{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Når de små ser et uheld.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har den skønneste pige på 2,5 år. Her får snart 4 uger siden, var hun med min far ude og se mig ride. Men uheldigvis blir jeg smidt af ret så voldsomt, og det ser hun jo desværre smiley Jeg var besvimet og havde fået kraftig hjerne rystelse og slået arm og hofte/balle/lænd temmelig meget. Jeg husker intet, men mine forældre siger at hun sagde, mor faldet, mor helt væk...

Efter den dumme hændelse, er hun blevet meget pylret, jeg må ikke gå fra hende, ikke en gang gå fra det rum hun er i.

Hun kan ikke sove alene, er bange for mørket. Vi plejer at være hos hende til hun sover, og går så ned i stuen igen. Men max 1 time efter vågner hun skrigende op igen og skriger efter " moar" hun er meget ulykkelig ;( Hun falder hurtig til ro igen og sover. Men det kan stå på op til flere gange. og til sidst, tager vi hende med ind i vores seng, ellers får hun lov at sove på sofaen.

Jeg har snakket med min læge om det, men det hjalp ikke. Det er bare ikke længere holdbart, hverken for hende, da hun er død træt og ulykkelig ved sengetid, men også os som forældre. Det er hårdt at se sit barn ked, men også hårdt for ens parforhold.

Er der nogen der har oplevet lign? Eller har nogle gode råd til hvad vi kan gøre for at hjælpe hende?

Jeg har overvejet at ringe til sp, men ved ikke om det er noget hun kan hjælpe med...

HJÆLP.... ;(

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når de små ser et uheld....
  • #1   27. dec 2010 Min første tanke er umiddelbart om i har snakket hændelsen igennem med hende. Det er jo en rimelig traumatisk hændelse for så lille en pige.
    Tror at jeg i den situation måske ville prøve og lave en aftale med hende, som så kan trappes ned med tiden.

• #2   27. dec 2010 Jeg tænker også om I har snakket om det?

Om hvad der skete, hvordan du havde det, hvordan hun havde det.

Måske vil det være en hjælp for hende at få sat ord på de følelser hun oplevede?
    Snakke om at hun blev bange og spørge ind til det..
    Og snakke om at du var bange, men har det godt nu?..

• #3   27. dec 2010 Vi har snakket meget med hende om det. Jeg har fortalt hende, at jeg er ok, og at der ikke skete noget. Prøvet at lade som om det ikke rigtig er noget, at sådan noget kan ske. Hun har lidt svært ved at udtrykke sig om hvordan hun har det.

Men ved ikke om det måske ville være en god ide at tage hende med igen, så hun kan se at jeg altså godt kan blive siddende ? Hun er selv meget glad for heste, og hun har også været oppe på vores lille pony.

• #4   27. dec 2010 Ellers ville jeg nok tale med sp, bare for en sikkerheds skyld

• #5   27. dec 2010 Har I også forsøgt at sætte ord på hendes følelser?
    Altså på om hun var bange. Bekymret, om det "gjorde ondt indeni" eller hvordan man nu snakker følelser med børn (jeg er ikke helt så erfaren)..
    Jeg tænker at hvis hun har lidt svært ved at udtrykke sig, kan det måske være godt for hende at få lidt hjælp til at sætte ord på sine følelser..

Og så ville jeg nok også se om hun havde lyst til at komme med ud til hesten igen.. Evt. bare for at fodre den lidt og snakke med den til at starte med, uden at du er oppe at sidde på den..

• #6   27. dec 2010 Synes bare det er rigtig svært at snakke med hende om det. Hun forstår jo tydeligt meget, men det er nok bare sværer for hende at sætte ord på det....

Hun har været med derude op til flere gange efter. Hun er ikke bange. Alle hendes lege heste herhjemme hedder det samme som min. Hun elsker ham smiley

• #7   27. dec 2010 Jeg ved ikke om du måske kan hjælpe hende med at få det ud, ved at lege med hendes heste og nogle dukker så?
    Jeg tænker at hvis hun har svært ved at være verbal omkring det, er det måske en måde at "snakke" om det på.

At det her er mors hest, det her er mor, det her er dig, det her er far, og så måske på den måde bearbejde det med hende?

Igen er det bare bud, jeg har ikke selv børn endnu, så er ikke 100% sikker på om det er den rigtige måde at tackle sådan noget på..

• #8   27. dec 2010 først er det rigtig sundt hun reagere smiley for det andet ville jeg som en anden har skrevet prøve og sætte ord på hendes følelser smiley og i har ikke sagt til hende du bare sov vel? for det har jeg set mener jeg i en psykologi time at de t kan fremkalde noget angst når hun skal sove. men det jo ikke sikkert er desværre ikke psykolog smiley men håber lille pigen snart får de bedre smiley

• #9   27. dec 2010 Det ku nemt ske det ville være en ide at "lege" hændelsen med hende. Det er også rigtig belastende at jeg intet husker smiley så ville det måske være nemme at snakke om...

Nej vi har ikke sagt at jeg sov smiley Det er ufatteligt hvad små børn egentlig opfatter. Glæder mig til det blir rigtig hverdag igen og sp har tlf tid.

Kommentér på:
Når de små ser et uheld....

Annonce