{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Forstoppelse hvad ville I gøre. {{forumTopicSubject}}

Hej Tøser

Så har lille Caleb fået forstoppelse ØVØVØV lægen siger der er 2 ting at gøre sveskemos eller Lactulose.

Det der bare lige er problemet er at det er stenhårdt hans afføring og han kan bare ikke få det ud kan det virkelig passe der ikke er andet at gøre??

VH Rikke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstoppelse hvad ville I gøre.
  • #2   26. aug 2008 prøv at lægge ham på puslebordet og find en vatpind og kør rundt ved numsehullet og se om han så ikke får presset noget ud, ved at det hjalp vedmin søster engang...
    Ellers er der ikke andet at gøre end at give ham en af de to dele, så han kan komme af med det.. Det er jo synd for den bette mand

• #3   26. aug 2008 Problemet er at Lactulosen ikke virker har han fået i 4 dage nu, og han kan ikke rumme nok sveskemos til at det har en virkning (Meget nøjsomt barn) ARGH for pokker

• #4   26. aug 2008 Hej Rikke, brug sveskemos, vi brugte det meget til vores datter.,
    og min søn han døjer os med rigtig hård afførring de her dage, så han får os sveskemos nu..

• #5   26. aug 2008 Rikke T
    jeg havde det samme problem med min datter både Lactulosen og sveskemosen hjalp ikke så vi gik til zoneterapi der var vi 3 gange og der kom gang i maven igen dagen efter at vi var afsted første gang så det kan varmt anbefales

• #6   26. aug 2008 Følg jannie h's råd, en vatpind eller thermometeret, enten med vaseline eller neutral mave... det gør vi her...

ellers køb noget på apoteket der hedder actilac (staves anderledes) det er stærkt.... SÅ PAS PÅ, endelig ikke og give for meget....

• #7   26. aug 2008 Jeg giver ham 2 ml af gangen 3 gange dagligt det er det jeg har fået afvide af lægen....

Actilac hvad filan er det smiley

• #8   26. aug 2008 Noget afføringsmiddel, kun giv nogle enkelte dråber, da det er meget stærkt, men effektivt....

• #9   26. aug 2008 5 ml det er da helt vildt? Der står også på flasken at han max må få 6 ml?

• #10   26. aug 2008 vil du havee t godt , men gammeldags råd ???

min tudsegamle læge trillede en lille kugle af et stykke uparfumeret håndsæbe ( som en lille pinnociokugle) den smuttede han på i numsen på mit 3 mrd gamle barn og ganske kort tid efter kom resultatet........

• #11   26. aug 2008 vi bruger noget der hedder movikol eller hvordan det staves et kvart brev to gange dagligt i 3 dage. det noget der hjælper. vi fik det fra børne afd. da oliver var indlagt og ikke kunne kome af med afføringen.
    det kan fås på apoteket

• #12   26. aug 2008 snak med sp - jeg har fået nogen øvelser af SP som er guld værd, når vi laver de øvelser går der MAX en time, så er der aff...
    1. kør hånden med urets retning rundt...
    2. pres benene helt op til maven og kør der efter i urets retning rundt.
    3. lav cykle bevægelser..

de gør simpelthen underværker...

• #13   26. aug 2008 Prøvede det med jeppe lige før sommerferien. Og han er 1½ år. Intet æblejuice i huset eller andet der kunne hjælpe : (.
    Men vi havde en engangssprøjte og vand. Så jeg endte med at sprøjte 20 ml vand ind i endetarmen og efter 25 min begyndte han at lave stort, uden at beklage sig.
    Meget ulækkeret men det virkede.

• #14   26. aug 2008 Du kan tage movicol som købes på apoteket, bland det et brev med vand som der stå på pakken, men i stedt for at din søn drikker det skal du tage en engangssprøjte og sprøjte det op i endetarmen.. Det skulle hjælpe, ved jeg da jeg er social og sundhedshjælper og vi har gjort det der hvor jeg arbejdet på en som også var MEGEt forstoppet.. Det er også nemmer end at få din søn til at drikke eller spise, for er han meget forstoppet har han jo automatisk ikke lyst til at indtage noget..

Kommentér på:
Forstoppelse hvad ville I gøre.

Annonce