{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

No name
No name
Tilmeldt:
25. feb 2010
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058

Hvornår skal de kravle??? :Z {{forumTopicSubject}}

Linea er nu 9 mdr. her d. 10 og kravler ikke endnu...
Hun er på alle 4 og benene kraver frem og tilbgage.. Mens hendes hænder bare står stille... Hun rækker heller ikke frem efter legetøj f.eks. så ligger hun sig ned inden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår skal de kravle??? :Z
  • #1   8. jun 2011 Det er meget forskelligt fra barn til barn... De tager det alle i deres helt eget tempo, så med mindre din prinsesse fejler noget, så ville jeg ikke være bekymret smiley Lige pludselig går det stærkt og så er hun alle vejne smiley
    Min søn begyndte at kravle rigtigt den dag han blev 9 måneder smiley


  • #2   8. jun 2011 min var 6½ mdr men det er jo meget forskelligt fra barn til barn og nogle går også først

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #4   8. jun 2011 Hun fejler ikke som sådan noget.. Hun har væske på trommehinden, men det har da ik nogen indflydelse?

  • #5   8. jun 2011 Sofie er 10 mdr. og har stået på alle 4 og rokket siden hun var 8 mdr. men ja hun kommer bare ikke ud af stedet.

    Jeg er da lidt bekymret også fordi min datter ikke selv kan sætte sig op endnu, synes jo hun har aldern til det.

    (var dog til ørelægen idag og fandt ud af hun har væske i begge øre, så ved ikke om det kan have noget med det at gøre)


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #6   8. jun 2011 Carola
    Linea har også på begge øre, og den kurve de tager hvor den skal tage et hak op for enden.. der er hendes flad hele vejen på begge øre..
    Hun kan heller ikke sætte sig op endnu.


  • #7   8. jun 2011 Carina C så lige du skrev hun har væske som min datter har.
    Min ørelæge sagde de sagtens kan komme bagud motorisk hvis de har væske i ørene, men det behøves ikke at have noget at sige.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #8   8. jun 2011 Hmm okay.. smiley
    Ja.. Vi skal vente endnu 3 uger på at komme til læge igen.. Hvis resultatet stadig er det samme skal vi til ørelæge og måske have det der drop kateter noget.


  • #9   8. jun 2011 Sofie skal have dræn i ørene om 3 mdr. hvis det ikke er gået væk af sig selv, som det tit gør ved små børn, så vi skal lige vente og se tiden an.

    Sofie lægger sig også ned som du beskrev med din datter, så det ligner meget som her.

    Jeg kender dog flere som ikke kravlet før de var omkring et år, så det tror jeg ikke du skal bekymret dig om endnu.


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #11   8. jun 2011 Nej du har nok ret smiley Bare svært ikke at sammenligne smiley
    Nu har jeg en veninde, hvis søn de er 1,5 mdr. ældre kravler, sætter sig op og endda går nu..


  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #12   8. jun 2011 Pernille
    Ja gud, det viste jeg da egentligt godt.. Havde bare ikke tænkt den tanke..


  • #13   8. jun 2011 Mira var 11 måneder før hun kravlede, min venindes pige er ørebarn og har fået lagt dræn hun var også meget længe om og kravle og går heller ikke endnu selvom hun har alderen til det.

  • #14   8. jun 2011 Jeg tro mig alle som er i dagplejen og dem som er på Sofies alder nu her, ja de kan sgu alt hehe og Sofie kan intet, så det genere mig da lidt må jeg da indrømme smiley

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #15   8. jun 2011 Vil ikke sige det genere mig som sådan.. Du ved... Man kommer måske bare til at bekymre sig unødvendigt?


  • #16   8. jun 2011 det er meget forskeelligt og ikke alle børn begynder med at kravle, jeg selv gjorde aldrig, jeg humpede frem på numsen og gik som 10 md.. først da jeg var omkring 14 md begyndte jeg at gøre tegn til at kravle ( har jeg fået fortalt) fordi min fætter gjorde det og så skulle jeg efterabe ( hvis man kan det som 14 md) men det er som sagt ikke alle børn der kravler, nogen finder sin egen måde at komme frem på

  • #18   8. jun 2011 Ja jeg bekymre mig hele tiden om alt muligt, som hvorfor kan hun ikke sætte sig op, er der noget galt med hende osv. og min mand siger hele tiden hold nu op med at bekymre dig om alt, det skal nok komme.

