{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

på barsel uden penge?? {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg ved ikke lige hvor jeg skal skrive henne, men håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg står i det sted at jeg var under uddannelse da jeg var gravid og gik af på barsel 4 uger før jeg skulle føde, jeg fik dobbel su i et halvt år som man kan få og min sidste udbetaling var 1/9 nicklas blev født 9/5 så han er 4 måneder nu, så var jeg oppe på kommunen for at søge kontanthjlæp eller hva man nu kan søge på barsel, og fik af vide at jeg ikke kunne få nogle penge og hvis jeg kunne ha fået nogle skulle jeg i aktivering hver dag fra 7 til 15.
Så spurgte jeg dem hvordan jeg så skulle gøre for Nicklas er jo kun 4 måneder og kan ikke komme i dagpleje endnu, så jeg kan jo ikke rigtig starte igen.
Jeg er alene med ham sagde jeg så til hende hvor efter hun siger det ikke hendes problem
kan det virkelig være rigtig jeg ikke kan få nogle penge nogen steder fra?
ved slet ikke hv jeg skal gøre jeg er alene med ham og for ingen penge hvordan har de tænkt sig jeg skal kunne klare det

håber der er nogen der kender reglerne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  på barsel uden penge??
  • #1   2. sep 2008 er det ikke fordi du har sagt til su styrelsen at du kun vil holde ½år, så du kunne få dobbel su?

  • #2   2. sep 2008
    Lyder underligt , jeg får kontant hjælp under min barsel .
    når jeg har født stiger min kontanthjælp , jeg har ret til samme barsel som alle andre, det burde du også have ?



  • #3   2. sep 2008 nej eller det ved jeg ikke jeg fik su i et halt år fordi jeg troede det var nok, men de gav mig det fra da jeg gik af på barsel, og jeg kan jo ikke rigtig gøre noget for jeg kan jo hverken forsørge mig selv eller nicklas, jeg starter arbejde igen lige så snart han kommer i dagpleje,men troede da godt nok ikke de var så ligeglade med man ikke har eller for nogen penge

  • #4   2. sep 2008 ja det ville jeg jo også mene men de siger jeg ikke har ret til noget fordi jeg fik su i et halvt år, syntes bare ikke det kan være rigtigt

  • #5   2. sep 2008 Det er en seriøst røv situation. Har virkelig ondt af dig. Jeg vil gå seriøst ned over det.

    Men jeg synes du skal gå ind på nettet, og læse alt hvad der står om det. Derudover går det her ud over dit barn. Og kommunen må ikke lade dig gå for lud og koldt vand, når der er børn indblandet. Så jo det er faktisk deres problem at du ingen penge har, og ikke kan betale din husleje, og dermed risikerer at blive sat på gaden med din søn. Du har ikke penge til en vuggestueplads, du har ikke penge til din søns mad, tøj forsikring osv osv osv. Så jo hvis du er enlig mor er det kommunens plads. Tag en meget voksen med ind igen og få en ny sagsbehandler. tag en med der kender reglerne. Det kan faktisk godt være en socialrådgiver. Og det har du faktisk ret til. Ellers snak med din a-kasse.

    Men jeg forstår godt du er frustreret


  • #6   2. sep 2008 det må de ikke gøre man skal ha mindst 1500kr i måneden til at leve på det har jeg fået af vide.prøv at finde ud af hvem din sagsbehandler er og få dig en sank med personen om det kan værer rigtigt at du ikke kan få nogle penge

  • #7   2. sep 2008 maria, det er fordi du har bedt om ½ års barsel med dobble su.. og så holder du kun½års barsel, ellers skulle du have holdt 1år med alm su. tror desværre kommunen har ret.. hvis du skal have kontanthjælp efter dit ½års barsel fra start til slut så skal du i aktivering da din barsel ophøre.. (du har kun bedt om ½ års barsel.. ellers kulle du ikke ha haft dobble su..) så hvis du vil have penge så måd u får ham i dagpleje når han er ½ år.. og i aktivering..

  • #8   2. sep 2008 Maria: det passer heller ikke. Kommunen vil forsøge at spare, og en ung nybagt mor er et godt sted at spare....

