{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Sara N
Sara N
Tilmeldt:
5. jan 2014
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240

Epidural blokade {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vil lige høre om nogen mødre som har prøvet epidural blokade under fødslen. Har nemlig læst meget om det, men det er lidt svært at forstille sig hvordan den hjælper mod smerterne, så hellere spørger nogen der rigtig har prøvet det. Forresten er den også frivillige at vælge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epidural blokade
  • #1   19. mar 2014 Jeg har prøvet med og uden. Og vil klart anbefale uden.

  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #2   19. mar 2014 Uhaa hvorfor da det?

  • #3   19. mar 2014 Jeg har født med begge gange og været rigtig glad for den. Den fik mig til at slappe godt af mellem veerne. Jeg vil hvis jeg sal føde igen be om den før end jeg har gjord. Jeg er blevet sat igang begge gange og måtte derfor ikke komme i vand som jeg egentlig godt ville...
    Jeg synes den tager toppen af veerne.

    Ved Elias fik jeg vedrop og havde konstante veer fra kl 16.30 til kl 19.30 hvor epien blev lagt. Ved Emma havde jeg ikke sovet dagen op til igangsættelse fordi Elias var syg så jeg var allerede træt da veerne satte ind da epien blev lagt kunne jeg arktisk sove lidt imellem veerne og dermed være lidt mere med da pressefasen kom.

    Hvis jeg skal sige noget negativt må det være at kæresten var ved at besvime da de lagde den pga den lange nål og at jeg ikke ku tisse efter fødslen anden gang som man kal inden man hjemsendelse når man ar haft epi. Jeg tissede dog selv kl 4 om natten (Emma er født kl 23.59)


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #4   19. mar 2014 Jeg fik den anbefalet af jm da jeg havde vedrop og voldsomt lange veer. Jeg synes den hjalp mig meget! Og jeg ku godt tisse bagefter.

    Det er valgfri smiley


  • #5   19. mar 2014 Jeg vil under forløbet anbefale den og bagefter fraråde den..

    Fantastisk under veerne og duede bare 100% (havde vedrop) men den tog smerterne og jeg følte intet smiley

    Bagsiden var jeg ikke kunne tisse selv så tre dage efter fik jeg stadig lagt et kater op hver 4 time for at tømme blæren smiley

    Men vil anbefale den til alle smiley


  • #6   19. mar 2014 Det Guds gave til kvinder smiley fik den ved begge fødsler og smerterne forsvandt faktisk næsten helt for mit vedkommende smiley dog virker den ikke fra man er ca 8-9 cm åbent og til barnet er ude tror jeg det var smiley

  • #7   19. mar 2014 Dog vil jeg så sige man kan have ondt hvor de har placeret den lang tid efter fødsel smiley her var jeg lidt øm i 6 mdr begge gange smiley

  • #8   19. mar 2014 Jeg fik den, men ville da hellere at jeg kunne undvære.. Men jeg havde en meget langvarig og smertefuld fødsel, så for mig var den det hele værd, selvom den også har bivirkninger.

  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #9   19. mar 2014 Fru bjørkvig hvornår kan man så få den sat før de 8-9 cm?

    Dejligt at høre at i fik noget ud af blokaden, og trist med det negative smiley


  • #10   19. mar 2014 det er super dejlig tog alle smerter:) men ligger ikke en epi hvis man er saa teat paa fodsel:) en epi kan ogsa seanke forlobet saa man skal ogsaa vearer et bist stykke inde i fodsel:) men jeg elskede den, dog forvandt alt effekt som et lyn fra en klar himmel da jeg var 7-8 cm smiley

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #12   19. mar 2014 De plejer at sige at man skal være 3 cm åben og regelmæssig veer smiley

  • #13   19. mar 2014 Man skal være i aktiv fødsel smiley 3-4 cm

  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #14   19. mar 2014 Ahh på den måde så, taakkker for jeres hjælp smiley smiley

  • #15   19. mar 2014 Jeg fik sidst, fordi jeg første gang havde voldsom ve storm og kastede op af smerter og derfor ingen energi havde da vi nåede presse fasen (selv om det kun tog 4 timer fra 1 ve til pressefasen).. Havde ingen smerter overhoved før jeg fik presseveer og den gjorde at jeg var klar og derfor kunne presse lillesøster ud i 4 veer..
    Jeg kunne tisse mens jeg stadig havde den i (da jeg var 6-7 cm åben) og heller ingen problemer bagefter.. Havde dog slemme ryg smerter en uges tid smiley så meget så jeg nat 2 måtte sove på maven


  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #16   19. mar 2014 Uha det var ikke så godt med ryggen smiley jeg tænkte nok der var noget med den blokade, for min far fik en epidural blokade til en operation, og han blev stukket forkert faktisk. Siden der har han haft rygsmerter. Men min
    Svigermor fik fjernet livmoderen og hun fik også blokaden stukket forkert, men hun fik ingen bivirkninger, så jeg blev sådan hel forvirret :s min kærestes faster er blever lammet fra hals til ben pga blokaden, de fik fjernet rygmarvs væske ved en fejl. Er sådan rigeligt nervøs for at få den blokade smiley


  • #17   19. mar 2014 Jeg fødte helt naturligt uden smertestillende - det var SLET ikke så hårdt og smertefuldt som jeg havde troet..
    jeg sov gennem det meste


  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #18   19. mar 2014 Det da flot smiley men selvf er der også forskel fra krop til krop, er lidt nervøs da jeg rent faktisk altid har svært ved at udføre en gynækologisk undersøgelse, synes bare at det er så ubehageligt og det har en rivende fornemmelse i underlivet :s

  • #19   19. mar 2014 Jeg vil altid sige prøv dig frem, start op uden smertestillende,, evt med lattergas.. og er det for uudholdeligt kan man tage smertestillende.
    Jeg vil bestemt også føde uden næste gang! Og det er til trods for at jeg gik meget i stykker (de troede ringmusklen var sprunget) og mistede en del blod. - at blive syet var værre end at føde!


