Hvilken MME er god? {{forumTopicSubject}}
hej tøser jeg ønsker lige at høre jeres erfaringer med de forskellige slags modermælkserstatninger.
Min søn er født 14/2-09 godt en måned for tidlig.¨jeg ammede ham de første 3 uger, men han havde dessværre lidt vanskeligheder med det. så jeg gik over til at gi ham flaske. der har han fået nan 1, det fik han vildt ondt i maven af så skiftede jeg over det grøn allomin og jeg vil nærmest sige det er blevet værre nu med hans mave..
så er der nogen der har haft et barn med ondt i maven som har skiftet til en anden mme og har haft gode erfaringer med det.. please håber der er nogen der har nogle gode råd..
det er bare ikke sjovt at se sit lille barn ha ondt i maven hele tiden
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 58 Svar: 228
vi har også givet ham laktulose og mylicon dråber i snart 3 uger nu men syntes ikke rigtig der er sket nogen ændring efter vi er begyndt på det
jan 2009
mar 2009
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 2 Svar: 3
Nu bruger vi 3 ml. lactulose morgen og aften og hun er meget glad for NAN HA
jan 2009
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 126 Svar: 1.232
DU SKAL passe på med at skrifte mme hele tiden fik vi at vide på børneafd. det gør deres maver meget forvirret og det giver kolik ligende smerter....! enten skal du skifte til nan HA som jo er til sarte maver og så skal du gi ham laktoluse 3 gange dagligt af 2 ml ca.... Og så må du ikke skift mme igen....du gør det kun surt for både den lille og dig selv!
Bare et godt råd herfra en meget erfaren MOR :0)
maj 2008
jan 2009
jeg er nemlig lidt bange for at det kun bliver værre af at skifte mme. ved godt det ikke er godt for hans mave, men tænker at hvis nanHA har hjulpet andre så kan det vel også hjælpe ham. og lige nu er jeg næsten parat til at prøve alt bare for at få lidt fred i hans mave og så han kan sove bedre uden alle de smerter. men ved ikke om jeg tør skifte mme nu, når du siger at det giver uro i maven
maj 2008
Hvilke mme er det han får nu ?
Det er meget vigtigt at du passer på ellers ender det med at han får kolik :0(
jan 2009
lige nu får han grøn allomin. det er meget forskelliget hvor meget han spiser pr måltid. ml 70-120 ml pr måltid. men han spiser oftes lige omkring 100 ml
maj 2008
Det er skide hårdt :0(
Og så må su trække tiden så der går de 3 timer imellem hver måltid .0)
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
og så igen ikke skifte for meget mellem mme
jan 2009
jeg har besluttet at forsætte med grøn allomin og gi det en chance og se hvad der sker.. måske bliver hans mave bedre med tiden.
jan 2009
jeg syntes bare det er svært at finde en i mit område der er specialliserret i spædbørn. Men tror nu alligevel jeg vil prøvet at gå til zoneterapi med ham, hvis der er en mulighed for at det kan hjælpe er det vel værd at prøve..
har din datter slet ikke ondt i maven mere ? eller hvordan
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Udover det har jeg aldrig hørt at zoneterapi skulle have den modsatte effekt, altså gøre tingene værre!
Derimod kan lactolose give mavesmerter, hvilket også står på indlægsseddlen.
Min veninde har en datter som har fået mme efter to uger og der blev startet med lactolose med det samme. Så begyndte skrigeturene om aftenen mellem fem og ni... og de varede lige til de brat stoppede med lactolose efter et halvt år og fandt derefter ud af at det var lactolosen der havde gjort at hun fik ondt i maven(koliklignende smerter)
Så det er lidt en jungel men der er jo ikke andet at gøre end at prøve sig frem.
god ide at blive ved med den samme erstatning:-)
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 15 Svar: 54
Hvilken MME er god?