  • #9   2. sep 2008 christina: hvad skal hun så gøre fra nu til han er ½ år gammel? han er jo kun 4 mdr

  • #10   2. sep 2008 det som alle andre gør som kun holder ½års barsel.. det jeg vil prøve at sige (meget svært via dette) det er dobbel su =lige med ½år og alm su=1år det vil sige i bund og grund har hun haft det 1års barsel. i gåseøjn, pengemæssigt så har hun. forstår du?

  • #11   2. sep 2008 okay tak for jeres svar, jemen jeg kan jo bare ikke rigtig vente med at få penge til han er et halvt år hvordan skal jeg kunne klare mig og ham uden en krone.
    jag ved godt jeg kun har bedt om et halvt år, men alle andre kan få lov til at fortryde og søge og mere end et års barsel, så kan jeg vel også fortryde, jeg skal jo kun ha til han kan komme i dagpleje


  • #12   2. sep 2008 maria tror ikke du kan fortryde så skal du ikke have dobbel su så skal du kun have alm su og da du har fået dobbel indtil så så tror jeg desværre ikke du kan fortryde, uden at skulle betale den en halve del af igen

  • #13   2. sep 2008 okay jamen hvordan gør jeg så for jeg bliver jo nød til at ha noget at lev for vi kan jo ikke betale regninger husleje bleer mad og alt det

  • #14   2. sep 2008 ja jeg ved det virkelig ikke det er vel et godt spørsmål-.. tror de vil have han skal i dagpleje når han er de ½år.. men du må gå ind og høre på kommunen hvad grunden den er og om det er meningen i skal blive smidt ud af lejligheden..

  • #15   2. sep 2008 Christina: ok nu forstår jeg.

    Men hmm...maria...jeg aner ikke hvad du skal gøre. Hvad med barnets far??? er du sammen med ham? for så må han altså lige vise sig som en mand og hjælpe dig og sin søn. Helt ærligt.

    Ellers må du som yderste nødgrænse bede dine forældre om hjælp.


  • #16   2. sep 2008 nej vi er lige gået fra hinanden så har ikke lige ham som hjælp, og mine forældre kan jeg ikke be om hjælp, håber bare de kan hjælpe mig så må jeg ned og snakke med dem igen

  • #17   2. sep 2008 kommunen har pligt til og hjælpe dig.
    jeg ville ringe til din sagsbehandler og få hende til og hjælpe dig.


  • #18   2. sep 2008 maria: du er NØDT til at tale med din søns far!!! du har ikke noget valg. virkelig! Han skal hjælpe dig med børnepenge. Han skal hjælpe dig økonomisk. Det er ikke noget han kan sige nej til. Det er ikke et valg han har...det skal han bare. Færdig.

  • #19   2. sep 2008 Hej maria .
    De skal hjælpe dig, de må ikke lade dig eller ham gå uden mad og drikke, du må ringe til din sagsbehandler og snakke med ham/hende. også må i finde en løsning ... der er noget der hedder overlevelses penge, søg dem, og eventuelt en engangs ydelse...


  • #20   2. sep 2008 Ja....men hallo! Din søns far!!! Det kan godt ske i ikke er sammen mere, men det betyder ikke han ikke har et ansvar. I er godt klar over at i to hænger på hinanden de næste mange mange mange år, ikke? og han er godt klar over at han må tage konsekvensen af at have sat et barn i verden, ikke?

  • #21   2. sep 2008 du skriver at du var under uddannelse da du skulle føde... Er det så ikke meningen at du vil gøre din uddannelse færdig.. for så er du da berettiget til SU? eller har jeg totalt misforstået?

    jeg er enig med christina, jeg er selv under uddannelse og får dobbelt SU i et halvt år når jeg har født, dog starter jeg på seminariet igen efter 2mdr.
    Men det er da en træls situation.


  • #22   2. sep 2008 Ked af at skulle være en der bryder alles bobbel omkring hvad kommunen skal gøre, men de er altså fløjtende ligeglade med en. Hvis man står i en situation som trådstarteren, så får man blot den besked at man jo selv har sagt ja til et halvt års barsel og så burde man have sørget for at der var vuggestueplads/daglpleje til barnet til når barslen var overstået. Har selv siddet med en sagsbehandler som kort sagt var fløjtende ligeglad med ens situation og blot holdt stramt fast i reglerne. Mange er ikkke interesseret i at bøje reglerne for en der sidder i en skodsituation fordi mange af dem bag skranken mener at man selv er skyld i den situation man sidder i.

