{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

Det dr med søvn! blir snart stiktosset {{forumTopicSubject}}

godmorgen bg... ja som overskriften fortæller ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, jeg kan simpelthen ikke nøjes med 2½-3 tomers søvn om natten, jeg bliver bare i et dårligt humør med en meget kort lunte! kender i det?

sagen er den , i forgårs blev magnus puttet kl 23 og så er han frisk kl 4!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg slåsser med ham i halvanden time , men nej det ender med at vi må stå helt op fordi ungen skriger og kratter, hiver mig i håret osv..

okay 1 nat tænker jeg, nu er det et stykke tid siden sidst!
vi var på skovtur igår, han havde 2 at legemed hele dagen. godt træt var han jo så og han ender med at falde i søvn kl 21, jeg tænker f*ck og bliver enig med mig selv om at det nok er en normal puttetid, NEJ! fanme om ungen ikke er klar parat kl 4 igen , skriger, vrider sig osv og skal bestemt ikke sove mere, for h*lvede jeg bliver snart godt og grundigt sur!!!!!!!!!!! jeg syntes 2½ time er for lidt nattesøvn, eller er det bare mig`?

ja så kunne jeg jo sove noget tidligere(tænker i) men nej har så mange smerter at jeg skal ligge og kæmpe for at sove i et par timer før det lykkeds.

hvad kan jeg gøre for at han sover lidt mere om natten? harr jeres os været sådan?

Hilsen en lettere irretabel Maiken som nok skal være pis' hysterisk resten af dagen -


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det dr med søvn! blir snart stiktosset
  • #1   15. dec 2009 tomers = timers ! (: (jeg er lidt træt : ) )

    Håber i vil læse og give mig nogle råd selvom det blev så langt..


  • #2   15. dec 2009 Hvor gammel er han???
    ;o)


  • #3   15. dec 2009 hov smiley han er 9måneder - med krudt i r*ven smiley

  • #4   15. dec 2009 Jeg tænker lidt at jeg syntes han kommer ret sent i seng.
    Nicoline er 11 mdr. og kommer i seng ved 19.30 tiden.
    Hvordan er jeres putterutiner? Her gør vi det samme HVER aften og jeg tror det er vigtigt for at barnet får en god fornemmelse af at komme i seng.
    Er han sulten når han vågner? Måske han bare skal have lidt mad og så kan sove igen?

    Bare lige mine tanker
    Forstår godt at du er træt af det både fyskisk og psykisk


  • #5   15. dec 2009 phillip har i 8 mdr, vågnet kl 4-5 stykker og ville bare ikke sove igen. så begyndte vi at give ham hjemmelavet havregrød uden frugt og uden lidt sukker kl 19 og så fik han læst godnat historie og så i seng halv 8. nu sover han HELT igennem, vi plejede at rende inde ved ham mellem 5- 10 gange hver nat, men nu sover han til kl 6 hver morgen. han er 18 mdr nu

  • #6   15. dec 2009 Faste rutiner og ritualer er vejen frem som mange kommer med af gode råd til.


  • #7   15. dec 2009 (link fjernet)

    Vi har haft fast rutine og putte retual siden han var spæd og han sov igennem inden vi tog hjem fra barsel afd. Det er med at være viljefast og tålmodig. Her fåe han ikke legetøj med i seng eller mad/drikke, en seng er til at sove i. Han er nu 15 mdr og siden han var 6 mdr sovet på eget værelse, hvor han blot blev lagt, puttet og har sovet næsten inden jeg er ude fra hans værelse.

    Vi har haft ture i starten hvor han bare skreg efter han blev puttet. *hoved putningen' skal være jeres egen, hyggelig men også fast, så han ved at mor mener det. Alle de andre gange skal være korte og med fast stemme godnat og blev lagt ned og puttet igen. Ikke noget med lange snakke, sidde derinde -heller ikke 30.gang.

    Han bliver puttet senest kl 19 og sover til næste morgen, han kan dog vågne ved 5-6 tiden hvor han får sutten og bliver puttet igen,gle gange putter han med det samme andre gange skal han lige teste om vi overgiver os og kommer ind. Så han kan skrige 40 sek og så stoppe og lytte, 20 sek skrigen og lytte. Sådan bliver han ved til han ender på nul og han falder i søvn.


