{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Er mit barn unormal?? {{forumTopicSubject}}

Har haft en kæmpe diskution med mine forældre de seneste par dage ang. min datter på 14mdr.... De ringer hver dag til mig og spørger om jeg ikke kommer forbi med Jessie, da de savner deres barnebarn...men når vi så kommer brokker de sig i en evighed over hun hele tiden piller ved deres ting i deres hjem eller rør ved deres glasskab så der kommer fingeraftryk på...De siger hun er unormal og et spasserbarn, fordi hun hele tiden piller selvom hun har fået et NEJ...de siger også at grunden til hun er sådan en pillefinger er fordi jeg er dårlig mor og at jeg ikke tar mig af hende derhjemme..jeg prøver ellers så godt jeg nu kan hver gang jeg er hos dem at holde hende væk fra deres ting, men det er fandme hårdt at sku være efter hende uafbrudt fordi de har nipsting over ALT!!!...hun er ellers nem nok herhjemme hos mig, og selv min dagpleje mor siger konstant at jessica er sådan en nem tøs...

Mit spørgsmål: Har mine forældre ret når de siger det er unormalt at børn er så nysgerrig og piller ved alle ting?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er mit barn unormal??
  • #1   21. feb 2010 Kalder de deres barnebarn for spasserbarn? smiley

  • #2   21. feb 2010 NEJ! Og undskyld mig, det er sgu da dem der er spassere hvis de siger sådan om hende! Emilie piller ved ALT, hun ved også godt hvad nej betyder men hun undersøger da tingene som børn gør! Hvordan skulle de ellers finde ud af tingene?

  • #3   21. feb 2010 Det er dine forældre der er nogle røvhuller, ærlig talt.

    Det er ganske normalt at et barn på 14 mdr piller.


  • #5   21. feb 2010 Sigrids mor elsker sin blomst . Ja det gør de....desværre...blev skam heller ik kaldt for de pæneste ord da jeg var lille...så det må være meget normalt for dem..

    Mischa Jeg har også lyst til at blive væk...men de bliver bare sure hvis jeg ikke kommer


  • #6   21. feb 2010 Hvorfor ialverden så tage derover vis børn ikke er velkommene??? Tja.. noah har aldrig været den store pilfinger jo lidt og så alligevel ikke.. Men det gør børn altså. Vis ikke barnet vil stille tingen tilbage så hjælper man barnet.. igen og igen.. Tja det atger tid men sådan er børn..

    Undskyld mig men sådan skull emine forældre ikke sige om mit barn så kom de ikke i mit hus længere


  • #7   21. feb 2010 nej de har ikke ret. det er normat af børn piller ved ALT det er en naturlig del af barnets udvíkling af det skal undersøge alt. det ville være mere unormalt hvis hun ikke gjore det for det er jo nye ting de har som hun ikke lige kender.

    min datter på 15 måneder gør da det sammen selv her hjemme piller hun da ved alt.


  • #9   21. feb 2010

    Neej Jessie er helt normal dejlig lille nysgerrig pige søde smiley


  • #10   21. feb 2010 De er da nogle aberøve smiley Jeg ville aldrig se mine forældre hvis de sagde sådan smiley

  • #11   21. feb 2010 Når jeg siger at jeg kender en masse mødre hvor deres børn også piller i ting, siger de bare at deres mødre må være drankere, bumser eller narkomaner siden de har sådan nogle børn...

  • #12   21. feb 2010 Ej Simona hvad sker der lige for dine forældre? Hvad er der galt med dem?

  • #13   21. feb 2010 Jeg ville mene at du skulle tage en snak med dem, enten så holder de deres mund, ellers skal de ikke se din datter!!!

    Helt ærligt, hvis de fortsætter sådan når hun også bliver ældre, så får tøsen da et ordenligt knæk på selvtilliden.