  • #23   2. sep 2008 Lykke N, efter 2 måneder ? Hvorfor overhovedet få barn hvis du ikke ønsker at være sammen med barnet?

  • #24   2. sep 2008 Mette morten, du behøver ikke srive sådan til mig, ja han er hans far men har ikke pligt til at betale for mig også han giver mig børnepenge men de 1000 kr kommer man ikke langt for.

    tak for svar må prøve kommunen igen.


  • #25   2. sep 2008 syntes bare ikke rigtig det er fair at de må være så ligeglade jeg kan jo hverken starte arbejde eller uddannelse før jeg kan få han i dagpleje og detr kan jeg jo ikke før han er 6 måneder

  • #26   2. sep 2008 synes du skal prøve og tale med en anden fra kommunen for jeg har før prøvet at de har sagt jeg ikke havde krav på det ene og det andet men fandt så noget på nettet som sagde noget andet og nååå ja så havde de lige den ene undskyldning efter den anden :o(

  • #27   2. sep 2008 okay tak skal i ha jeg må prøve igen håber bare de vil hjælpe os:(

  • #28   2. sep 2008 Jane P: Måske en lidt dum kommentar at komme med... smiley

    Men for at give dig en unødvendig forklaring på vores situation, så mangler jeg ca ½ år tilbage af min læreruddannelse. Jeg har derfor fået tilrettelagt min uddannelse sådan at jeg skal komme nogle få dage på seminariet og bette manden skal med...... Det vi nu kan klare og holde til... Sådan jeg kan blive færdig til sommer med min uddannelse.. det er heldigvis en meget flesibel uddannelse hvor det meste kan lade sig gøre.. Så derfor har jeg bestemt tænkt i mig at dette skal ske på hans præmisser. Og kan det slet ikke lade sig gøre jamen så må jeg jo udsætte det 1 år...

    en anden gang så spørg på en lidt pænere måde istedet for at skrive sådan en ondssvag kommentar.. Da jeg virkelig ikke syntes den er berettiget. da du intet ved om min situation. Og det er da hårdt lige pludselig at få smidt i hovedet at jeg ikke vil være sammen med mit barn, dum og uvidende kommentar!

    / Lykke


  • #29   2. sep 2008 Nej faren til barnet skal sku ikke betale for moren også faren skal sku kun betale til sit barn...
    han har ingen pligt til og sorge for moren også det da helt sikkert..


  • #31   2. sep 2008 noget helt andet noget er at jeg ikke kan forstå at i kan slæbe børnene med i skole osv. og slet ikke når de er så nye. (bare min mening)...

  • #33   2. sep 2008
    Baby med i skole ? lyder som en rigtig dårlig kombi, hvad siger skolen til det ?


  • #36   2. sep 2008
    Ok , vildt nok Ö
    Du kan ikke tag din uddannelse hjemmefra ?


  • #38   2. sep 2008 Jeg ville nu heller aldrig drømme om at starte noget igen 2 mdr efter min søn er født. Og jeg ville heller ikke tage ham med i nogen skole. Ikke mere end 1½ år siden jeg selv afsluttede min uddannelse, og der var ingen der havde børn med. Når jeg tænker på hvor meget vi skulle høre efter for at følge med, tror jeg at babyer kun vil være en forstyrrelse. Børn er dejlige, men de forstår ikke ringetider, osv.

    Og maria, det var på ingen mulig måde for at forulempe dig eller faderen, men du skrev jo ikke noget om at du får 1000 kr af ham, så derfor kunne jeg kun regne med at du intet fik af ham heller. De ting jeg skrev var blot for at hjælpe dig, intet andet.

    I må forstå at jeg er den type der siger hvad jeg mener.


  • #39   3. sep 2008 Jeg tror desværre, Christina D har ret, Har en veninde der sidder i samme situation, hun har så heldigvis fået hjælp af sine forældre nu.

