{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Udvikling gået i stå :( {{forumTopicSubject}}

min dreng bliver 11 mdr her den 14 januar
han kan hverken gå eller krybe, det enste han kan er at sidde på sin mumse og lege, han kan heller ikke komme fra siddende stilling ned at ligge.

Men dog kan han rulle det er det der er problemet han ruller om på ryggen hver gang vi bare prøver at ligge ham på maven. Han kan heller ikke lokkes med sit yndlings legetøj. ved ikke om det er mig men bliver frustreret af at tænke på at han om lidt over en mdr fylder et år og ikke engang kan kravle endnu.

er der andre der har prøvet det? eller som har et godt råd til hvordan jeg kan motiverer ham til at begynde at komme frem.

syntes bare ikke der er sket noget de sidste 3 mdr så ved ikke om han bare ikke er klar til at lave andet end at sidde på numsen eller om det er mig der ikke motiverer ham nok?
jeg har ikke kontakt til sp mere så har virkelig brug for nogle råd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udvikling gået i stå :(
  • #1   2. jan 2010 Selvom sp ikke kommer i dit hjem mere, kan man altid ringe til dem og spørge dem til råds.

• #3   2. jan 2010 jeg kan godt forstå din bekymring og jeg mener bestemt du skal kontakte enten din læge eller sundhedsplejersken - om ikke andet så for at få ro i sjælen.
    min ene datter kravlede heller ikke før hun var 10 mrd til gengæld gik hun alligevel som 1 år og 5 dage gammel.

• #4   2. jan 2010 problemet er bare at min sp og jeg ikke kunne sammen hun kunne aldrig forstå mig og gav altid mig skylden hvis der var noget med william. ås hende har jeg ikke lyst til at ringe til. men ja kunne være jeg skulle prøve at ringe til en fra en anden kommune, syntes bare det er svært at få råd pr. tlf

• #5   2. jan 2010 kamilla hvordan gik det så med de øvelser hjalp de så eller det er måske svært at sige.. problemet er bare at i min kommune kan man ikke få hjælp hvis de ikke mener han har meget brug for det, og det mener de ikke william har .

• #6   2. jan 2010 Smilla's mor: der er desværre ikke noget der hedder baby gymnastik her omkring hvor jeg bor, men baby svømning har vi gået til i 6 måneder nu, syntes bare ikke det hjælper særlig meget, eller os er det bare mig der ikke selv kan se det hehe

• #7   2. jan 2010 hej
    jeg kender alt for godt til det du nævner...
    vores datter nr 3 var osse rigtig langsom...
    hun ville ikke rigtig sidde før hun var 8mdr... og ville så bestemt ikke ligge på maven.. rullede bare hurtigt om til ryggen igen og hylede så helt vildt til vi satte hende op...
    da hun var 10 mdr og stadig ikke gjorde tegn til at ville andet end at sidde ringede vi til kommunens sp....
    hun kom så ud da sophia var 11 mdr... kiggede lidt på hende tjekkede hende en ekstra gang og så fik vi ellers verdens bedste tilbud
    vi gik simpelthen en fysioterapuet (staves ?) som kom hjem til os flere gange og gav os gode råd til hvordan vi kunne træne hende og viste os øvelser med sophia osv... hun var bare dygtig ... ud over det valgte hun osse at komme nogen gange i sophias vuggestue og hjælpe dem ed råd og vejledning samt øvelser.... og selve vuggestuens personale hjalp så med disse øvelser i hverdagen når sophia var der.....
    det gav bare bomus... hurtigt lærte sophia at komme med smiley
    øvelserne var bla at massere hendes fødder... lade hende have bare tæer så hun mærkede fod mod gulv.... lærte os en stilling vi skulle holde hendei flere gange om dagen en slags kravlestilling så hun lærte det var ok.... øvelser så hun ville ligge på maven og trække sig frem... øvelser med en lille fodskammel foran hende tremmeseng som vi satte hende på (sad lige bagved og var klar ) så hun fik lyst til at tage fat i tremmerne og forsøge at rejse.... en stor aerobic bold hvor man lagde hende på maven på og så holdt i fødderne mens man gyngende hende ned mod gulvet uden hun ramte selfølgelig men så hænderne kunne røre fra sige til side... så hun oplevede det med at lihhe på maven var sjovt ...

