{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

Barsel for mænd. {{forumTopicSubject}}

Ihhh hvor jeg lige nu hader manden's arbejdsplads *G*
Han har siden jeg blev gravid - det vil sige d.4okt sagt at han gerne ville holde 2 mdr barsel fordi ja der kommer 2 og jeg skal ingen holde da jeg er på kontant hjælp.

Det har lederen så sagt jamen det ville da os være iorden - og de skulle bare have det snakket igennem med bossen over selve arbejdspladsen..
Han skal så heller ikk holde ferie som han heller ikk gjorde sidste år. fordi 2 mdr barsel ville han tage som ferie hvis man kan sige det sådan..

Men her idag får han så at vide det vil de ikk give ham lov til afligevel - da han kommer til at gå ind i selve ferie perioden og der er 3 andre på barsel. så det vil de ikk lade ham gøre - men han kan da få 3 uger's ferie som han selvfølgelig skal betale selv.

Men det værste er bare at lederen sidder og siger han ikk er berittiget til barsel - han får ikk dagpenge fordi jeg er på kontanthjælp. og igen det er jo kun kvinder som holder og dem er der 3 af som allerede er på barsel.

Det skal lige siges manden sagde det i okt inden der var 1 andre som sagde hun skulle påå barsel.

Er der virkelig så meget forskelsbehandling på barsel hvis man er mand eller kvinde ???

Er faktisk lidt ked af det fordi jeg har jo så snakket med kommunen nu her og de siger at han er berittiget til 32 uger inden barnet bliver 9 år og han får da selvfølgelig dagpenge selvom jeg er på kontanthjælp. så det er jo bare løgn det hun har siddet og sagt til min mand !! Plus vi havde jo regnet med de 2 mdr når vi kom hjem med tvillingerne og havde glædet os til det især min mand da han kunne lære dem af kende osv . og jeg har nok brug for hjælpen til at klare hverdagen med tvillinger osv..

selvom man skal lære det alene - men nu havde vi bare regnet med det og set frem til det..

Nå jeg ville bare lige ud med det fordi er lidt ked og skuffet over hans arbejdsplads faktisk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barsel for mænd.
  • #1   10. feb 2011 hvorofr tagerhani ikke de dokumenter med på sit job hvor i der står hvad han har krav på og så evt snakker med jeres fagforening.

  • #2   10. feb 2011 Ja han skal os have ringet til sin fagforening nu her fordi han føler lidt at han bliver tilsidesat eller hvad man kan kalde det fordi kvinder har retten og så at der er ferie !!

  • #4   10. feb 2011 mænd har krav på 3 ugers barsel, så jeg ville ringe til min fagforening hvis jeg var ham

  • #8   10. feb 2011 Jeg er ik berittiget til barsel - det vil sige jeg får dog "barsel" og samme kontanthjælp - men jeg får ikk barsel og dagpenge. det er derfor man siger man ikk er berittiget til barsel - hvis du forstår mig smiley

    Han ville holde 2mdr barsel fordi jeg nu ikk holder noget - og man har jo normalt 32uger til fælles - men nu her har han dem alle sammen fordi jeg er på kontanthjælp.

    Men de ville ikk lade ham få 2mdr barsel - men han kunne da få 3 uger's ferie istedet som han så selv skal betale !!

    Men vi har snakket med vores kommune - hans fagforening.
    Han er berittiget til dagpenge - og han har lov til at holde alle 32 uger fordi jeg er på kontanthjælp.
    Han fagforening siger det samme og at han faktisk har ret til at holde dem og få fuld løn under det !! så nu skal han bare sige det hans arbejdsplads og så har de ikk andet end at give ham lov.
    han behøvede faktisk ikk at sige noget i så god tid - da man kan komme dag fra dag efter jeg har født og sige nu vil han have barsel. men det han har gjort er bare venligt og service til arbejdspladsen..

    så nu er der styr på det igen smiley


  • #11   10. feb 2011 Jamen det er var min kommune har sagt. Jeg bliver sat standby fordi jeg skal passe mit barn - det vil sige jeg får min kontanthjælp for at passe tvillingerne..
    Ja min "barsel" ville så slutte hvis han skal have 32 uger - men det er jo ligemeget når jeg stadig får den samme kontanthjælp uden at være på "barsel"

    Hans fagforening har lige læst det op for ham at han ikk skal komme med 4 uger's varelse.. men det kan os være ligemeget på det punkt. da han sagde det i OKT 2010 - så de har vist det længe osv.



  • #12   10. feb 2011 nu ved jeg ikke hvorfor du er på kontanthjælp men hvis du ikke selv holder det barsel bliver du vel sendt ud i aktivering når de uger du selv vil bruge er gået, dvs du kan ryge ud i aktivering allerede når den lille er 6-7 mdr eller tager jeg fejl?

  • #13   10. feb 2011 Jeg er sygemeldt pga arbejdsskade - så jeg bliver ikk sendt ud!!

  • #16   10. feb 2011 hvis du er sikker på du ikke bliver sendt ud i aktivering så ville jeg da bare lade ham tage så meget barsel som han selv synes og det vil da også være rart og være 2 vokne om de 2 små

  • #17   10. feb 2011 Ja det har jeg os sagt til ham - at hvis han får 14 uger med fuldløn så må han da selv bestemme om han vil det osv.
    Fordi jeg bliver ikk sendt ud - jeg er igang med pensionsag osv. kan desværre ikk arbejde smiley


Kommentér på:
Barsel for mænd.

Annonce