{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Mig der er sippet ? {{forumTopicSubject}}

Kender en pige, som har fået en søn, faren til barnet ville ikka have haft barnet, og så skriver en "Veninde til hende" Ordret :

:er det så ikke også pisse unfair at bare beholde barnet, og så bare forlange børne penge, når ungen er kommet . !?

smiley kæft jeg ville blive gal i skralden hvis en Veninde sagde sådan til mig !!! smiley OMG

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mig der er sippet ?
  • #1   15. jul 2010 Ville i finde jer i det ?

Jeg ville ikke.

• #2   15. jul 2010 Linda.
    Nej du slet ikke sippet.
    det ikke veninden til at blande sig i det, og langt mindre hende til at tage beslutningen ! man skal vælge ud fra sir hjerte, og hvis det er det din veninde har gjort, har hun truffet det rette valg .. hvis du spørg mig.

• #3   15. jul 2010 Ja nemlig, og så kalder hun hende søn en UNGE ! <--- lyder som om det er en eller anden ulækker ting !?

• #4   15. jul 2010 & nej jeg var tændt fuldstændig a.
    da jeg fandt ud a jeg var gravid, ringede jeg efter en veninde.
    var meget i tvivl hvad jeg skulle gøre.
    for hvergang mig og faren til barnet snakkede om det, sagde han abort hvis det skete. og jeg sagde bare jaja s: men da jeg så var gravid eksisterede abort bare ikke for mig. og hende min ''veninde'' sagde alt muligt som 'ej men du har jo ikke noget at tilbyde barnet osvosv' og derfor snakker jeg ikke med hende mere, for det er ikke det man har brug for at høre. ikke mig i hvertfald, jeg vidste jeg havde alt undtager mange penge i hver månede jeg kunne tilbyde mit barn. og mere behøver et barn ikke s: jeg har penge til det kan køre rundt uden hun mangler noget, og jeg har en masse kærlighed (:

• #5   15. jul 2010 jo ville da nok blive sur. men på en måde er det da også unfair. når faderen til barnet ikke har lyst til at være far nu. og så bliver tvunget ud i det..

men det er nu engang hendes ret og hvis "farmand" ikke er int i at blive far så må han enten holde snablen i bukserne eller bruge kondom. hvor svært kan det egentlig være.. det er kvinden der bestemmer over hendes krop..
    men nu er det jo ikke værre end sølle 1200 kr det handler om og 35% kan han trække fra i skat..
    og han behøver ikke engang at se barnet hvis han ikke vil ha noget at gøre med det..

håber din veninde kan kapere at være enlig mor.. det er ikke et nemt arbejde. jeg er enlig til 2 stk..

• #6   15. jul 2010 ja sådan er der desværre mange der omtaler børn s;

• #7   15. jul 2010 altså for mig kan unge betyde mange ting. jeg kalder tit mine børn for unger. men det er trods alt kærligt ment her;-)

• #8   15. jul 2010 jeg var godt nok blevet sur og skuffet og meget meget såret.. og det med at faderen ikke er interesseret... så måtte han jo som sagt beskytte sig eller frasige sig alt ansvar...

• #9   15. jul 2010 Hihi jah men den besked lyder ikke ligefrem kærlig ? smiley
    efterfølgende, har hun skrevet at hun bare skulle have fået en abort, og om hun slet ikke tænker på faren til barnet :S underligt noget at skrive til folk der har født, for mindre end en uge siden !

Da jeg blev gravid med Oliver, sagde en af henriks "venner" " amen det kan vi da lige ordne med en strikkepind !" smiley Henrik har droppet ham som ven, og vil aldrig se ham igen, efter ham havde sagt det, sad jeg og tuede på wcét ! folk nogengange !!!!

