1.833 visninger
|
Oprettet:
Alene med hunde {{forumTopicSubject}}
Hvordan klarer i single kvinder jer med barn / børn og hund/hunde ?
Er ærligt talt kørt helt død .
Nadi er jo ikke et problem, men Nela er bare en kamp.
& Emilie er jo første priotet, & så er der lige ridningen..
Min krop er helt træt ;s aner ikke hvordan jeg nogensinde skal overleve .
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Og er dig og Nikolaj gået fra hinanden? :S
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
Jamen det er nok bare lidt planlægning ??
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Vi har jo hele tiden haft en papillon, men for ca. 2 mdr siden købte vi en amstaff / SBT i min drøm om at vi var 2 om det .
I fredags flyttede nicolai og nu står jeg selv med det hele, havde jeg vist det for 2 mdr siden, havde jeg nok købt en papillon mere eller slet ikke købt nogen.
Er helt dødkørt idag, vi har ellers haft nogen gode dage, men idag var jeg direkte pinlig berørt over at gå tur med barnevogn, 2 hunde og en veninde, min hvalp var bare SÅ strid.
Var græde færdig, hun kan ikke blive voksen hurtigt nok, er simpelthen helt færdig !
jun 2008
Min lillebror på 5 år skulle havde sovet her idag, orkede det slet ikke.
Heldigvis ville han hjem fordi min hvalp Nela er så pisse irriterende .
men jeg blev også bare smadder ked af at han ikke kan besøge mig pga en hund ..
sep 2008
jun 2008
Nope, begge hunde er mine ;s
Jeg magter hende slet ikke når jeg også skal klarer alt andet selv.
Er så ked af det, det bare et kæmpe nederlag for mig ;(
En bekendt ( ejer af 2 muskelhunde ) kommer engang imellem og ser Nela, og hun siger også at Nela er SÅ strid.
sep 2008
jun 2008
Når jeg er selv er der normalt ikke noget .
Når der kommer børn er hund vild og voldsom, løber ind i dem, hopper op af dem, bider i deres tøj ;s
Hun har også præsteret at pisse op at min mor .
Når hun for skæld ud, kan hun også godt finde på at hoppe og og bide efter en .
Og jeg har prøvet ALT, hun er pisse ligeglad når hun først er oppe i det gear .
Sku ALDRIG havde købt hende .
mar 2008
sep 2008
Du kan jo også prøve at kontakte forskellig hunde adfærds terapeuter pr. mail og spørge om råd som regel giver de nogen men de vil jo helst ud og tjene penge hvilket ikke altid er nødvendigt. Jeg gjorde det da Tippe begyndte at bestemme for meget og med positiv træning stoppede det. Uden at det kostede os det hvide ud af øjnene.
jun 2008
Han magter simpelthen ikke den tid vi skal bruge på at hun er "dum" .
Jeg ved det godt, men hun har hele tiden været sådan.
Jeg vil hoppe i seng, er godt nok trist, og savner nicolai .
Tænk at en hvalp kan ødelægge så meget i et forhold .
jun 2008
Men det godt nok hårdt at INGEN gider besøge mig pga hende, især når nicolai er flyttet .
sep 2008
Men var det en beslutning du tog selv at få den eller var i enige om det?
Synes det er luset at smutte pga en hund :S Men den lyder godt nok også dum. Hvor gammel er den?
jun 2008
Hun bliver snart 4 mdr.
Tjaa det var mig der ville have en hund mere, men han lovede at deltage . Bare jeg selv stod for hvalpetræning, renligheds træning ( tørre op ) og Vacc + dyrlæge regninger, men han ville helst have været fri - og jeg sku have lyttet til ham, nu er det forsent .
Du sku tag at komme og møde hende en dag, så ville du forstå ;s
sep 2008
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 96 Svar: 857
Jeg havde det samme problem med Naja da vi fik hende at hun hoppede op af mig når vi skulle ud og gå tur og jeg fik det råd sæt knæet frem ikk hårdt men nok til at rammer hun det så stopper hun kort efter og ganske rigtig. Naja har ikk gjort det siden.