    Men i dagens Danmark har kommunen ikke pligt til at forsørge en længere, man må godt stå på gaden i danmark med et barn. Hvis man ender i sådan situation, fjerner de bare barnet da man ikke er i stand til at forsørge sit barnt.. Reglerne, er blevet lavet om, havde en anden veninde der for et halvt års tid siden fik den besked. Hun flyttede kommune til sidst og fik den hjlælp hun skulle have, for at starte på en frisk.

    Der er desværre nogle der sidder inde på kommunen, der tror at det er deres egen penge de deler ud af.
    Så få dig en ny sagsbehandler i en fart, el. hvis jeg var dig ville jeg flytte kommune.


  • #40   3. sep 2008 Jeg synes også det lyder utroligt at have små bitte børn med i skole. Den var ikke gået der hvor jeg gik i skole. Det skaber alt for megen uro og moren vil da umuligt kunne fokusere ordentligt på undervisningen. Men held og lykke med det.

  • #42   3. sep 2008 jeg er i fuldstændig samme båd som Louise, og jeg har ca 8timer om ugen fordelt på 2 dage.. Syntes selv at det er en rigtig god ordning, og som sagt er der rigtig mange gravide på seminarierne som gør det på denne måde.. Jeg har aldrig oplevet det som værende andet end positiv.

    Skulle jeg vente et helt år fra skolen, skal jeg starte på nye hold, og kommer en del bagefter. Så deraf min beslutning.

    jeg har aftalt med mine lærer at vi tager det som vi kan holde til, og resten bliver selvstudie.
    Jeg er ganske sikker på at dette er den bedste løsning for mig og bette manden, og heldigvis tager manden herhjemme en del barsel og har meget fleksible arbejdstider. Så vi er bare så klar til den lille kommer og har glæder os meget. :o)


  • #43   3. sep 2008 OMG i mine øjne lyder det som om i slet ikke ved hvad det indebærer at have sådan et lille spædbarn, de følger altså ikke et skema ?

  • #44   3. sep 2008 Anna: jeg er fuldstændig enig med dig. Jeg ville ALDRIG tage min søn med i skole. Og jeg forstår ikke at man vil gå i skole når ens baby er så lille, i stedet for at nyde tiden med den. Den tid i ens babys liv har man kun den ene gang!
    Og argumentet om at man så skulle være nødt til at skifte klasse og ikke blive færdig med sine forrige klasse er bullshit i mine øjne. Jeg var grundet min sygdom nødt til at ændre klasser flere gange...og? Jeg har ikke lidt nogen nød af den grund. Er det vigtigste ikke at man bliver færdig? HVis dem man går i klasse med er så gode venner, vil de nok også være det, når man skifter klasse pga en baby. Ellers er de ikke gode venner.
    Det argument synes jeg er noget så egoistisk. Tænk lidt på jeres barn.......


  • #45   3. sep 2008 Anna: Øhh nej det er jeg da fuldtændig godt klar over... Men nu er det sådan at jeg mangler ca ½år for at blive færdig. og i den tid er det mere eller mindre kun eksamens læsning som forgår, dette indebærer at jeg har minimale timer, og seminariet er ikke som på en studenter uddannelse eller skoleophold, det er en uddannelse uden faste ringtider, vi har nogle timer som man kan vælge at deltage i eller følge med hjemmefra, via Internettet.

    Dvs en meget fleksibel uddannelse, hvor man kan tilrettelægge det lige som det passer ind. Fx har jeg i de seneste 3år haft 3 forskellige arbejde ved siden af, både som vikar på skoler og dette kan man få til at passe ind...

    jeg kan ikke helt se hvad alt den skepsis skal til for. At vi vælger gerne at vil fortsætte vores uddannelse kan vel ikke skade nogen.. Lige pludselig aner vi ikke hvad det indebærer og er total uvidende og dårlige forældre.... Helt ærligt, jeg har valgt efter hvad der passer ind i mit liv, lige som i andre vælger at gå hjemme 1år... Hvilket ikke er mig.

    på denne her måde kan jeg få mit familieliv til at fungere. Vi er 4 på mit engelsk hold som skal have barn og vi stopper ikke vores uddannelse pga det. Der er rent faktisk flere som vælger at få 2 børn mens de læser.. Så som i kan høre så er der ikke noget problem med at får en nyfødt til at hænge sammen med uddannelse. Dermed ikke sagt at det kan lade sig gøre på alle uddannelser. Men på læreruddannelsen er det intet problem. :o)






