{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Skal jeg have flere børn? {{forumTopicSubject}}

Det er virkelig nogle tanker jeg render og tumler med i øjeblikket.

Nogle gange kan jeg have lyst til at få et barn mere og andre gange tænker jeg bare hvorfor egentlig?? Jeg har det jo godt med vores ene barn og mand.

Sys ikke rigtig der hverken er overskud i økonomien eller i sindet til et barn mere.

Det fordi jeg sidder og tænker på at der jo helst ikke skal være for mange år i mellem dem og så skal vi jo snart til at i gang... Emma er 13 måneder nu så om et lille års tids senest, hvis nummer to skal komme.

Men det er vel ikke velset at man i dag "kun" får et barn?

Hvordan har i besluttet enten at "nøjes" med et eller få flere?

Sys virkelig det er svært, for kan slet ikke forestille mig at jeg skal have en baby igen. Sys slet ikke det var hyggeligt eller noget det første halve år, der var det mere bare en klods om benet. MISFORSTÅ mig ikke, jeg elsker min datter og har hele tiden gjort det, men frygter virkelig det første halve år med sådan en lille en.. mine hormoner fløj rundt og var hidsig og utålmodig hele tiden på denne her dejlige tøs.

Det blev nok lidt langt og rodet men håber i lige vil kigge på det alligevel, for har virkelig brug for et råd eller to.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg have flere børn?
  • #2   9. jul 2009 Emma var det nemmeste barn jeg nogensinde har mødt... hun sov igennem fra hun var halvanden måned og flyttede på eget værelse fra hun var fire. Hun har kun grædt hvis hun var træt, sulten eller hade ondt, aldrig bare sådan en skriger eller noget.

    troede bare jeg var meget bedre til at håndtere mig selv i sådanne situationer..

    kan slet ikke forestille mig at få nummer to.

    Nej det er heller ikke for andres skyld, men os for Emmas skyld. Jeg elsker mine to søskende og ville ikke undvære dem for noget som helst andet i verden.


  • #3   9. jul 2009 hvis du ikke selv føler et overskud for at få et barn mere (jeg lægger her mærke til du skriver sindet og ser bort fra økonomien) syntes jeg ikke du skal have et..

    Vent til du er klar og føler du har overskudet til det smiley


  • #4   9. jul 2009 Louise H: Det er præcis sådan jeg har det. Kan slet ikke forestille mig at jeg kan elske mit næste barn så højt som jeg elsker min datter.. Og tænk hvis tiden og opmærksomheden bliver taget fra hende bare fordi man vil ha en til. Nu tænker jeg os fra bedsteforældrenes side. Hvad hvis de ikk kan finde ud af at vise begge børn den samme opmærksomhed.

    Åhr har bare tusinde tanker og manden er ikke til at snakke med for han kan slet ikke tænke på nummer to nu...

    Men hvis den skal komme, skal der altså ikke være 7-8 års forskel mellem dem for det får de da intet ud af så..

    Tanja: Hvad hvis nu jeg ikke bliver klar? Allerede nu spørger andre hvornår nummer to kommer.. og jeg vil gerne have en til, men der er bare så mange tanker der flyver rundt.

    Det værste er at jeg VIL ikke have Emma skal være enebarn, men det kan jo ikke være den eneste grund til at få en til..

    åhr blir bims af at sidde og tænke på det!


  • #5   9. jul 2009 Hmmm forstår heller ikke helt det med at der ikke må være for mange år i mellem dem,, vi en flok på 5, mine 3 storesøskende er der omkring et år eller lidt over imellem,, og de kan slet ikke finde ud af og kommunikere sammen, og har ikke kunnet det siden deres teenage år,, men der er 10 år i mellem mig og den yngste af dem, og har et perfekt forhold til dem alle,, Og så kommer bettebror så,, jeg var 9 da han blev født, og vi har haft enorm glæde af hinanden, måske ikke på legeplan, men på psykisk plan, det mig han ringer til når han har kærestesorger og skal græde ud, det mig han spørger til råds om alt, vi er enormt tæt knyttet og kan slet ikke forestille mig en anden være gudfar for vores bette bebs til den tid..

    Sorry det blev langt, men ville lige forklare det med alders forskellen fra en som har oplevet begge dele,, og hvis jeg skal ha en nummer 2, skal der minimum være 4-5 år imellem dem


  • #6   9. jul 2009 Det kan godt være jeg spørger dumt, men hvorfor bekymre du dig om hvad andre vil have?

    Det er DIN krop og DIG der skal igennem det, ikke dem..

    Hvis du aldrig bliver klar, er det bare fordi du ikke skal have flere børn..

    Hvad vil du helst have? Et barn der vokser op med en mor der har overskud til det, eller 2 (eller flere) børn der vokser op med en mor der mangler overskud?


  • #7   10. jul 2009 Jeg er slet ikke itivl om at Malias skal have en eller to søskende!!!!
    Min mor er ene barn og hun er SÅ ked af, at hun ikke har en bror eller søster, og jeg er ked af, at jeg ikke har en onkel eller moster!
    Når min mormor bliver så gammel at hun skal have hjælp, står min mor med det hele selv!

