{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

er jeg for meget???(LANGT) {{forumTopicSubject}}

men jeg har et problem med når fremmede stikker hænderne ned til Karen i barnevognen uden at konsultere med mig først! det har jeg altså.

idag var jeg ved lægen, og var gået derned med barnevognen, snuppede liften op og gik i venteværelset. der måtte jeg vente 45 minutter, hvilket betød at Karen vågnede. jeg fik hende i søvn igen og der var et par ældre damer henne og kigge ned til hende, hvilket er fint. hun sov jo stadig sin sødeste søvn. ind til lægen kom vi, og han skulle lige se nogle knopper hun har, og så skulle vi ind til laborenterne hvor jeg skulle stikkes og have tappet 800 liter blod. (okay, måske ikke 800 liter,men det tog LÆNGE idag) Karen ligger i liften og små øffer lidt halvt i søvn og halvt vågen. jeg kommer ned at sidde og en laborant begynder at stikke mig. to af de andre FLYVER hen over Karens lift og den ene siger : ÅH jeg er da NØDT til lige at tage hende op. og inden hendes sætning er færdig er hun godt igang med det. :det ville jeg godt nok være ked af svarer jeg. : jamen det er jeg da NØDT til siger laboranten. :VÆR VENLIG at lade hende ligge svarer jeg denne gang. hun åbner munden og har nu Karen i armene og siger jamen jeg er da NØDT til, der afbryder jeg hende. jeg fløj op ad stolen og tog min datter til mig imens jeg igen sagde: VÆR VENLIG at lade mig ligge hende ned og sove i sin lift igen. jamen hun lå jo med hovedet HEEELT oppe sagde hun til sit forsvar(??) og jeg svarer: tak, jeg er klar over hvor Karen ligger i sin lift, og at hun altid "ormer" sig op i den ende og sover sådan. nu bliver laboranten så knaldende fornærmet at hun går ud af laboratioiet med næsen helt i sky. jeg lagde Karen ned og sove, satte mig i stolen, og fik det sidste blod tappet til prøverne-
jeg blev simpelthen så ked af det på vej hjem bagefter, og synes det på alle måder er forkert at jeg skal flyve op af en stol så kanyler og blod-plastik-beholdere står til højre og venstre før sådan en dame slipper min baby! hun er et barn. et lille levende menneske. en kommende voksen. hun er altså ikke alle mands eje.

blev jeg for sur? skulle jeg have ladet damen få sin vilje?
jeg ved det ikke.
hvad mener du?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg for meget???(LANGT)
  • #1   2. sep 2008 Jeg havde reageret akkurat ligesom dig honey... Folk tror sq de kan tillade sig alt....

  • #2   2. sep 2008 synes det er en helt fair reaktion! det er da også sært at gravide maver og små babyer skal være alle mands eje..

  • #3   2. sep 2008 Jeg havde gjort nøjagtig det samme.. Du havde pænt bed hende lade Karen ligge, og at hun så ikke hører efter er hendes fejl.. Hun havde INGEN ret til at ta hende op...

  • #4   2. sep 2008 det jeg tænker, det er bare.

    HURRA! nu er jeg endelig færdig med at fremmede folk rager mig på maven. (ps. har en masse gode tips til at blive dette problem kvit hvis nogen døjer med dette)

    men HVORFOR skal jeg hidses op på den måde før folk respekterer at jeg frabeder mig at de skal alt muligt med hende?

    præcis hvor rasende skal jeg blive før jeg bliver hørt?


  • #5   2. sep 2008 Syns ikke det er ok at ta hende op uden at spørge først. Specielt ikke når du beder hende lade være.
    Syns det er ok hvis det er nogen bekendte der lige stikker hånden ned og nusser hende eller sådan. Men ikk nogle helt fremmede.
    Kan godt forstå du blev tosset. og syns os det helt ok. Skal du ikke være ked af.
    Havde været noget andet hvis du havde brug for hjælp eller hvis nu hun havde været ældre og var blevet væk og de så havde taget hende op.
    smiley


  • #6   2. sep 2008 Janne
    Smid dem endelig forbi... smiley (Virker de oss på familie??)


  • #7   2. sep 2008 Synes det er helt iorden at reagere på den måde, det er da hende damen som ikke kan opfører sig ordentlig.. Alle med lidt almindeligt pli spørg da inden man gør sådan nogen ting..

  • #8   2. sep 2008 nej jeg forstår dig udemærket godt.....

    jeg ville have det på samme måde...

    når jeg ser forældre med deres barn, spørger jeg altid først om jeg må kigge.... jeg kigger kun på barnet - for jeg kunne aldrig drømme om at tage et fremmede menneskes barn op og stå med det.....

    hun burde da respektere at du siger nej, for det kan jo være grænseoverskridende for andre mennesker at de tager ens barn op uden rigtig at have fået lov.....

    så nej, du er slet ikk for meget


  • #9   2. sep 2008 havde gjort det samme. Og ahr gjort det mange gange, da Tiffanie er for tidlig født og vi fik avide det ikke var godt at alle mulige tog hende op pga bakterier så på trods af jeg forklrede det til mange blev de ved og jeg bliver tosset hvis nogle gør mig imod...

