{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

en masse spørgsmål. :) {{forumTopicSubject}}

1. hvad skal man pakke til når man skal på fg. ?

2. er der nogle tegn på en fødsel snart finder sted. ?

3. hvorlænge blev i på sygehuset efter i havede født. ?

4. hvorlænge blev i ved med at amme ?

5. hvornår kunne i undvære jeres barn en aften, nat eller dag ?

6. hvornår kan man drikke alkohol igen efter man har født?

håber på i kan give mig nogle gode svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en masse spørgsmål. :)
  • #1   27. aug 2009 7. gik i over tid fødte før / hvor mange dage ?

  • #2   27. aug 2009 altså jeg tænker på et glas vin ikke at jeg skal ud og drikke mig fuld

  • #3   27. aug 2009 1. hvad skal man pakke til når man skal på fg. ?
    s: morgenkåbe, sutsko, toi´lettaske til dig, hjemrejse tøj til dig og babyen, tøj til babyen og autostol hvis i skal kører hjem fra sygehuset.
    2. er der nogle tegn på en fødsel snart finder sted. ?
    s: tegn er forskellige, ved nogle går vandet, andre ikke, men veer er nok det mest sandsynlige.
    3. hvorlænge blev i på sygehuset efter i havede født. ?
    s: i Holstebro må førstegangs fødende blive 2 dage såfremt der ikke har været kommikationer under fødslen og mor og barn har det godt.
    4. hvorlænge blev i ved med at amme ?
    s: kan ikke svare dig på, har ikke født endnu
    5. hvornår kunne i undvære jeres barn en aften, nat eller dag ?
    s: ??
    6. hvornår kan man drikke alkohol igen efter man har født?
    s: Hmm alkohol er nok ikke det første jeg tænker på jeg bare skal kunne nyde igen efter fødslen, så ved det faktisk ikke..
    7. gik i over tid fødte før / hvor mange dage ?
    s: har termin imorgen og stadig ingen træk til fødslen er på vej, så tror jeg går nogle dage over tid, hvilket min JM også mente jeg gør.

    Håber du fik svar på nogle af dine spørgsmål


  • #4   27. aug 2009 neelas mor . tak for dejlige svar . smiley på thisted sugehus må vi være der 5 dage og syntes det er lang tid ..


  • #5   27. aug 2009 jeg var så småt ved at prøve at pakke en taske igår da jeg har sådan en ide om at hun nok skal komme ud noget før. vi må gerne tage hjem noget før hvis det hele fungere heldigvis har det ikke godt med sygehuse .

    vil have vores : tak for svar alkohold er heller ikke det første jeg tænker på men før jeg blev gravid drak jeg en gang i mellem et glas vin med kæresten eller når man var ude . har hørt lidt om det med at pumpe mælk ud har bare hørt det ikke er særligt behalig.

    det med tegn på at fødlsen nærmer sig er bare jeg syntes før jeg har hørt noget om at der kommer mere udflådt .



  • #6   27. aug 2009 hvad skal man pakke til når man skal på fg. ? Vi pakkede en masse, og mener virkelig masse, og brugte intet, vi brugte det som sygehuset havde, og det er jeg nu glad for, så behøvede enlig kun hjemtøj..

    2. er der nogle tegn på en fødsel snart finder sted. ? Der er mange forskellige, men det kan være svært at regne med, havde ikke selv nogle, vågnede bare brat om natten med de værste smerter jeg havde oplevet, troede jeg måske skulle på tpilettet var virkelig forvirret. Men smerte, det var der sku!

    3. hvorlænge blev i på sygehuset efter i havede født. ? Vi kom tirsdag om natten, og tog hjem fredag formiddag/eftermiddag. Var der så længe fordi vi er unge;)

    4. hvorlænge blev i ved med at amme ? Min datter er snart 8 mdr, ammer stadig, og bliver ved længe endnu, hun får kun grød en gang om dagen, og det er fint for hende og hun er hel perfekt..

    5. hvornår kunne i undvære jeres barn en aften, nat eller dag ? Vore datter er kun blevet passet EN gang og det var i lidt over 4 tamer, jeg skulle besøge en opdrætter i københavn, så det var lidt nødvendigt. Hun skal passes så lidt som muligt!! Har dårlig erfarring med andre som bare lånes deres barn ud til højre og venstre, 5 gange om ugen fordi de ikke gider have barnet, og det er jeg sku forarget over!!

