{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.056 visninger | Oprettet:

fødsel i uge 29+3 {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde som har født i uge 29 eller 30, som har lyst til at fortælle lidt om hvordan jeres forløb gik, f.eks hvor lang tid i var indlagt, hvor længe jeres baby lå i kuvøse, har babyen fået mén efter at være født for tidligt osv..

jeg blev torsdag aften indlagt på fødegangen pga styrtblødning, regelmæssige veer og en livmoderhals på kun knap 1 cm..
jeg er blevet stukket med lungemodner og har fået ve-hæmmende drop som de slukkede for i nat, efter at den havde kørt på max tid.. allerede under en time efter at der blev slukket for droppet, begyndte jeg at kunne mærke de i maven.. jordmoderen og overlægen siger at de ikke kan gøre mere for at stoppe fødslen nu, og at vi bare må krydse fingre for at den lille pige beslutter at blive derinde lidt længere.. men det tyder ikke på det.. vi har fået tilbudt at komme på besøg på neontal afdelingen senere i dag, så vi kan se hvordan det ser ud og snakke med en læge derfra om hvad vi kan forvente hvis baby kommer nu...
men vi er SÅ bange, og der bliver ved med at dukke nye tanker og spørgsmål op smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fødsel i uge 29+3
  • #1   16. dec 2012 Hej jeg har slev født en lille dreng i uge 28+ 5. Han er lige blevet 2 år smiley vi var indlagt fra den 1 nov til den 23 dec. Han lå i kuvøse i ca 14 dage og brugte C-pap indtil en uge før vi kom hjem. Han vejede 1125 g og var 40 cm. Så han var på str men en liter mælk smiley vi har bøvlet med rigtig meget siden, men det hele er ikke kun pga den for tidlige fødsel. Heldigvis er lægerne dygtige, og piger klarer sig bedst når de er født for tidlig smiley held og lykke smiley du er velkommen til at skrive hvis du har brug for råd eller andet smiley

• #2   16. dec 2012 Kan se du kommer fra midt- Vestjylland ligger du ikke i Herning så?

• #3   16. dec 2012 mor til fantastiske Hjalte - puha det var lang tid i var på sygehuset smiley hvor længe lå i der inden han kom ud?
    jeg ved bare slet ikke hvad jeg kan forvente at der sker hvis hun kommer nu...
    og ja jeg ligger på herning sygehus smiley

• #4   16. dec 2012 Vi kom ind den 1 nov og han blev født 01.50 den 2 nov. smiley som regel ligger man på sygehuset indtil termin. Så synes vi var meget heldige smiley de er fantastiske på Herning sygehus, så i er i gode hænder smiley hvad vejer jeres pige ca ? Vi synes det var en rigtig hård tid men også helt fantastisk, man får et utrolig stærk bånd til de små, selvom man ikke må have dem hos sig. Vi sov først men Hjalte 2 dage før vi kom hjem. Håber lille pigen vælger at blive inde lang tid endnu smiley

• #5   16. dec 2012 hun vejede 1300 g. i torsdags, men jeg håber at hun har taget lidt mere på nu..
    jeg har også klart fornemmelsen af at de ved hvad de laver og har styr på tingene her på sygehuset.. men jeg synes at det er svært at få et præcist svar ud af dem og de snakker rigtig meget udenom når man har spørgsmål, og det gør mig bare endnu mere nervøs smiley
    var det ikke virkelig hårdt at ligge på sygehus i al den tid, og at skulle alt det igennem? har jeres dreng nogen problemer i dag, som kan skyldes at han blev født for tidligt?

jeg egner mig bestemt ikke til at være indlagt, jeg har bare lyst til at komme hjem smiley jeg kan slet ikke se for mig at skulle ligge her flere måneder.. måske ændrer det sig når først baby kommer, men lige nu er jeg ved at blive sindssyg..
    hvordan gjorde i med farens arbejde i starten? holdte han sin barsel med det samme, og hvad gjorde i så da i kom hjem? fik han forlænget sin barsel?

