{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

Han skriger, når han ligges væk. {{forumTopicSubject}}

Vores søn på 6 uger virker til at være blevet helt afhængig af sin mor og kropslig kontakt. Hver gang han har spist og han sover, vil hun ligge ham væk. Idet han ligges i vuggen skriger han, indtil tages op. Generelt skriger han rigtig tit og stopper først når tages op, også selvom han ikke er sulten og lige blevet skiftet.

Hvad kan vi gøre for at afhjælpe problemet, eller er det helt normalt og går over med tiden?? Det er utrolig hårdt for hende, altid at skal sidde med ham. Ville være rart hvis han ku ligge selv i vuggen og kigge rundt uden at skrige jo.

Håber på hjælp fra erfarne mødre / fædre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han skriger, når han ligges væk.
  • #1   9. jun 2009 han ved at når han skriger, så bliver han taget op. måske find en måde som han kan underholdes med i vuggen?

  • #2   9. jun 2009 han er altså heller ik særlig gammel endnu

  • #3   9. jun 2009 børn vil have tryghed og når man ammer kan det være svære for barnet.. tror bare i skal give det tid.. han skal have lov til at være ved mor, da der er trygt der... som sagt han er kun 6 uger gammel det er nu meget normalt at barne vil være et trygt sted.

  • #4   9. jun 2009 Ja det kan godt tænkes det bare er derfor smiley Vi må se tiden an.

  • #5   9. jun 2009 Hvad med sådan en slynge? Eller er han for lille til det endnu?

  • #6   9. jun 2009 vi havde/har samme problem da marcus var de der ca 4-5 uger begyndte han at være meget meget tryghedskrævende, hvilket var meget hårdt for mig, jeg ville gerne han skulle kunne falde i søvn selv ligesom da han var helt lille, at han bare kunne ligge lidt selv så jeg også kunne lave noget andet end underholde baby, men nu har jeg ligesom erkendt at det altså bare er ham det handler om nu og så må alt andet ligesom komme i anden række et stykke tid, og det har så gjort at han ammes i søvn så sidder jeg med ham ca en halv times tid og kan så lægge ham i seng/barnevogn, og så bliver han faktisk ved med at sove :o) og det at han nu får en del sammenhængende søvn betyder også at jeg har en meget gladere dreng, og nu vil han pludseligt godt sidde i sin skråstol og snakke med sig selv, ligge i vuggen og kigge på uro osv. desuden fandt vi ud af at han havde ondt i maven, og er begyndt at give ham mylicon for at han har nemmere ved at prutte :o)

    og selvfølgeligt hjælper vi hinanden så når manden er hjemme tager han bette mest for at jeg ligesom lige kan være mig selv lidt..


  • #7   9. jun 2009 hov nå ja Marcus blev 7 uger i søndags.

  • #8   9. jun 2009 Nu skal i også tænke på deres "tigerspring"
    Jeg læste en artikel i et af de der blade man får så mange af i gratispakkerne. Der stod en masse om nogen store udviklings"spring" de tager i løbet af det første år. Det første kommer omkring 5 ugers alderen hvor de kan begynde at skelne farver osv. Det kan godt virke skræmmende på de små og de vil derfor være meget mere kontaktsøgende.
    Jeg kan godt anbefale den artikel da den jo ligesom kan forberede lidt på perioderne hvor barnet vil være lidt umuligt.


  • #9   9. jun 2009 Vores børn nummer 7 fra år 2008.
    Der står det i.


  • #10   9. jun 2009 Vores børn, hvor får man det blad henne af?

    Ja louise har samme problem, hun sidder os med ham i 30 / 60 min efter spisning, og på trods af han er faldet i søvn vågner han oftest når hun ligge ham i vuggen.

    De sidste par dage har han været vågen hele formiddagen og aften når jeg har været hjemme, sovet 1 time af gangen og været vågen megen af natten. Det virker utroligt han kan holde sig kørende på ( vi vil gætte, han har fået 3-5 timers søvn de sidste par dage ) Er det overhovedet sundt med så lidt søvn for en baby!!


  • #11   9. jun 2009 Jesper & Louise K

    Det med at ligge dem fra sig når de er faldet i søvn er tit en dårlig ide, for når de så vågner er det jo et helt andet sted end der hvor de faldt i søvn. Man skal så vidt muligt undgå det, for man er nødt til at tænke på hvordan man selv ville have det hvis man f.eks selv faldt i søvn i sin seng, men vågnede op i stuen.
    Vi gjorde det nemlig selv i starten, og kunne ikke forstå hvorfor Nicklas vågnede efter krt tid og var dybt ulykkelig.


  • #12   9. jun 2009 Det lyder rigtig logisk ja, men det kan jo være et svært problem at løse, når han ikke vil falde i søvn i vuggen og vi ikke kan sidde med ham i flere timer imens han sover - når han altid falder i søvn i vores arme.

Kommentér på:
Han skriger, når han ligges væk.

Annonce