{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Motion? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ikke gravid endnu, men håber snart det kommer. Så jeg er begyndt at tænke på over, hvor meget motion det egentlig er "sundt" at dyrke når man er gravid.

- Jeg går til spinning, trampoliner, zumba osv.
Nogle dage 1 hold, andre dage 2 hold og meget sjældent 3 hold på den samme dag lige efter hinanden, altså enten 1, 2 eller 3 timer dagligt. Jeg går mest på spinning hold og har tit 2 timer i træk (: Og det vil jeg selvfølgelig gerne blive ved med, den dag jeg bliver gravid, måske ikke så mange hold om dagen.

Jeg vil gerne vide hvor meget motion dyrkede I da i var gravide? Nogle erfaringer om hvad der er bedre end andet ? (:

Jeg har ikke læst noget om det på nettet. Men regner da ikke med at det skader barnet at dyrke motion (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motion?
  • #1   28. sep 2010 Du må dyrke alt det motion du overhovedet orker smiley Så længe du ikke får ondt eller ligende ved det smiley

  • #2   28. sep 2010 jeg trænede videre som inden jeg blev gravid.. efterhånden satte kroppen selv sine begrænsninger, i forhold til intensitet og også fordi maven bare er i vejen ved nogle øvelser..

  • #3   28. sep 2010 når du en dag bliver gravid og skal til din første lægeundersøgelse kan din læge fortælle dig det. Du får også en bog af ham med alskens nyttige oplysninger og graviditeten. Bla. om motion.

    Det er sundt at dyrke motion når man er gravid. Men de fraråder at dyrke sport som ridning, boldspil og kampsport.

    Kampsport giver lidt sig selv. Når man har en baby i maven er det nok ikke så smart at få et flyvespark i maven eller gentagne gange at blive kastet over skulderen og slået i gulvet.

    De sportsgrene hvor man kan risikere at få slag eller stød i maven.

    hvis det var mig selv ville jeg da fortsætte med spinning og zumba men ville overveje at lægge trampolin på hylden i den periode og starte bagefter igen.


  • #4   28. sep 2010 Det lyder bare dejligt. Var lidt bange for at man skulle ligge det meste motion på hylden. Så det er dejligt at man stadig kan fortsætte med det (:
    Ja tror gerne på at maven pludselig kommer i vejen for diverse, men det er der heldigvis længe til (;

    Tak for svarene alle sammen smiley


Kommentér på:
Motion?

Annonce