• #6   16. dec 2012 Vi skal i byen nu så skriver lige senere smiley

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #7   16. dec 2012 fødte i 31 første gang og 33 anden gang. første kan fik vi en pige på 1724 og 42 cm hende var vi indlagt til termin hun lå i kuvøse 24 dage og brugte c-pap og lå på varme pude i 6 uger her anden gang fik vi en dreng på 2145 og 45 cm han lå i kovøse i 24 timer og kom der efter på varme pude det gjorde han 14 dage og der efter gk der 4 dage så spiste han selv og vi kom hjem de fik begge sonde

• #8   16. dec 2012 Har født en dreng i uge 29+0. Fik lungemodner som nåede at virke de 48 timer som de anbefaler.
    Han er født d 10/10-03 og vejede 1211 gram. Blev udskrevet i starten af december, så lå små 2 måneder på sygehuset. Den første måned lå han i kuvøse med C-PAP og den anden måned i en varmekasse og skulle bare vokse sig stor nok til at kunne komme hjem.
    Han er så lige blevet 9 år og er en sund, rask og meget glad dreng. Han er kvik, nysgerrig og har ikke nogle fysiske tegn på at være født for tidligt. Skulle jeg sætte fingeren på noget psykisk skulle det være, at han er en smule sensitiv på visse områder men det er ikke noget der påvirker hans dagligdag overhoved men bare noget som jeg som forældre ligger mærke til og evt reagerer på, hvis behovet er der.
    Personligt hjalp det mig, at komme på besøg på neonatal afd og snakke med personalet der inden min søn blev født. Har kun ros til afd på OUH hvor vi lå!
    Jeg vil da krydse fingre for dig og din lille pige og håbe på det aller bedste.
    Tanker herfra.

• #9   16. dec 2012 hejsa jeg har ikke født for tidelig, men jeg var selv født fortidelig i uge 24 og ja jeg har det fint :)jeg er 30 den dag i dag og det eneste men jeg har fra dengang er at jeg er nærsynet, men ud over det fejler jeg ingen ting smiley men der er jo sket meget siden dengang jeg blev født smiley

• #10   16. dec 2012 ps. jeg vejede 1000gr og kan ik huske hvor lang jeg var smiley

• #11   16. dec 2012 Dorthe: hvor er det dog fedt at høre det fra en voksen for tidlig født! Og så alligevel 24. uge. Fedt! Godt kæmpet kan man vel sige! Du har været en stærk lille en. smiley

• #12   16. dec 2012 J. J - jeg glæder mig virkelig også til at komme ned på neonatalafdelingen og snakke med dem og måske se hvordan en baby ser ud når den er født så meget for tidligt.. tror at jeg måske går og gør mig selv mere bange end det er nødvendigt, så hellere komme ned og se hvad det handler om..
    vi skulle have været derned i dag, men jordmoderen mente at det ville være bedst at vente til i morgen....
    Det er også en stor "lettelse" at hvis fødslen skulle gå rigtigt igang allerede, så har hun idet mindste fået lungemodner og at det nu har haft den nødvendige tid til at virke..

og hvor er det godt at høre at der er så mange der bliver født for tidligt uden at de får mén af det!

Indtil videre går det hele heldigvis nogenlunde efter planen.. jeg har ikke mærket sammentrækninger i maven siden omkring middagstid, og baby sparker godt inde i maven.. hun har en go stabil hjerterytme og virker ikke til at være påvirket af alle de ting der er sket..
    men nu er mine bryster virkelig begyndt at løbe.. de har gjort det en lille bitte smule før, men kun om natten og kun ganske lidt.. men i morges vågnede jeg op med to kæmpe plamager på min t-shirt, og hele dagen igennem er der løbet mælk ud.. det er som om at min krop er blevet skrub forvirret smiley

• #14   17. dec 2012 Mor til dejlige Dexter: Tusinde tak smiley Ja jeg må ji heldigvis ha været meget stærk, den dag i dag er jeg en stærk person og det er dejligt smiley

• #15   17. dec 2012 Det er fanme dejligt at høre. smiley

• #16   27. dec 2012 smiley

Kommentér på:
fødsel i uge 29+3

Annonce