• #10   15. jul 2010 Skruk.
    Unge kan også være mange ting, meget an på hvad sammenhængen er ?
    man kan hurtigt høre om det negativt jo (:

Men synes ikke det unfair hun har valgt at beholde.
    med mindre hun er blevet gravid med vilje, hvilket det ikke lyder som (:
    for nogle mennesker kan klare en abort andre kan ikke, jeg er en a dem der ville bryde fuldstændig sammen ved det. og det uanset hvordan barnet er udfanget. for jeg kan ikke lade et barn lide under andres fejl (: (ikke dømmende bare hvordan jeg ser på det) jeg skal også være enlig mor, og selvom jeg ved det bliver hårdt skal jeg nok klare det smiley

• #11   15. jul 2010 Linda.
    Nej jeg skulle også nok fortælle hende en ting eller to.
    thts for sure s;

der er nu også nogle gravide der bliver underlige efter de har født (ikke hentydet til din veninde) men feks. jeg har en veninde der lige har født og inden hun fødte mødtes vi tit og aftalte vi skulle ses, og at jeg skulle besøge hende på syghuset og alt det der.. og nu har hun så født og vil slet ikke snakke til mig, forstå mig ret, jeg skrev tillykke og hun er yndig (da jeg så billeder og hørte hun havde født) det svarede hun på, men alt andet ignorere hun bare. ved godt det overvældende at blive mor og alt det der. men må da ærlig indrømme jeg er skuffet s: for synes ikke man bare skal glemme dem der var der før man fødte.

• #12   15. jul 2010 Nadia - Må indrømme at jeg nok også i starten "glemte" mine veninder lidt, havde ikke overskud til noget som helst, Oliver var kollik barn og skreg 24-7 så havde kun øje for ham, ikke engang henrik min kæreste havde jeg "tid" Til, skulle bare passe min skønne søn så perfekt:'/ det er en ting jeg har fortrudt meget.

• #13   15. jul 2010 Linda.
    Jo men hun giver udtryk for det hele går som smurt brød jo (:
    derfor bliver jeg sådan lidt s; jeg ved hun snakker med alle andre venner og veninder men ikke mig. så tænker jeg lidt. nå men så fuck hende s; og lover mig selv at sådan vil jeg ikke være. selvfølgelig magter man mindre og sådan. men vil ikke glemme folk

• #14   15. jul 2010 Jamen, jeg tror som nybagt mor, så vil man fremstå perfekt smiley Jeg ved ikke hvor længe siden det er hun har født ?
    Men ja okay lyder mærkeligt at hun snakker med alle andre

• #15   15. jul 2010 Hmmm... Jeg ville da godt nok som far føle mig røvrendt..
    Han frasiger sig da netop alt ansvar ved at sige han ikke ønsker sig dette barn, desuden er det da lige så meget kvinden der skal sørge for beskyttelse. Den eneste beskyttelse manden har er et usikkert kondom eller afholdenhed.... Kvinden har nu en gang mulighed for bedre prævention. Men ingen prævention er 100% sikker.

Jeg mener det er din venindes ansvar dette barn, så må hun da tage udgifterne med. Jeg synes netop det er unfair at tvinge en fyr til at væe far og skal betale for et barn han fra starten har sagt han ikke ønsker, og det gælder både for fyren men så sandelig også for barnet, der fra start får et dårligt forhold til sin far...

• #16   15. jul 2010 Fyren vil gerne se barnet nu !
    Mener bare, den måde hende den anden skriver på er da noget mærkeligt noget

• #17   15. jul 2010 Jeg synes måske veninden har ret. Vi kvinder har måske en ret til at få barnet, men jeg synes bare der er så mange børn i DK hvis fædre ikke ønsker dem, og hvem bliver syndebukken? det gør børnene, jeg mener at det er en fælles beslutning, som inkludere både mand og kvinde. Selvom det dog er kvinderne som bære barnet. Så mener jeg at vi har et lige så stort ansvar for om vi bliver gravide, vi kan altså også beskytte os!
    Så jeg kan egentlig godt se venindens udgangspunkt.
    Der er selvfølgelig mange historier rundt om i landet, men jeg synes bare tit at vi kvinder bliver utrolige selvviske når det kommer til børn.
    Men måden veninden så har sagt det på er ikke helt i orden. Det kunne gøres bedre og pænere, men nu hvor barnet er her kunne hun vel istedet hjælpe sådan at barnet kan få en god opvækst uden sin far.