  • #46   3. sep 2008 tak for alle jeres svar håber bare de vil hjælpe os, de skulle virkelig prøve at stå i samme sted

  • #47   3. sep 2008 Lykke: måske virker det fint på lærerseminariet på sidste semester. men jeg vil da lige sige at nu er jeg uddannet nurse for 1½ år siden, og på det sidste semester kunne det slet ikke lade sig gøre at medbringe børn. VI havde 8 uger med fuldtids skema for at opnå de sidste ECTS-point, og derefter fuldtids skrivning af BA-opgave og derefter fuldtidslæsning for at kunne bestå. Og alle jeg gik i klasse med på det tidspunkt var nødt til at droppe deres studiejobs for at kunne klare det. En jeg gik i klasse med havde på det tidspunkt 2 små børn, og hun havde således kun mulighed for at læse mens de var i institution eller sov om natten.... hendes sidste semester var ikke sjovt.

    - men hvis det er så meget anderledes på seminariet, jamen så er det det


  • #48   3. sep 2008 Mette: Syntes det du skriver er lidt at overdrive... Jeg tænker bestemt ikke egoistisk, og syntes egentligt det er lidt latterligt at du kommentere på hvordan man skal holde sin barsel... bare fordi du ikke vil kunne kombinere din skole med barn er ikke ens betydning med at andre ikke kan.
    Du har i det hele taget intet begreb om hvem jeg er, og hvad jeg vælger ud fra. jeg må sige at det er første gang at jeg har mødt denne skepsis.. Men okay, du snakker ud fra hvad du tror, og ikke ud fra hvad du ved.
    Hvilket egentlig for mig er det som betyder noget. :o)

    Der er også mange ting som jeg ikke forstår, men folk vælger det som de kan få til at fungere i deres liv. tro mig mit barn kommer ikke til at lide nogen last overhovedet...





  • #49   3. sep 2008 Michelle, da jeg fik besked om at jeg ville blive sendt i aktivering og jeg sagde at jeg ville være nød til at tage mit barn med fik jeg besked på at hvis det skete så ville de stoppe pengene. Jeg skulle sørge for at have mit barn passet og møde op alene.

    Anitta N, jo det er da fint nok at sidde i skolen og nyde sit barn, det er jo bare ikke det skolen er beregnet til. Og der bør også tages hensyn til de andre elever.


  • #50   3. sep 2008 Jane: Nu er det sådan at det er voksne mennesker det drejer sig om, og ingen har haft nogen indvendinger mht. at tage sit barn med. Det er jo tit sådan at man kommer når barnet sover, så de står ude på gangen indtil de vågner, og er derfor ikke en stress faktor, og er der dage hvor barnet bare ikke vil noget som helst, jamen så bliver man jo hjemme....

    Mere besværligt er det ikke...


  • #51   3. sep 2008 Lykke: jeg kan ikke se hvorledes jeg overdriver? jeg skriver intet sted at du ikke vil holde af dit barn. Self ved jeg ikke hvem du er, og hvad har det i øvrigt med denne debat at gøre? Jeg vurderer ikke dig som person , men dine valg. Og hvis man ved at ens valg kan blive kritiseret på et debatsite, skal man lade være med at skrive om dem.
    Jeg er ikke skeptisk overfor dig som person, men det at vælge at medbringe sit spædbarn i skolen. Ja det er jeg skeptisk overfor, det er min holdning.
    Jeg fortæller ikke folk hvordan de skal holde deres barsel. Jeg siger min mening om de forskellige måder at gøre det på. Det er vel det et debatsite er der for: at poste sine ideer, tanker og holdninger og forvente at nogle vil være for og nogle vil være i mod. man må ikke være sart og forvente at folk stryger en med hårene....


  • #52   3. sep 2008 har ikke lige læst alle svar...

    men når man er under udd, hvilket du jo er når du har fået su indtil nu, så kan man ikke få støtte fra kommunen, det er latterligt, men det er sandt...

    så det "klogeste" havde måske været at droppe ud da du fandt ud af du var gravid, og så starte igen efter din barsel, det lyder komplet latterligt, men det er desværre sådan det hænger sammen, det er kke for at straffe dig, men for at presse studerende til at få en læreplads efter skolen...


