind imellem ryghvirvlerne*Hjælp*

Er der nogle der har prøvet det, som kan fortælle mig hvordan det føles og deres erfaringer med denne metode?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epidural blokade.
  • #1   5. nov 2008 Jeg turde ikke og prøvede derfor akupunktur nåle, de måtte ud igen da jeg fik ondt af dem , så prøvede jeg lattergas, men det ku jeg heller ikke li - så jeg måtte klare mig uden

  • #2   5. nov 2008 Jeg fik en epidural blokade da jeg blev opereret, og det er ikke noget du skal være spor bange for, det gør ikke ret ondt, du kan mærke det lidt.. Men ikke noget du skal tænke på overhovedet smiley

  • #4   5. nov 2008 Jeg fik det med min først fødte, og selve epiduralen var ikke slem.. Men den satte desværre mine veer i stampe. Så det hele gik i stå. De to næste gange har jeg født uden bedøvelse og det gik super hurtigt begge gange.

  • #5   5. nov 2008 jeg fik dden da jeg åbnede mig 8 finger, jeg mærkede overhivedet ikke den blev lagt og jeg har selv nåle skræk. hmm jeg havde gode veer, men det hele går i står når du har fået den jeg fik den kl 10 og fødte først kl 16 så jeg fik og ve drop, men det hjalp ikke rigtig, jeg mistede også presse trængen. og måtte prøve med sugekop og jeg måtte klippes. altså den hjalp 100 procent, men sætter det hele i stå. prøv og hold det ud, så går det meget stærkere, selvom det selvfølgelig er hårdt..



  • busk 4
    busk 4 Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #6   5. nov 2008 Hej
    Jegfødte her i maj og fik epidural og det kan bestemt anbefales den bliver jo lagt mens du har veer så jeg mærkede den næsten ikke jeg kalder den guds gave til fødende kvinder smiley


  • Laffen
    Laffen Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 25
    #7   5. nov 2008 Mia - det er slet ikke sikkert at det bliver nødvendig med smertestillende.. Jeg havde også regnet med, at jeg skulle have epidural, men selv om min fødsel varede (fra første ve) 18 timer, fik jeg intet "smertestillende"..

    Fik lagt et par sterilvands papler, og det var alt.. :o)))


  • #8   5. nov 2008 Jeg fik en og jeg synes ikke den var slem og få. Nu havde jeg også meget slemme veer. Havde prøvet alt mulig andet først, men jeg er rigtig glad for at jeg fik den epidural blokade.




  • #9   6. nov 2008 jeg vil anbefale den, og vil hvertfald ved næste fødsel vælge den igen

  • #10   6. nov 2008 Jeg fik efter 10 smertefulde timer en epidural blokade, og har aldrig været meget glad for at få smertestillende..
    det eneste der gør ondt er den lokalbedøvelse du får inden de ligger blokaden..
    blokaden kan du som sådan ikk mærke.

    jeg endte med at skulle havde kejsersnit, så fordi jeg havde en blokade var det lige til, og på blot 20 min var han ude fra jeg blev kørt ned mod operations stuen..
    så var rigtig glad for blokaden lå der så det var lige til...


  • #11   6. nov 2008 Fik den også og syntes ikke det gjpre ondt. Blev sat op en en ve og det var nok det der gjore mest ondt, men den hjalp bare rigtig godt. udeover jeg fik sådan en mærkelig fornæmmelse i den ene balle-.

  • #12   6. nov 2008 hejsa
    jeg kan kun klart anbefale den.. jeg fik bistik først og det gjode sku. rigtig av... aldrig gør jeg det igen men da de efter lang tid gav mig epidural blokaden var det som at komme i himlen og det skal lige siges at jeg er hunde bange for nåle, men det gjorde ikk mere ondt end en blodprøve.. den skal jeg have næste gang uden tvivl..


  • #13   6. nov 2008 Tusind tak alle sammen fordi i tog jer tid til at dele jeres erfaringer med mig:o) Det lyder jo til at i næsten alle sammen har været glade for denne form for smertestillende og det vigtigste for mig er at i skriver det ikke gør særlig ondt at få lagt den, veerne gør mere ondt.
    Nej jeg ved godt det slet ikke er sikkert, at det kommer dertil at de synes jeg skal overveje at få sådan en, men det er nu rart at vide hvad det er man går ind til, hvis de tilbyder en én:o)


  • #14   6. nov 2008 jeg kan jo fortælle at min virkede så godt at jeg sov 3 timer uden stop, hvor jm kiggede til mig og alt muligt uden jeg vågnede fordi ejg havde kæmpet så hårdt..
    det var så meget rart at få den, for jeg var frisk og udhvilet da lille Noah kom ud :O)


  • #15   30. nov 2008 Jeg kunne slet ikke mærke nålen eller noget.. jeg er så glad for at jeg fik den men fødte et kvarter efter så kunne desværre ikke mærke mine presseveer så vidste ikke hvornår jeg skulle presse..

Kommentér på:
Epidural blokade.

Annonce