• #18   15. jul 2010 Lene - Neej det gør du da ikke smiley Da det jo kun er dejligt at folk har forskellige meninger smiley Jeg kan godt se hvad du mener, og til dels har jeg samme mening, men men men det er pigens krop, og pigens følelser.
    Jeg spurgte selv henrik 100 gange, selvom Oliver var planlagt, da jeg ville have at vi skulle være sammen om det smiley

Det jeg syntes er grimt er måden den anden "veninde" snakker på, hun er simpelthen så grim i sin mund når hun snakker om barnet! Hvis en sagde sådan til mig var jeg flippet helt ud altså smiley

• #19   15. jul 2010 Enig med jer smiley
    Men det var nu mere ment som måden veninden talte om barnet på

• #20   15. jul 2010 Lene.
    der er jo mange mænd der ønsker børn men så alligevel ikke vil betale.
    faren til mit barn, ville ikke have jeg beholdte i starten, men skiftede mening da jeg sagde jeg kunne sige jeg ikke vidste hvem der var faren ? idag er vi gået fra hinanden og vil ikke have han skal have noget med os at gøre, og kan sagtens undvære børnepenge bare han holder sig fra os. han er ikke intra i at betale, eller at være stabil omkring samvær mm. men 100% der kommer en faderskabs sag, en forælædremydigheds sag OG en samværs sag. og det eneste jeg starter er forældre myndighed (:

så selvom han ikke vil betale, vil han jo gerne alt det andet gennem amtet. dog overholder han intet a det (ved det fra hvordan han er ved de andre to børn)

• #21   15. jul 2010 Ja jeg er ligeglad, for jeg er på ingen måde enig s:
    det kommer an på tilfælderne.æ

Hvis en dreng og en pige er sammen ubeskyttet og de ved begge det ubeskyttet.. så det en fejl fra begge sider a ? og så synes jeg sku ikke man kan tillade sig at sige ¨'du skal have det fjernet' for nogle mennesker kan ikke bære at skulle have det fjernet. var det sket for mig som det på en måde gjorde. og jeg skulle have det fjernet, ville jeg få en megetmeget slem dep. for jeg ville på ingen måde kunne klare det mentalt. samtidig er jeg imod abort og mener hvis man kan have ubeskyttet sex, må man også tage hvad der, dertil kan komme !

• #22   15. jul 2010 Jah, syntes i allesammen har ret, man skal snakke ordentlig om, om man er beskyttet eller ej, det er begge parters ansvar ! det skal så lige siges at jeg ikke ved hvordan og hvorledes med min veninde, og hendes fyr smiley Jeg ved bare at han vil have samvær, men ikke betale børnepenge :S

• #23   15. jul 2010 Lene..
    Jeg ville da virkelig også fortrække hvis lillepigen kunne vokse op med sin mor og far, men ikke hvis det under de vilkår som han har at tilbyde, med stoffer, druk, vold og ustabilitet ? så mener jeg virkelig barnet er bedre foruden. (: der er mange enlige mødre hvor børn vokser op uden far, men ikke mangler noget (: jeg har heller aldrig kendt min biologiske far (:

• #24   15. jul 2010 Lene.
    Omkring det med at beholde barnet mod faren vilje, er der heldigvis forskellige meninger omkring det. (: og jeg synes så længe det ikke ligefrem er planlagt fra hendes side at blive gravid. så synes jeg et eller andet sted, det op til folk selv. hvis han ikke vil have noget med barnet at gøre kan hun altid skrive ukendt far. det har jeg fortrudt jeg ikke gjorde (:

• #25   15. jul 2010 Enig Lene smiley Men som sagt syntes jeg det er deres begges ansvar at sådan noget ikke skulle ske smiley

Tager hatten af for nadia fordi du kan sige fra ! Og ja som Lene siger, hvis hun en dag kommer og vil se hendes far, syntes jeg (hvis han har ændret sig) ikke du skal stå i vejen for hende smiley