  • #8   15. dec 2009 Hvornår starter man med Putte Rutiner, ?? Vi vil da gerne at vi kan putte bettemand uden de store problemer, men han kommer først til april måske starten af maj

  • #9   15. dec 2009 Daniel... De skal lige være kommet over chokket at komme til verden. Ej det er lidt svært i starten, hvis i skal amme tit... I skal lige have fundet jer til rette og fået en rytme i amningen/ flaske.
    Men en start et at give h*n nattøj på til aften. Og når h*n bliver ældre udbygge det videre.


  • #10   15. dec 2009 Hvordan sover han i løbet af dagen? jeg har en datter på 9 mdr hvor vi li har lavet rutinen om!!
    Hun står op omk. 7 om morgen, sover til formiddag fra 10-12 ca og så en time, 1½ om efter middagen. og så spiser vi aftensmad 17.30-18.00 så i bad og i seng.

    førhen, var hun allerede pishammerende træt kl 17, og kom så i seng der, og så var hun altså oppe igen kl 5 om morgen..

    hvis hun skulle vågne om natten har hun et tæppe som følger hende ALLE steder, og det får hun med op i vores seng så nusser jeg hende, og 5 min efter sover hun. så løfter vi hende i seng igen.

    men rutiner er SUPER vigtige.


  • #11   15. dec 2009 nej han er ikke sulten smiley han spiser 10ml hvis han gider tage flasken.. han vil bare op og være glad og lege

    rutinerne lyder på aftensmad halv 7, bad kl 21 i seng kl 23 , putter jeg ham halv 7-8 som nogen skriver er han frisk kl 21

    han sover til middag alt fra en halv time til et par timer.. og så sover han gerne en halv time inden aftensmaden.. i dag har han jo så også sovet "formiddagslur" da han sad op og faldte i søvn ved mig kl 7 og nogle timer frem da han plejer at sove igennem til kl 8-9 stykker


    DET SKAL LIGE SIGES at det der er en god rutine, for en måned siden sad vi oppe til kl halv 1 om natten fordi han nægtede at sove.. rutiner har vi, så er det vejen frem?

    tak for jeres svar, vi tog lige en morfar smiley


  • #12   15. dec 2009 mor til 2 skønne unger:
    Fordi han ingen sult viste og gør det stadig ikke. Så da han var spæd blev han ammet til natten kl 20.30 -21 og sov til 7 næste morgen. Hvor han blev vasket, kom i tøjet og blev ammet. Lege lidt og ud at sove max 1 time til formiddag. Ind og hygge, få ren ble - ammet kl 11.30-12 og så ud at sove igen i max 3 timer. Ind og hygge, ren ble og atter bryst.

    Mad siger ham stadig intet og er stadig meget småt spisende, han kan både sige mad og gøre håndtegenet, men bruger det kun når vi skal spise og siger: kom vi skal ind og have mad. Så siger han; mad og gør tegnet.
    Til gengæld bruger han håndtegnet for drikke, rigtig meget. Dejligt at han selv kommer og siger han er tørstig.
    Så det var dejligt da han begyndte på vores madrytme, her skal det være hyggeligt at spise og ikke være en madkamp. Uanset om han tager lidt, meget eller intet.


  • #13   15. dec 2009 For mig lyder det som om han ikke helt har forstået at man skal sove hele natten, jeg ved godt det lyder hårdt men har du prøvet at lade ham græde? bare 10 min?

    Det tager de ikke skade af, men vi har haft samme problem, med Johanne hun vågnede når vi gik i seng og var vågen i 2-4 timer... men min veninde som har en datter på 2 foreslog at vi evt. gik ind gav hende lidt vand og puttede dynene om hende og sagde godnat... og så lod hende græde... og den første aften var det 10-15 min og 2 gange ind.... anden dag 10 min og en gang ind og 3 tredje aften var det 5 mins gråd og så sov hun og nu sover hun helt fint....


