{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Min mening... {{forumTopicSubject}}

Nu er det absolute ikke for at sparke til nogen der ligger ned, men jeg må indrømme at det rykker ved mine grænser for hvad der er naturligt.
Jeg kan sagtens acceptere at folk opretter billeder af deres afdøde børn hvis det kan hjælpe dem i deres sorg, men jeg synes det grænser til det makabre at ligge billeder ind af det døde barn, altså billeder der er taget af barnet efter det er afgået ved døden.
Jeg føler med forældrene som alle gør. Som forældre er det jo det værst tænkelige der kunne ske.

Men jeg synes man burde tænke på at denne side bliver brugt af mange kommende forældre og gravide som måske ikke behøver at få sat en skræk i livet og blive unødigt bekymret for deres ufødte barns skæbne.
For ikke at tale om nybagte mødre og fædre der jo er meget følsomme i starten og kan blive bekymret og bange for deres lille ny uden grund.

Det er ikke uden overvejelser jeg opretter denne tråd da folk kan synes jeg er et ufølsomt menneske, ikke at lade folk sørge på deres måde og synes at hvis det kan hjælpe dem at oprette deres barn med billeder af ham som død så fred være med det.
Men det er ud over min grænse med hvad der er etisk korrekt.

Er jeg den eneste der er blevet berørt af disse billeder?

Med venlig hilsen Mia.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min mening...
  • #1   14. sep 2009 kan jeg få pb med dette barn??

  • #2   14. sep 2009 kan jeg også få et pb om dette

  • #3   14. sep 2009 vil jeg også gerne have?

  • #4   14. sep 2009 vil også gerne se det billede ??

  • #5   14. sep 2009 Også pb her..

  • #6   14. sep 2009 Jeg forstår godt hvad du mener og jeg forstår det kan virke makabert på mange. Når man er gravid eller lige har født har man mange tanker der kredser omkring død osv hos foster og barn.
    Man kan ikke holde tanken ud at der skal ske noget med ens barn, men man KAN ikke undgå at forholde sig til det der kan ske.
    Man skal ikke gå og tænke på alt det der kan ske- men man gør det alligevel, gjorde det også selv.

    Men det SKER for nogen- også vuggedød og jeg synes helt personligt det er helt i orden at forældre bearbejder deres sort på den måde og de tager billeder og lægger ind hvor de har lyst.
    Det er stadig deres barn og de er mor og far for det barn, nu er det barn ikke mere i live men det er de få minder de har fra den korte tid.

    Jeg synes ikk det er makabert overhovedet, det er meget fredfyldt, barnet ligner jo et helt alm lille barn ( nu har jeg ikke set billederne, men det gør de da for det meste) er måske bare blå ...

    Jeg forstår godt de stakkels forældre, føler meget med dem. Og det ved jeg også i andre gør selvom i har en anden mening smiley

    Det var så bare min mening smiley


  • #7   14. sep 2009 er der ikke kun en baby? med de billeder?

  • #8   14. sep 2009 ikke sort- men sorg... smiley

  • #9   14. sep 2009 Der er en del herinde faktisk - Kig bla. under " Bedst Bedømte Babyer" smiley

    Ud over det er jeg helt enig med Sabine og Mia.


  • #10   14. sep 2009 Jeg synes det er helt okay at ligge billeder ind af barnet i live, men min grænse går altså bare ved billeder af døde babyer/børn.

  • #11   14. sep 2009 jeg synes kun jeg kan se en....

  • #12   14. sep 2009 altså nu jeg gravid i 30 uge og har ikke prøvet det her før, men vil sige at på mig virker det hverken skræmmende eller makabert, bare fredfyldt.. Syns døden er en naturlig ting og så længe det er et "helt" barn så og sige, jamen så syns jeg det er i orden..

