5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Alene med hund og baby? {{forumTopicSubject}}
Ja, der er længe til endnu, men allerede nu ved jeg ikke helt hvordan jeg skal bære mig ad?
Jeg har jo hund, og forudser en problemstilling i forhold til den sene aftentur?
Skal jeg vække barnet og tage det med i barnevogn? Bruge en bæresele?
Gå en tidlig aftentur, og så tidlig morgentur? Vente til om natten når baby vågner og skal spise/skiftes osv. og så tage turen? Eller hvordan?
Mine nabo har deres barn liggende i vognen nede foran opgangen til middagsluren, og jeg har kort overvejet at gøre det omvendt, altså at lade baby sove i lejligheden med en baby-alarm, men det har jeg hurtigt slået ud af hovedet igen. Hvis nu der går ild i opgangen, eller jeg låser mig ude, eller der sker andet...
Hvordan går I det?
(og ja, smider også tråden på HG, til de der er begge steder )
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 629
Og det samme om morgnen, nok først efter kl 06
Kan godt følge dig i, at det ville være træls at skulle vægge ham for at lufte hunden, men man må jo få det til at passe sammen så godt som muligt.
Håber du finder ud af det
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
ja, den metode læner jeg også mest mod?
Altså, medmindre hun er syg, er min hund MEGET samarbejdsvillig, og holder sig lige så pænt og så længe det påkræves. Hun er ikke en af de hunde der skal luftes samme tid samme dag, så hvis hun den ene dag skal tisse af kl 02 og den anden kl 01, gør det intet for hende..
Og tænker at så er baby vågnet af sig selv, fremfor at jeg skal vække den lille og ud midt i det hele..
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 629
nov 2010
Havde jeg en have, kunne hun jo bare tisse af til aftenen der, men det er ikke rigtig aktuelt, når man bor på 1. sal
På HG læner de mest mod at jeg smider en babyalarm i lommen, og går ned med hund alene og tisser af, lige foran opgangen, men ja, tænker bare at der kan ske alt muligt, så om det overhovedet at forsvarligt? Selv hvis det kun er i 5 minutter?
For hunden kan jo få den lange tur tidligere på dagen (sådan en barnevogn skal jo bruges) så der kan snildt nøjes med en tissetår.. Men ja... Vil jo gerne gøre det så godt som muligt, og ville hade mig selv hvis der skete noget!
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 1.049
Jeg er ikke alene, men har til gengæld 2 Grand danios, så lidt en anden problematik.. Kan ikke gå med de 2 store hunde og barnevogn.. Men vi har også fundet en løsning, så det kommer til at gå op. Da de ikke skal lide under vi får barn nu.. Vi har jo selv valgt dem i tidernes morgen...
Håber du også finder en super løsnig for din lille "flok"
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
dec 2010
Lucky har lært at en hurtig tistur til postkassen er lige sagen når jeg har det skidt feks og det er 2 sek vi taler om her - måske allerede nu træne det med hende at om aften er det tis og ind igen.. så inden den lille skal sove vandre i en lang tur og så har hun fået lidt ud af en aften gåtur..
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 231 Svar: 1.263
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 1.049
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
Nu er jeg ikke alene, så har ingen problemer med at få luftet hunden om aftenen. Men ellers havde jeg bare sat alarm på hvis jeg gik ud i haven.
Du kan jo passe det ind så hunden får en sen eftermiddags tur ved 17 tiden måske, og så må den komme ud og tisse sen aften.
Jeg har en super nova babyalarm som rækker ret langt, jeg kan faktisk gå over og handle hvor den stadig rækker, men der er heller ik så langt.
nov 2010
ja, det håber jeg også ejg gør..
Når jeg har ondt eller er træt, får hun også bare en kort tissetur. Og hun tisser jo på kommando, så det er ikke så meget hvor længe det tager.. Det er mere det der med at forlade barnet.. Jeg synes det virker forkert..
Der er jo heldigvis længe til, men hvis jeg kan få en masse forskellige input og modeller til at løse det, ville det give mig bedre mulighed for at finde ud af hvad der passer for mig og den lille familie..
nov 2010
tak tak, al den ros giver mig jo helt røde kinder
Vil bare gerne gøre det ordentligt, uden at føle jeg svigter hverken hund eller baby..
Og selvom der er længe til, har jeg jo bedre mulighed for at finde en ordentligt løsning, ved at forberede mig i god tid..
Og jo flere forskellige forslag og metoder der kommer her, jo bedre..
dec 2010
Men altså den med babyalarmen i baglommen og ned med hunden virker for min overbo - og hun er os kun lige nede ved postkassen med hunden når barnet sover.
hvis du er bange for at låse dig ude - så er det at have en nøgle under måtten mens du lige tisser med basse ellers huske at have en nøgle siddende på hundesnoren - man kan jo få nøgleringe dimser osv..
Brand så husker du bare slukke ALT inden du forlader lejligheden..
Men ja der er mange ting man lige skal tænke over når man er alene som du bliver
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
jul 2008
jul 2008
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 50 Svar: 183
Jeg har også selv hund og baby. Vil trøste dig med, at du lynhurtigt kommer ind i en god rytme. Her hjemme om morgnen lukker jeg hunden idt ud i haven. og når freya skal sove lur omkring kl 9 så går vi en lang tur.... Igen inden spisetid går jeg en LANG tur med hunden og baby og så inden jeg går i seng, kommer den i haven. Først synes jeg ikke selv det var nok, men han kommer på tur 3 gange om dagen og i haven rigtig mange gange.
jeg ville ikke til at vække freya om natten og selv til og have tøj af og på hele tiden, det ville jeg kører surt i....
Hvis du bare sørger for at stimulere din hund rigtig godt om aften og gå en tdlig aften tur, s tror jjeg sagtens den kan holde sig...
Alene med hund og baby?