18. apr 2010 Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 69 Svar: 273
Samvær og transport :/ {{forumTopicSubject}}
Pga. min situation (bækkenskred + diskusprolaps) har min læge sendt en lægeerklæring til statsamtet om at jeg ikke må rejse til Kbh for at hente min datter når hun har været på weekend ved sin far, så de er nu igang med at vurdere hvordan og hvorledes... Men min ex-mand skal jo så aflevere hende igen, og jeg skal stå for udgifterne til det.. Men kan det virkelig passe at han må vælge den absolut dyreste løsning?!?! Han har lige ringet og sagt at jeg SKAL betale 1660kr til flybilletter! Jeg er enlig forsørger og gravid, og hvor fanden skal jeg lige finde 1660kr henne?!?!?!?!
Kommunen vil kun betale det toget koster da de kun kan give tilskud til den billigste løsning, og det er ca. 500kr
Det vil jo så sige at jeg selv skal betale 1100kr! WTF!
Hva sulen gør man lige :s
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
mar 2010
og jeg vil bestemt også tro du kun skal betale den 'billigste' løsning.
og vil han så flyve skal han vel betale resten ??
jeg synes sku ikke det fair, man skal betale så mange penge for det?
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
jeg synes måske det er lidt unfair og i mit hoved lyder det som om han ikk gider og tage togrejsen med hende og bare vælger fly da det er hurtigst... men skal ikk dømme ham.
jeg ville også snakke med amtet omkring det.. for 3320 kr om mdr er en del penge, altså hvis hun er hos ham hver anden weekend.
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 69 Svar: 273
Må ringe til amtet imorgen Kan jo ikke rigtig sende hende af sted når jeg ikke kan få hende hjem igen :s
apr 2010
mar 2010
Hvis faren til mit barn får samvær, bliver det 1 dag om ugen i starten jo i hvertfald.. og sikkert resten a barnets liv ^^ men det jo en mindre detalje.
og der skal jeg også betale den ene vej tilbage ^^ så synes du også det fair jeg skal betale jeg ved ikke hvor mange penge, fordi han ikke skal rejse med tog eller hvad ? den kan jeg sku ærligtalt ikke lige sætte mig ind i ? ja det var mig der valgte at flytte. men i ts tilfælde var det HAM det flyttede en halv million km væk? så det jo ikke ts skyld det er sådan ? så han har jo på en måde selv valgt det skulle tage en hel dag eftersom han selv valgte at flytte til kbh ?
ALLE:
er der egentlig nogen der ved, om faren skal fremlægge et 'bevis' på han tager feks. flyveren hjem ? for selv hvis faren til mit barn vælger at tage toget risikere jeg han bare beholder pengene til div. stoffer og køre på røven hjem ? og jeg vil altså jo ikke betale for hans stoffer s:
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 39 Svar: 440
mar 2010
Jeg skal med glæde også gerne betale havldelen..
det er ikke det jeg siger (: Men jeg hverken kan eller vil betale HØJESTE pris bare fordi han ikke gider tage toget.. engang HVER uge.
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 133
Hvad bliver det næste han forlanger? Flybilletter med mellemlanding i New York på first class, så ruten hedder København - New York – København – Aalborg+taxi/Billund+tog/taxi, og derefter sender regningen på 50.000 + til moderen. Det ville ellers være en ret fed fidus for faderen.
Jeg synes du skal ringe ind til statsamtet med den sag, for den er bestemt ikke fair. Og skulle faderen miste et par dage med barnet, må løsningen være at han får flere dage med sin datter, så det udligner sig.
mar 2010
Hvad tid henter du hende normalt når du er der, og hvor lang tid tager det med tog ?
apr 2010
mar 2010
Nå jamen så det jo ikke så svært, er han bange for at miste tid med hende, må han jo bare tage afsted mellem 12-13.00 så har han endda 4.5-5 timer ekstra med hende.
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 213
Kan godt se at det er mange penge frem og tilbage, men han har selv valgt den store afstand, hvis i har aftalt i skal gøre det sådan at den ene tager den ene vej og omvendt er det selvfølgelig fint, men klart du kun skal betale den billigste transport.
Håber du finder ud af det
mar 2010
Desværre er det 'lovpligtigt' hvis man gennem amtet skal have det klaret.
at moren betaler den ene vej/henter eller bringer selv.
så det kan ikke rigtig undgåes. men ja jeg vil også mene det er den billigste måde det skal gøres på.
mar 2010
hvornår han tager afsted med barnet er jo hans valg ?
trådstarter har ikke selv valgt at stå i denne her situation, og med en lille på vej og ene så det sku ikke fair hun skal betale så mange penge hver anden weekend ? at du ikke kan se det er fint nok, men i er også to om det hele hos jer.. og du har ikke været nød til at finde en løsning der virker den vej rundt ?
okt 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 152
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 213
Camilla, der er flere ting at bekymre sig om som enlig, en situation jeg selvfølgelig ikke ønsker for nogen, økonomi er en af de ting der simpelthen kan gøre man ligger søvnløs om aftenen, for der er kun en indtægt.
mar 2010
det kommer jo også an på hvor stor en indtægt man selv har ?`
-altså om det kan 'betale sig' at blive enig ?