    Jeg har nydt hver dag med Malias siden jeg fødte ham, og jeg kunne godt tænke mig min. 3 børn, jeg synes at det er SÅ fantastisk at være mor =)
    Men det er jo vidt forskelligt fra person til person, jeg kunne bare ikke se mig selv med et barn!


  • #8   10. jul 2009 det er ikke velset at sige, men min personlige mening er at der er synd for enebørn, har aldrig mødt et enebarn hvor man ikke på en negativ måde har kunnet mærke at barnet er enebarn
    og det er i princippet det samme hvis der er kæmpe (over 4 års) aldersforskel


  • #10   10. jul 2009 hej.. nu har jeg godt nok ikke barn eller noget men ville bare lige sige at det er dig selv der bestemmer om du vil have flere:) det kan da måske bare være at du vil vente liidt:) det med alders forskellen er noget værre vrøvl jeg har brødre der er 18 og 21år ældre end mig og jeg har nydt at de har været så gamle da jeg blev rigtig godt passet på:) så helt op til dig:)

  • #12   10. jul 2009 Tag det helt helt med ro, det er da slet ikke noget du skal ligge dig fast på nu! Jeg har Hannah på 7 1/2 mdr og hun har bare været verdens nemmeste barn, og kun været ked hvis hun var træt eller sulten og sov igennem fra hun var 1 mdr. Men men men det betyder ikke at vi skal have et barn mere. Nogle dage tænker jeg: Ej vi skal da helt sikkert have et til barn på et tidspunkt og andre dage tænker jeg, nej tak ikke flere, jeg vil bare nyde Hannah fuldt ud:o)

    Jeg tager det som det kommer, ser på det til den tid jeg måske får lyst til et til barn, men det er absolute ikke noget jeg gider tage stilling til nu og det behøver du da heller ikke.

    Hvorfor skal det være om et år?? Er det et princip du selv har??? Du skal jo ikke få børn for andres eller dit første barns skyld. Jeg ved godt at folk siger at de får mest glæde af hinanden når aldersforskellen ikke er så stor, men det er da vigtigere at i venter til i har overskud til to børn. So what hvis der er f.eks. 5-6 år imellem dem.


  • #13   10. jul 2009 MikeogMille: Synes det er noget gammelt vrøvl, at det er synd hun ikke får nogen søskende!
    Det er da bedre at have en glad mor med overskud til én igennem sin barndom, end at have en stresset mor som ikke har energien til to børn. Hellere være realistisk end at gøre hvad der bliver forventet af én! Andre er der jo ikke til at hjælpe i ens hverdagsliv med to børn.

    Og nej jeg er ikke selv enebarn:o)



  • #15   10. jul 2009 MikeogMIlle - sikke da noget sludder, min kæreste er enebarn, og det har bestemt ikke været synd for ham.. han har været mere forkælet, og desuden så har han altid haft en masse venner, så har ikke manglet noget socialt

  • #16   10. jul 2009 selv om man har venner er det altså ikke det samme som at have søskende, søskende giver et barn noget helt andet socialt mens man er børn, det er nogle børn kan øve deres sociale evner på uden frygt for at de kan forsvinde hvis man ikke opføre sig ordentligt.
    det er også de eneste der står med helt den samme opvækst og kan sætte sig ind i helt de samme glæder og sorger som en selv ang. familien


  • #17   10. jul 2009 Ditte H: Sludder og vrøvl:o)


  • #19   10. jul 2009 mia
    øhh nej vel er det da ej noget sludder, mener du helt seriøst at ens venner fx bliver lige så kede af det som én selv når ens forældre dør, eller kan snakke med om hvor irriterende tante oda er eller at de altid er der til at lege hver dag hele tiden hele ens barndom. det er da fakta det jeg skriver intet andet


  • #20   10. jul 2009 Vil bare sige at der er 5 år imellem mig og min søster og vi har haft en rigtig rigtig god barndom sammen, så måske i skal slå klodt vand i blodet og se hvordan i har det om et par år...
    Hvorfor så travlt smiley


  • #22   10. jul 2009
    hmm.. jeg forstår godt det med at man ikke syns der skal være for langt i mellem... men syns det er langt vigtigere at du føler dig klar til det, før du får et mere.... for jeres allesammens skyld..


  • #23   12. jul 2009 Mange tak for alle jeres svar. Det hjælper lidt at man ikke føler sig helt alene:-)

    Jeg har tænkt rigtig meget over det.

    Jeg har selv to søskende. En storesøster på 28 og en lillesøster på 16 og min lillesøster og jeg har det rigtig rigtig godt sammen. Vi kan bedre snakke sammen end min storesøster og jeg kan! Og der er altså 8 års forskel...

    Tja må vidst bare se tiden an. Men på et eller andet tidspunkt håber jeg jeg får overskud til nummer to:-) For vil gerne opleve det hele en gang til, trods alt:-)


  • #24   12. jul 2009 det kommer helt naturligt at man kommer til at elske begge børn. jeg læste i et blad engang at der ikke var noget "forkert" i at man holdte lidt mere af det ene barn end det andet, for i sidste ende var de begge jo elsket alligevel.
    min bekymring da jeg skulle have nr 2 om jeg så kunne elske dem begge lige meget, og da han kom var der slet ingen tvivl, han var lige så meget elsket som den store.


Kommentér på:
Skal jeg have flere børn?

Annonce