  • #13   14. sep 2009 Tina: Ja der er mange babyer/børn oprettet herinde der er afgået ved døden, denne er dog den første hvor der er billeder af barnet efter døden er indtruffet:-(

  • #14   14. sep 2009 Maria: enig.
    Jeg var sikker på fra dag 1 at jeg skulle miste det barn og troede faktisk først på det den dag han kom ud....

    Men godt vi er forskellige, skal være plads til alle herinde.


  • #15   14. sep 2009 Nu er der nok nolge der måske syntes at jeg er mærkelig...

    Men min mening er helt klart at jeg syntes det er super godt at der er nogle der har mod nok til at ligge så personlige billeder ind af deres afdøde børn. Jeg er overbevist om at disse forældre gør det for at få en form for luft og ikke for at genere nogle.

    Om det skrammer kommende forældre eller ej, ja det ved jeg ikke, men jeg ved at det desværre kan være virkeligheden for nogle mennesker at dette sker, og så mener jeg også at man som kommende foprældre skal huske og overveje hvad gør vi, hvis nu det går galt og så er det måske rat at kan se billeder af afdøde børn for at være lidt forberedt på hvis der evt. sker noget under fødslen eller andet tragisk.



  • #16   14. sep 2009 jeg kan godt se flere der desværre ikke er blandt os, men tænker på billeder hvor de er afgået ved døden, som der så kun er et barn af.

    Har ikke noget imod at folk sørger her inde.


  • #17   14. sep 2009 Jeg tænker bare at det måske kan gøres på en anden måde , ikke at jeg lige ved hvordan.

    Jeg syns da de forældre der har mistet skal have lov at oprette deres børn herinde , for self. er de stadig forældre og det er stadig deres barn , selv om barnet ikke er her mere.

    Personligt , bryder jeg mig bare ikk om at se de billeder - Jeg blir enormt trist og ked på forældrenes veje.
    Derfor tænker jeg bla. om ikk det evt. kunne gøres på en anden måde..


  • #18   14. sep 2009 Mor til Asbjørn og Fiona: Synes nu godt at man kan dele sine forskellige synspunkter uden at blive ubehagelige overfor andre.
    Jeg ville da mene at jeg har et liv;o)


  • #19   14. sep 2009 MIa - Aha , så misforstod jeg lige. Tror ikk jeg har set det barn... smiley

  • #20   14. sep 2009 Tina: Sender lige et link hvis du har mod på det...

  • #21   14. sep 2009 Mia - Jeg kan da prøve - ellers kan jeg jo altid klikke væk igen.

  • #22   14. sep 2009 Link til mig ?

  • #23   14. sep 2009 Jeg bryder mig ikke om de billeder men det er fordi jeg synes det er en frygtelig tragedie men det rører ved noget inde i mig og bliver skræmt... Synes det er ok de lægger billederne ind men jeg bryder mig ikke om dem men så kan jeg jo lade være at kigge smiley



  • #24   14. sep 2009 pm tak

  • #25   14. sep 2009 nu er jeg så tilfældigt en der mistede sidste år, og har lige været inde og se det billede... og billedet er rigtig flot. Jeg synes man har ret til at ligge sådan et billede ind, hvertfald et hvor et barn er så flot som han er på billedet. Forskellen er jo bare han er lidt blå i hovedet. Jeg forstår hende der har gjord det selvom jeg har valgt kun at ligge bjarkes hænder ind. Som en anden også siger er det helt naturligt og det sker desværre for nogle at de mister deres børn. Men set fra synet på dem der har mistet , så er sådan et billede lige så flot som jeres levende børn.

  • #26   14. sep 2009 Hvem er det lige præcis vi taler om her?

  • #27   14. sep 2009 Mor til Asbjørn... Hvad der bliver oprettet af emner herinde af andre brugere er jeg ikke herre over, ved heller ikke lige hvilke tråde du hentyder til.
    Som jeg skriver i starten er det ikke uden overvejelser at jeg opretter denne tråd, da jeg godt viste der ville komme kommentarer som dine og som jeg også skriver er det bestemt ikke for at sparke til nogen der ligger ned.
    Synes måske bare godt man kunne tage op til overvejelser om dette er et forum hvor det er helt almindelig kotume at disse billeder bliver oprettet.


