{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Grød - Vælling {{forumTopicSubject}}

Hej i kyndige mødre!

Hvornår startede i på vælling og grød???

Jeg har siden i går givet min søn vælling til frokost (majsvælling fra beavaus (staves??) ). Han er efterhånden ved at være noget uinteresseret i sin flaske, og er samtidig en stor dreng. Han er 4 mdr. i morgen, og er omkring 9 kilo og 70 cm...

Jeg har købt et par glas med sveskegrød, det er nok det jeg helst vil starte ham på, da han døjer med sin afføring (og han er på grøn allomin og laktulose). Men det kan jo selvfølgelig sagtens holde sig!

Kunne godt bruge lidt råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grød - Vælling
  • #1   10. sep 2009 vi startede på hjemmelavet majsgrø'd med frugtmos som 4mdr. hun er lige blevet 5 mdr og får grød(1dl) 2 gange dagligt

  • #2   10. sep 2009 magnus startede på grød for 3 uger siden ca... han er ½ år idag, han får hirsegørd med pære/banan til frokost og kartoffelmos med gullerod til aften:-)

  • #3   10. sep 2009 Jeps han er en stor gut!! smiley

    Min sundhedsplejerske kommer tirsdag, men synes bare lige jeg skulle have lidt råd inden....

    Er sveskegrød for hårdt for maven for sådan en lille en??

    Jeg synes han virker uinteresseret fordi han roder rundt og svinger hovedet fra side til side når han skal have flaske....

    Og et ekstra spørgsmål, vælling -det skal da være tykkere end mælk ikke? Jeg bruger det fra beauvais, men synes bare ikke det er så meget tykkere end mælken...???


  • #4   10. sep 2009 Vi startede først med grød da Oliver var 5 mdr, da han trivedes så godt på mme og elskede sin flaske. Jeg starte med hirse og risgrød og puttede et par tsk sveskemos på hans grød hver dag. Det blev hurtigt for meget og måtte nøjes med sveskemos hver2-3 dag, da hans afføring blev for tynd, så det er lige med at finde ud af hvor meget de kan tåle...

  • #5   10. sep 2009 vællingen er en smule tykkere :0) føl vejledningen på bagsiden af pakken... !!!!



  • #6   10. sep 2009 babydrengen startede med frugtmos da han var 3 1/2 måned gammel da min mælk ikke mættede ham godt nok, det var så stadig ikke nok til natten, så vi begyndte at give en flaske mme til nat da han var 4 måneder begyndte han også at får grød hirse og risgrød, så nu får han frygtmos evt. tilsat lidt mme til middag og grød evt tilsat lidt frugtmos til aften, herudover får han stadig ved mig og en flaske til nat. vi har ikke brugt vælling og tror heller ikke vi kommer til det, synes selv det ser og smager vildt ulækkert så det vil jeg ikke byde min søn hvis det kan undgåes ;o)

Kommentér på:
Grød - Vælling

Annonce