  • #53   3. sep 2008 men noget helt andet er så..

    at hvis de har sagt de gerne vil give dig kontanthjælp mod at du går i aktivering... så skal du egentligt bare være hård og sige, ja du vil gerne gå i aktivering når han er de 6 måneder og kan blive passet, men du har faktisk krav på når de har givet lov til kontathjælp, så har du krav på at få pengene i en periode uden at skulle i aktivering, går ud fra du er under 25 at det er derfor de er så stride, men du har altså ret til det, tror det er op til 3 måneder eller sådan noget, den tid skal du så bruge til at søge arbejde, hvis ikke du allerede har noget garanteret...


  • #54   3. sep 2008 Mette: Du mener at mine valg er egoistiske, og at du ikke kan forstå at man ikke heller vil nyde sít barn... Hvilket står meget uklart i forhold til de valg jeg har truffet. Derfor mener jeg at du går ind og berøre mit privatliv i forhold til hvad jeg har tænkt mig.

    Syntes egentlig at det er lidt noget fis at, folk sidder herinde og har ondt i røven over at jeg vælger at kombinere min uddannelse med et barn. Syntes egentlig at du skal prøve at se fordelene ved at kombinere det.. Jeg kunne også snildt have sagt at jeg tager 1års barsel og udskyder mit studie.. men hvorfor skulle jeg det når uddannelsen kan kombineres, jeg vil da heller være færdig med min uddannelse og nyde mit barn samtidig.

    Syntes bare at man kan kommentere andres valg anderledes, istedet for at nedgøre dem, når man inderst inde ikke ved hvordan folk har tænkt sig at gøre det.

    Jeg har givet en forklaring på hvordan/hvorfor jeg vælger at gøre det, at folk så stadig syntes at det er noget pjat, det kan jeg ikke tage mig af. Min familie og jeg syntes den er den mest optimale løsning for os.

    jeg er ved at uddanne mig til folkeskolelærer, så at blive strøget med hårene er ikke noget jeg kender til! :o)


  • #55   3. sep 2008 Lykke N:

    jeg synes det er en god løsning du har valgt dig der, da det jo heller ikke handler om mange timer i ugen, burde det kunne lade sig gøre, stod jeg i samme situation som dig havde jeg nok gjort det samme, jeg siger ikke det er den mest optimale måde, men det er den der passer til dig og dit behov, og derfor nok den bedste løsning for dig....
    hvad andre siger kan jo være fløjtende ligegyldigt da det jo handler om dig og dit barn...

    da jeg gik på handelsskolen for et år siden var der ofte nogen der tog deres børn med i skole, det var der ingen problemer i, slet ikke da vi var så mange tøser, så barnet manglede intet, faktisk sagde de piger der gjore det, at det kunne være med til at give barnet en bedre dag hvis det var sygt eller sådan noget, fordi der så var så mange der opmuntrede og år de kom hjem var barnet rigtigt træt og sov sygdommen væk...


  • #56   3. sep 2008 Ditte A: Tak :o)

    jeg ved at vi har valgt den bedste løsning :o)

    Det som jeg vil debatere er at folk sidder og kommentere på: at man ikke aner hvad det vil sige at have et barn, eller at man ikke skulle have et barn hvis man ikke gider det mere end 2mdr, eller at de heller vil nyde sit barn fremfor at gå i skole.

    Hallo, hvor er vi henne? det er jo helt nede på blå stue at smide sådanne dumme kommentare. Istedet kunne man jo høre begrundelsen for valget, og derefter danne sin mening, er man stadig uenig, jamen så fred være med det. Bare man så kan være enige om at være uenige..
    Hold op hvor lød det lige pædagogisk *GG*

    Jeg vil heller end gerne argumentere for mit valg, da jeg virkelig har det godt med mit valg og det hele er planlagt, og har selvfølgelig nødplaner, hvis det ikke går :o)



  • #57   3. sep 2008 jeg tror desværre ikke der er nogenhjælp at hente da du selv har besluttet hvordan din barsel sku holdes, du skriver du ikke ved hvordan kommunen havde tænkt sig du sku klare dig uden penge. den tanke sku du selv have haft da du tog beslutningen omkring din barsel. her tænker jeg du sku have været opmærksom på at der ville komme et hul på 2 mdr fra din barsel slutter til du kan starte uddannelse igen.