spørg endelig smiley

• #8   2. jan 2010 Bonnie: det var da trøstende at høre det med din datter gik da hun var 1.
    har haft kontakt med lægen men igen er jeg desværre en af de uheldige der har en mærkelig læge. han siger at der ikke er noget at gøre at han nok selv skal finde ud af at kravle eller krybe når han vil frem.

• #10   2. jan 2010 min datter sad først som 8-9 mdr selv.... lå ikke på maven grivilligt..kravlede først da hun var 13 mdr og gik først da hun var hele 18 mdr !

mine 2 andre kravlede som 7 mdrs og gik som 11 mdrs så vi var noget nervøse til sidst.... men træning træning og masser af sjov hygge og ros så kommer det ligeså stille smiley

• #11   2. jan 2010 Kamilla jeg har brugt dagpleje pædagogen, hun siger jeg bare skal ligge ham på maven hele tiden næsten, men han ruller jo hver gang jeg ligger ham på maven.

hun siger også at jeg ikke kan få hjælp før han er fyldt et år og kun hvis der stadig ikke er sket noget i hans udvikling.

• #12   2. jan 2010 mor til 2: det kunne være jeg skulle købe bladet så.

• #13   2. jan 2010 Kamilla :
    ja.. det gav virkelig bonus med den fys selv om jeg var vildt flov over at bede om hjælp.. og ikke mindst pædagogen på sophias stue hun var bare gulv værd... hun om nogen fortjener ros for hvad hun gjorde for sophia smiley

• #14   2. jan 2010 Helle : surt du bor så langt væk for ellers kom jeg gerne forbi og viste dig de øvelser vi lærte ... bolden er virkelig god og barnet synes den er vildt sjov....... op på maven på den hænderne op foran ... så når du holder ham i fødderne og stille skubber ham frem af så glider han langsomt mod gulvet hænderne rør lige gulvet... og så tilbage.. igen og igen... og evt slutte af med han sidder oppe på bolden mens du holder ham og sådan hopper så bolden hopper lidt med ham det er noget de synes er sjovt smiley

• #15   2. jan 2010 bolden kan ofte fåes i fakta.. rema... kvickly på tilbud til ca 49-99 kr.... den er virkelig genial ...

• #16   2. jan 2010 ja.. jeg ved at de i votres vuggestue gjorde det at mens de andre børn gik på legepladsen trænede en pædagog med sophia.... hun kunne jo alligevel ikke rigtig komme med ud ... og hjemme trænede vi så efter maden før badet og ellers i weekenderne

• #17   2. jan 2010 ja lige præcis.... og tror jeg faktisk osse hun har krav på ...

• #18   2. jan 2010 min dreng begyndte først at kravle da han var omkring et år og gik først da han var 14 mdr

• #19   2. jan 2010 Mit gudbarn hun kunne kun hoppe på rumpen fra hun var 11½ mdr og gik først da hun var 16 mdr og hun fejler absolut ikke noget børn er forskellige og nogle er hurtige andre langsomme.

• #20   2. jan 2010 Nu er malthe født 1 mrd for tidlig ! Og han er 13 mrd her d 10 januar.... han kan sidde selv, krybe, han kommer op i kravlestillingen som dog ikke rigtig siger ham noget endnu ! Han elsker at gå når vi holder ham i hans hænder og så kan han komme fra gulvet op på sine knæ og så op at stå hvis vi holder hans hænder :0) jeg er da rimlig stolt af ham eftersom jeg kan læse at han faktisk er ok med !!!! MEN VI HAR haft fys på ham siden han var 6 mrd gammel..... det tilbud for man nemlig i varde kommune hvis man har født fortidlig !!! Og det har vi været super glade for :0) ...... Man kan nok øve og øve men barnet gør først tingene når de SELV VIL :0) ...