  • #28   14. sep 2009 Anne Mai: det var det jeg prøvede at skrive på lid flere linier:)
    Synes også det er HELT OK at oprette og lægge billeder ind hvis nogen var i tvivl om hvad jeg mente:)


  • #29   14. sep 2009 Jeg kan altså kun finde 2 profiler hvor der er lagt billeder ind af det døde barn, og den ene har kun 1 billede hvor man kan se babyen er død...

  • #30   14. sep 2009 bianca: og jeg synes ikke engang man kan se lille benjamin er død... havde man ikke set profilen inden

  • #31   14. sep 2009 Sigrids mor...: Det er lige nøjagtig samme følelse jeg får, jeg bliver skræmt:-(

  • #32   14. sep 2009 PRØV TÆNK PÅ HVORDAN MOREN FÅR DET NÅR HUN LÆSER DETTE INDLÆG.....

  • #33   14. sep 2009 ja vi er heldige at kunne sætte billeder ind af vores levende børn, at man sorgbearbejder og er stolt og glad for sit afdøde barn og vil dele det med andre kun glæde mig.
    netop ved at at synliggøre sorgen og dele billederne af deres elskede barn med os , hjælper forædrerne med at gøre et tabu emne mindre tabu.

    billeder af et lille fredfyldt englebarn berøre mig mere på den "gode" måde - helt dybt dybt ind i mit moderhjerte end de billeder af død og lemlæstelse man ser i fjernsynet hver eneste aften.

    Billeder med blod, lemlæstelse og vold er ok men sobre billeder af ens smerterligste tab, nemlig et afdødt barn er ikke ok..... husk man er mor og far selvom barnet er død og man er mor og far til det barn resten af sin liv, både med den stolthed over det ualmindelige smukke barn man har fået men også med sorgen over at miste det .........


  • #34   14. sep 2009 Jeg har ikk lige foto men synes da for det meste det ser fredfyldt ud.
    Man skal nok huske at tænke på at forældrene gør det for deres egen skyld som vi lægger billeder ind for vores egen skyld...
    De gør det ikke for at genere nogen eller lægge makabre billeder ind.
    Det er deres små englebørn.....Jeg forstår dem så godt....
    Men nej det er da aldrig behageligt at blive konfronteret med døden... så´må man skynde sig at klikke væk igen..


  • #35   14. sep 2009 Anne Mai: Tro mig jeg har gjort mig mine overvejelser om dette indlæg, og det er bestemt ikke i nogen ondt mening at jeg har oprettet denne tråd. Jeg føler med disse forældre og deres tab:'-(

  • #36   14. sep 2009 Bonnie : Hvor var det SMUKT sagt!! .. Virkelig!!

  • #37   14. sep 2009 Jeg tror for mit vedkommende har det noget med frygt at gøre , hvis man kan sige det sådan og at jeg simpelthen blir SÅ ked af det på de forældres veje - Derfor bryder jeg mig ikk om at se det.

    Men som jeg skrev tidligere de er jo børn selv om de ikke er her mere og jeg syns da også at forældrene skal have lov at oprette dem herinde , det syns jeg virkelig for ja det er nok for nogle en måde at bearbejde deres sorg på.

    Men så kunne man måske , som en anden forslog , lave en RIP kategori el. lign. smiley


  • #38   14. sep 2009 tak - trine smiley

  • #39   14. sep 2009 Jeg synes det er smukke billeder forældre lægger ind af deres engle men det skræmmer mig og jeg har ikke lyst til at se det for hvis ikke jeg ser det eksistere det ikke. Synes det er så frygteligt for dem der mister det må uden tvivl være den værste oplevelse i livet :S Ens børn skal overleve en selv.