Nana : Hmm.. en blanding behøver nødvendigvis ikke at være dum.. ej heller er muskelhunde det.. har en blanding af netop en muskelhund og en lab og hun er sgu ik spor dum.. trævt om.. gg..
Hende kan du sgu ikk gemme noget for *G*
sep 2008
jun 2008
Ved godt hun stadig er hvalp, men som sagt siger andre muskelhunde ejere, at deres slet slet ikke var så stride som min i den alder .
mar 2008
Jamen det kan da godt være de har dumme "ting" de gemmer på.. jeg har bare ikk set nogle af Naja's endnu..ss..
Jo hun har 1 ting og det er hun trækker røv irriterende meget.. men det øver vi skam også i stor stil.. ellers ser det for komisk ud når jeg kommer gående med barnevogn og hund *SG*
sep 2008
mar 2008
jun 2008
Du kan altid skrive på 20 76 68 26
Gælder selvfølgelig også jer andre ;D
Naja er så flot, og selvfølgelig er hvalpe ikke små engle børn.
Min var så næsten 100 % renlig da jeg fik hende, derimod bider hun og selvom det var værre i starten , så er det stadig slemt
sep 2008
jun 2008
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 88 Svar: 1.060
En muskelhund er ik dum den er hva du gør den til..
mar 2008
jun 2008
Nadia S ; kæft hvor er du da dum at hører på .
Det første dag idag hvor jeg bare ikke lige magter hende, og saådanne dage har man bare engang imellem når man har hund .
Man kan ikke forudse at ens kæreste skrider, kan man ?
& eftersom du er vildt fremmed for mig, skal du overhovedet ikke belærer mig om hvilke dyr jeg skal have og ikke have.
Jeg ved sku da nok godt en hund skal opdrages !
Har jeg noget sted skrevet at muskelhunde er dumme?
sep 2008
Ja vores kan da også finde godbidder der er gemt godt væk, finde udveje alle steder selvom man skal fjerne klammer i træ for at fjerne hegn, liste sig op i seng så hun ikke bliver opdaget men klog nej det er sgu ikke lige det ord jeg vil bruge om hende.
Vi har haft mange hunde i mit liv og muskelhunde er bare lidt mere tumpede går ind i ting, vælter over sig selv ja mere klumpe dumpe og fatter ikke når man synes den er træls for så er det da der den skal putte rigtig tæt.
Men ærlig talt så tror jeg ikke Anna har behov for dit rådne indlæg for hun står i en røv situation og har det skidt hvorfor så smide sådan et par beskeder af sted?!?!
jun 2008
Hun kan sagtens ligge op af den og nulre den osv.
Det kun når der kommer fremmede store børn og voksne .
Min familie er i forvejen ikke så meget til hunde, men da slet ikke når de ikke kan komme uden at risikere at få bidt sit tøj stykker .
sep 2008
Den jeg lige pt måler vores med da vores nr 2 hund er sådan en
mar 2008
måske du bare skulle lade være med og kommentere dette indlæg !
hold kæft man . magen til mennesker skal man lede længe efter (heldigvis!)
Anna, jeg håber du finder ud af det hele, jeg krydser fingre for dig søtte.. & ja, alle har de dage når man har hund. nogen dage er dejlige andre dage skal de bare gå laaaaaangt væk - tror det er normalt
sigridsmor - vil til dels godt gi' dig ret. jeg har INTET imod muskelhunde (er lidt bange for nogle men ellers) - men ja nogen af dem kan godt være lidt klumpe dumpe agtig
mar 2008
AnnA.. måske ik det rette tidspunk men prøv a sætte dig ind i ens fremmede øje og læs lyder det ik som om det er hunden der er problemer den ka mærke hvis der har været noget fnider og en kæreste man har barn med går ik bare fra en pga en hund det er da ik særligt voksnet og hvis en hund ødelægger så meget hvad er så vigtigst?? HUND BARN ELLER MAND?? Nej jeg kender dig ik men har været på de her sidder siden det startet og har haft en stor pause da jeg har været sammen med min familie.. og min hund.. det irritere mig meget sådan som i udtaler jer.. synes bare fordi et par stykker er ik ens betydene med alle.. heller dum og klodset og den er en del a familien end skør og larmede lille lorte hund som prøver a æde alt og alle.. sory men det skriver i stort selv selv bare omvendt..!!
mar 2008
Nadia hop ud af denne snak.. det tror jeg det er det bedste du kan gøre... !!
jun 2008
Tror ikke du forstår mig, elsker sku mine hunde, derfor det pisse hårdt at det skal være sådan her ligenu .
