{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp!! jeg er ved at blive sindsyg!
  • #1   30. jan 2009 gir du ham vælling inden han skal sove? eller grød? det hjælper en del..
    men kender det godt.. min datter er i et tigerspring og hun vågner mellem 10 og 20 gange og jeg er ved at gå fra den hehe..


  • #2   30. jan 2009 Det gør min datter også i perioder men det er mest når der er en tand på vej..... Min sundhedsplejerske siger også at det kan være en periode hvor de lige vokser meget så derfor har behov for mere mad....

  • #3   30. jan 2009 Stine L: nej, vi er begyndt at give ham en flaske med MME, for 2 dage siden... men det virker ikke rigtigt?? men jeg er da (sorry) list glad for at høre det ikke kun er mig der har det sådan..... men jeg føler med dig.... for puha det er hårdt!

    randi H: Okay... går det så selv over??? man er jo bange for at lave dårlige vaner..


  • #4   30. jan 2009 nu hvor han er 4 mrd må du gerne give ham lidt vælling eller grød så jeg vil da sys du skal prøve med en flaske vælling lige inden han skal i seng..
    nej her er vi jo næsten ti måneder gammel så der er inet galt med sulten hehe, vi sys bare det er sjovt at vække mor smiley


  • #5   30. jan 2009 okay.... jeg har godt overvejet det med vælling.... jeg tror jeg suser ud og køber noget.... åh hun er en lille teorist:-) det er nu dejligt med børn;-)


  • #6   30. jan 2009 Ring og snak med din sp. Det kunne da godt lyde som om han er ved at være klar til mere mad, men synes da du lige skal konsultere med hende.. Det ville jeg gøre..

  • #7   30. jan 2009 er i ved at vende ham af med mad om natten?

  • #8   30. jan 2009 hehe.. det går over men okmmer igen.. som nævnt er min datter ti mrd og det kommer hver gang de tager et tigerspring eller får tænder mm.. Det er skønt når de ikke gør det, men jeg sys nu min datter er ligeså skøn alligevel, hun kan jo ikke gøre for det hehe..

    du kan prøve med lidt grød, som det blir nævnt er det ikke alle der tager godt imod vællingen og gylper osv, mens grøden ligger lidt bedre smiley


  • #9   1. feb 2009 har nu prøvet at give ham en aften flaske, de sidste par dage ... men han vil bare ikke have den... han skriger og laver flitsbue... ved ikke hvad jeg skal gøre??

    jeg er glad for i næsten alle sammen siger at det går over... og at det bare er en periode:-)


  • #10   1. feb 2009 okay. det samme har jeg prøvet med iben, og det er denne fase hvor de kræver mere mad.. det var så slemt med iben at jeg var tvunget til at stoppe amningen og give flaske og det hjalp på hende, men det er meget individuelt.. du må ptøve hvad du sys er bedst, men vil bare fortælle at jeg har været det samme igennem og der er lys forude.. smiley

  • #11   1. feb 2009 Hej Stine L. du beroligere mig så meget, jeg er så glad for at høre der også er andre der har det på samme måde, jeg er så træt af at høre på familie og venner som hvis børn aldrig har været sådan.... "de var bare så nemme"...... og det er jo ikke lige det man kan bruge til noget, udover at blive mede frustreret.

    Jeg har lige et andet spørgsmål, jeg er begyndt at lægge ham i seng ved 20 tiden, i stedet for kl. 22...... før ammede jeg ham til han sov, nu bliver han lagt i vuggen......
    men
    han sover først kl. ca. 22, fordi han græder og skriger, jeg giver ham sutten, vuger ham og tager ham op, når det bliver helt slemt...... er det også bare en periode??? eller gør jeg noget forkert?? eller hvad kan jeg ellers gøre???


