{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Støtte til større lejlighed?! to på SU {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Både min kæreste og jeg er på SU, og vi bor i en ét-værelset lejlighed på 50 kvm. (Dvs vi har intet seperat soveværelse.)

Ved I om man kan få støtte til en større lejlighed (to-værelset) når vi venter os? Nogen der har erfaring med dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støtte til større lejlighed?! to på SU
  • #1   30. nov 2009 Tror nok i kan få noget i boligstøtte, men det er nok ik meget før du har født.

  • #2   30. nov 2009 Kommunen hjælper sjældent medmindre man vitterligt står på gaden.
    De vil i de fleste tilfælde spørge jer om i kan låne i banken, og medmindre i kan dokumenterer at i ikke er kreditværdige så vil de ikke hjælpe.
    Ellers vil de nok sige i skal vente med at få et barn, til i selv har råd til en større bolig (hvilket jeg egentlig også syntes er fornuftigt).
    Men i kan jo prøve at søge boligindskudslån, det skal jo betales tilbage smiley


  • #3   30. nov 2009 Ps. boligindskudslånes kommer fra kommunen smiley

  • #4   30. nov 2009 det eneste i kan få er boligstøtte, men det er regnes ud fra indkomst, antal børn OG husleje, dvs I ikke kan vide hvor meget i kan få før I ved hvad huslejen er

  • #5   30. nov 2009 I kan altid prøve.. når man får børn får man en hel del højere boligstøtte end hvis man ikke gjorde..

    før jeg født fik vi omkring 500 kr i boligstøtte, efter jeg fødte får vi lige omkring 2.000 (hvilket stortset er halvdelen af huslejen)


  • #6   1. dec 2009 i kan prøve at gå ned på kommunen og fortælle dem at i venter et barn og tag for guds skyld vandre journalen med så de har syn for sagn, og sige at i ønsker et tilskud til indskud til en større lejlighed, MEN i kan først få det når i har en lejlighed i har sagt ja til.

    min eks og jeg boede hos min mor og begge på kontanthjælp, og vi fik et indskud af kommunen på næsten 14000 som vi senest skal begynde at betale af på om 4 år ca, så det er absolut ikke umuligt, og så kan i jo altid søge bolig sikring når i bor i lejligheden smiley og den regulerer de automatisk når der kommer en baby på adressen også smiley


  • #7   1. dec 2009 Jeg må beklage og sige er der er en VERDEN til forskel på om man er på kontanthjælp eller om man er på SU... Når man er (no affens) på kontanthjælp kan man få hjælp og tilskud til mere eller mindre alt selv en hund.... Men på SU skal man selv betale det hele, men jo man kan få mere i boligstøtte... Og så kan man søge SU-lån og forsøger-SU... når du har født...

    Men man skal jo færdig gøre sin uddannelse for at man ikke får smæk af SU-styrelsen - altså man kan risikere at man skal betale sin Su tilbage....

    Men snak til Su-styrelse ang. forsørger rollen!!!


  • #8   1. dec 2009 Lisbeth H - nu er jeg på kontanthjælp herhjemme eller rent teknisk er jeg ansat hos kommunen og derfor ikke kommer i aktivering.. Mens min kæreste er på SU, og jeg syntes ikke der er en verden til forskel..

  • #9   1. dec 2009 Isaa -selv om man praktisk talt står på gaden løfter de ikk så meget som en lillefinger for en.. Den situation står vi nemlig i pr. D. 1/1 10'.. De vil ikke hjælpe os med en skud.. End ikke mødrehjælpen.. Intet kan de gøre for os.. Jeg har været gennem Ankestyrrelsen, statsforvaltningen, borgmesteren. Ingen kan hjælpe os med noget som helst :S

Kommentér på:
Støtte til større lejlighed?! to på SU

Annonce