{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Ked af det i dagpleje {{forumTopicSubject}}

Puha vi har nogle hårde dage herhjemme. Mathias er begyndt i dagpleje for to uger siden. Nu er han kommet ind i en periode hvor han bliver meget ked af det når jeg skal aflevere ham.

Han græder normalt meget sjældent, men han bliver helt vildt ulykkelig og græder og græder og kan slet ikke stoppe igen.
Er der nogle gode råd til hvordan man kan gøre? Skal jeg blive der eller bare gå med det samme?
Er der nogle der har prøvet det selv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ked af det i dagpleje
  • #1   30. aug 2010 Jeg går hjemme indtil på mandag hvor jeg starter i skole, så jeg håber det kan løses i den her uge.

• #3   30. aug 2010 oh kender det godt sådan er min søn. Jeg er der måske lige 5 min også går jeg, han er ked af det men der ikke noget at gøre, men det så hårdt... ØV...

• #4   30. aug 2010 Umiddelbart vil jeg sige det er ganske normalt. Det gør det self. ikke mindre hårdt, men jeg synes som sådan ikke du skal være meget bekymret over det.
    Hvad siger DP til det? fortsætter han med at græde, efter du er gået, eller stopper han næsten med det samme (ude af øje, ude af sind)?
    I hans alder er det ikke unormalt at have lidt seperationsangst, det kunne godt tyde på, at det måske også kan være sådan noget der spiller ind.
    Hvordan har han det, når du henter ham igen? er han så glad og tilpas?
    Jeg vil råde dig til, at gøre dit farvel så kort som muligt, for jo længere farvel, jo længere tid er han ked af det (altså hvis han plejer at blive glad igen kort tid efter du er gået)

• #5   30. aug 2010 Vil også råde dig til at gøre jeres farvel scene om morgenen meget kort, så heller blive der længere når du henter og har tid til at høre hvordan dagen er gået.

Tag en snak med din dagpejemor om hva hun plejer at gøre.

Vi havde også en periode da Oliver startede i dagpleje hvor han bare var dybt ulykkelig, men det gik hurtigt over når jeg var ude af døren.
    Og det er så også kommet igen nu da han startede i børnehave, men vi kan jo bedre forklare ham det nu, end vi kunne da han gik i dagpleje.

• #6   30. aug 2010 Det er anden dag jeg aflevere ham hvor han er blevet ked af det. I fredags var første gang han blev ked af det, og der var han ked af det hele formiddagen hvor hun næsten ikke kunne trøste ham, så det endte med jeg jeg hentede ham 4 timer efter jeg havde afleveret ham fordi han heller ikke ville sove.

Idag afleverede jeg ham så igen, og han var rigtig ked af det. Men ved så ikke om det fortsatte eller ej.

Jeg ved godt det er en periode man bare skal igennem, men det var mere om der var nogle gode råd til at gøre det så godt som muligt.
    Men mine farvwl gør jeg hurtige,, og vil blive ved med det.

• #7   30. aug 2010 Noah var også sådan var ked af det om dagen, det tog en lille uge før det blev bedre, nu efter ferie kan vi så starte forfra rigtig øv. Noah er 1½å. . . Har ingen råd for det jo DP som skal trøste osv, det kan du jo ikke når du ikke er der.. Men kan godt forså det svært jeg havde det rigtig svært ved at aflere ham fordi han ikke havde lyst men det bliver man jo bare nød til.. Tænker hvis du er hjemme så kunne du hente ham inden han skal sove til middag så han får en kort dag..

• #8   30. aug 2010 Sille gjorde det oså, og de endte med hun blev flyttet.. Vi fandt ud af at dpmoren kunne finde på at lade hende ligge i over 30. min og græde udenfor.. Hun var ALDRIG glad når hun var der..
    Så skiftede vi og vi behøvede ikke engang køære hende ind, hun var bare SÅ glad for den næste..

Nu er hun startet i børnehave, og nu er hun igen begyndt at græde når hun skal afleveres ikke lidt, men hun klamre sig fast til mig og græder og græder.. Så pt overvejer jeg hvad jeg nu skal gøre..

• #9   30. aug 2010 Aflever og så gå, lad være med at blive fro længe og når han begynder at græde skal du ikek at græde skal du ikek tage ham igen eller vende dig om for at snakke med ham... Bare gå, måske er han ked i mange uger frem hver gang du går, men de fleste gange stopper de når døren bag dig er lukket, hvis han virker glad når du kommer og henter skal du ikke være så bekymret..

Kommentér på:
Ked af det i dagpleje

Annonce