  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #20   19. mar 2014 Uhhhhh slemt smiley håber du har fået det bedre. Ja, jeg vil følge dit råd smiley

  • #21   20. mar 2014 Jo tak jeg har ingen gener nu. det er også 3 år siden

  • #22   20. mar 2014 Jeg har tre fødsler bag mig. Og har aldrig fået den.
    Ved min sidste fødsel sagde jeg faktisk inde veerne startede at jeg godt kunne tænke mig det. Hvor jm grinede og sagde at det ville hun bestemt ikke anbefale, slet ikke når jeg havde to fødsler bag mig uden noget. Der var for mange bivirkninger ved at få den.

    Min første fødsel varede fra første ve til bebs var ude : 8 timer og 24 min
    Min anden fødsel varede fra første ve til bebs vat ude 4 timer og 11 min
    Min tredje fødsel.varede fra første ve til bebs var ude 1 time og 20 min

    Kan man føde uden og udvidelses fasen går ok ville jeg klart anbefale det.
    Jeg er hvertfal ikke ked af jeg klarede den selv. Jeg var jer sidste gang oppe og i rent tøj 10 min efter moderkagen var kommet. smiley

    smiley


  • #23   20. mar 2014 Har prøvet med og uden.
    Første gang med,2.gang uden.
    Og jeg følte mig SÅ snydt 1.gang fordi jeg slet ikke følte jeg oplevede fødslen. Jeg havde ingen bivirkninger overhovedet af blokaden, og jeg havde ikke noget valg. Jeg skulle have den.
    Men oplevelsen 2. Gang var bare så meget federe


  • #24   20. mar 2014 Jeg fødte helt naturligt..
    Jeg vil aldrig have den. Er bange for den værste bivirkning, nemlig at blive lam!! Så vil aldrig vælge den. Anbefalet eller ej...
    Jeg er til naturlig fødsel smiley Er skabt til at føde, og jeg troede på at min krop kunne klare det, og det kunne den smiley Og jeg syntes ikke det var spor slemt..


  • Sara N
    Sara N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 240
    #25   20. mar 2014 Det da godt at høre fra jer alle smiley føler mig afslappet lige nu efter i skriver at det ikke er så slemt uden smiley en lettelse

  • #26   20. mar 2014 Det er jo forskelligt fra person til person hvor stor ens smertetærskel er og hvor meget man kan klare. Jeg har en meget meget høj smertetærskel og klapper bare i og koncentrer mig om veerne og siger meget få ord..
    Min fødsels var også meget hurtig. Åbnede mig 5 cm på en time, så det kunne da mærkes, men jeg syntes ikke det var slemt..


  • #27   20. mar 2014 Jeg ville også gerne føde naturligt, men jeg har en sygdom der gør at smerter føles kraftigere, og jeg er ellers normalt ikke pivet, er vandt til at have smerter hver dag, så fik et chok ved den første over at det gjorde så ondt på mig..
    Men ville nok også vente at se hvordan du og din krop håndtere veerne og hvor hurtigt det går før du vælger om du ønsker den


  • #28   20. mar 2014 Jeg fik den ene og alene af den grund, at jeg havde været i badekar og det gjorde mine veer så slemme/stærke og da jeg kom op kunne jeg ingen steder være for smerter under veerne - ja det kunne jeg heller ikke nede i vandet!
    Inden jeg kom i badekar klarede jeg veerne så godt og synes de var til at komme igennem trods de gjorde ondt.

    Da epien blev lagt fik der 15-20 min. så forsvandt smerterne og jeg mærkede nærmest ikke veerne. Engang imellem føltes det blot som en lille plukve smiley
    Jeg fortryder super meget at jeg gik i det badekar, da min fødsel egentlig var ret fremskreden (var 5 cm åben da jeg kom i vandet og 1½ time senere var jeg 6-7 cm åben hvor jeg så fik epien), men det kunne jeg jo ikke vide den ville være inden jeg hoppede i vandet. Epien gjorde så også at mine veer gik i stå, så jeg gik fra at have 4 veer pr. 10. minut til kun at have 1-2. Så til sidst fik jeg sat vedrop op efter de havde taget vandet uden effekt, så epien kan altså også bremse fødslen!!

    Jeg havde ingen bivirkninger af den og kunne sagtens tisse 3 timer efter fødslen. Dog var jeg noget øm i ryggen (ved indstiksstedet) i et par uger efterfølgende.


  • #29   22. mar 2014 Jeg fødte naturligt og uden nogen former for smertestillende. Desværre sad min moderkage fast og bristede da de forsøgte at hive den ud så jeg fik voldsomme blødninger og mistede en masse blod. Røg så direkte på operationsbordet lige efter fødslen hvor de så lagde en blokade i ryggen på mig. Lidt spild, så kunne de sq lige så godt have lagt den under fødslen smiley

    Men jeg vil helt klart føde uden smertestillende næste gang også, hvis det er muligt smiley


  • #30   26. mar 2014 Epidoral blokade er det,det samme som den de kalder rygmarvs bedøvelse?

Kommentér på:
Epidural blokade

Annonce