• #26   15. jul 2010 når hun en dag kommer og siger det, og jeg synes hun er gammel nok til at forstå det. for hun også hele sandheden i vide. og ønsker hun det stadig jamen så får hun selvfølgelig lov (: sådan skal det heller ikke være, men så længe hun er så lille, vil jeg gøre hvad jeg kan for at forsvare hende (:

Han har et søn på snart 2 der bor i samme by, som faren bor i (:
    han har samvær hver mandag, men har ikke set sin søn i over et halvt år fordi han aflyser. jeg bor 2½ time væk i tog ca. og ved samvær skal han komme her. så forstil dig hvor ustabilt det bliver ? mener jeg ikke er godt for et barn (:

• #27   15. jul 2010 smiley Nadia, syntes du er en sej pige, at tage sådan en udfordring op alene smiley Er sikker på at du nok skal klare det 200% perfekt smiley

• #28   15. jul 2010 Linda.
    Du er så sød smiley hehe ;p
    jeg er slet heller ikke i tvivl om jeg nok skal klare det til ug, selvfølgelig havde jeg mine spekulationer omkring det. men jeg havde valget mellem at klare det selv eller få en abort. og jeg er meget imod abort, og ved jeg metalt ikke ville kunne klare det smiley så jeg gjorde bare hvad der var bedst for både mig og lillepigen (: Chris vidste jeg ikke var på beskyttelse (p-piller) endnu fordi min lægen ikke ville give mig dem før marts. Og alligevel ville han ikke bruge kondom, så altså han vidste jo det kunne ske (:

• #29   15. jul 2010 Lene.
    Jeg ved jo selv hvordan det er, og selvfølgelig vil jeg ikke nægte hende det. når hun når en hvis alder, men jeg vil også forklare hende hvad hun risikere at møde. for min mor fortalte guld og grønne skove om min far, og ingen tvivl han var sådan som ung (: Men det var ikke det jeg mødte og det jeg mødte var ikke en positiv oplevelse (:

• #30   15. jul 2010 Jeg ville nok svare:

"Der er 2 til at lave et barn, hvis han ikke ville have børn, kunne han have brugt beskyttelse"

• #31   15. jul 2010 Ihhh det bliver så spændene når hun kommer ud !
    Glæder mig til at se hende på billeder !
    Mmm syntes det er fedt du tar det som du gør søde smiley

• #32   15. jul 2010 Linda.
    Puha jeg glæder mig også helt, og jeg er bare så mor-baby syg ?
    ser jeg et lille spædbarn savner jeg hende helt.
    ved godt det lyder underligt, men det gør jeg faktisk.
    iih jeg længtes efter hende i:

• #33   15. jul 2010 Hihi smiley Hvor sødt !
    Håber godt nok snart det bliver vores tur

• #34   15. jul 2010 Linda.
    Jaa det håber jeg også for jer smiley
    rigtig meget, ville være lækkert smiley

• #35   15. jul 2010 Jah, håber det godt nok osse smiley
    Ih Lene du har helt ret, kan jeg osse ved Oliver, som desværre har nået den alder, hvor han ikke gider det mere smiley

• #36   15. jul 2010 Hihi neej, det er bare ikke sjovt, når de ikke vil det mere smiley Oliver vil heldigvis gerne putte hos moar når han er træt og syg eller hvis han er morsyg smiley
    Hihi hver aften når han er lagt i seng går jeg en times tid efter ind og putter dynen om ham og kysser ham godnat mens han sover smiley Det samme gør jeg inden jeg selv går i seng :') Min lille smukke dreng, íntet ondt skal ske ham :')

• #37   15. jul 2010 Jah smiley Hihi

• #38   15. jul 2010 En kvinde skal heller ikke tvinges til en abort fordi faderen ikke vil stå ved hans ansvar. En abort kan altså også havde både alvorlige psykiske og fysiske konsekvenser. Narturen er sådan indrettet at det er kvinden der har det sidste ord, sådan er det bare, og så kan man skabe sig nok så meget over det men det ændrer intet. Selfølgelig skal hun søge børnepeneg hvis det er det hun vil, det er en faders pligt at betale børnepenge uanset om han vil barnet eller ej ! Jeg mener ikke man skal vælge et barn fra fordi faderen ikke lige gider! Det er altså et menneske vi snakker om her ! man skal da ikke bare bruge abort som en slags prævention.

