{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

depression {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen

nu er gode råd dyre

jeg skal til lægen i morgen for at se om jeg har fået en depression som følge af mine 6 SA jeg er næsten 100 på at det har jeg. men jeg ønsker på ingen måde og skulle ha medicin for det da mit størreste ønske er og få et barn men sys heller ik jeg kan være mor som tager piller for depresion og hvad så hvis det lykkes nu her og lægen vil ha mig på piller hvad så?? jeg søger jo kun og få en afklaring på om jeg overhovedet kan holde på et foster eller om det håbløst så jeg kan komme videre i mit liv??

jeg ved ik engang hvor jeg skriver her men må vel bare ud med det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  depression
  • #2   11. jan 2011 Hejsa smiley Jeg har flere veninder der tager lykkepiller, og de er altså dejlige og fornuftige mødre alligevel smiley
    Jeg fik selv en depression for et lille år siden, men kæmpede mig uden om, uden brug af piller. Men hvis det en dag vender tilbage, skal jeg ikke kunne afvise at jeg vil tage piller - det ser jeg ikke noget galt i.

Når det er sagt, så er der jo også andre måder du kan komme af med din dep. uden brug af medicin. F.eks psykoterapi, psykologhjælp, healing og hypnose smiley

• #3   11. jan 2011 medicin og graviditet er ikke nogen god combi, så jeg ville starte på p-piller og vente med et barn... For det er alt andet end lige også lettere at få en fødselsdep. hvis man allerede er dep. men på den anden side har jeg nok også lidt svært ved at forestille mig at man har overskud til overhovedet planlægge et barn hvis man har en dep????

• #4   11. jan 2011 jeg er blevet undersøgt på riget mange mange gange uden at de har kunne finde en forklaring det er forst efter den sidste at jeg ik har kunne mere mistede da jeg var 14 uge, jeg har aldrig snakket med nogen om hvordan jeg har det inden i ud over min mand og min mor men sidste gang her har nok slået benene væk under mig. det eneste der holder mig oppe er og tænke på at planlægge en lille

• #5   11. jan 2011 altså hvis du har brug for hjælpen og pillerne vil give dig den hjælp - hvorfor så ikk tage den og komme igang med at blive rask ??? Jeg har været på lykkepiller og det er ikk så slemt som det lyder. man kan godt få nogen som man kan tage hvis man bliver gravid !!

Jeg ville nok prøve at slå i bordet og sige de må finde ud af hvad der er galt siden du ikk kan holde på dem.. men nogle gange er det os fordi der er noget galt med babyerne at kroppen frastøder dem !! det skal man os huske på.. Min veninde havde mange flere end dem du har haft og til sidst blev en siddende og hun har en dejlig datter idag.. så det skal nok komme - ellers må der lidt hjælp til på en eller anden måde..

men altså kan ikk forstå hvorfor du ikk vil tage imod pillerne og få det bedre smiley

• #6   11. jan 2011 For mig lyder det som om du skal ha svar på dine spørgsmål som du tumler med. D må snakke med lægen og så må man da laver undersøgelser osv hvorfor du mister gang på gang. Men mit råd er os at den krop får "orlov" i noget tid.

Så er jeg sikker på det nok skal lykkedes.

Jeg tror ikke lykke er piller, men ved godt det hjælper mange.
    Siger det påbagrund af min viden og min erfaring som social og sundhedassistent, men os som person. Ville ikke tage piller hvis det er svar jeg søger inders inde... Men husk lyt til dig selv og din krop.

• #7   11. jan 2011 heidi jeg er selv social og sundhedshjælper og jeg tænker det samme som du gør jeg ønsker ingen piller men svar og en man kan snakke med som kan gi en svar på det! men lægerne siger at jeg intet fejler men noget må der for pokker være det er jo ik normalt og har hele tiden haft det godt spist sund og dyrket motion men ingen ting hjælper har prøvet og lade det lægge og meget andet men intet hjælper

• #8   11. jan 2011 Lige pt arbejder jeg på føde/barselsgangen "mine" læger er gyn og obstetriske læger og de ved en masse og har set nogen som os har mistetx flere. Der for kan jeg ikke forstår hvorfor din læge ik sender dig videre.... eller ved jo ik om du har været igennem møllen, men der er jo svar på en del... ved jeg fra mit arbejde på fødegangen.