    At jeg helst vil lukke øjnene for det er jo bare fornægtelse og det gør mig bestemt ikke til et bedre menneske... Er begyndt at se billederne og føle med forældrene for det kan også ske for mig og tænk sig hvis jeg har brug for at sætte billeder ind og nogen sender pb rundt om mig fordi min smukke baby er død...

    Synes denne tråd går over min grænse i og med du sender pb rundt!


  • #40   14. sep 2009 Sigrids Mor - Nu er der vel næppe nogen der taler dårligt om denne mor - Mange skriver jo netop at de godt kan forstå de gerne vil vise deres engle børn frem og at de føler med dem , men at de blor ikk bryder sig om at se det.

  • #42   14. sep 2009 så skal vi nok også have en handicap kategori som vi kan smutte let henover hvis vi ikke kan lide at se billederne......

    nej - livet er mangfoldigt og det må vi lærer at leve med, jo det gør ondt at se et lille barn som aldrig nåede at "folde sig ud" eller et barn man ved skal igennem mange smrtefulde operationer, men man er nødt til at forholde sig til det.

    det er netop en af de ting der gør babygalleri til noget særligt; at der er plads og rummelighed til unge mødre, gamle mødre som mig, mødre med døde børn , mødre med handicappede børn( og endda fædre....) som på lige fod udveksler tips og ideer, og giver gode råd til hinanden.

    mangfoldighed og rummelighed må der være, også selvom nogen ting er så smertefulde for os at vi må klikke videre og lukke øjnene - det er jo OK - en dag bliver man stærk nok til at se se det i øjenene og forholde sig til det ultimative tab- nemlig et barns død.


  • #43   14. sep 2009 Bonnie: Super godt sagt... smiley

    Dette er åbenbart et stort tabu.... Og det burde det godt nok ikke være...

    Kan virkelig ikke se at det kan gøre nogle mennesker helt ude af den, sæt jer dog i de stakkels forældres sted, hvis det var jer der have mistet ville i så ikke vise jeres smukke baby frem??, det er jo noget i har lavet og burde da være stolt af det selvom barnet er blevet en engel.
    Kan virkelig ikke se at der er noget galt i at disse forældre står frem og vil vise sine smukke børn..

    Der er flere af jer der siger i bliver skræmt af disse billeder, dette forstår jeg virkelig ikke, da disse små engler jo ligger i pænt tøj og er blevet vasket..

    DE ER SMUKKE PÅ DERES HELT EGEN MÅDE LIGESOM DINE BØRN...
    BØRN....


  • #44   14. sep 2009 Enig med Sabine.

  • #45   14. sep 2009 jeg ved forøvrigt at Lene , som er Benjamins mor, var meget i tvivl om hun stødte nogen ved at lægge billederne ind, hun sprurgte blandt andet mig.... men jeg syntes at Benjamin var en utrolig smuk unge og billederne så sobre og fuld af følelser at vi alle kunne "lærer" lidt af det.

    for mig udtrykker de billeder stolthed, kærlighed, sorg,samhørighed og afmagt og selvom det er billeder på en computer af et barn jeg ikke kender så rinder tårerne i mine øjne. For Benjamin og ikke mindst for hans forældrer der mistede det smukke barn.


  • #46   14. sep 2009 døden er vel ikke sjov for nogen,Sabine. men den er der uanset om man syntes om det eller ej,også på babygalleriet........ og kan man ikke lide det er det da helt ok, man er jo aldrig længere end et klik væk fra siden.

  • #47   14. sep 2009 Jeg synes, og dette er min umiddelbare mening, og jeg tror ikke den kan rykkes...
    Jeg synes at det er iorden at ligge billeder ind af børn, også efter de er afgået ved døden, dog synes jeg at hvis de er afgået ved døden skal det være med måde.. Dermed ment at de omtalte billeder for mit vedkommende ikke er mega makabre, de er ganske fredfyldte.. Men derimod hvis billederne er skræmmende, altså hvor barnet set "forkert" ud, altså måske er guld og blå i hovedet, eller bare skræmmende, så synes jeg det er makabret, men så ville jeg bare vælge at gå videre....