    6. hvornår kan man drikke alkohol igen efter man har født? Det kan du når du ikke ammer igen! smiley

    håber på i kan give mig nogle gode svar smiley Håber du kan bruge mine svar;)



  • #7   27. aug 2009 7: Gik 9 dage over til smiley

  • #8   27. aug 2009 Det med udflåd, det er ikke tegn på fødsel, men graviditet;)

  • #9   27. aug 2009 christina : tak for svar .
    det med at få barnet passet er fordi jeg har det sådan at jeg gerne vil vende mit barn til at det ikke er farligt at være sammen med andre hun må gerne blive mor eller fars lille pige men ikke sådan at så snart vi ikke lige er i nærheden bliver hun sur . self skal mit barn ikke passes hele tiden . men vil bare gerne at mine familie og venner vil kunne tage hende op uden problemer.


  • #10   27. aug 2009 okay . så har jeg bare misforstået det smiley bare fordi jeg har ikke haft det før for igår begyndte der at komme mere en der plejer .

  • #11   27. aug 2009 zander´s mor. åh det er jeg glad for at høre at jeg ikke er den eneste der tænker sådan .vi har nemlig også snakket om at det var vigtig ikke at glemme hinanden vi har famile og venner tæt på så bare de kunne tage hende i to timer i mens vi er ude og spise kan rede et forhold . :Dog er ikke bleg for at sige at min pige nok bliver passet ude noget mere end mange andre vil men det er jo bare et par timer jeg snakker om så man lge kan tage ud og spise nu spiser vi nemlig meget ude og det vil jeg godt nok komme til at savne meget hvis ikke mit barn vil kunne blive passet ude.

  • #12   27. aug 2009 1. hvad skal man pakke til når man skal på fg. ?
    s: Lidt behageligt tøj både til dig og barn, nogen sutsko, mobillader, penge, lidt guf, kamera, bare sådan lidt praktiske ting. det er det eneste du behøver...

    2. er der nogle tegn på en fødsel snart finder sted. ?
    s: Jeg var til kontrol, da jeg var over tid, og der var absolut ingen tegn på fødsel overhovedet, og om natten gik jeg så i fødsel...

    3. hvorlænge blev i på sygehuset efter i havede født. ?
    s: Jeg fik kejsersnit, og de anbefaler man ligger 10 dage, men jeg ville bare gerne hjem... så fødte lørdag aften kl. 20.57 og tog hjem igen mandag sen eftermiddag omkring kl. 17.00, så under 2 døgn..

    4. hvorlænge blev i ved med at amme ?
    s: Jeg ammede desværre kun ca. 3 mdr, da der så ikke var mere mælk... kunne jeg ville jeg ha ammet endnu... men desværre...

    5. hvornår kunne i undvære jeres barn en aften, nat eller dag ?
    Noah var omkring 2½ måned da han blev passet første gang, men jeg kan slet ikke stadigvæk undvære ham... han er mit livs lys, og foretrækker tit at blive hjemme hos ham frem for alt muligt andet...

    6. hvornår kan man drikke alkohol igen efter man har født?
    S: som de ander siger når du er færdig med at amme da alt går i mælken smiley

    7. gik i over tid fødte før / hvor mange dage ?
    S: Jeg fødte over tid, gik hele 10 dage over tiden....


  • #13   27. aug 2009 1. hvad skal man pakke til når man skal på fg. ?
    - hvad de andre har skrevet, husk en ammebh og uldne ammeindlæg.

    2. er der nogle tegn på en fødsel snart finder sted. ?
    - ikke her! Vågnede med veer 6.30 og fødte kl 12.31

    3. hvorlænge blev i på sygehuset efter i havede født. ?
    - 2 døgn

    4. hvorlænge blev i ved med at amme ?
    - ammer endnu og regner med at blive ved i hvert fald til hun er 4 mdr.

    5. hvornår kunne i undvære jeres barn en aften, nat eller dag ?
    - Simone blev passet en aften hos farmor og farfar dagen før hendes 2 måneders fødselsdag og det gik overraskende let for mor smiley

    6. hvornår kan man drikke alkohol igen efter man har født?
    - Jeg vil ikke have alkohol indenbords overhovedet, så længe jeg ammer.