• #9   11. jan 2011 heidi jeg har været igennem hele møllen lige fra egen læge til special læge til lokal hospital til odenses afdeling for gentagne aborter til riget i kbh ingen af den kan finde en forklaring der virker desværre??

• #10   11. jan 2011 Så er mit råd at du starter fx på p-piller og giver din krop fred og ro i 1 årstid... tænk på det som noget , ved godt det svært hvis man ønsker et barn-men du ønsker os et sundt barn og du vil gerne være en god moder( siger ike at du ik er det eller kan være det på fx lykkepiller) Men tror bare din krop skal "lade op" -Gør noget vildt...få opfyldt en anden drøm inden du får barn....

Men lyt til din krop

• #11   11. jan 2011 i 2006 blev jeg ramt af en depression, og fik en masse medicin, og det hjalp ikk en dyt, så lovede mig selv, t jeg aldrig sku ha det fis igen, men desværre skete der det, at for en månedes tid siden blev jeg ramt af endnu en depression, og var rigtig langt nede, at jeg havde tanker om min familie ville ha det bedre uden mig, min læge gav mig igen medicin, og det har bare hjulpet mig så utrolig meget, så er dyb taknemlig for jeg sagde ja til det, selvom jeg var meget imod det

• #12   11. jan 2011 nej har inegn svar fundet for fejler ingen ting men for pokker noget er der tror de har givet op fordi de ik kan finde ud af hvad jeg fejler

• #13   11. jan 2011 Har de haft dig på læge konferrance??? tænker jeg lige...

• #14   11. jan 2011 nej det har de ik:-( har helt givet op er begyndt og tænke at de første 4 dage er inbildning for der var jeg kun i 6til 8 uge men havde en positiv test men nåede aldrig til scanning selv om jeg utallige gange bedte om det

• #15   11. jan 2011 Kunne være din journal skulle det så-bare et forslag, da et svar et guld værd!

• #16   11. jan 2011 det vil jeg da forslå min læge eller retter sagt at det skal den:-) tak for rådet

• #17   11. jan 2011 Ja det syntes jeg... Ved ik lige om det riget eller hvad med tænker bare måske nogen kan gå den igennem og evt finde et svar til dig.

Det gør vi meget med nogen af vores patienter

• #18   12. jan 2011 Jeg har selv en deprission og tager lykkepiller, syntes da selv at jeg gør alt for at være en go mor for Simon og en go kæreste. Ind i mellem er det sku ikke nemt det hele, men jeg tager dem i følge lægens råd og ønsker jo også kun at få det bedre. Lykkerpillerne har så ikke hjulpet på mig, har taget dem siden juni 2010, så jeg er blevet henvist til psykolog.
    Hvis din læge anbefaler dig at tage piller, så er det jo for dit eget bedste, og fordi at hun ønsker at hjælpe dig.
    Det er jo heller ikke et tabu at ha en deprission, det er et tegn på at man har prøvet at være for stærk for længe. (har jeg fået fortalt)
    Men kender en del, der har taget lykkepiller, hvor det har hjulpet rigtig meget. Det er jo ikke noget der går væk over en nat, det er virkelig noget man skal arbejde med. Jeg kæmper stadig hver dag med min, og prøver at sige til mig selv at jeg er go nok og jeg kan sku godt klare, også selvom jeg tager piller og går til psykolog.
    Synes helt klart du skal følge lægens råd, det er jeg glad for at jeg har gjort, så jeg ikke er havnet i en ond cirkel og har opgivet alt.

Held og lykke med det hele! smiley

• #19   13. jan 2011 var ved lægen og har heldigvis ik depression men har stress så er sygemeldt til den 31 og så skulle jeg være på benene igen og heldigvis ingen piller til mig

• #20   13. jan 2011 Dejligt for dig smiley
    Håber du kommer dig over det, og er frisk igen snart smiley

Kommentér på:
depression

Annonce