• #21   2. jan 2010 Min søster gik først da hun var 17 måneder og begyndte først at kravle to måneder inden, men nu render hun rundt og det hele går fint

• #22   3. jan 2010 Min datter var 11 mdr og 10 dage da hun begyndte at kravle og 10 dage senere rejste hun sig og gik. Hun gik fra som din ikke at kunne andet end at rulle og så sidde selv til pludselig at kravle : )

• #23   3. jan 2010 Nogle børn går ikke når de er 1 år, nogle børn tager der længere tid, og det er en helt normal udvikling

• #24   3. jan 2010 helle M - Du har altid ret til at bede om en anden SP hvis man ikke kan med hende man har smiley

• #25   3. jan 2010 Vil lige sige det er ikke williams dagplejemor der er problemet hun er skam god nok det er kommunen. der er åbenbart regler for hvornår man kan få hjælp ovs. min dagplejemor har undersøgt mulighederne for hvilken hjælp william kan få men der er ingen hjælp før han er fyldt 1 år, da de mener hans udvikling ellers er normal :S

• #26   3. jan 2010 Min dagpleje mor købte sådan en bold efter et kursus i børsn udvikling.
    hun har brugt den i godt 2 uger. og william var så heldig at få en til jul.
    må da lige prøve de øvelser du beskriver Anja. hvor mange gange tror du vi skal bruge bolden efter william er kommet hjem fra dagpleje?

jeg syntes bolden er god til tider, men william bliver bare hurtigt træt af den og syntes det er sjovere at slå på den med hænderne

• #27   3. jan 2010 Stine E: ja nu kender jeg lidt til Malte da du flere gange har givet mig gode og brugbare råd.
    sjovt nok du siger det med hjælp i varde kommune, vi bor nemlig også i varde kommune og william er førdt 1 måned ( 4 uger) for tidligt men vi kan ingen hjælp få ? hvordan fik i kontakt med en fys?

• #28   3. jan 2010 Tanja: det er rigtigt men problemet er bare at der ikke er andre her hvor jeg bor. og hvis jeg skal have en i en anden by skal jeg rejse langt, men det er nu ikke det største problem. men mest at det ikke passer med mit job. så syntes det er lidt svært

• #29   3. jan 2010 Helle : Vores SP fortalte os om tilbudet og så skulle vi udfylde et papir og så fik vi et omkald fra varde kommune og så fik vi fys på ham !!!! Hmmmm og du kommer fra ølgod ikke ???? Har du prøvet at ringe ind på kommunen og snakke med en anden SP ????

• #30   3. jan 2010 helle M - Får du ikke SP'en hjem til dig?

• #31   3. jan 2010 Stine: kunne være jeg skulle ta´ge ned på kommunen og spørge så..

jo bor nemlig i Ølgod.

• #32   3. jan 2010 Tanja: nej ikke længere min sp og jeg kunne ikke sammen og william kunne heller ikke med hende.. eller rettere sagt de råd hun har givet os har gjort mere skade end gavn syntes jeg ..

• #33   3. jan 2010 Stine E: hende jeg ikke kunne med er den eneste i Ølgod og omegn , meget uheldigt syntes jeg.

• #34   4. jan 2010 Helle : synes du skal ringe derned og sige at du kender en hvis dreng også er født 1 mrd fortidlig og at du ved at han har tilknyttet sig en fys :0) Før kom hun herhjemme men nu kommer hun i Malthes dp !!!!!

JA det er da noget øv at der kun er en sp i ølgod hmmm

Kommentér på:
Udvikling gået i stå :(

Annonce