  • #10   2. sep 2008 åhh det kender jeg godt.. hader det simpelt hen. der var en ude på mi mors arbejder der gjorde det samme. og hun lå også og sov .alstå nathea. jeg blev så måløs at jeg intet sagde stod bare med åben mund. det er jo ikke dem der skal prøve at få hende til at sove igen. selv min mor gik i stå. men idag der flyver jeg også op af stolen når de gør det- og det hjælper ikke engang at ha den legedims hvor der står rør mig ikke selv om de får den i hovedt når de piller så er de pisse lige glade. hader at folk ikke kan respectere et nej..
    jeg tror at jeg havde pandet hende en.. hun havde jo fået afvide at hun ikke skulle røre hende. dumme so. og så lgefrem blive fornærmet over det.. så må hun sku da selv få nogle børn..

    nå blev lige vred på dine vejne..;-)


  • #11   2. sep 2008 tusind tak for jeres svar, og opbakning! det er rigtig dejligt at se jeg ikke er den eneste der bliver edder spændt over sådan en respektløs (k)ælling.

  • #12   2. sep 2008 Jeg synes du har handlet HELT som en mor forventes at handle. Jeg ville måske gå derop igen hvis det er din egen læge, og fortælle at det faktisk var ret overvældende at hun reagerede som hun gjorde. Seriøst kunne damen faktisk ikke vide om du lige havde kæmpet en hel time for at få hende til at sove. Synes de bør vide det.


    Men de tips der er til at få folk til at lade være at rage en på maven vil jeg gerne have.... Har en svigermor der synes det er ok at ae mig på maven....max kan jo ikke mærke noget....

    jeg har altod holdt mig meget fra at rage på gravide maver, da det er at overskride intimsfæren...meget


  • #13   2. sep 2008 Mille: He he prøver alt hvad jeg kan... smiley

  • #14   2. sep 2008 Malena & Mette

    råd nr 1.
    når vedkommende rager dig på maven, så rag igen på hans/ hendes mave. hvis du kan få dig selv til det så tag brysterne eller skridtet på dem i stedet for. når de reagerer (for det gør de!) er det oftest med at trække sig væk fra dig eller med stor forbløffelse malet i hele ansigtet, siger du bare, åh undskyld! er det kun ok at du rager på mig??

    det var een af flere måder at kurrere folk for den slags på



  • #15   2. sep 2008 griner den var god. har du selv prøvet den?

  • #16   2. sep 2008 monica>> det har jeg helt sikkert smiley

    som regel er det nok.


  • #17   2. sep 2008 oki griner..

  • #18   2. sep 2008 Hehe.. Hvor godt... Den gemmer jeg lige i baghovedet.. Skal nemlig til min stedfars 50års fødselsdag snart, og der kommer mange mennesker.. Så vil gerne være helgarderet.. smiley

  • #19   2. sep 2008 Fremmede mennesker skal da ikke bare rende og tage andre folks børn op uden at have fået lov. Så nej du er ikke for meget.

  • #20   2. sep 2008 Jeg har ikke noget imod at andre holder mit barn. Måske ikke lige en gammel skummel junkie ligefrem..
    Men vil da gerne ha' lov at vælge HVEM.. Ergo så forventer jeg da også at blive spurgt inden at folk hapser min unge op i favnen...

    Synes at detr er rigtigt synd og unfair for dig at du skal føle dig som et surt røvhul fordi at nogen ikke kan finde ud af at spørge om lov først !!!


  • #21   2. sep 2008 sys det var hel i orden det du gjorde... fremmede ska ikk ta andres børn op... Har selv prøvet, hvor en tog frederikke op, og hun skreg i vildende sky, da hun på det tidspunkt, kun ville være oppe ved mor og far... Jeg var hel måløs over, at en jeg ikk kendte vildt godt ku finde på at ta hende op uden at spørge mig... Frederikke lå bare i liften og hyggede...

  • #22   2. sep 2008 Ja jeg syntes faktisk du overreagerede. Damen ville jo bare være sød når du sad med nåle i armen.


  • #23   2. sep 2008 syntes sq du har ret til at sige at hun skal lade hende være! jeg havde ihvert fald reageret på samme måde!! altså når du jo ligefrem ber hende om at lade hende være 2 gange så må hun da for f*nden have forstået at hun skal lade hende være!!

  • #24   2. sep 2008 Anja F.

    Karen lå og sov. hvad skulle hun så tage hende op for.. så sød nej det var hun ikke lige..


  • #25   2. sep 2008 Anja F>> jeg kan godt se hvad du mener. det jeg er bange for er om laboranten var SÅ FORHIPPET på at være hjælpsom at hun ikke "hørte mig" fordi jeg ikke brugte ordet "nej" men "vær venlig at lade være"

    men det korte af det lange er at Karen små-sov. hun var ikke ked af det. hun var ikke sulten. hun havde ikke ondt. der var ingen skrig/gråd. kun lidt små-øffen. det var tydeligt (for mig) at høre hun hyggede sig.

    hvordan vil du foreslå at jeg kan "komme igennem" til den type menneske ved en anden lejlighed? for der MÅ altså findes en bedre løsning.


  • #26   2. sep 2008 Sætter bare stødhegn omkring barnevogn og giver lillepigen vanter på så hun ikke får stød. smiler.

  • #28   3. sep 2008 Jeg havde også resgeret på samme måde tror jeg... Jeg synes det er okay at folk kigger ned til bebsen, for de er jo så kære de små.
    Men lige som ved voksne mennesker er der altså en begrænsning for hvor tæt man som fremmed nærmer sig en person.
    Og hvis der var en som tog mit barn us af barnebvognen uden min accept, ville jeg flippe en grøn.
    Synes slet ikke hun har ret til at blive fornærmet over din reaktion, tværtimod. Du havde jo gjort det klart for hende op til flere gange.


Kommentér på:
er jeg for meget???(LANGT)

Annonce