  • #14   15. dec 2009 Helt enig med Lisbeth H. Det er nat, og man skal sove. Vi har været igennem det samme, og når Emilia vågnede, fik hun lidt vand og fik puttet dynen omkring sig og et godnatkys for hun skal sove videre. Hun blev også hysterisk nogle dage i træk, men det fik hun lov til at være helt for sig selv, og der gik ikke meget mere end 10 min for fuld udblæsnig, så var hun drættet helt omkuld igen, og sov til kl 8:)

  • #15   15. dec 2009 måske du skal prøve at ændre på hans sovetider i løbet af dagen...?
    da vores den store lavede samme stunt, lysvågen om natten, hjalp det, at vi droppede hendes formiddagslur.. hun var også omkring et år på det tidspunkt, så det er jo lidt ældre..
    for en på den alder tænker jeg max tre kvarter om formiddagen og så en god middagslur... eftermiddags luren ville jeg droppe og så putte ham meget tidligere:-)
    har haft en veninde med lignende problem, søvn var altid en kamp for dem, og kl var ofte et, inden han ville sove... med faste rutiner osv bliver han nu puttet kl otte om aftenen..


  • #16   15. dec 2009 hum okay, ja græde kan jeg nok ikke lade ham gøre, da han bliver monster hysterisk og blå i hovedetm hoster og kan ikke få luft mens tårene triller .

    louise, han sover ikke om formiddagen (kun når han roder rundt om natten) putter jeg ham tidligere sover han maks en time og så er han frisk, jeg lader ham tage den lille eftermiddagslur da jeg tænker lidt at 7 timers søvn på 24 timer ikke er nok til sådan en størrelse:) det skal så os siges at jeg ikke putter han hverken formiddag eller eftermiddag , jeg forsøger at holde ham vågen hvor det så ender med at han kan sidde op og sove - og så ryger han i barnevognen (:

    tak for alle rådene (: jeg vil overveje at lade ham skrige helt vildt nogle minutter smiley


  • #18   15. dec 2009 tania, vi putter altid kl 23 smiley eller senere, men når han bare går ud som et lys og ikke er til at kigge på en ja så får han lov at sove(: han får en nat flaske lige inden han kommer i seng og prøver jeg at tilbyde mad der kl 4 spiser han lige 10-30ml hvis han overhovedet gider tage flasken

  • #20   15. dec 2009 nej så forstår jeg bare ikke hvorfor han plejer at sove til kl 8:P.. han har sovet meget i dag pga alt det natteroderi i 2 nætter ... og han har gjort det før ... mystisk d;

  • #22   15. dec 2009 måske- hvad går det ud på?:)

  • #24   15. dec 2009 jo måske det kan give noget uro - for han er glad nok smiley

  • #25   15. dec 2009 Synes bare kl 23 er utrolig sent for sådan en lille sjæl, begge mine børn sover fra SENEST kl 20.

    og min datter sover kun 2 gange om dagen, for middag og så efter hva klokken er så sover hun 1-2 timer, og så hun vågen fra kl 15-1530 til kl senest 19 så kan hun ikke mere... har du prøvet at snakke med din sp?


  • #26   15. dec 2009 Det er svært... Her har vi haft fast rutine fra 1 md alderen og han har sovet igennem fra 5 mdr og indtil de 9-10mdr.
    Så beg. han også at vågne og småskrige og ville hygge og rode rundt. Han drømte. Og derfor ville han ikke falde til ro igen.
    Det varede altså næsten indtil nu (11½ måned). Nu vågner han måske kortvarigt en gang imellem og lige skal have lidt vand og så sover han igen.
    Jeg har prøvet at være ret hård og være principfast mht ingen service og hygge om natten. SOVE og IKKE andet!!
    Men jeg ved også at det kan man ikke altid, vi har ikke ladet ham skrige sig i søvn igen, men lyttet et par min. om det var pjat eller alvor. Men en enkelt nat havde vi også prob. med at han var vågen fra kl 4 og bare ikke ville sove mere.
    Det er ULIDELIGT, jeg kan heller ikke holde til det!