Desuden skal du da have lov til at have din mening, og jeg kan da godt se det skide træls at skulle rejse så langt.. men igen han har selv valgt at flytte så langt væk ? Og igen så er TS jo 'syg' og har derfor sået en lægeerklæring.. så hun kan vitterlig ikke selv gøre for det, så burde man som et voksen menneske finde en rimlig løsning, i stedet for at modarbejde det. som da bestemt heller ikke er til barnets bedste ? for i sidste ende kommer de til at mangle de 2200 i hverdagen! så synes ligesom man må sætte sig over sin egen egoisme og finde den bedste løsning for ALLE parter da især barnet !
mar 2010
Der er jo heller ingen der siger det ikke skal være sådan ?
vi siger blot det unfair han vælger den dyreste løsning for moren?
da det altså jo ikke er sikker TS har en vild stor overskud i hver månede?
og hvis han virkelig er så intresseret i at have mest mulig tid med sit barn, er det vel ikke et problem at bruge 4.5 time i tog ? ja den skal selvfølgelig tilbage igen. men stadig. det jo ikke forevigt men i en periode og så burde man for barnets skyld finde en løsning der passer alle, og ikke i sidste ende bider barnet i røven ? for 2200kr at miste hver månede er mange penge hvis man ikke har for mange i forvejen ? og det kan ikke undgåes man skal skal tage fra nogle steder.. Legetøj og div evt?
mar 2010
nemlig (:
apr 2010
Henriette - Det er så ikke arbejde der har kaldt ham til kbh, men hans nye flamme som han flyttede sammen med 14dage efter vi gik fra hinanden ... Og det gør mig intet da jeg har fundet manden i mit liv, og forlod min ex til fordel for ham... (dog sidder kæresten nu inde, så er mere eller mindre enlig)
Det begynder først at genere mig når min ex-mand, ugentligt, skal svine mig til osv... Plus melde mig for alverdens ting og sager, som kommunen (heldigvis) finder fuldstændig ubegrundet
apr 2010
Selvfølgelig skal Lea se sin far, det har jeg altid ment, men lige pt. skinner hans sygdom (paranoid psykose) voldsomt meget igennem HVER gang man prøver at snakke fornuftigt med ham
mar 2010
er fuldstædnig enig..
og den der med mindre tid med datteren tror jeg ikke på.
for han kan jo tage afsted når det passer ham klokken 12 som hun plejer at blive hentet eller hvad ved jeg ? og så har han stadig 4.5-5 timer i toget med hende den ene vej..
for mig lyder det som om han vil enten 'hævne' sig, eller bare gøre det hurtigst muligt for ham selv. tror ikke det datteren der spiller ind, men kan selvfølgelig ikke dømme.
så nej jeg ville også sige, han kunne få til toget og resten må han betale selv s:
apr 2010
apr 2010
dec 2009
mar 2010
Så han sku da også selv skyld i det, jeg ville ringe til amtet og høre hvordan du lige griber det her an ? og spørge om det kan være rigtig du skal betale for den dyreste løsning bare fordi han ikke er samarbejds villig ? for det kan du ikke magte rent økonomisk, men at du villig til at betale toget (den billige løsning) da det er den du selv har brugt når du hentede hende også.
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 29 Svar: 303
mar 2010
evt en update på hvad de sagde ?
apr 2010
apr 2010
Kommunen vil kun give de ca. 500kr det koster med tog, dvs at jeg skal betale 1100kr hver 14. dag, og har kun omkring 1500-2000kr at leve for hver måned Kan virkelig ikke se hva fanden jeg skal gøre
mar 2010
de kan jo ikke hive håret a en skaldet mener jeg ?
mar 2010
Jeg skal da i hvertfald ikke flytte til sjælland, hvis jeg skal betale så meget for Nenas far skal komme engang i ugen og se hende.. for det første tager han toget (han har ikke bil) så vil da virkelig ikke betale så meget for det xD godt han er en useriøs idiot der ikke er intresseret i sine børn -.-''
men jeg vil sku ikke betale hans stoffer, og det bliver også sagt i amtet hvis det er det jeg skal betale s:
mar 2010
hvis der er 230,7 km ?
mar 2010
men skal også kun betale en vej xD
dec 2009
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Samvær og transport :/