  • #15   21. feb 2010 Ej hold da op. Børn skal da bare pille ellers lærer de jo ingenting. Og sikke nogle udtalelser at komme med som bedsteforældre. Hos mine forældre er det da helt sikkert at alt det Lui vil pille ved og undersøge får han lov til også selv om det er dyre ting. Det er jo deres elskede barnebarn og han må bare det hele. Pyt med om der er tonsvis af fedtfingre eller om det skulle gå i stykker. Som de siger så har Lui lært og haft det sjovt så længe smiley Synes slet ikke, hvis jeg skal være helt ærlig, at dine forældre fortjener at se ham... Så kan de da blive nok så sure. Så må de jo sætte deres dyre ting væk og pudse deres glasskab når i er gået hvis de virkelig vil se hende og det er et så stort problem for dem.

  • #17   21. feb 2010 *19+6 *
    Jeg må være et ret stort spasserbarn - eller spasservoksen - for jeg er da den grummeste pilfinger - især dengang jeg var barn.

    Jessie er et ganske normalt barn - det var da straks værre, hvis hun ikke var interesseret i at undersøge ting. Jeg var seriøst ikke dukket op i deres hjem med sådan en tone. Det ville jeg simpelthen ikke finde mig i. Derimod kunne du jo tilbyde bedsteforældrene, at besøge barnebarnet i sit private hjem, hvis de så gerne vil se hende. Der er det DINE regler, der gælder og ikke deres.


  • #18   21. feb 2010 sammentygger lige med de andre og siger stakkels dig og stakkels din datter!

    Hvis det er sådan et sprog de føre derhjemme synes jeg ikke I skal komme der mere. Din datter og dig selv fortjener MEGET mere respekt end det der og hvis de vil se deres barnebarn kan de jo bare komme hjem til jer!

    Det må ikke være sjovt.

    Men din datter er HELT normal eller os har jeg i hvert falde os et spasserbarn:-)


  • #19   21. feb 2010 jeg havde skibbet al kontakt ti dem , indtil der faldt en STOR undskyldning :S det kan de fanme ikke være bekendt!!!!!!

    NEJ DU HAR EN HELT NORMAL DATTER , ingen tvivl om det smiley


  • #20   21. feb 2010 Er der noget jeg er, så er det at være svag over for mine forældre...jeg føler mig slet ikke godt tilpas, og tør slet ikke sige hvad jeg føler når de hakker sådan på mig eller min datter...for tør slet ik åbne kæften for ved jeg vil bryde total sammen...og er der noget jeg ikke har lyst til er at virke svag og græde foran dem og fortælle dem at de er nok de sidste mennesker der skal komme her og kalde min datter for alt muligt....De har altid behandlet mig og min søster af helvedes til, og blevet kaldt for alle mulige grimme ting...derfor har jeg ik nogen rygrad til at sige nej når de siger jeg skal komme med hende...Ville ønske jeg ku det...men det hårdere end man lige tror når man er mig...

  • #21   21. feb 2010
    Pernille - Nu mor til 2 - Noah & Alba Viola : )
    Min kæreste holder kæft, selvom han har lyst til at fortælle dem hvordan tingene ligger...men han har bare ik lyst til at være uvenner med mine forældre


  • #23   21. feb 2010 Noah er knap 19 mdr, og han piller ved alt, og er alle vegne... så nej, det er meget normalt børn er nysgerrige og interesseret i hvad der er omkring dem...

  • #24   21. feb 2010 Ja nu er jeg altså frk. sur.. Men helt ærligt. Hvordan har din egen opvækst været vis du ikke tør sige noget til dine forældre.. Dine forældre sammen ligner dig faktisk med drankere, bumser eller narkomaner´...

    Jeg er heller ikke tyben der siger noget.. Meeennn når man generer min søn. Så kan du så komme ud af busken og banke i bordet.. Skidt med du begynder at græde eller noget. Men tro mig du får det så meget bedre af at sige det..


  • #25   21. feb 2010 ej de virker da ik til at være ret forstående, for børn piller jo, selvfølgelig er der en grænse så de skal jo ik stå og tømmme skabe og skuffer ud over det hele.

    victor har ik været så slem til det, men han har da gjort det og jeg har da altid sagt til folk at hvis der er noget de er særligt ømme overfor om de så ik lige ku sætte det udenfor børnehøjde for en sikkerheds skyld.