    7. gik i over tid fødte før / hvor mange dage ?
    - fødte 5 dage over tid



  • #14   27. aug 2009 1. hvad skal man pakke til når man skal på fg. ?
    - der er så mange der har svaret på den så det undlader jeg ;o)

    2. er der nogle tegn på en fødsel snart finder sted. ?
    - ikke altid, men det kan være diarre, opkast, kvalme, tegnblødning, slimproppen (op til 6 uger før), kraftige plukveer.

    3. hvorlænge blev i på sygehuset efter i havede født. ?
    - jeg fødte 01.24 søndag og tog hjem 12.00 mandag.

    4. hvorlænge blev i ved med at amme ?
    - jeg ammede fuldt ud 4 måneder, og nu ammer jeg delvist (1 flaske + 2 gange grød/mos om dagen)

    5. hvornår kunne i undvære jeres barn en aften, nat eller dag ?
    - uha en aften på ca 3 timer da han var 3 uger, en dag ca 6 timer da han var 2,5 måneder, en hel aften og nat da han var knap 4 måneder, og nogle kortere pasninger på 2-3 timer indimellem. men jeg har savnet ham som en gal hver gang, og dengang det var en hel aften og nat var helt forfærdelig.

    6. hvornår kan man drikke alkohol igen efter man har født?
    - altså hvis man ammer så er det jo "forbudt" men ellers hvis du giver flaske, så når du har lyst igen.

    7. gik i over tid fødte før/hvor mange dage?
    - jeg fødte 5 dage før termin og var førstegangsfødende.




  • #15   27. aug 2009 ditte super dejligt at høre han blev passet så tidlig. ikke mange der bliver det ..

    zanders mor: tak skal du have .. smiley

    i andre 1000 tak for dejlige svar dejligt vi sådan kan hjælpe hinanden her inde .


  • #16   27. aug 2009 1. tøj til babyen noget den kan komme hjem i og måske noget til dig selv. ?

    2.uhh den er svær alle er så forskellige nogen mærker intet og plump så går vandet. ?

    3. 1 dag men den nye regel er du kommer hjem samme ´dag hvis alt er fint . ?

    4. 1 uge ?

    5. der gik 2 måneder der havde jeg 1 dag pause nu kan jeg ikke undværre hende smiley ?

    6. dagen efter hvis du ikke ammer og ammer du så gør det et par timer inden du skal amme eller mælk ud smiley

    7. fødte 7 dage før tid smiley


  • #17   27. aug 2009 nej det er der ikke mange der bliver, men som i er et par stykker der her snakker om, så mener vi også det er sundt for den lille at blive passet af andre, og rigtigt sundt for forældrene, jeg har da meget respekt for dem der hellere bliver hjemme fra ting og ikke tager i biffen og ud og spise og den slags, pga den lille, men personligt tror jeg man gør sig selv, sit forhold og faktisk også sit barn en tjeneste ved at lade det blive passet, og jo tidligere man gør det jo lettere tror jeg også det er.

  • #18   27. aug 2009 Vores barn er meget udadvendt, vi handler meget med hende og er sammen med familie, enten selv ude eller de besøger os. hun snakker løs og smiler og kigger efter folk i butikkerne så de ikke kan lade være og komme hen. Så det er noget pjat at de ikke kan li ander mennesker eller ikk vil passes , fordi de ikke har prøet det så meget.. De kan jo som vores barn blive sociale ved at komme ud og få besøg, i stedet for at blive kastet rundt alle steder.. Siger ikke nogen her inde fra gør det. Men er selv glad og stolt over vi ikke har haft brug for at få passet vores datter mere end de 4 timer den ene gang..

    Vi har ikke sådan brug for alene tid, besøger vi familien vil de glædeligt tage bleen og tage sig lidt af hende, så har vi hænderne fri.. Og her hjemme hvis hun tager en lur så er det alenetid for os. Og det har vi det fint med..


