{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Sophie J
Sophie J
Tilmeldt:
9. jan 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 68

Skræk for fødsel... {{forumTopicSubject}}

Jeg er så absolut ny herinde, og jeg er endnu ikke gravid. Men jeg søger en masse på nettet og har set "fødegangen" osv.... Puhha jeg får det faktisk ret så dårligt når jeg læser, ser andres skræk historier i forbindelse med fødsler...
Jeg er da lige helt i tvivl om det her er mig)o: Jeg vil så gerne men PUHA det tager altså lige pusten fra mig)o:
Jeg har i flere år afholdt mig fra at stifte familie da jeg ikke kunne klare tanlen om at skulle føde et barn...
Er det en naturlig tanke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skræk for fødsel...
  • #1   31. aug 2010 den tanke har jeg også altid haft og efet jeg fik den første sagde jeg til mig selv jeg skal ik have flere børn men venter nummer 3 nu hehe

  • #2   31. aug 2010 det er en helt naturlig tanke. jeg var rigtig bange da jeg trådte ind i 30. uge.
    men jeg læste mig frem til det hele.
    ingen fødsler er ens. så man kan ikke regne med at få en almindelig fødsel eller en fødsel i en ambulance. det er uhyggeligt at man ikke kan forberede sig. men sådan er det, desværre smiley


  • #3   31. aug 2010 Det er meget vel en "naturlig" tanke.
    Jeg kan ikke være bange for noget eller en situation som jeg ikke har været i før. Jeg var bevidst om smerten, for selvfølgelig gør det ondt. Men jeg glædede mest af alt til at føde mit barn. Det er noget som jeg vidste at min krop kunne klare.
    Det er en kæmpe oplevelse og alle smerterne værd.

    Du skriver "du kan ikke klare tanken om at skulle føde et barn".

    Det er Dit barn. Og alle smerterne og anstrengelserne værd. Så i stedet for at blive skræmt så prøv at se det fra den positive side. Du får den største gave ud af det. Din krop er lavet til at bære dit barn og føde dit barn.


  • #6   31. aug 2010 jeg er ikke skræmt længere havde en fantastisk fødsel .
    og nød at være gravid. jeg var lidt bange da min termin kom helt tæt på. men jeg glædede mig måske mere end jeg var bange . mange er skræmte men når du selv ligger og er i gang med at føde er det slet ikke på tv syntes jeg . bagefter nyder man bare den lille. man ser folk tripper rundt og kan slet ikke slappe af når de har veer men mig jeg lagde bare lige så stille og trak vejret . da jeg fik den første presse vee skreg jeg men der var min kæreste altså også lige gået ind og tisse og jeg var helt alene så. jeg fik ikke noget i mod smerter eller jo fik nogle stik i ryggen men fy for pokker det gjorde mere ondt end at have veer og de virkede slet ikke. jeg syntes ikke det er så slemt at føde som man tror
    men det er jo så også bare MIN mening .


  • #8   31. aug 2010 jeg tænker..

    Er det så mig der er unormal ?
    jeg er overhovedet ikke bange for min fødsel, hvordan den skal gå eller hvor ondt det skal gøre? faktisk glæder jeg mig til den.. s:
    Kan ikke helt forklare hvorfor men tror det noget at gøre med, at gennem min fødsel & graviditet får jeg lillepigen.. og derfor ser jeg det bare som noget helt fantistisk.. som jeg glæder mig til at opleve osv s:
    Er jeg så bare den underlige s:


  • #9   31. aug 2010 Linda..

    Ja kan forstille mig, når jeg kommer dertil.
    så får jeg også hjertebanken fordi jeg er Nervøs/spændt på hvordan det skal gå.. det jo ikke uden risk. men altså er ikke bange slet ikke faktisk.


  • #10   31. aug 2010 denne gang er jeg heller ik så nervøs for fødslen som de to andre gange

  • #11   31. aug 2010 Linda..
    Ja okay lyder ikke sjovt hehe smiley


  • Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 68
    #12   31. aug 2010 Sikke mange meninger(o:
    Nu må i heller ikke misforstå mig, men nogen dage er det "Det skal sku nok gå" Og i dag er det altså de negative tanker der rumsterer i mit hovede... Desværre.
    Jeg ved at fødsler ikke er ens, men gud hvor ser det slemt ud når man ser det på tv. Det må jeg holde op med, men man er jo lidt nysgerrig..(o:

    Jeg har fra jeg var 21-28år i dag afholdt mig med tanken "Når jeg bliver ældre" vil jeg have børn! Fordi det er en stor stor tanke for mig.... Men da jeg ikke kan blive ved med at udskyde det til jeg er 80år har vi valgt at springe ud i det. Jeg vil meget gerne have et barn, og jeg skal måske nok lade være med at fokusere på de negative ting.


  • Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 68
    #13   31. aug 2010 Linda: Du er dejligt positiv, sådan som det skal være(o:
    Jeg tænker nok for meget over tingene.


  • Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 68
    #14   31. aug 2010 Jeg er med på det kommer til at gøre nas, men hvad hvis man sprækker osv. Tror ikke det er min dag i dag)o:

  • #16   31. aug 2010 jeg vil sige det var jeg også med min den føste men da hun endelig var der tænkte jeg det her var smerterne vær og nu har jeg 4 stk dejligt og en stor oplevelse.
    jeg håbede at jeg jeg skulle føde lige som min mor men den gik ikke hun havde ingen ver kun pres ver så hun klared det nemt og hun var med til mine fødsler jordmoderen sage til hende at det kændte hun vel til også sage min mor nej du kan tro hun gloed ondsvagt på min mor men det er jo også sjællent man høre om det men det kan ske


  • Sophie J
    Sophie J Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 68
    #17   31. aug 2010 Jeg har hørt et par stykker sige uafhængigt af hinanden at de ikke måtte bedøves inden de syede sammen igen da det var en del af at føde?

    Har i valgt at føde uden bedøvelse eller med bedøvelse, og hvordan fungerede dette?


Kommentér på:
Skræk for fødsel...

Annonce