    Synes ikke rigtig jeg kan komme med nogle guldkorn, du må næsten prøve igen at dysse ham ned og ikke snakke med ham og prøve at undgå at servicere ham.
    Jeg tror det er en periode de har omkr, den alder hvor drømme kommer på banen. Nogen formår at sove fra det eller falde til ro og andre vågner op i stedet. Jeg tror det går over af sig selv igen snart..selvom det kun kan gå for langsomt!


  • #27   15. dec 2009 mia - i dag prøvede jeg at putte der halv 8 - 8 og magnus var lys vågen kl 21 smiley så altså, det er desværre ikke en løsning.

    sp nej - hun er syg pt smiley men bliver ringet op af hendes kollega ..

    bianca, uh jeg kan ikke lade min lille guldklump hyle sig i søvn:/ kan bare ikke , jeg snakker aldrig med ham om natten , aldrig ..

    vi skal i søvn terapi imorgen for anden gang - det noget undeligt noget men bare det virker smiley


  • #28   16. dec 2009 han skal jo ikke skrige i flere timer slet ikke, det kunne jeg ikke leve med... Men for at han græder/hys i 10 tager de ikke skade af... hende af vores er da en super glad og frisk pige...

    Og ærligtalt jeg forstår ikke hvorfor folk beder om råd og hjælp hvis de kun mener deres egen måde er rigtig??

    men en dag er ikke løsningen, prøv at putte ved 21 tiden.

    Da johanne havde den alder, som din søn har, sov hun ALDRIG formiddagslur, hun sov fra ca 21-9 og så fra ca 12-15.00 og så igen til nat ca kl 21.... og det gør hun også nu sådan ca... men begge hendes forældre har også et meget godt sovehjerte... ;o)



  • #29   16. dec 2009 lisbeth - magnus sover normalt heller ikke formiddagslur..

    jeg spørger om råd fordi det kunne være nogen der har haft samme problem , hvis han skal være ked i 10minutter kan han ikke trække vejret , seriøst han går helt agurk efter 1minut - ellers havde jeg os valgt at prøve at lade ham græde/brokke sig - men han bliver helt panisk..

    det med at putte tidligere har vi jo afprøvet, 2 dage i træk og vi prøvede i en uge for ja 3 uger siden


  • #30   16. dec 2009 jeg kan ikke sige andet end prøv igen og igen og igen og igen og igen.... Og ja de bliver blå i hovederne og trækker ikke vejret, men de kommer over det... lig ham ned sig godnat luk døren, lyd først 2 min, så gå ind trøst og ud, lyt 5 min ind trøst og ud lyt og vent måske 7 min. osv.... det skal nok lykkes men ikke på en dag aften og måske heller i på 5 dage... men det skal nok komme, men så længe han ved at du tager ham op HVER gang så græder han.....

  • #31   16. dec 2009 tenna , jah når han ikke kan få luft er det da et svigt at jeg ikke hjælper ham. syntes jeg - putte tidligt er ikke kun afprøvet engang

    nej den har jeg ikke læst, jeg har den liggende og har læst lidt af starten hvor hun beskriver børns "tanker" når de får lov at skrige indtil de er helt udmattede og derfor falder i søvn..

    i nat gik det fint igen, han sov halv 12 til kl 7, gav sutten kl 5, håber godtnok han er færdig med at stå op kl 4 (: vi skal i søvn terapi i dag - kryds fingre for det hjælper ..


  • #32   16. dec 2009 lisbeth , det må jeg prøve.. han kommer ikke op , kun har han er frisk smiley når han græder får han sutten, græder han meget får han os en sang, men vil da prøve det der med at forlænge tiden smiley

  • #33   16. dec 2009 vil lige sige at johanne heller ikke bare har fået lov til at græde i timevis eller noget, men man er sommetider nød til at være hård, ellers kan man jo ikke være forældre, det er os der laver reglerne og det nytter ikke noget at de så får lov til at ændre dem efter deres velbefindende... Jeg plejer at sige at det er en forældres "gode" at må være ond.... ;o) vi må gerne holde dem hvis de fx. skal have klippet negle, vi må gerne sig nej med fast stemme osv... Og vi må gerne være den onde forældre...