  • #58   3. sep 2008 Lykke: du skriver at vi skal høre begrundelsen for folks valg. Men du har jo så fint skrevet din begrundelse flere gange. Men jeg er ikke enig af den grund. Og hvorfor skal vi have debatsites hvis man altid skal være enige om at være uenige, det er da pjat. Fint for mig at du har taget det valg du har og at du er glad for dit valg. Men derfor er jeg stadig ikke enig.
    Jeg har heller ikke skrevet at man ikke gider sit barn efter 2 mdr. Men når man nu har muligheden for at tage op til 1 års barsel, har jeg svært ved at forstå man ikke tager det.

    Og hvordan kan du mene at jeg berører dit privatliv? Når jeg ikke kender dig eller dit liv kan jeg på ingen måde berøre dit privatliv. Hvis du mener jeg berører dit privatliv, må du jo lade være med at komme på et debatsite for disse situationer vil unægteligt opstå.

    Og hvordan mener du at jeg nedgører dig? Det mener jeg bestemt ikke jeg gør. Jeg er uenig i dine valg, og det fortæller jeg dig. Jeg mener du har foretaget et egoistisk valg, men det er ikke at nedgøre dig. det er at argumentere for hvorfor jeg er uenig i dine valg. Men at nedgøre dig er det ikke.

    Ditte: netop. Hvad folk vælger er deres valg, og ja de kan være bedøvende ligeglade med hvad andre folk mener. Men man må jo forvente reaktioner når man poster sine valg herinde. Men absolut, man kan være hel ligeglad...især da det er de færreste herinde fra man nogensinde kommer til at møde.


  • #59   3. sep 2008 Lykke N, måske reagerer du så stærkt på vores såkaldte nedgørelser af dit valg fordi du inderst inde ikke er sikker på det rigtige i det?

    Hvad jeg ikke kan forstå er hvordan du kan få det til at hænge sammen økonomisk. For du kan jo ikke få barselspenge når du er tilbage i skole og du kan jo ikke få SU når du har så få timer?


  • #60   3. sep 2008 Jane: det havde jeg ikke tænkt...hmm men man kanjo efterrationalisere og tænke hvorfor disse barselsmuligheder er blevet lavet......

  • #61   3. sep 2008 jane P: Ja det er jo så din tolkning... Jeg kan ikke andet end at grine af det.... :o)
    Økonomisk så er jeg stadig berettiget til SU.
    Denne diskusition er vidst ved at tage en drejning som jeg ikke gider at deltage i... Det er for lavt et niveau at synke.

    maria H: sorry at dit emne, helt blev overskygget af total misforståelser og nedgørelser. Det var ikke min hedsigt med at skrive min forklaring.
    Håber at du for det hele til at passe sammen :o)

    God dag :o)


  • #63   3. sep 2008 Jeg synes det er fedt i tager den lille med i skole.... havde gjort det samme...

    Det sparer da osse samfundet en masse barselsdagpenge/kontanthjælp... hvis flere gjorde sådan... ogt hvis man har et nemt barn, der kan klare det... er det sgu da fedt at man ikke spilder tiden...


  • #64   3. sep 2008 hmm... og bor i ikke i hus sammen???

  • #65   4. sep 2008 Lykke N, hvordan kan du stadigvæk være berettiget til SU. Har de ændret det med timeantal?

  • #66   4. sep 2008 Jane P: Som jeg skrev tidligere, så bliver der noget selvstudie, hvilket stadig tæller som timer.. Så derfor er det ikke noget problem..

  • #67   14. sep 2008 er i gået fra hinanden. det var i da ikke sidst vi hørte fra jer...
    har i fået slgt hustet?
    hvörnår skal i være ude?
    har i søgt på nette efter lejlighedder??


  • #68   14. sep 2008 Lykke N, kan man godt få SU selvom en del er som selvstudie? Det ville da være en fed ting.

Kommentér på:
på barsel uden penge??

Annonce