  • #19   27. aug 2009 det kommer jo også an på hvad man plejede at gøre før baby...

    vi tog tit i biffen, og var jævnligt ude at spise med nogle venner, vi var også ret tit til noget sjov som ikke er for børn.

    og de ting havde/har vi ikke lyst til at stoppe med, jeg har skåret meget ned på det, og når vi er sammen med vennerne er det tit på en måde hvor babydrengen kan være med indtil han kommer i seng.

    som sagt synes jeg det er rigtigt fint at nogen helst vil droppe alle de der ikke babyrelaterede ting, og koncentrere sig 100% om at være familien Danmark som super forældrer (positivt ment ;o) )

    om det gør barnet mere socialt at blive passet, ved jeg ikke men en ting er sikkert barnet lærer ikke at blive passet af andre hvis man ikke giver lov til det, og måske bliver det lettere for både forældre og barn den dag det skal i daginstitution.

    jeg siger ikke hverken det ene eller det andet er det rigtige at gøre, det er individuelt for familie til familie hvad der fungerer bedst...

    men nøj hvor er det svært at forlade den bette


  • #20   27. aug 2009 1. hvad skal man pakke til når man skal på fg. ?

    løstsiddende tøj, morgenkåbe,klipklapper, toilettaske, kamera ellers hvis man glemmer noget man ik kan undvære kan man jo altid få nogen til at komme med det:)

    2. er der nogle tegn på en fødsel snart finder sted. ?

    jeg så det ikke komme, vågnede bare om natten ved at vandet sev ud, gik ud på toilettet og så der var lidt lyserødt blod i mine trusser og så kom veerne...

    3. hvorlænge blev i på sygehuset efter i havede født. ?

    var der fra søndag nat til fredag middag, men fik også kejsersnit og havde utrolig mange smerter.

    4. hvorlænge blev i ved med at amme ?
    min mælk var meget længe om at løbe til og han fik ik nok så allerede fra sygehuset fik han supleret med mme. han valgte så hurtigt flasken frem for mit bryst, så ca. en måneds tid.

    5. hvornår kunne i undvære jeres barn en aften, nat eller dag ?
    han var 2 mdr da han overnattede hos mormor og morfar første gang alene. jeg havde fødselsdag og det sku fejres smiley havde som sådan ik svært ved at undvære ham, men det var nok fordi vi på det tidspunkt boede ved mine forældre fordi vi ventede på vores lejlighed blev færdig. så han var jo ligesom vandt til at være sammen med dem 24 timer i forvejen smiley

    6. hvornår kan man drikke alkohol igen efter man har født?
    som de andre siger, når du ikke ammer mere, ellers ska man malke ud så du har til det er ude af dit system igen.

    7. jeg fødte 9 dage før termin, men 1 dag før jeg sku have haft planlagt kejsersnit.



  • #21   27. aug 2009 min prop gik en uge før, og mærkede den første ve mandag morgen kl 3.30 så kørte jeg til fødegangen hvor de oplyste mig om det bare var en ve. tog hjem igen og havde veer med en times mellemrum. så kl 15.30 kom min mor og hentede mig hjem til dem og veerne tog til. 22.30 var der 3 min imellem og min far tvang os afsted da vi kom derned var jeg kun åbnet 2 cm så hjem igen. kl 2 tirsdag morgen kunne jeg ikke holde det ud mere så afsted igen. jeg blev stoppet i en seng men et skud morfin, hvilket ikke hjalp en dyt. så kl 7 ville de prikke hul på vandet men det gik af sig selv, da jeg var på wc (var glad for jeg sad der hehe) og først kl 13.59 kom min lille trold til verden. jeg tog hjem onsdag morgen kl 8 ville ikke være derude. ammede i lidt over en måned da alt mælk bare forsvandt. jeg ville ikke overlade ham til nogen før efter 2 mdr også var det kun i to timer.
    han er fra den 14 april og jeg har ikke drukket noget endnu smiley


  • #22   27. aug 2009 1. hvad skal man pakke til når man skal på fg. ?
    tøj både til dig og baby, autostol, det men bruger dagligt til båd m.m.

    2. er der nogle tegn på en fødsel snart finder sted. ?
    de kloge siger at maven synker, eller når slimproppen går ( nogen siger dagen før)

    3. hvorlænge blev i på sygehuset efter i havede født. ?
    jeg fødte første gang 3.39 og tog hjem igen til middag

    4. hvorlænge blev i ved med at amme ?
    jeg ammede 5 uger

    5. hvornår kunne i undvære jeres barn en aften, nat eller dag ?
    han var ca. en mdr. da han var hos mine forældre alene første gang men det var bestemt ikke fordi jeg kunne undvære ham

    6. hvornår kan man drikke alkohol igen efter man har født?
    nogen siger at hvis man har svært ved at få mælken igan så kan man drikke en halv øl men ved ikke helt om det dur, men ellers vil jeg råde til at vente til du er færdig med amme da det går i mælken


Kommentér på:
en masse spørgsmål. :)

Annonce