{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

? om amning {{forumTopicSubject}}

Jessica er 15 uger nu og jeg føler min amning går ned af bakke for tiden . Jeg synes ikke jeg har mælk nok nogle gange, mens andre gange så står det ud af dem. Men de sidste åar dage har jeg haft "slappe" bryster, men hun har fået malk (kan jeg se når hun sutter ) Men er det et tegn på at mine mælkeproduktion er ved at gå i stå ? Je vil så meget fortsætte med at amme , men jeg vil jo ikke sulte hende af den grund , hvis det bare ikke kan gå . Kan brysterne godt lige pludselig holde op med at producere lige så meget mælk ? Jeg ligger hende til når hun er sulten ( 2-3. time .) Hvad hvis der ikke er nok næring i min mælk ? Hvordan finder jeg ud af det ?Håber i kan hjælpe mig med alle de her spørgsmål .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ? om amning
  • #1   11. maj 2009 Den nemmeste måde at vurdere, om hun er sulten er, at se på hvordan hendes humør er.
    Slipper hun selv brystet som tegn på at hun er mæt?
    Skælder hun ud til sidst i amningen som tegn på sult?
    Hvordan sover hun?
    Virker hun glad og tilfreds?


  • #2   11. maj 2009 nogle gange slipper hun selv , andre gange skriger hun selv om hun sutter (som om der ikke kommer noget ud)Hun er en utrolig glad pige, men som alle andre kan hun godt blive hys *SS* . Hun sover ikke meget i dagstimerne . Max 1 time af gangen , medmindre jeg går tur med hende i barnevognen . om natten vågner hun som regl omkring kl 4 (bliver puttet kl. 22) og så vågner hun omkring kl 8 igen ca .

  • #3   11. maj 2009 sådan havde jeg det da jeg ammede, jeg prøvede bare at tilbyde mme efter ,agnus havde fået bryst , fordi jeg ikke lige kunne se hvorfor han blev ked og lidt vild , jeg begyndte at malke ud og have lidt på køl, give det på køl mens jeg malkede ud, så fandt ud af der ikke var nok mælk på de rigtige tidspunkter . men ja det kan godt bare stoppe.. min mor har aldrig haft mælk nok til mere en et par dage ....

  • #4   11. maj 2009 Synes bare det er så svært at finde ud af . For har i nogle perioder næsten ikke meæl (prøvede engang at malke begge bryster ud og der kom hun ½dl ) Og andre gange har jeg store hårde bryster , hvor der bare står en stor stråle mælk ud af .

  • #5   11. maj 2009 ja sådan var det også med mg , men mange når de malker opbygger en blokade fordi det ikke er helt naturligt (: , men lad hende spise ved bryst og virker hun mere sulten så mme ? jeg fik et chok første gang, magnus åd 150ml efter han havde lagt ved brystet, og er var han kun en uges tid ..

  • #6   11. maj 2009 her er nogle gode råd, som du måske kan bruge.

    generelt vil jeg sige at det er helt naturligt ind i mellem at have mindre mælk, meget kan påvirke det- travhed - at man "glemmer" at drikke etcmen også at barnet øger mælkemængden netop ved at sutte tiere.

    hvis hun er 15 uger er hun nok begyndt på lidt grød o.lign så bliver amningen hurtigt til en slags mellemmåltider om dagen og måske et måltid om natten .

    at du ikke kan malke ret meget ud behøver faktisk ikke betyde at der ikke er mælk nok men at du ( ligesom mig) har svært ved at malke brystet ud uanset om det er med hånd el. maskine - hos mig virker nedløbsrefleksen ikke særligt godt ved "kunstig" påvirkning - det skal være baby der sutter.

    jeg syntes ikke du skal give op HVIS du ellers nyder at amme, læg til tit og regn med at det ind i mellem er træls at amme - ligesom det vil være træls at rense sutteflasker, koger sutter og lave MME for ikke at tale om at betale ved kassen i supermakedet....gggg.......


  • #7   11. maj 2009 (link fjernet)

    glemte lige linket


  • #8   12. maj 2009 Mange tak (: Jeg giver mig til at læse linket med det samme . Havde en skrækkelig nat , hun plejer kun at vågne en gang for at spise , men i nat vågnede hun 3 gange og var total hysterisk smiley

  • #9   12. maj 2009 det gjorde anton også i perioder trods det øgede han vægten meget så der var helt sikkert mælk nok, jeg kan også se af forskellige indlæg at flaskebørn også har de perioder så mon ikke der er andre ting end mælken der påvirker de små bebser.

  • #10   12. maj 2009 Jeg har oss tænkt mig at starte med grød snart , men hvordan kommer sådan et forløb igang ? For hun skal vl stadig have lige så meget mælk, skal hun ikke ?

Kommentér på:
? om amning

Annonce