  • #12   2. feb 2009 okay, jeg gjorde det at jeg lagde min datter i seng klokken 20, og i starten skreg hun jo som en gal.. jeg købte en bog der hedder godnat og sov godt. jeg satte 3 ting hun kunne genkende på vej ind i seng som hun skulle sige godnat til. stod og sagde godnat et par gange til hver ting, derefter lagde jeg hende ned i seng og sagde godnat til hende, gav hende hendes bamse og dyne samt sut og gik igen.. og selvom hun blev tosset ventede jeg med at gå ind til hende efter 1minut.. derefter trappede jeg op med 2 og 3 minutter og derefter 5minutter.. til sidst sov hun bare.. bare husk at når du går ind til ham må du ikke tage ham op, for så tror han straks der skal ske noget. bare berolige ham ved at give ham sutten, dynen og sin bamse/nusseklud og snak lidt med ham. For hvis man tager den lille op blir h*n "snydt". Self hvis det blir heeelt slemt tager man ham op, men ellers ikke. jeg ved ikke om det virker på jer men jeg har haft stor succes med det og kan ligge min datter i seng og så bare gå. hun falder i søvn efter et par minutter, smiley
    det er en hårdt periode.. jeg måtte vugge hende i søvn og det tog næsten en time kan jeg huske..


  • #13   2. feb 2009 og så bare vær tålmodig.. der er lys forude smiley

  • #14   2. feb 2009 tak! hvor længe tror du det vil stå på sådan.... en uge???? en måned?????

  • #15   2. feb 2009 hvis andre har nogle svar til dette, er i meget velkommen:-)

  • #16   2. feb 2009 meget forskelligt min ven hehe.. ingen børn er ens, men der er lys forude.. det er en fase.. i skal nok komme igennem det selvom det er hårdt smiley

  • #17   2. feb 2009 gjorde min søn også i en kort periode tror det var max 14 dager.... så gik det i sig selv igen.Det er ikke fordi baby er sulten men nok et stort suttebehov og hygge smiley

  • #18   2. feb 2009 Der er absolut delte meninger om proceduren beskrevet i bogen "godna og sov godt". Jeg ville personligt aldrig nogensinde lade mit barn ligge og græde sig i søvn. Det er efter min og andres mening, omsorgssvigt. Et lille barn er ikke hysterisk men prøver at give udtryk for ubehag.En mere human måde er bogen "sov igennem uden gråd" eller hjemmesiden sovecoach.dk er også god. Jeg tror ikke du fra den ene dag til den anden kan flytte barnets sovetid 2 timer! Jeg har læst at man kan rykke tiden 20 min hver dag indtil man når det passende tidspunkt.
    Hvorfor vil han ikke tage flasken om aftenen? Er han ikke vant til flaske? For så er det jo et spørgsmål om tilvænning og der er mange forskellige sutter du kan prøve dig frem med. Måske er han klar til ske-mad? Det var min søn i den alder og begyndte at afvise flasken. Men som sagt synes jeg da du skulle prøve at ringe til din sp..


  • #19   2. feb 2009 sorry jeg stjæler tåden et kort øjeblik men siger du indirekte at fordi jeg har brugt boget har svigtet min datter louise? tænk før du taler, sorry..

    som sagt er der delte meninger, og jeg mener man skal have læst den for at vide hvad der står.
    jeg har ikke rådet men fortalt at det er en mulighed smiley


  • #20   3. feb 2009 vil bare lige sige at jeg lader ikke min datter ligge og græde.. der er meget forskel på gråden..

  • #21   3. feb 2009 Louise S... han vil gerne have flasken hvis det er mit mælk der er i, men ikke hvis det er modermælk... han ved allerede hvad der er godt:-)

    Stine L: jeg forstå¨r godt hvad du mener, jeg opfattede det heller ikke som omdu bare lader din datter i stikken, selvfølgelig vil du aldrig gøre dit barn ondt.


  • #22   3. feb 2009 Stine - Ja jeg tænkte nok du ville kommentere mit indlæg, da jeg formulerede det som jeg gjorde. Hvis du ikke har ladet din datter ligge og græde sig i søvn, behøves du heller ikke føle jeg skrev indirekte til dig. JEG synes bare at det er et svigt, hvis man gør det.. Men der er jo mange måder at tage sig af sine børn på. Synes bare at mange babyer bliver misforstået.. og mange forældre tager alle bøger og lign for gode vare. Der har været meget kritik fra fagfolk, af bogen og jeg mener bare at man skal være kritisk når man læser bøger eller fx stof på nettet og kun gøre det man selv har det godt med, og det som virker logisk for en personligt..
    Men min kommentar var naturligvis ikke et personligt angreb på dig, Stine smiley


  • #23   4. feb 2009 okay, det var bare det jeg ville vide smiley

  • #24   4. feb 2009 omsorssvigt - Hm. Så må vi hellere fyre hele Ringsted kommunes sundhedsplejerske der anbefaler denne bog..

