{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.069 visninger | Oprettet:

Mit barn bider {{forumTopicSubject}}

hej. micha bliver 2 år i næste uge. og er desværre kommet ind i en periode igen hvor hun bider meget, og kraftigt. spicielt omme i dagplejen.
hun har haft den tid før, men den forsvant igen, og har ikke været der meget meget længe.
så i fredags bed hun 4 gange i dagplejen, og en gang mandag. hvad kan jeg gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit barn bider
  • #1   24. nov 2009 jeg følger min dagplejes råd, men og sætte følelser på de ting hun gør/ er. altså sur ked det gør ondt mor bliver ked af det når. og alle de der, men det hjælper ikke rigtigt.


  • #2   24. nov 2009 hun river mig meget i hårdet også for tiden.
    og undskyld de mange mange tilføjelser af historien smiley


  • #3   24. nov 2009 hmm måske synes hun det er sjovt at få jeres opmærksomhed på den måde. Har i prøvet at ignorere hende fuldstændig og gå væk og give jer til at lave et eller andet så hun kan mærke at i ikk reagere på hende. Tror hun vil komme til at synes det er kedeligt at bide smiley



  • #4   24. nov 2009 kigger lige med, har nemlig samme problem

  • #5   24. nov 2009 bid igen smiley Jeg bed meget af en eller anden grund som 11-13 årig.. min mor bed igen og jeg har ik bidt nogen siden smiley

  • #6   24. nov 2009 Vil bare sige at jeg håber at du holder hede hjemme, for det er altså ret farlit at de bider hinanden med de bakterier Derud over har je hentet min datter før hvor hun var blevet bidt i hovedet, fordi hun ikke ville flytte sig ud af den tunnel som hun legede i, og var først i. Samme barn bed 3 andre, hvor det var store sår, samme dag. Forældrene blev bedt om at holde barnet hjemme til det var ovre. For det er bare ikke iorden.


    Kan hun måske gøre det i afmagt ? altså fordi de andre måske ikke gør som hun vil have ?
    Uh, den med at hive i håret gjorde Sille på et tidspunkt hvergang hun ikke fik sin vilje, og hun blev flyttet langt væk fra mig hvergang. Det er ikke okay, og det må de lære. smiley
    Jeg prøvede også med at det gjorde ondt på mor, at jeg ble ked af det osv. Det eneste der hjalp var at jeg hårdt sagde NEJ, eller AV og satte hende fra mig. Hun var ret strid.

    Håber det bliver bedre.


  • #7   24. nov 2009 Stavefejl er gratis idag.. Min computers tastatur duer ikke korrekt smiley

  • #9   24. nov 2009 jeg kunne godt forrestille mig det er i afmagt om hun ikke kan forklare sig rigtigt.
    hun blapre op hele tiden og meget er vulapyk men nogle rigtige ord blandet ind i.
    og ved hun reagere kraftigt hvis hun ikke kan forklare sig. så prøver vidt muligt af finde problemet.
    det med og bede igen, har jeg ikke rigtig gjort, har ikke r"sat tænderne i hended" men har prøvet og klemme en del det samme sted som hun har bidt mig, men ingen reaktion. puha, syntes det er svært for et eller andet sted kan jeg jo bare ikke gøre mere, og slet ikke når det mest forregår i dagplejen.


  • #10   24. nov 2009 tja noah har også bidt.. og jeg kom sørme til at bide let igen.. så var den ikke længere..

  • #11   24. nov 2009 hvorfor sku man holde sit barn hjemme fordi det bider... har da aldrig hørt lignende, man er bare nød til at fortælle at det ikke er iorden, hvis hun blir 2, er hun udemærket klar over hvis der bliver fortalt at det ikke er ok...

  • #13   24. nov 2009 håber bare ikke jeg vil blive stemplet for noget fordi hun gør det. jeg prøver alt hvad jeg kan for hun skal stoppes i det. for det er bare ikke okay-. men ved bare ikke om de andre forældre ser skævt på mig fordi hun gør det eller andre her inde ser skævt på mig af den grund.


  • #14   24. nov 2009 patricia vil have en baby .
    ja hun ved da godt hun ikke må bide, men hun gør det da alligevel, også selvom hun snart er 2. men hvad skal jeg så gøre!


  • #15   24. nov 2009 ja så ville jeg nok bide igen...

  • #17   24. nov 2009 Jeg har også bidt igen, dog ikke ligeså hårdt som hun bed mig, men det hjalp ! smiley

  • #19   24. nov 2009 må prøve så. men tænker så bare om hun tror det er endnu en magt kamp mellem hende og mig om hvem der kan bide hårdest? eller er jeg for mærkelig? hehe

  • #20   24. nov 2009 man skal selvfølgelig ikke kravle ned på barnets plan... Man slår jo heller ikke igen når barnet slå eller andet.. Men det med at bide.. Der har vi altså gjort det..
    Det med at græde NIKS det virker ikke herhjemme noah giver bare en krammer...
    Alle børn har nogle faser de skal igennem og vi må hjælpe dem på vej. Ingen klanter dig for noget.. Men det gør de vis du ikke gør noget.. Smiler..

