{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Motion??? {{forumTopicSubject}}

Hvor meget motion må man lave?? Jeg løber ca 5 gange i ugen okrimng 4-6 km. Må man lave armbøjninger og mavebøjninger?? Jeg er 6+2 henne smiley

Jeg har lige i dag fundet ud af at jeg er gravid, så nu begynder alle spørgsmålene jo at komme smiley Desværre havde doktermanden jo lukket i dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motion???
  • #2   5. jun 2009 Okay smiley tak for jeres svar smiley

  • #3   5. jun 2009 du skal holde dig fra tunge løft. Så manden må tage bæreposerne ;D

    Det vigtigste er at du lytter til din krop og hører efter den hvis den siger stop på en eller anden måde!

    Jeg ville lægge mavebøjningerne på hylden i graviditeten, du får ikke rigtig gavn af dem alligevel ud over at de nok ikke er så smarte med for trænede mavemuskler.
    Men det er godt at dyrke motion så jeg ville blive ved og lytte til min krop hvis den siger stop eller du begynder at blive øm. Får du ondt i maven så stop. Med tiden er du nødt til at drosle mere ned, men bagefter kan du jo fortsætte hvor du slap smiley graviditeten går meget hurtigt
    den ene dag sidder man med sin test og det næste ligger der en baby inde i vuggen.

    Jeg synes også at dte er herligt igen nu at kunne være i gang med min motion igen -elsker det. Men man skal også passe på sig selv og lytte godt efter kroppen for det er et helvede hvis man har været for hård og man sad som jeg til sidst, nærmest klynget til sofaen med så mange hoftesmerter at man dårligt kunne rejse sig og det var uhyggeligt at komme ud af sengen om morgenen. Nogle gange kunne jeg ikke gå hjem fra bussen -som jeg desværre måtte overgive mig til og sætte min cykel pænt til pynt.

    Men du er ikke så langt henne endnu så jeg ville bare fortsætte og så snakke med lægen om hvad han anbefaler og ikke anbefaler at du gør. Men generelt er der bare et par ting man skal holde sig fra, som boldspil, kampsport og evt. ridning (fald)

    men din krop er jo vant til det, så ville bare fortsætte og snakke med lægen når han har åbent om det ikke er okay


  • #4   5. jun 2009 Man må godt dyrke motion, du dkal bare lytte til din krop hvad den siger..
    Og fil afvide a min jordmoder at man ikke må lave mavebøjninger...


  • #5   5. jun 2009 Skal lige siges at jeg altid har været meget aktiv med sport og gået meget til spring gymnastik og har aldrig fejlet noget krops mæssigt. Har aldrig haft rygproblemer eller andre fysiske lidelser men alt ændrede sig da jeg blev gravid. Havde det fint langt hen i graviditeten og mærkede intet -havde den nemmeste graviditet, troede jeg.
    Fortsatte også bare med at cykle 14-20 km om dagen og de andre ting jeg lavede men jeg kom også til at bøde for det. Havde svært ved at lægge det på hylden og kom stadig cyklende på kærestens mountainbike da jeg var 41+ men dagen efter kunne man næsten heller ikke røre sig og man kunne bøde for det i mange dage.

    tror slet ikke at jeg havde fået alle de problemer i ryg og hofter hvis jeg havde slappet lidt mere af og ikke presset min krop yderligere end den blev i forvejen. Skulle bare have holdt mig til svømning tror jeg.

    Så lyt til den i hvertfald og vær ikke for stædig når du når længere hen, for man kan godt komme til at ville bevise at man stadig kan det samme. Det kan man måske med nogle ting hvis man presser sig selv lidt mere, men det er dumt for ens stolthed hjælper ikke meget når man ligger og vilel give sin højre arm for en kørestol.
    jeg var for stædig og i dag ved jeg at jeg var for hård. Syntes bare det var så træls at jeg ikke skulle kunne det samme, og ville forsøge, for elskede det. Men man skal også passe på at man ikke smadrer kroppen ved det. I dag har jeg rygsmerter hver dag som jeg ellers aldrig har haft skyggen af førhen.
    Så pas på dig selv, det gjorde jeg ikke


Kommentér på:
Motion???

Annonce