    Har ikke selv brugt den men høre kun godt om den..

    Lousie . har du egentlig læst bogen ?


  • #25   4. feb 2009 jeg sys bogen er genial.. man bør læse den og se vinklerne fra dennes side af..

  • #27   4. feb 2009 Nej jeg har ikke læst hele bogen, men dele af den og så har jeg hørt en masse fortælle og den og dens principper, bla "og selvom hun blev tosset ventede jeg med at gå ind til hende efter 1minut.. derefter trappede jeg op med 2 og 3 minutter og derefter 5minutter.. til sidst sov hun bare.. bare husk at når du går ind til ham må du ikke tage ham op, for så tror han straks der skal ske noget".
    Jeg bryder personligt absolut ikke om dens umiddelbare koncept, men som sagt er der jo mange måder at tage sig af sine børn og vi forældre, bliver aldrig bliver enige om havd der er rigtigt og forkert smiley


  • #28   5. feb 2009 Louise S: tak for Linket, jeg har læst det.... jeg tror jeg vil Benytte mig lidt af nogle af de teknikker som bogen foreslår... men det med at man ikke må tage sit barn op når det græder.... det kan man jo ikke lade vær med:-)

  • #29   5. feb 2009 Kan så sige at Iben er en rigtig glad pige der ikke har lidt af omsorgssvigt.. ! Og det er der heller ingen af mine veninders der har..

    Men du skriver at du ikke mener Stine har svigtet, og alligevel bruger du hendes kommentar som en slags dokumantation.. Altså er det omsorgssvigt eller ej at lade barnet hyle 1 minut eller 5 ?


  • #30   5. feb 2009 Jeg ved ikke hvad der er svigt?? jeg ved ikke hvad jeg skal prøve af på min søn, men jeg ved bare det gør ondt at høre sit barn græde i længere tid... men jeg tror ikke et barn tager skade af at græde i længere tid, bare man går ind og trøster det jævnligt, så det ved man er i nærheden.... men jeg ved det ikke..... men jeg er meget åben for forskellige meninger!!!

  • #31   6. feb 2009 Der er da selvfølelig forskallige meninger om hvor lang tid barnet skal have lov at ligge.. Men 5 min mener jeg nu ikk er et problem. 15-20 + Så synes jeg det bliver et problem..

    5 min vil jo være det samme som hvis du skal på toilet.,

    Mette - Prøv dig frem.. Det er en hård tid.. Selv bruger jeg den sang min morfar altid synger for min datter, til at få hende tril at falde til ro..

    " du er min øjesten" virker stort set altid på hende.. smiley


  • #32   6. feb 2009 jeg vil også mene at et par minutter ikke skader hehe.. det er jo lige nok til at gå på wc i ligesom pernille siger, og prøv dig frem.. du kender dit barn bedst, og hvilke metoder du bruger er gode smiley

  • #33   8. feb 2009 ha ha ...... vi synger også "du er min øjesten" for Lucas, og har gjort det siden han blev født... han elsker den!!!

    men når han skal sove nu, synger vi jeg ved en lærkerede.....

    efter jeg startede denne debat, har vi kæmpet for nat rutinen... og her er resultatet!!!!

    vi har nu i 10 dage.... givet ham et bad, ammet, puttet med sut, sunget jeg ved en lærkerede, tændt en spilledåse med mester Jacob.... og nu efter bare 10 dage... sover han i egen seng efter bare 5 min....... i starten lod vi ham ligge at græde i maks 5 min.... når han blev helt hyss, tog vi ham op i 1 min, og puttede igen..... og efter bare 3 dage faldte han rimelig hurtigt i søvn... og nu sover han efter maks 5 min...

    han vågner dog stadig efter ca 1 time og så hver time hele natten.... begyndte på velling til middag for 2 dage siden.... for at se hvordan hans mave reagerede... ingen reaktion, så nu vil vi give ham velling om aftenen,,,, måske det hjælper lidt:-)

    tusind tak for alle de mange gode råd, og den kanone opmundring....

    det lykkedes!!!!! JUBII!!!!


  • #34   9. feb 2009 næhhhh hvor flot..!!!
    håber det lykkedes smiley


Kommentér på:
hjælp!! jeg er ved at blive sindsyg!

Annonce