    Jeg synes at jeg mindes et billede på denne profil som jeg er mindre glad for at se, og det er et billede hvor drengen er nøgen... det synes jeg måske er upassende at ligge ind, men det synes jeg uanset hvilke barn det er, at det er upassende, da gud og hver mand kan se det, og der er mange idioter bag skærmen...


  • #48   14. sep 2009 Synes godt nok jer der er gravide burde tænke over at det rent faktisk kan ramme jer selv og så holde lav profil, det kan også ramme os andre men vi ved trods alt hvad vi har at tage og føle på. Synes i også jeg skal slette billeder af min lille pige så? hun har slanger alverdens steder på nogle billeder men heldigvis gik hendes genoplivning godt.

    Er så rørende enig med Bonnie


  • #49   14. sep 2009 altså dem med englebørn skal putter deres børn derind så vi andre kan slippe for at blive berørt af det...... igen det tager et klik at komme væk fra de ( heldigvis ganske få) profiler der er tale om...hvorfor ikke bare gøre det....





  • #50   14. sep 2009 Sabine - mener du helt seriøst at man som forældre til et afdødt barn ikke må oprette sin baby på babygalleri, fordi du ellers vil blive bekymret.............

    citat: men jeg synes ikke det er fedt at gå med min baby i maven og bekymre mig om om jeg mærker liv og være bange for vuggedød osv. og samtidig støde på billeder (omend smukke) af døde børn på et forum om dette.. Jeg vil gerne have valget i stedet smiley




  • #52   14. sep 2009 Og du bekymre dig ikke når du ser Asbjørn eller Sigrids billeder?

    Ved godt de ikke er døde men der kan sgu ske dit barn så frygtelig meget selvom man ikke ser på de billeder og ikke bekymre sig


  • #53   14. sep 2009 Hvis du har været der må du da have set døde babyer før

  • #54   14. sep 2009 Sabine - Det giver fint mening for mig.

  • #55   14. sep 2009 Ja det gav mening men lad os nu forestille os den værst tænkelige situation:

    Du føder din guldklump og noget går galt så du ikke får lov at beholde ham/hende og du får det jo rigtig skidt er det så først der de andre der har mistet må være på babygalleri.dk? Skal der ikke være plads til dem lige så vel som os andre?


  • #56   14. sep 2009 Sig mig synes i ikke bare man skulle stoppe det her emne nu... det er ikke særlig sjovt for os der har mistet, og da især ikke for benjamins mor som er det billede der blir talt om. Sig mig har folk ikke andre problemer en at diskutere emnet at ligge billeder ind af vores kære børn der desværre er døde?????

  • #57   14. sep 2009 Jeg synes slet ikke denne tråd burde være oprettet og jo skal nok stoppe Anne Mai hvis det er træls for jer. smiley Synes bare det er så tarveligt at mene det kun er de lykkelige historier og dertil hørende billeder der må være her :S

    Over and out


  • #58   14. sep 2009 sigrid... helt enige med dig, det er det jeg mener, ikke kun de levene må være her.... de døde børn er lige så meget som de levende...

  • #59   14. sep 2009 sabine; nej du ville ikke, men du er også så heldig ikke at have prøvet det, så lad for fanden da det emne ligge nu, er sku da ikke særlig sjovt!!!!

  • #60   14. sep 2009 Nej det tror du ikke men hvis du har fået en masse som du taler godt med herinde er det vel naturligt at lægge dit barn herind dødt eller levende!!! Hvorfor pludselig skulle åbne sig for en masse fremmede hvis det er her man har det godt go føler sig til rette...

    Synes trådstarter burde slette tråden


  • #61   14. sep 2009 Ej , hør nu lige her , så vidt jeg kan læse mig frem til , er der da ikk nogen der siger de ikk må være her ? (så har jeg da ihvertfald overset noget , for det læser jeg det ikk som om).