Hvis jeg synes hun var så DUM, så havde jeg da ikke haft hende.
Selvfølgelig og min datter og nicolai vigtigst, men skal jeg så bare smide min hund ud ?
sep 2008
Nadia ja i har jo en rigtig fin hund som er godt opdraget og i dine øjne verdens bedste men det er begge mine også i mine øjne men den ene klogere end den anden.
Hvor kom gravhunde ind i billedet?
mar 2008
hvorfor sku jeg skamme mig???? hold da kæft man vi er voksne mennesker hvis man ikk ka tåle noget.. sviner hende sku da ik til siger bare hvis det såda et stort profblem må hun da skille sig a med hunden inden den bliver skør.. hun er jo selv ved a blive skør a den sige rhund... men man skal da først tænke sig om før man anskaffer sig et dyr.. og de har haft den i 2 mrd det er en hvalp.. kan e hvalp på 2 mrd ødelægge et forhold på ihvertfald 9 mrd?? hvis det er sket hva er så vigtigst.. hun spørger jo selv..
sep 2008
mar 2008
Nadia - anna har stadig ikke brug for du skriver sådan uanset hvordan du læser og tolker hendes emne .. det kan jeg sagtens være at hunden har været et problem for nicolai.. og hvorfor er han ikke voksen fordi han vælger og sige at han ikke kan med den hund ??...
&&' tillykke med du ejer barn og muskelhund, jeg har os et vennepar der ejer både barn og muskelhund, både de mennesker og hund er sq dejlige og hunden er rigtig godt opdraget.. - den hund er en af den eneste muskelhunde jeg IKKE er bange for, hun er så doven så hun dårlig gider sige til når der kommer nogen hehe..
mar 2008
Jamen altså min familie er meget vigtigere end min hund selvom min hund betyder alt.. jeg skal da overhoved ik droppe ud a denne debat pga nogle misforståelserr... Men du skriver nu at hun ik er så slem ellers havde du ik haft h ende.. Ja undskyld jeg nævner din kæreste igen hvorfor er han så gået mon ik det er meget mere?? Måske i sku snakke sammen hvis ma virkelig elsker hinanden må man os finde ud a det sammen på den ene eller den anden måde en hund er ik vigtigere end en familie..men ved ik om hunden måske er bedre end ham?? tror bare du skal have styr på dit liv igen ovenpå det og prøv og få det bedste ud a din hunde og barn?? hvis det så ik lykkes så må du jo skille dig a med den.. Men ting tager tid.. "lidt bedre omfumulede"
jun 2008
Men blev hurtigt syg igen, de har nu fundet ud af at det er kræft i både spiserør & lever. & nu har de fået beskeden, han kan ikke reddes.
sep 2008
jun 2008
Ja der virkelig synd for ham, men kan ikke forstå han bare smutte og vil klarer det hele selv ;s
mar 2008
sep 2008
Nå nok om det sender lige mit nummer Anne bruig min hvis du har lyst
mar 2008
vil håbe på al' det bedste for jer !
mar 2008
Han er voksen 31 år me opfør sig ik sådan..!! Ved hvor han er men han har sine ture og det vil jeg ik mere ind på da det er privat.. men det er resutat i at det andet er vigtigere end ham.. vi har os været sammen i mange år..
Lykke helt enig..!!
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 1.391
Jeg har tidligere haft en del med en ren SBT'er at gøre og jeg har fået af vide af en opdrætter at de skal opdrages på en lidt mere speciel facon da de ellers er et helvede at have med at gøre. Det lyder desværre som om det er det du er ude i
Hvis du er interesseret kan jeg prøve at finde hende der fortalte mig det og så kan du evt prøve at kontakte hende.
jun 2008
Jeg har købt en bog om SBT, hvor der står at det er en meget NEM og lærernem hund, men amstaffen spiller vist mere ind i hovedet på min hund.
