{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Hvornår SKAL de kravle? {{forumTopicSubject}}

jeg vil høre hvornår grænsen er sat for at de skal kunne kravle?
min mor er ret frustreret og har lovet at hjælpe med at finde ud af det for hende da hendes læge har ferie, hun har fået at vide at de skal kunne være oppe på alle 4/kravle og holde hovedet selv når de er 3 mdr gamle som min lillesøster er nu, og hun kan ikke selv holde hovedet eller være oppe på alle fire.

Er det fordi hun ligger hende for meget på ryggen og ikke nok på maven? det er det hendes spørgsmål egentlig er.
Det er 14 år siden hun sidst fik en baby så hun siger at hun slet ikke kan huske alt det der, men hun er ikke helt glad for at de skulle kunne så meget når det ser ud til at hun slet ikke kan eller er tæt på det. Hun kan selv løfte hovedet når hun ligger på maven og kigge op og prøver at vende sig men det er det eneste.

Det er sundhedsplejersken der siger hun skulle kunne kravle eller stå på alle fire og holde hovedet når hun nåede de 3 måneder.
Er der noget galt eller har sundhedsplejersken vrøvlet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår SKAL de kravle?
  • #1   12. jul 2008

    Børn kravler når de er klar til det , ham jeg passede kravlede først da han var omkring 8 - 9 mdr. Men selvfølgelig kommer der hurtigere hvis hun ligger på maven og får trænet sin ryd og nakke . Så lig evt noget legetøj lidt foran hende, så vil hun nok prøve at komme hen til det , men det med 3 mdr tror jeg er noget pjat :s

    Alle børn er jo vidt forskellige ,.


  • #2   12. jul 2008 Den sundhedsplejeske har vist fået vrøvle saft for det er da helt hen i vejret at et barn på 3 mdr. skal kunne alt det.

    Min pige er 5 mdr og har længe kunne holde hoved selv og løfte overkroppen... men kravle kan hun altså ikke...

    Hun er så småt begyndt at lave noget der kunne ligne at hun vil møve sig frem på maven, men det må tiden vise smiley

    Alle børn gør tingene forskelligt og på forskellige tidspunkter. hun skal nok nå det hele smiley


  • #3   12. jul 2008 Ej det er da helt forkert :-S Hvad er det for noget pjat hendes sundhedsplejerske siger til hende......

    Når de er 3 mdr så er de først igang med at lære at holde hovedet ordenligt. Men udover det så er de totalt hjælpeløse og slet slet ikke udviklede nok til at skulle være oppe på alle 4.. Og at de skulle kunne kravle er da helt hen i vejret....

    Min søn var 8½ mdr før han var oppe på alle fire. Og så gik der alligevel lidt før han lærte at koordinere det til kravl'..
    Han var ikke en af de hurtigste til at komme op på 4, men det gør ikke noget. Han er på nøjagtig samme niveau som sine jævnaldrende. Fatkisk får vi at vide at han er meget udviklet både fysisk og mentalt.. Så børn skal bare ha' lov til at gøre tingene i deres eget tempo !

    Jeg ville overveje om det var den sundhedsplejerske der skulle følge mit barn, for det er altså virkeligt noget underligt noget at sige, når det kommer fra en der burde være "ekspert i børn" .....

    Så du kan godt sige til din mor at hun skal være helt roligt. Der går i hvert fald 4 mdr før at din lillesøster overvejer at kravle smiley
    Det er synd hvis hun skal gå og stresse over sådan noget..


  • #4   12. jul 2008 Synes godt nok os det lød vildt, at de skulle kunne holde sig på alle fire når de var 3 mdr. smiley
    Jeg kna ikk ehuske hvordan min nevø på 16 mdr. var da han var 3 mdr. men min nevø som er 3 mdr. nu, han kan da langt fra stå på alle fire, men derimod ligge på maven og løfte nakken/hovedet.


  • #5   12. jul 2008 de kravler vel når de er klar.... min søn var 8½ månede inden han kravlede rigtigt på alle 4... men min datter er lige blevet 7 måneder og både kravler og rejser sig op af ting.... så det er forskelligt fra barn til barn....

  • #6   12. jul 2008 Det må i have misforstået. 3 mån er jo bare en lillebitte baby som absolut IKKE skal kunne kravle eller stå på alle 4. Det kan deres lille krop da slet ikke bære på det tidspunkt. Tror normalen er 8-10 mån. Men som sagt, er alle børn jo forskellige. Mon ikke sp har ment at når barnet ligger på maven, skal det øve sig i at løfte hovedet..?
    Min søn er 9,5 mån og kommer ikke engang op på alle 4 endnu og har lige haft sp i går og hun siger at der ikke er noget vildt unormalt i det. Det er bestemt heller ikke alle børn der begynder at kravle overhovedet.
    Jeg synes det lyder som om din lillesøster kan det hun skal på nuværende tidspunkt. Altså løfte hovedet og øver sig i at trille. Du må endelig sige til din mor, at hun ikke må presse hende til at stå på alle 4 endnu. Det er aaaalt for tidligt smiley


  • #7   12. jul 2008 de kravler ikke før de er klar - man kan ikke sætte alder på. desuden erdet ikke alle der kravler. min lillebror gik før han kravlede.