    Jeg har den dybeste medfølelse overfor de forældre som har mistet et barn , det må være så frygteligt - Ja , jeg kan slet ikk sætte ord på faktisk. Jeg føler dybt med disse mennesker.
    Jeg mener godt de oprettes herinde , da de er lige så meget børn (og dejlige børn , helt sikkert) som alle andre herinde , men derfor er der jo stadig en forskel (og det siger jeg bestemt IKKE for at støde nogen) og det er jo ikke alle der har lige "nemt" ved at forholde sig til det. Derfor kunne man jo godt evt. lave en RIP kategori el. lign. - Så har man ligesom valget ikk - Dermed kan forældrene til engle børn stadig oprette deres små guldklumper herinde , men uden at der kommer alt så noget "ballade" her ud af det - For uanset hvor naturlig døden er , så er den bare stadig skræmmende for nogle mennesker , specielt når det er små børn!


  • #62   14. sep 2009 nej og et dødt barn burde fandme heller ikke diskuteres sådan...... r.i.p lille benjamin

  • #63   14. sep 2009 Helt ærligt jeg synes det er åndsvagt at diskutere...
    - Og jeg synes det er DYBT forkasteligt at man vil sidde forældre med englebørn i bås, så de har deres egen lille kategori herinde, som om det ikk gør ondt nok i forvejen!! ..
    - Som Sigrids Mor skriver længere oppe er der billeder af hendes datter hvor hun har diverse slanger osv på sig, og nu ikk fordi jeg skal kritisere og Nana jeg synes Sigrid er en SKØN lille unge, men jeg synes det osse det er skræmmende at se på børn med slanger osv overalt hvis jeg var gravid, det sætter da osse MANGE dårlige tanker igang!! ..
    - Og lad dog folk sidde de billeder ind, og klik væk det minut du/I synes det er for meget!! ..
    .... Da jeg var gravid med Oliver var jeg HELETIDEN nervøs og bange for om han var ok, og var heletiden bange for om han nu var holdt op med at trække vejret osv, og sådan har stort set alle mine veninder osse haft det med deres graviditet og deres børn, tror det er meget naturligt at tænke sådan!! ..

    Og jeg kan som sagt kun finde 2 profiler der har billeder af deres døde børn, og mig genere det overhovedet ikke, og ved den ene står der osse RIP i navnet, og så må man jo lade vær med at gå ind på den profil hvis man ikke vil se sådanne billeder !! ..


  • #64   14. sep 2009 Tanja ja netop tænker da at mine billeder må skræmme nogle sarte sjæle for nej det er sgu ikke drømmen at ens barn ligger sådan der men vil sige hellere det end ikke at have hende.



  • #65   14. sep 2009 PB tak. smiley

  • #66   14. sep 2009 Nu har jeg siddet og fuldt lidt med i alt det i andre har skrevet.. Det billed som der bliver snakket om, ser rigtigt fredfyldt ud.. Rigtigt smukt..
    Kan slet ikke se hvorfor man skal diskuterer så meget om det..

    Alle har lov til og være herinde.. Der er ikke nogen som skal føle sig udenfor..

    Respekt for at hun overhoved har sat det herinde..

    R.I.P lille benjamin


  • #67   14. sep 2009 hvis i har respekt for de døde børn, så burde i vise at lade det her emne ligge nu

  • #68   14. sep 2009 Hov mente Trine og ikke Tanja :S

  • #69   14. sep 2009 gør jeg også nu...
    tænker vildt meget på familien og alle andre som har mistet deres små engle


  • #70   14. sep 2009 Jeg synes det er helt okay. det er hårdt at se og det skærer i mit hjerte at se, men livet og døden hænger sammen og billederne er jo ikke ulækre eller hvad man skal sige, det er fine billeder..
    jeg vil lade denne tråd være tråd efter mit indlæg og sige R.I.P til den smukke og skønne engel


  • #71   14. sep 2009 Nana : Hahaha havde godt luret din lille fejl smiley

Kommentér på:
Min mening...

Annonce