• #39   16. jul 2010 Idaoglillesters mor... Helt enig, men man kan altså ikke bare sige faderen skal beskytte sig, vi kvinder har stadig mulighed for bedre beskyttelse end mænd har. Nu er det sådan idag at vi sådan set ikke "behøver" mændene for at overleve økonomisk mere, det har efter min mening givet for mange børn der ikke lever med både far og mor, fordi kvinden dropper faderen hvis han ikke vil makkeret, vi kan jo klare os selv ellers får vi da bare hjælp fra kommunen.

Det er da klart fyren her gerne vil se det barn han betaler til, det ville da også, at han så ikke overholder aftaler er tarveligt, men sådan kan kvinder altså også godt være.

• #41   16. jul 2010 Tanja mor til Nynne
    Jeg er slet ikke helt enig med dig..

Desuden mangler jeg faktisk fyrens version af historien, hvad ved vi om hvilket ansvar han har taget.. uanset hvad, så et barn noget man burde kunne være enige om. Jeg ville føle mig godt røvrendt hvis jeg var i fyrens sted.
    Jeg mener absolut også man må sætte sig ind i barnets sted, hvis behov er det at det bliver født til et liv hvor far og mor er uvenner... Jeg synes det er ret egoistisk kun at tænke på sig selv her..

• #43   16. jul 2010 Jo kvinden tænker NETOP på babyen når hun vælger at beholde det på trods af at faderen ikke ønsker det........... Jeg er helt sikker på at hvis babyen selv havde noget at sige så ville babyen vælge livet på trods af at der ikke var en biologisk far der tog sit ansvar......

• #44   16. jul 2010 Hmmmmm !
    Er faktisk LIDT skuffet !!! Jeg har IKKE sagt NOGET om HVORDAN HISTORIEN ER ! da jeg heller IKKE selv kender historien, Så NEJ Tina du har ikke fåer fyrens historie, men HELLER IKKE min venindes !!!

Øhh undskyld hvis jeg lyder lidt sur, men syntes bare det var noget lidt mærkelig noget at skrive?

Der jeg ville hen var at jeg ikke syntes at man skal tale som hende der skulle forestille at være en god veninde for den nybagte mor !

• #45   16. jul 2010 OG JEG ANER INTET OM HVORDAN DET HELE ER FORGÅET, VILLE BARE BLIVE SUR HVIS EN VENINDE SKREV SÅDAN EN BESKED TIL MIG!

• #46   16. jul 2010 Linda det er korrekt, men jeg synes stadig det er unfair at stemple ham på den måde som bliver gjort her.... Uanset hvad så hun altså et ansvar for a undgå graviditet også, netop fordi det er hendes krop.

Hvis jeg fik sådan en besked, ville jeg altså slette den og ellers lade som om jeg aldrig har fået den.

• #47   17. jul 2010 Ja det var deres begge ansvar at beskytte sig. men nu har hun så taget ansvaret efter at hun er blevet gravid og det er flot gjort af hende.

• #48   17. jul 2010 Hmm hvordan kan du sige sådan når du intet kender til historien tina ???!!! Det syntes jeg sku er noget mærkeligt noget ! Hvem siger de ikke begge bare blev enige om "ej det sker der ikke noget ved denne ene gang" eller "At kondomet sprang" eller "At hun måske havde glemt en pille"????? Jeg syntes det er noget mærkeligt noget af dig, fordi INGEN GANG JEG VED HVORDAN DET SKETE !!! Og det var slet ikke det denne tråd skulle handle om, da jeg ikke syntes at man kan diskutete noget hverken DU eller JEG eller NOGEN ANDRE aner en skid om !!!!!! arrgh

Helt enig idaoglillesøsters mor - de er 2 om arbejdet, og derfor har de også begge et ansvar!

• #50   17. jul 2010 Linda..
    Prøv at læse indlæggene og mine kommentarer...
    desuden er har jeg aldrig nogen sinde sagt at det ikke er flot af hende, desuden har jeg hele tiden sagt at jeg ikke kender historien, men at jeg synes I er unfair over for fyren her.. Jeg kan da godt finde eksenpler i indslagene på at han stemples som uansvarlig og en dun skid..

• #51   17. jul 2010 Så gik der da total kællingesurhed i det her emne smiley
    Jeg fatter bare ikke at der er så mange piger/kvinder der bliver gravide og påtvinger fyren et barn, og da slet ikke dem der skriver at de ikke ved hvem faderen er!!....synes da simpelthen det er for "billigt" at være sammen med så mange forskellige at man ikke ved hvem der er far til barnet.....

Men ja som emnet starter med, så skal en veninde jo være en der bakker op og støtter og trøster med sgu da også en der tør sige sin ærlige mening, for hvad fanden skal man da ellers med en god veninde????

• #52   17. jul 2010 "Billigt" ? Helt ærligt, lever vi stadig i oldtiden hvor det kun er okay at fyre er sammen med mange piger men hvis piger er sammen med flere fyre, så er det "billigt" ? Tænk hvor mange aborter der er i forvejen hvert år, hvis alle kvnider skulle få en abort fordi faderen ikke ville tage sit ansvar, prøv at tænk hvor mange flere aborter der ville være, som om der ikke er nok ??? som om en abort bare er "ingenting" . det er da et menneskeliv.................

• #54   19. jul 2010 Selvom faren ikke ville have barnet og ikke vil have med barnet at gøre, kan det nemt ske at farfar og farmor osv gerne vil have kontakten..

• #55   19. jul 2010 jeg er lidt enig med lene mor til marie, jeg synes det er fint, at kvinden selv bestemmer det sidste ord, men jeg synes ikke det er iorden man påtvinger faderen til, at betale og tage ansvar, når han siger han ikke er klar, det kan påvirke fyre ligesom det kan påvirker kvinder.

Derfor synes jeg altså, at det okay kvinden beholder barnet og tager ansvaret. Men synes ikke det er iorden, at man påtvinger en der siger han ikke er klar, eller har lyst til, at få et barn det! (:

• #56   19. jul 2010 Nårh ja og sidst med ikke mindst, det emnet virkelig omhandler (:
    nej synes ikke du er sippet, hvad de angår, hun kunne have skrevet det på en meget pænere og mere ordenlig måde! (:

At hun siger sin ærlige mening synes jeg er fint, for det er sådan noget venner skal, men er man rigtige venner, siger man det pænt og ordenligt.

Man kan jo altid sige som mine veninde og jeg siger, '' Man kan altid blive enige om, at være uenige'' (:

• #57   20. jul 2010 Ha ha ha......jep det er da lige så "billigt" når fyre er sammen med mange piger, men jeg forstår bare ikke de piger der har sex med gu ved hvor mange uden at de beskytter sig og derfor ender med at blive gravide, for jeg tror ikke på at de har noget at tilbyde et barn!! Jeg synes bare det må være pinligt når der skal laves fadder sag at man står med en liste med 3-4 forskellige muligheder.....
    MEEEEEN tilbage til emnet så er venner der til at sige sandheden, ligemeget hvor lidt man har lyst til at høre den smiley

• #58   20. jul 2010 Ja men det der kan være "sandheden" for den ene behøves jo ikke være "sandheden" for den anden i sådanne sager...

• #59   22. jul 2010 øhm, han ER far til barnet ? Er det ikke lidt kørt af sporet ? I snakker om noget helt andet end det jeg startede tråden med !
    Min veninde er ikke billig

Kommentér på:
Mig der er sippet ?

Annonce