{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Vægt under graviditet {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg stadig kun har taget omkring 2 kg. på i løbet af hele min graviditet.
Snakkede så med jordemoderen om det i dag og hun syntes jeg skulle have taget nogle blodprøver for at se om mit stofskifte er som det skal være for det er jo ikke engang Lillebrors vægt jeg har taget på.
Når jeg så skal til jordemoder igen i uge 36 vil hun se om det stadig er gældende og så muligvis sende mig til en vægtskanning for at sikre sig at han har den størrelse han skal have.

Da jeg ventede Nicoline nåede jeg lige præcis at tage 10 kg. på i løbet af hele graviditeten men der skal dælme snart til at ske noget drastisk hvis jeg skal nå derop.

Jeg syntes jo egentlig jeg spiser som jeg plejer og jeg døjer ikke med kvalme eller noget men gad vide hvad det så skyldes...

Andre som har været ude for at de ikke har kunnet tage på???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt under graviditet
  • #1   8. feb 2011 3 gang tog jeg heller ikke mere end max 6 kg på og de kom i de sidste uger.

  • #2   8. feb 2011 jeg har kun taget 3.7 kg på i denne her graviditet og min lille mand vejer 2380 gr (var til vægtskanning igår ) jeg er 35+2 idag ......

  • #3   8. feb 2011 Hvis man selv har noget at give af - så skal man ikk tænke så meget over det - de tkan være du er en af de heldige som kun tager babys vægt på.. havde en veninde som tog 4kg på - baby kom ud og vejede 3800g og resten måtte være væske osv.

  • #4   8. feb 2011 bare tag det roligt Lotte

    jeg var også 30+ uger før jeg tog mere på end min startvægt, men endte alligevel på +10 kg til trods for at jeg jo kastede pænt meget op, og som du ved var det jo ikke en helt bette knægt der kom ud der ;o)
    du kan sagtens nå at tage en del på endnu, men måske er du bare en af dem der ikke tager ret meget på denne gang ;o) måske smider du så bare lidt af dine egne kg bagefter istedet for..

    jeg ville kun være nervøs hvis jordmoren var det, håber selvfølgeligt vores lille nevø vokser som han skal.


  • #5   8. feb 2011 Her er jeg idag 21+1 & vægten siger -14kg men prinsessen vejer lige præcis hvad hun skal smiley så du måske en af de heldige der ikke tager voldsomt på smiley

  • #6   8. feb 2011 Jeg må sige at jeg ikke er vanvittig nervøs men det er jo klart at man overvejer hvad det kan betyde for Lillebror derinde.
    Tænker bare hvor meget jeg så taber mig når jeg har født for ved Nicoline tabte jeg mere end jeg havde taget på og med amningen blev det kun "værre"
    Selvfølgelig er det rart at tabe sig men jeg har ikke vanvittig meget ekstra at tage af så jeg skulle jo nødig tabe mig FOR meget.

    Nu må vi se hvad lægen siger til mine blodprøver


  • #7   8. feb 2011 kan godt forstå hvad du mener, du må jo lige give en opdate når du ved om det ser fint ud, evt kan du jo bare lige give en sms eller noget.

    men så længe han har det godt, så går det nok, så må du spise lidt ekstra så du ikke taber dig for meget bagefter ;o)





  • #8   8. feb 2011 Det skal jeg nok Ditte... Jeg skal have taget blodprøverne i morgen formiddag og skal så ringe fredag morgen og have svar...



Kommentér på:
Vægt under graviditet

Annonce