  • #26   21. feb 2010 Annette Jamen jeg har haft en barndom med psykisk/ fysisk vold hver dag...derfor har jeg svært at åbne min mund over for mine forældre og sige min mening...

  • #28   21. feb 2010 Det er netop derfor du nu skal trække grænsen eller tage valget og vælge dem fra.. De skal ikke have lov tli at blive ved med at køre på dig... Du skal sige fra og det skal du gøre nu.. Hvad vil du gøre vis de gerne vil passe dit datter vil du så udstætte hende for det..??? Dette er ikke hårdt ment men kun for at hjælpe.. Du skal ikke finde dig i det mere.. Sæt en dato på hvornår det er nok og så tag det der kommer derfra.. Husk det er kun dig der skal beskytte din datter samt hvad der er tilladt at sige til hende.. Så du er rollemodellen..

  • #29   21. feb 2010 Annette
    Jeg prøver at vente og se hvordan tingene ser ud når jeg flytter...og de kommer hjem til mig...for hvis de stadig forsætter med at brokke sig, så kan de bare blive væk...

    Pernile Tak for det smiley

    Tak for Alles svar, det dejligt at vide at det hverken er mig eller min ´datter der er noget galt med...beklager alle dem jeg ikke har svaret, er desværre for langsom på tasterne til at følge med alle...


  • #31   21. feb 2010 Bor du stadig hjemme??? Eller hvad mener du?

  • #32   22. feb 2010 Det er et sundt tegn at hun piller.. Ville være noget mere urolig hvis hun bare sad og kiggede og slet ikke var interesseret i noget som helst. Hun finder ud af mere og mere og er nysgerrig. Alle de dimser og ting der er at opdage!!

    Min datter er 12 mdr og hun piller i ALT inden for rækkevidde, og sofabordet står tomt for ellers ryger tingene på gulvet eller bliver slæbt rundt. Min søster på 22 mdr. retter mine forældre MEGET men hun rager stadig alt ned og piller i alt.

    Jeg kender faktisk ingen hvis børn i alderen 1-2 år ikke piller i alt de kan komme til.

    man må ikke kræve mere end et barn på 14 måneder end man kan forvente af barnets alder! Er det ikke også noget med at man først kan begynde at opdrage dem fra de er 12-18 måneder fordi de ellers ikke vil kunne forstå det endnu?

    Du har også pillet lige så meget da du var lille, og det har de også selv da de var i den alder, så det ville være dybt unormalt hvis et barn på 14 måneder ikke pillede ved ting ville jeg stærkt mene!!
    De har nok bare glemt hvordan de ikke selv havde nips ting stående så lavt dengang at du kunne nå dem. At de var NØDT til at flytte dem, men nok ikke vil indrømme det nu.


  • #33   22. feb 2010 Annette F nej jeg bor ik hos dem...

  • Piglet T
    Piglet T Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 6
    #34   22. feb 2010 hold dig væk, du skulle jo nødig gi dit barn trauma !!! og ja, børn ser med fingerne.

  • #35   22. feb 2010 jeg er "ked af" at hører at du ikke kan sige fra - en anden løsning kunne være at du overhovedet ikke tager telefonen og evt sender dem en sms og siger at sådan skal de #%(¤%"&/¤#"()!! ikke snakke om jer! og derfor svare du dem ikke og vil ikke ses før der kommer andre boller på suppen ?

  • #36   22. feb 2010 Hun er et ganske normalt velfungerende barn med en helt almindelig sund nysgerrighed

    men jeg ville aldrig udsætte mit barn for mennesker det talte sådan til eller om hende heller ikke selv om det var bedsteforældrene


  • #37   22. feb 2010 Jeg ville nok gøre som Majken skriver
    afbryde kontakten fuldstændig
    i værste fald ender dit barned rigtig dårligt selvværd når hun begynder at forstå hvad dine forældre siger om hende, det er bare ikke det værd


  • #38   22. feb 2010 dine forældre er da ikk helt normale de burde opsøge psykolog hvis det var mine forældre havde jeg sku ikk gidet at besøge dem mere

Kommentér på:
Er mit barn unormal??

Annonce