    Men syntes du skal prøve at afværge situartionerne hvor der sker.. og ignorerrer lille pigen.. Samt så straffe ved at tage hendevæk fra den aktivitet hun er med i.. Så hun ikke længere er med i det sjove i laver...


  • #21   24. nov 2009 Lige et tillæg på dit spørgsmål... Plejer de andre børn at bide igen når hun bider??? Vis de gør det så hjæper det ikke at bide igen.. Men plejer hun ikke at få et bid tilbage så vbider du igen.. Men bidet skal komme med det sammeo g ikkke 30sek efter..

  • #22   24. nov 2009 Vel skal man ej nogle børn bider bare det har vores søn også gjort de skal da ikke straffes fordi de bider det er da dagplejens pligt at sørge for at barnet ikke bider vi bed ham simpelthen igen til sidst og så stoppede det. En meget naturlig reaktion hvis det er noget barnet vil have eller ikke lige får opmærksomhed når det vil have det,

  • #23   24. nov 2009 jeg vile aldrig nogensinde holde mit barn hjemme fordi det bed... og det har vi heller aldrig bedt nogle forældre om i den instituition jeg har været i... nu er det os yderst sjældent at børn bider så meget at det sætter dybe spor, så der skal operationer til... men man kan jo ikke sige noget om hvornår barnet er færdig med at bide.... sys det er noget nær det mærkeligste jeg længe har hørt

  • #24   24. nov 2009 Enig med berit.. ikke om jeg ville have det når det var gentagene gange.. Jeg havde gjort det samme.. Måske folk der er smarte i replikken er dem som ikke har oplevet det...

    Ikke om noah skulle udstættes for det... Vi stoppede det herhjemme inden det gik ud over andre børn.. Og det er forældrenes pligt..


  • #25   24. nov 2009 annette ja enig i at det skal stoppes men ligefrem at holde sit barn hjemme fordi det bider, hvad skulle det nytte?

  • #26   25. nov 2009 mange tak alle sammen.

  • #27   25. nov 2009 har du prøvet at når hun bider, så græd helt vildt og voldomt.. overspild helt vild og hulk og gem dig og hyl og hviiiin!! ved det virker på nogle, for de regner ikke med sådan en reaktion.....

  • #28   25. nov 2009 Patricia - Fordi det er hamrende farligt med menneskelige bakterier, og fordi det er andre børn det går ud over. Det er ikke Ok. !! Længere er den ikke, og er meget glad for at det er sådan her i kommunen.


    Trådstarter - Er sikker på du gør dit bedste. smiley


  • #29   25. nov 2009 måske kan du bruge disse artikler til noget

    http://www.farmorogborn.dk/artikler/artikel.asp?id=261

    http://www.bupl.dk/internet/BoernOgUnge.nsf/0/e0c55b55f8a101cdc1256bdd00382190!OpenDocument&Click=

    sakset fra farmorogborn:

    Når barnet er mellem 1½ og 3 år, bider det oftest som en måde at kommunikere på. Det kan være i frustration eller afmagt eller for at få kontrol over situationen. Børn er i denne alder stadig meget styret af deres impulser og har endnu svært ved at dæmpe dem i rette tid. Da de mangler nuanceret verbalt sprog, må de kommunikere på anden vis. HAPS

    mon ikke det er en kende uforståeligt for et 1½-2 årigt barn at det ikke selv må bide eller slå, hvis det selv bliver udsat for bid eller slag også selvom det sker i "forebyggende øjemed" og fra de omsorgspersoner det er fuldstændigt afhængigt af.

    hvilken moral er det et udtryk for......
    du må ikke slå eller bide , men mor må åbentbart godt !!!


  • #30   25. nov 2009 fru munch, ja det er bakterrier, men hvornår kan man vide at barnet er færdigt med at bide...?
    skal man så holde sit barn hjemme i flere måneder hvis barnet bider i den periode?


  • #31   25. nov 2009 altså.. i ibens vuggestue er der "fie" som har bidt 3 andre piger dernede fra og hun har fået rigtig mange forældre til at hyle i deperation efterhånden.. hva gør man?? ja, måske lyder det dumt bare at hold ehende hjemme, og det skal man da helle rikke vhis det er til at styre, men men men.. hvis det er hver dag, mange gange om dagen må man holde fie hjemme lidt til man har fået styr på det for der er mange børn det går ud over.. de er to pædagoger til hende hvilket rammer de andre..

  • #32   25. nov 2009 og det er rigtig. der er nogle dumme bakterier i et barns bid som godt kan gå infektion i, det kan jeg fortælle dig allt om.. blev selv bidt konstant da jeg var lille og mine fingre har "arrede" så det basker...

  • #33   25. nov 2009 Det må man vel gøre, eller periodevis se om ikke det er blevet bedre..



Kommentér på:
Mit barn bider

Annonce