er sådan i vildrede...... {{forumTopicSubject}}
råd søges!!
situatiionen kort:
min barsel udløber den 10, og jeg har søgt 100.0000.000 jobs. dette er ikke nemt at få som single mor til 10 måneders barn.
jeg har fået et job, et jeg rigtig godt kan lide, men det kan bare ikke hænge sammen med pasning af min datter.
alternativet er bistandshjælp.
jeg er i første omgang nødt til at prøve og få en barnepige til at passe hende fredag, lørdag og søndag hver 2 weekend imens jeg er på arbejde, men dette bliver jo så dyrt at jeg lige så godt kunne gå på bistandshjælp + jeg ser knapt min datter vågen i weekenderne. de andre weekender skal hun være ved sin far,
jeg har stadig 20.000 ansøgninger ude, men de fleste gider knapt nok svare mig på grund af min situation.
jeg er nødt til stadig at søge job som lyn og torden, men indtil et andet job viser sig, hvad pokker gør jeg?
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 134 Svar: 647
det er hver eneste weekend de næste 2½ måned. det vil han ikke. jeg har spurgt
mar 2008
mar 2008
det vidste jeg heller ikke før i aften.
det er på alle måder urimeligt at hun siger et til jobsamtalen, og så er virkeligheden en helt anden.
for det ville jeg jo aldrig have sagt ja til.
men vi kan i det mindste holde " weekend " mandag og tirsdag
mar 2008
men hvad med din eller hans familie?
mar 2008
mar 2008
jeg tog en snak med hende om det her i aften da jeg blev præsenteret for mine vagter.
men hun er knald hård, sådan er det bare, og det var ikke åbent for diskution.
jeg vil bestemt helst ikke have hende passet hver 2 weekend, men jeg kan næsten ikke se hvad jeg skal gøre? jeg søger job på livet løs, jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre.........??
alle forslag modtages med kyshånd!
mar 2008
mar 2008
mar 2008
det må jeg lige prøve at læse noget om. det lyder som noget brugbart
christina
fordi det er i en ferieby, og i højsæsonen går det helt amok der oppe. der er så sindsygt travlt. jeg fik jo at vide at hun havde ansat godt med folk, så det ikke ville blive så stramt. men det havde hun så åbenbart ikke alligevel
mar 2008
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 46 Emner: 49 Svar: 1.601
hun vidste jo at du har barn så kan hun sku ikke lave om på det..
enten gær hun det fordi hun simpelthen er ond eller også går hun og venter på at du sier op..
ellers gør man ikke sådan som chef.. andet end hvis man ikke vil ha sine medarbejdere skal blive..
det er noget svineri. du skal også være hård selv og banke i bordet og så selv om du lige er startet så skal hun ikke rende om hjørner med dig..
så kommer du bare til at få et helved på arbejdet og så tror hun bare at hun altid kan gøre sådan frem over..
ha selv haft sådan en chef heldigvis før jeg fik mine børn. jeg var der i 6 mdr uden at han kom med kontrakten selv om han blev ved med at love at kmme med den. men han havde masser af tid til at lave en forsikring der hed at han fik betaling hvis nu jeg blev graivd og skulle på barsel..
efter at jeg havde været der i 6 mdr ca. der skulle jeg være i butikken helt alene ingen problemer der. problemet var at han havde bestildt 10 palller varer hjem en fredag hvor der altid var kunder konstant..
det vil sige at jeg havde 6 5 timers overarbejde..
vi lukkede kl 19 hver fredag det vil sige at jeg var hjemme kl lort om aftenen fordi jeg kunne jo ikke lade det stå ude hele natten.. og på det tidspunkt boede jeg i korsør og arbejdede i roskilde..
jeg sagde simpelt hen op fra dag til dag. da jeg ingen kontrakt havde så kan han ikke holde på en..
så hård skal man desværre være også selv om man gerne vil beholde sit job. men hvad er bedst.. at ha samværd med sin datter eller at bruge sine hårdt tjente penge på babysitning og så få det samme som på kontanthjælp..
håber at du finder en løsning..
jeg ved ihvertfald godt hvad jeg havde gjordt;-)
men du kender mig jo godt janne;-)
mar 2008
er sådan i vildrede......