  • #20   8. jun 2011 Pernille jeg vil også presse på, synes ikke det kan passe de bare skal gå med væske i ørene i evigheder.

  • No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
    #22   8. jun 2011 Min læge sagde.. AT man venter, da det oftest går væk af sig selv på så små børn?

  • #24   8. jun 2011 Ja det sagde min ørelæge også, men de mener Sofie har haft det lige siden fødslen, og ja nu er hun jo 10 mdr. så hvor længe skal være rimeligt for barnet at vente, fremfor at få det ordnet, og barnet kan komme til at høre ordenligt osv.

    Men de fleste forsvinder det hos af sig selv, og det er da også det skønnest, for de skal jo i narkose for at få det ordnet, og det er da ikke så sjovt igen.


  • #25   9. jun 2011 det er vist meget normalt.. mener det er 8-10 mdr man siger de normalt begynder at kravle.. min venindes datter kravlede da hun var 11 mdr og min lillesøster gjorde først da hun var 13 mdr og gik da hun var 17 mdr

  • #26   9. jun 2011
    Min datter er 9 måneder og "kravler" , og har gjort det siden hun var 8 måneder, eller det vil sige, hun ligger på maven og skubber sig baglens, og vender sig den vej hun skal.. Men hun kan ikke komme frem af endnu ..

    Hun kan dog selv sætte sig op, humpe fremad på numsen, tage legetøjet, (også selvom hun ikke burde kunne nå det), ligge sig ned på maven, og vende rundt fra ryg/mave + omvendt .. Hun kan desuden rejse sig op selv nu, ad ting hun holder ved, . Men hun vil IKKE flytte fødderne, så tror at der går laaaang tid endnu før hun kommer til at gå rigtig ..

    - Og tror IKKE at hun begynder at kravle rigtig, selvom hun også står på alle 4, det har hun bare ikke tålmodighed til nemlig ... Så hun bakker i stedet, og kommer på den måde nogle steder (som jeg faktisk også selv gjorde, da jeg var lille) ..

    Men børn er forskellige, og tingene kommer som de kommer .. Selvom det godt kan være træls, at hører om de børn der bare kan ALT før ens eget barn, .. Men sådan er det jo , ..


  • #28   9. jun 2011 Oliver har aldrig kravlet, men derimod hoppet på numsen .. han lærte først gå kravle da han havde lært at gå .. smiley Ved ikk om i kan forestille jer hvor slidt hans bukser var ... på numsen
    ;D


  • #29   9. jun 2011 kiropraktor har Sofie været til da hun har haft fladt baghovede og været låst i ryggen smiley men jo ikke begrund af væske i ørene, så jeg kan da prøve at ringe og spørge angående det.

    Jeg vil nemlig bare gerne gøre noget, er ikke god til bare at sidde og vente når jeg ved der er noget galt.

    Har nogle af jer hørt om noget man kan købe og give dem som kan hjælpe på det, jeg tror det var noget som de skulle drikke?


  • #30   9. jun 2011 Lene mor til Maria 7 mdr. så var hun jo ikke gammel.
    Ørelægen sagde de helst ville vente til børnene er omkring et år gammel.


  • #31   9. jun 2011 Lene ja det er godt nok utroligt hvordan det kan ændre deres liv smiley


    Pernille ved du evt. hvad det er for nogle dråber man kan købe? bare noget jeg har hørt kunne hjælpe.
    Jeg fik også at vide at man kunne købe noget andet


  • #32   9. jun 2011 min datter har aldrig rokket:s hun møvede sig frem på numsen i stedet. da hun var 10mdr havde vi sp besøg og hun øffede gevaldigt over at hun ikke kravlede endnu, men dagen efter så kravlede hun sgu ligepludselig fordi der var udsigt til is haha smiley

  • #39   10. jun 2011 Jeg ved ikke om Sofie har ondt eller ej, da jeg jo ikke kan spørge hende smiley men jeg tror det ikke men kan da regne ud det ikke må være sjovt ikke at kunne høre særligt godt.

    Hun høre nemlig ikke ret godt og det er da synd.


Kommentér på:
Hvornår skal de kravle??? :Z

Annonce