{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.583 visninger | Oprettet:

Hvilken MME er god? {{forumTopicSubject}}

hej tøser jeg ønsker lige at høre jeres erfaringer med de forskellige slags modermælkserstatninger.

Min søn er født 14/2-09 godt en måned for tidlig.¨jeg ammede ham de første 3 uger, men han havde dessværre lidt vanskeligheder med det. så jeg gik over til at gi ham flaske. der har han fået nan 1, det fik han vildt ondt i maven af så skiftede jeg over det grøn allomin og jeg vil nærmest sige det er blevet værre nu med hans mave..

så er der nogen der har haft et barn med ondt i maven som har skiftet til en anden mme og har haft gode erfaringer med det.. please håber der er nogen der har nogle gode råd..
det er bare ikke sjovt at se sit lille barn ha ondt i maven hele tiden smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken MME er god?
  • #1   1. apr 2009 Tristan er oss for tidlig, og fik min mælk de første 3 uger.. Vi gik over til nan1 og han fik hård mave et stykke tid, hvilket er meget normalt, så han fik lidt laktulose for det..

• #2   1. apr 2009 hvor lang tid havde han ondt i maven efter han begyndte at få nan?

vi har også givet ham laktulose og mylicon dråber i snart 3 uger nu men syntes ikke rigtig der er sket nogen ændring efter vi er begyndt på det

• #4   1. apr 2009 josefine T: laktulose har han fået i 3 uger nu .. syntes ikke rigtig det virker.. men tak fór rådet med nan HA. efter du skiftede til den hvor lang tid gik der så før det gik over med hendes mave?

• #5   1. apr 2009 Vi har også prøvet det meste.... Grøn og blå allomin, NAN1 og NAN HA.

Nu bruger vi 3 ml. lactulose morgen og aften og hun er meget glad for NAN HA

• #6   1. apr 2009 Hr. og Fru j. er nan ha så bedre for maven end de andre

• #7   1. apr 2009 Helle: Min søn er også født 1 mrd for tidlig! Han har haft kolik og til at starte med blev vi indlagt på børne afd..... Netop fordi han skreg så meget! Til at starte med fik han mit mælk og nan 1....og han fik hård mave så derfor gav vi ham laktulose men stoppede igen (meget dumt) så prøvede vi den grønne allmin den blev han ikke mæt af ! til sidst prøvede vi så nan HA....og den har vi brugt siden!

DU SKAL passe på med at skrifte mme hele tiden fik vi at vide på børneafd. det gør deres maver meget forvirret og det giver kolik ligende smerter....! enten skal du skifte til nan HA som jo er til sarte maver og så skal du gi ham laktoluse 3 gange dagligt af 2 ml ca.... Og så må du ikke skift mme igen....du gør det kun surt for både den lille og dig selv!

Bare et godt råd herfra en meget erfaren MOR :0)

• #8   1. apr 2009 Og når de små så er født lidt for tidlig er de endnu mere sarte! og så er det vigtigt at der går 3 timer imellem deres måltider så de kan få ro på deres fordøjelse :0)

• #9   1. apr 2009 stine: puha han spiser hver anden time ret ofste syntes jeg.

jeg er nemlig lidt bange for at det kun bliver værre af at skifte mme. ved godt det ikke er godt for hans mave, men tænker at hvis nanHA har hjulpet andre så kan det vel også hjælpe ham. og lige nu er jeg næsten parat til at prøve alt bare for at få lidt fred i hans mave og så han kan sove bedre uden alle de smerter. men ved ikke om jeg tør skifte mme nu, når du siger at det giver uro i maven

• #10   1. apr 2009 Hans tarm flora bliver forvirret ! Hvor meget spiser han ved hver måltid?

Hvilke mme er det han får nu ?

Det er meget vigtigt at du passer på ellers ender det med at han får kolik :0(

• #11   1. apr 2009 han har kolik . vi var ved 5 ugers undersøgelse i går og lægen sagde han havde en form for mave kolik.

lige nu får han grøn allomin. det er meget forskelliget hvor meget han spiser pr måltid. ml 70-120 ml pr måltid. men han spiser oftes lige omkring 100 ml

• #12   1. apr 2009 Helle : ok....men jeg ville fortsætte med den mme og gi ham laktoluse 3 gange om dagen og så de dråber imod luft i maven..... og så er det kune tiden der er alt afgørende !!!!!

Det er skide hårdt :0(

Og så må su trække tiden så der går de 3 timer imellem hver måltid .0)

• #13   2. apr 2009 Vi startede med allumin men det stank forfærdeligt når hun gylpede. så gik vi over til nan1 og det fik hun ondt i maven af. men vi blev stædigt ved og ga MEGET lactolose til at starte med. såprøvede jeg zoneterapi og to dage efter kørte maven som den skulle. var til zoneterapi tre gange og vil klart anbefale at prøve det.
    og så igen ikke skifte for meget mellem mme

• #14   3. apr 2009 stine E: tusnide tak for rådene.

jeg har besluttet at forsætte med grøn allomin og gi det en chance og se hvad der sker.. måske bliver hans mave bedre med tiden.

• #15   3. apr 2009 Line H: Jeg har hørt fra flere at zoneterapi skulle virke ret godt, men at det omvendt også kan gøre det hele værre.
    jeg syntes bare det er svært at finde en i mit område der er specialliserret i spædbørn. Men tror nu alligevel jeg vil prøvet at gå til zoneterapi med ham, hvis der er en mulighed for at det kan hjælpe er det vel værd at prøve..

har din datter slet ikke ondt i maven mere ? eller hvordan

• #16   3. apr 2009 Nu er min datter os snart ti måneder og får ikk mme mere. så nej hun har aldrig ondt i maven mere men der gik nøjagtig to dage efter hun havde været til zoneterapi, så var mavesmerterne væk. hun fik stadig lactolose, men dette skar vi mere og mere ned på.. og efter to måneder med meget langsom afvænning af lactolose, var det væk og afføring var normal igen.

Udover det har jeg aldrig hørt at zoneterapi skulle have den modsatte effekt, altså gøre tingene værre!

Derimod kan lactolose give mavesmerter, hvilket også står på indlægsseddlen.
    Min veninde har en datter som har fået mme efter to uger og der blev startet med lactolose med det samme. Så begyndte skrigeturene om aftenen mellem fem og ni... og de varede lige til de brat stoppede med lactolose efter et halvt år og fandt derefter ud af at det var lactolosen der havde gjort at hun fik ondt i maven(koliklignende smerter)

Så det er lidt en jungel men der er jo ikke andet at gøre end at prøve sig frem.
    god ide at blive ved med den samme erstatning:-)

• #17   4. apr 2009 oliver er også født for tidligt og ammede til han var 9 uger, og prøvede de samme ting som dig uden held.. derefter skiftede vi til Hipp som vi blev rigtig glade for. det kan købes i super best, kvickly , brugsen..

Kommentér på:
Hvilken MME er god?

Annonce