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Det er en utrolig klog hund, de kræver rigtig meget af sin leder, både fysisk og psykisk. Sådan en hund skal dagligt have opgaver, og her mener jeg ikke en gå-tur, men ting hvor den skal bruge hovedet. Den er umulig at køre træt, og vil aldrig sige nej til en udfordring.
Hunde træning er en virkelig vigtig ting når man har sådan en hund, og den skal ud og opleve en masse ting, for at ruste den til dens voksent liv.
sep 2008
Der er forskel på hvordan man tolker dumhed-klogskab for jeg synes bestemt min lille hund der altid hopper på tungen for mig er klogere end den store der ikke fatter det halve af hvad man siger og skal bruge meget længere tid på at lære nye tricks. Men jeg er nok bare ikke egnet til muskelhunde for jeg synes de er lidt trælse (elsker min hund) og gider ikke have så meget opdragelse en gang til så skal aldrig have muskelhund igen.
Nadia synes det er sjovt du kan kommentere på hvordan Nikolai er når din egen mand er sådan et ja undskyld mig skvat der vælger noget andet over sin familie :S
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 43 Svar: 416
Jeg kan virkelig godt forstå at det må være hårdt for dig. Vores hund var voksen da vi fik vores søn, og det er jeg glad for. Tror ikke jeg kunne have magtet en hvalp! At have en hvalp er jo nærmest som at have et ekstra barn. Jeg synes da bare, at det er en enorm træls situation du står i, som nok hverken er helt fair for dig eller hunden. Jeg kunne forestille mig, at du har en kortere lunte overfor hunden (sådan havde jeg det i hvert fald selv, som nybagt mor), og selvfølgelig heller ikke det samme overskud/interesse i hunden.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil sige med dette indlæg, men jeg håber da bestemt, at du kommer til at starte til noget træning, da det helt klart vil hjælpe! Jeg er selv ejer af en muskelhund og er uddannet hundeinstruktør og adfærdsterapeut, og min hund er derfor trænet meget i lydighed. Jeg synes absolut ikke en muskelhund er dum på nogen måde, det er nok mere hvordan man griber træningen an, hvilket jo er forskelligt fra hund til hund/race til race.
Held og lykke!
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Var med til alt lige fra spring, til fri ved fod, og til drift træning.
Hvis man er en klar og tydelig leder, som står fast ved sin opdragelse, så er der ikke den store forksel i træningen.
Men er helt enig med dig i at der er meget arbejde med hunden, derfor bør man også altid gøre op med sig selv om man magter opgaven, og om man har tiden til så krævende en hund.
Ud over det, så vil jeg lige sige at der er stor forskel på racerne, også indenfor muskelhunde. Folk opfatter ordet muskelhunde forskelligt, og ingen er helt klar over hvilke hunde der egentlig går ind under den kategori.
sep 2008
Er da glad for at høre det ikke er generelt DCH for vi har selv erfaret det i Bramming og i Ribe kunne vi se muskelhunde blive forvist fra træningen og da vi spurgte indtil det var det samme melding osm vi havde fået :S
Men ja man skal gøre op med sig selv og man vil have så krævende en hund eller ej og det vil vi ikke mere om 5-10 år
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 103
Det er vigtigt at du holder ved, hvis du nu fx siger din hund skal gå hen i kurven, så skal den blive der indtil du siger fri og ikke gå ud af kurven før ..
Du skal også huske at både amstaff og en sbt er to meget aktive hunde, som er svære at køre trætte - islr amstaffen.. Lav noget aktivering til hende - mad i en flaske, gemme godbider rundt i lejligheden/huset, træn sit, dæk osv. ..
Det første år med en amstaff er meget hårdt, sådan er det bare, men hvis de får nok aktivering og motion er det virkelig en god hund..
jun 2009
Du skal altid være velkommen til at skrive hvis du har nogle spørgsmål ang. din hvalp
jun 2008
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
jun 2009
Alene med hunde
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside