1.097 visninger
|
Oprettet:
Ked af det i dagpleje {{forumTopicSubject}}
Puha vi har nogle hårde dage herhjemme. Mathias er begyndt i dagpleje for to uger siden. Nu er han kommet ind i en periode hvor han bliver meget ked af det når jeg skal aflevere ham.
Han græder normalt meget sjældent, men han bliver helt vildt ulykkelig og græder og græder og kan slet ikke stoppe igen.
Er der nogle gode råd til hvordan man kan gøre? Skal jeg blive der eller bare gå med det samme?
Er der nogle der har prøvet det selv?
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 13 Svar: 29
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Hvad siger DP til det? fortsætter han med at græde, efter du er gået, eller stopper han næsten med det samme (ude af øje, ude af sind)?
I hans alder er det ikke unormalt at have lidt seperationsangst, det kunne godt tyde på, at det måske også kan være sådan noget der spiller ind.
Hvordan har han det, når du henter ham igen? er han så glad og tilpas?
Jeg vil råde dig til, at gøre dit farvel så kort som muligt, for jo længere farvel, jo længere tid er han ked af det (altså hvis han plejer at blive glad igen kort tid efter du er gået)
maj 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 61 Svar: 753
Tag en snak med din dagpejemor om hva hun plejer at gøre.
Vi havde også en periode da Oliver startede i dagpleje hvor han bare var dybt ulykkelig, men det gik hurtigt over når jeg var ude af døren.
Og det er så også kommet igen nu da han startede i børnehave, men vi kan jo bedre forklare ham det nu, end vi kunne da han gik i dagpleje.
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 13 Svar: 29
Idag afleverede jeg ham så igen, og han var rigtig ked af det. Men ved så ikke om det fortsatte eller ej.
Jeg ved godt det er en periode man bare skal igennem, men det var mere om der var nogle gode råd til at gøre det så godt som muligt.
Men mine farvwl gør jeg hurtige,, og vil blive ved med det.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Så skiftede vi og vi behøvede ikke engang køære hende ind, hun var bare SÅ glad for den næste..
Nu er hun startet i børnehave, og nu er hun igen begyndt at græde når hun skal afleveres ikke lidt, men hun klamre sig fast til mig og græder og græder.. Så pt overvejer jeg hvad jeg nu skal gøre..
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
Ked af det i dagpleje