er jeg for meget???(LANGT) {{forumTopicSubject}}
men jeg har et problem med når fremmede stikker hænderne ned til Karen i barnevognen uden at konsultere med mig først! det har jeg altså.
idag var jeg ved lægen, og var gået derned med barnevognen, snuppede liften op og gik i venteværelset. der måtte jeg vente 45 minutter, hvilket betød at Karen vågnede. jeg fik hende i søvn igen og der var et par ældre damer henne og kigge ned til hende, hvilket er fint. hun sov jo stadig sin sødeste søvn. ind til lægen kom vi, og han skulle lige se nogle knopper hun har, og så skulle vi ind til laborenterne hvor jeg skulle stikkes og have tappet 800 liter blod. (okay, måske ikke 800 liter,men det tog LÆNGE idag) Karen ligger i liften og små øffer lidt halvt i søvn og halvt vågen. jeg kommer ned at sidde og en laborant begynder at stikke mig. to af de andre FLYVER hen over Karens lift og den ene siger : ÅH jeg er da NØDT til lige at tage hende op. og inden hendes sætning er færdig er hun godt igang med det. :det ville jeg godt nok være ked af svarer jeg. : jamen det er jeg da NØDT til siger laboranten. :VÆR VENLIG at lade hende ligge svarer jeg denne gang. hun åbner munden og har nu Karen i armene og siger jamen jeg er da NØDT til, der afbryder jeg hende. jeg fløj op ad stolen og tog min datter til mig imens jeg igen sagde: VÆR VENLIG at lade mig ligge hende ned og sove i sin lift igen. jamen hun lå jo med hovedet HEEELT oppe sagde hun til sit forsvar(??) og jeg svarer: tak, jeg er klar over hvor Karen ligger i sin lift, og at hun altid "ormer" sig op i den ende og sover sådan. nu bliver laboranten så knaldende fornærmet at hun går ud af laboratioiet med næsen helt i sky. jeg lagde Karen ned og sove, satte mig i stolen, og fik det sidste blod tappet til prøverne-
jeg blev simpelthen så ked af det på vej hjem bagefter, og synes det på alle måder er forkert at jeg skal flyve op af en stol så kanyler og blod-plastik-beholdere står til højre og venstre før sådan en dame slipper min baby! hun er et barn. et lille levende menneske. en kommende voksen. hun er altså ikke alle mands eje.
blev jeg for sur? skulle jeg have ladet damen få sin vilje?
jeg ved det ikke.
hvad mener du?
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 51 Svar: 455
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 1.391
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 134 Svar: 647
HURRA! nu er jeg endelig færdig med at fremmede folk rager mig på maven. (ps. har en masse gode tips til at blive dette problem kvit hvis nogen døjer med dette)
men HVORFOR skal jeg hidses op på den måde før folk respekterer at jeg frabeder mig at de skal alt muligt med hende?
præcis hvor rasende skal jeg blive før jeg bliver hørt?
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 1.163
Syns det er ok hvis det er nogen bekendte der lige stikker hånden ned og nusser hende eller sådan. Men ikk nogle helt fremmede.
Kan godt forstå du blev tosset. og syns os det helt ok. Skal du ikke være ked af.
Havde været noget andet hvis du havde brug for hjælp eller hvis nu hun havde været ældre og var blevet væk og de så havde taget hende op.
apr 2008
Smid dem endelig forbi... (Virker de oss på familie??)
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
jeg ville have det på samme måde...
når jeg ser forældre med deres barn, spørger jeg altid først om jeg må kigge.... jeg kigger kun på barnet - for jeg kunne aldrig drømme om at tage et fremmede menneskes barn op og stå med det.....
hun burde da respektere at du siger nej, for det kan jo være grænseoverskridende for andre mennesker at de tager ens barn op uden rigtig at have fået lov.....
så nej, du er slet ikk for meget
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 129 Svar: 1.518
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 46 Emner: 49 Svar: 1.601
jeg tror at jeg havde pandet hende en.. hun havde jo fået afvide at hun ikke skulle røre hende. dumme so. og så lgefrem blive fornærmet over det.. så må hun sku da selv få nogle børn..
nå blev lige vred på dine vejne..;-)
mar 2008
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 782
Men de tips der er til at få folk til at lade være at rage en på maven vil jeg gerne have.... Har en svigermor der synes det er ok at ae mig på maven....max kan jo ikke mærke noget....
jeg har altod holdt mig meget fra at rage på gravide maver, da det er at overskride intimsfæren...meget
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 51 Svar: 455
mar 2008
råd nr 1.
når vedkommende rager dig på maven, så rag igen på hans/ hendes mave. hvis du kan få dig selv til det så tag brysterne eller skridtet på dem i stedet for. når de reagerer (for det gør de!) er det oftest med at trække sig væk fra dig eller med stor forbløffelse malet i hele ansigtet, siger du bare, åh undskyld! er det kun ok at du rager på mig??
det var een af flere måder at kurrere folk for den slags på
mar 2008
mar 2008
som regel er det nok.
mar 2008
apr 2008
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Men vil da gerne ha' lov at vælge HVEM.. Ergo så forventer jeg da også at blive spurgt inden at folk hapser min unge op i favnen...
Synes at detr er rigtigt synd og unfair for dig at du skal føle dig som et surt røvhul fordi at nogen ikke kan finde ud af at spørge om lov først !!!
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 446
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 59 Svar: 733
mar 2008
Karen lå og sov. hvad skulle hun så tage hende op for.. så sød nej det var hun ikke lige..
mar 2008
men det korte af det lange er at Karen små-sov. hun var ikke ked af det. hun var ikke sulten. hun havde ikke ondt. der var ingen skrig/gråd. kun lidt små-øffen. det var tydeligt (for mig) at høre hun hyggede sig.
hvordan vil du foreslå at jeg kan "komme igennem" til den type menneske ved en anden lejlighed? for der MÅ altså findes en bedre løsning.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 204
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 31 Svar: 404
Men lige som ved voksne mennesker er der altså en begrænsning for hvor tæt man som fremmed nærmer sig en person.
Og hvis der var en som tog mit barn us af barnebvognen uden min accept, ville jeg flippe en grøn.
Synes slet ikke hun har ret til at blive fornærmet over din reaktion, tværtimod. Du havde jo gjort det klart for hende op til flere gange.
er jeg for meget???(LANGT)