    Ellers render de sku af med os... ;o)

    Men jeg tror alle børn bliver total hys og blå i hovedet, og kan ikke trække vejret... Det er det de kan for at vise at det her virkelig ikke passer herren... MEN NU ER DET BARE MOR DER BESTEMMER!!!! og så må han jo skælde ud alt det han vil... Bare du er SIKKER på at han er skiftet, har fået slukket tørsten/sulten og ikke har ondt nogen steder... Men de kan ikke sige eller gøre andet end at græde og blive hys... og jeg tror alle forældre mener deres barn er den eneste der bliver helt blå i hovedet osv...



  • #34   16. dec 2009 lisbeth, heh det er rigtigt,

    nej mon ikke der er flere der har børn med temprment smiley


  • #35   16. dec 2009 tenna , det har jeg forstået .. jjeg skal os til at læse den , havde helt glemt jeg havde den liggende - nu er spørgsmålet bare hvor ..

  • #36   16. dec 2009 du skriver han er 9 mrd..
    Da min datter var på den alder kom hun i seng kl 18... og sov til kl 6-8 dagen efter,
    Hvor meget sover han i løbet af dagen, evt kort ned så han sover en lur omkring kl 12 og så et par timer frem, og ikke for længe...
    Det vil være mit bedste bud.. Og så evt gå i seng samme tid som ham


  • #37   16. dec 2009 tenna , ja tak den er langtrukken , derfor lå jeg den fra mig og tænkte , arh den må jeg terpe igennem når der er brug for det smiley skide smart smiley

    mor til skøn pige, jeg kan simpelthen ikke holde ham vågen smiley jeg ligger ham først i barnevognen når han sidder op og sover(ellers får han jo bare ondt i nakken *Gg*) ej jamen han sover nu, hvilket han ikkke plejer:/ rutinen plejer at være:

    op kl 8 - sove til middag omkring kl 12 og 2-2½ time frem, sove en halv time kl 17 - i seng kl 23 , sommetider sover han kun ½ times middagslur..

    det må være fantastisk med sådan en smiley ja man har da¨både kærestetid osv, her er der ikke noget der hedder det, mig og magnus går i seng når kæresten er gået i seng - vi står op når han er på job og sørme så om magnus jo ikke er vågen mens han er hjemme (: pånår en halv time hvor ejg laver mad.

    mor til 2, ,det er os lidt derfor jeg skriver at det jo er et slags svigt at jeg ikke kommer og hjælper ham når der er noget galt, mht til at skrige sig i søvn... Han sover dog på eget værelse fordi der sover han bedst smiley ja min kæreste er ikke så stille om natten, snorker, snakker, hoster, "spiser"(tygger) sætter sig op lyn hurtigt osv, kratter på væggen smiley !! og det gjorde jo at han skulle have sutten en million gange, nu på hans eget værelse skal han aller højest ha sutten en enkelt gang. det er ikke så lang tid siden hankom derind.


  • #38   16. dec 2009 jeg har hørt at jo bedre de sover om dagen jo bedre sover de om natten

  • #39   16. dec 2009 Jeg har læst Elisabth Pantleys "Sov igennem uden gråd", det må være den samme bog.
    Den er rigtig god og det virkede her efter en uge. Fantastisk siger jeg bare. Rytme, ritualer og rutine er nøgleordene.
    Nu skulle det heller ikke forstås sådan at jeg lader min søn græde sig i søvn, det kunne jeg ikke drømme om, det er jo også det bogen lægger op til netop IKKE er meningen.

    Nu er han snart 1 år og jeg kan tydelig høre forskel på om han er ked af det eller bare pjat pyller. Dvs at jeg ikke springer ud af sengen som en gazelle så snart han åbner munden.....kun hvis jeg kan høre at han er ked af det og ikke bare vågnet og små snakker osv.

    Har ikke lige læst alle indlæggene men jeg kan helt sikkert anbefale den bog.


  • #40   16. dec 2009 bianca, det lyder da godt - ja jamen så vil jeg til at lede efter min bog smiley hvor mon jeg lagde den ...? smiley

    katja - okay - hm ja jeg syntes jo han sover fint om dagen.. det kommer nok (eller det skal det;))


Kommentér på:
Det dr med søvn! blir snart stiktosset

Annonce