  • #10   12. jul 2008 mine kravlede da de var henholdsvis 7 og 6 mdr.. men nogle starter slet ikke at kravle, har en lille fætter i familen og han kravlede slet ikke han rusje (staves) på måsen.. og han er fra jan 07 og kan stadig ikke gå selv så der er meget forskel på børn..

  • #11   12. jul 2008 min søn kravlede aldrig tilgengæld gik han meget tillidt, så vil ikke sige at SKAL kravle for det er som sagt ikke alle der gør det.

  • #13   12. jul 2008 hvis de bare skal kunne holde hovedet hvornår skal de så kunne holde det højt og kigge rundt og løfte overkroppen men så ikke kravle?

    for hun kan godt løfte hovedet lidt men det bumper noget rundt, som om det stadig er for tungt for hendes nakkemuskler.
    Og holder man hende tager hun selv hovedet ud men man skal have godt fat i det da hun ellers svejer hovedet ud væk fra kroppen og rundt.

    er det så normalt nu, men at hun ikke kan holde det og styre det helt korrekt selv? altså så hun ikke har fuld kontrol over det men prøver at løfte det lidt? hun er bedst til at løfte det mod højre og det er ofte den side hun lander lidt på så hun er halvt på vej om på højre side så hun ligger på armen?
    ikke rigtig den venstre. men det virker ret tungt og bumper for hende, men er det nok i denne alder at hun bare forsøger men ikke har "fuld kontrol" over det så hun kan løfte det uden problemer og kigge rundt til den side hun ønsker?


  • #15   12. jul 2008 Det lyder, i mine ører, helt normalt det din lillesøster kan på nuværende tidspunkt! Hun får vel også en sp ud der kan guide hende

  • Mette
    Mette Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #16   12. jul 2008 hmm kan ikkhelt huske det.. men lørdag morgen er der tit et program om babyer, som handler om deres udvikling...

    jeg kunne gå selv som 9 mdr.


  • #17   12. jul 2008 Hende jeg passede ( ung pige i huset) kom aldrig til at kravle hun gumbede på numsen, intil hun var halvandet år først bagefter begyndte hun at gå, sundhedsplejsken sagde at det var normalt for nogen børn så tror virkeligt der er meget forskel... Vi troed at hun ville komme bag ud med hendes motorik men der er ingen ting overhoved nu..
    Hun ville heller ikke ligge på maven da hun var lille, hvis hun om derom så rulede hun tilbage på ryggen igen..


  • #18   13. jul 2008 ok for hun kan godt holde hovedet men man skal i hvertfald lige have ved det, men hun kan sagtens være i maveselen og sådan men det svejer lidt, for det med at kravle allerede der blev min mor helt nervøs for at hun var så meget bagud hvis hun allerede skulle kunne det, hun har prøvet at finde ud af hvornår vi, hendes andre børn gjorde men kunne slet ikke huske det og hun er jo 43 så der er ingen veninder at spørge med små børn.

    Det eneste hun kunne huske var at jeg gik da jeg var 7 måneder og fes rundt over det hele og fik at vide hun skulle sætte mig ned og forhindre mig i at gå og løbe rundt fordi jeg egentlig slet ikke var gammel nok til det så jeg ville kunne få rygproblemer senere i livet hvis hun ikke satte mig ned, selvom det var svært hele tiden at forhindre mig i det.
    Og hvis jeg dengang gjorde alt så tidligt tænkte hun at hun var bange for der var noget galt nu med hende her, men hvis i siger sådan kan jeg godt berolige hende for efter jeres udsagn og egne børn lyder det da i hvertfald til at det ville være underligt hvis hun kunne kravle nu.

    Når hun ligger på ryggen udenfor på puslepuden skubber hun sig nogen gange med benene så hun skubber hovedet ned af puslepuden og til sidst har skubbet sig ud af den. Men så siger jeg til hende at det er normalt at hun kun skal kunne holde hovedet nu og forsøger at vende sig.
    tak for svarene


  • #19   15. jul 2008 hej...

    3 mdr er vidst lidt for tidligt at kravle i... men du har jo hendes journal inde på internettet, hvor du kan se hva sundhedsplejersken har skrevet, og i bunden er der et skema, der faktisk er vældig godt, der kan man se hvornår de ca. begynder på de forskellige ting...

    Men der er jo også nogen børn der aldrig kravler, som bare lægger ud med at rejse sig ved ting og så gå...

    men min datter er snart 5 mdr, og kan ikk kravle endnu.... så det skal du slet ikk være bekymret over...


Kommentér på:
Hvornår SKAL de kravle?

Annonce