på barsel uden penge?? {{forumTopicSubject}}
hejsa jeg ved ikke lige hvor jeg skal skrive henne, men håber nogen kan hjælpe mig.
Jeg står i det sted at jeg var under uddannelse da jeg var gravid og gik af på barsel 4 uger før jeg skulle føde, jeg fik dobbel su i et halvt år som man kan få og min sidste udbetaling var 1/9 nicklas blev født 9/5 så han er 4 måneder nu, så var jeg oppe på kommunen for at søge kontanthjlæp eller hva man nu kan søge på barsel, og fik af vide at jeg ikke kunne få nogle penge og hvis jeg kunne ha fået nogle skulle jeg i aktivering hver dag fra 7 til 15.
Så spurgte jeg dem hvordan jeg så skulle gøre for Nicklas er jo kun 4 måneder og kan ikke komme i dagpleje endnu, så jeg kan jo ikke rigtig starte igen.
Jeg er alene med ham sagde jeg så til hende hvor efter hun siger det ikke hendes problem
kan det virkelig være rigtig jeg ikke kan få nogle penge nogen steder fra?
ved slet ikke hv jeg skal gøre jeg er alene med ham og for ingen penge hvordan har de tænkt sig jeg skal kunne klare det
håber der er nogen der kender reglerne
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Lyder underligt , jeg får kontant hjælp under min barsel .
når jeg har født stiger min kontanthjælp , jeg har ret til samme barsel som alle andre, det burde du også have ?
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 2 Svar: 13
mar 2008
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 782
Men jeg synes du skal gå ind på nettet, og læse alt hvad der står om det. Derudover går det her ud over dit barn. Og kommunen må ikke lade dig gå for lud og koldt vand, når der er børn indblandet. Så jo det er faktisk deres problem at du ingen penge har, og ikke kan betale din husleje, og dermed risikerer at blive sat på gaden med din søn. Du har ikke penge til en vuggestueplads, du har ikke penge til din søns mad, tøj forsikring osv osv osv. Så jo hvis du er enlig mor er det kommunens plads. Tag en meget voksen med ind igen og få en ny sagsbehandler. tag en med der kender reglerne. Det kan faktisk godt være en socialrådgiver. Og det har du faktisk ret til. Ellers snak med din a-kasse.
Men jeg forstår godt du er frustreret
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 3 Svar: 134
mar 2008
aug 2008
aug 2008
mar 2008
mar 2008
jag ved godt jeg kun har bedt om et halvt år, men alle andre kan få lov til at fortryde og søge og mere end et års barsel, så kan jeg vel også fortryde, jeg skal jo kun ha til han kan komme i dagpleje
mar 2008
mar 2008
mar 2008
aug 2008
Men hmm...maria...jeg aner ikke hvad du skal gøre. Hvad med barnets far??? er du sammen med ham? for så må han altså lige vise sig som en mand og hjælpe dig og sin søn. Helt ærligt.
Ellers må du som yderste nødgrænse bede dine forældre om hjælp.
mar 2008
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 21 Svar: 455
jeg ville ringe til din sagsbehandler og få hende til og hjælpe dig.
aug 2008
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
De skal hjælpe dig, de må ikke lade dig eller ham gå uden mad og drikke, du må ringe til din sagsbehandler og snakke med ham/hende. også må i finde en løsning ... der er noget der hedder overlevelses penge, søg dem, og eventuelt en engangs ydelse...
aug 2008
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 5 Svar: 145
jeg er enig med christina, jeg er selv under uddannelse og får dobbelt SU i et halvt år når jeg har født, dog starter jeg på seminariet igen efter 2mdr.
Men det er da en træls situation.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 35 Svar: 964
maj 2008
mar 2008
tak for svar må prøve kommunen igen.
mar 2008
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
mar 2008
maj 2008
Men for at give dig en unødvendig forklaring på vores situation, så mangler jeg ca ½ år tilbage af min læreruddannelse. Jeg har derfor fået tilrettelagt min uddannelse sådan at jeg skal komme nogle få dage på seminariet og bette manden skal med...... Det vi nu kan klare og holde til... Sådan jeg kan blive færdig til sommer med min uddannelse.. det er heldigvis en meget flesibel uddannelse hvor det meste kan lade sig gøre.. Så derfor har jeg bestemt tænkt i mig at dette skal ske på hans præmisser. Og kan det slet ikke lade sig gøre jamen så må jeg jo udsætte det 1 år...
en anden gang så spørg på en lidt pænere måde istedet for at skrive sådan en ondssvag kommentar.. Da jeg virkelig ikke syntes den er berettiget. da du intet ved om min situation. Og det er da hårdt lige pludselig at få smidt i hovedet at jeg ikke vil være sammen med mit barn, dum og uvidende kommentar!
/ Lykke
mar 2008
han har ingen pligt til og sorge for moren også det da helt sikkert..
mar 2008
jun 2008
Baby med i skole ? lyder som en rigtig dårlig kombi, hvad siger skolen til det ?
jun 2008
Ok , vildt nok Ö
Du kan ikke tag din uddannelse hjemmefra ?
aug 2008
Og maria, det var på ingen mulig måde for at forulempe dig eller faderen, men du skrev jo ikke noget om at du får 1000 kr af ham, så derfor kunne jeg kun regne med at du intet fik af ham heller. De ting jeg skrev var blot for at hjælpe dig, intet andet.
I må forstå at jeg er den type der siger hvad jeg mener.
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 6 Svar: 64
Men i dagens Danmark har kommunen ikke pligt til at forsørge en længere, man må godt stå på gaden i danmark med et barn. Hvis man ender i sådan situation, fjerner de bare barnet da man ikke er i stand til at forsørge sit barnt.. Reglerne, er blevet lavet om, havde en anden veninde der for et halvt års tid siden fik den besked. Hun flyttede kommune til sidst og fik den hjlælp hun skulle have, for at starte på en frisk.
Der er desværre nogle der sidder inde på kommunen, der tror at det er deres egen penge de deler ud af.
Så få dig en ny sagsbehandler i en fart, el. hvis jeg var dig ville jeg flytte kommune.
maj 2008
maj 2008
Skulle jeg vente et helt år fra skolen, skal jeg starte på nye hold, og kommer en del bagefter. Så deraf min beslutning.
jeg har aftalt med mine lærer at vi tager det som vi kan holde til, og resten bliver selvstudie.
Jeg er ganske sikker på at dette er den bedste løsning for mig og bette manden, og heldigvis tager manden herhjemme en del barsel og har meget fleksible arbejdstider. Så vi er bare så klar til den lille kommer og har glæder os meget. :o)
jun 2008
aug 2008
Og argumentet om at man så skulle være nødt til at skifte klasse og ikke blive færdig med sine forrige klasse er bullshit i mine øjne. Jeg var grundet min sygdom nødt til at ændre klasser flere gange...og? Jeg har ikke lidt nogen nød af den grund. Er det vigtigste ikke at man bliver færdig? HVis dem man går i klasse med er så gode venner, vil de nok også være det, når man skifter klasse pga en baby. Ellers er de ikke gode venner.
Det argument synes jeg er noget så egoistisk. Tænk lidt på jeres barn.......
maj 2008
Dvs en meget fleksibel uddannelse, hvor man kan tilrettelægge det lige som det passer ind. Fx har jeg i de seneste 3år haft 3 forskellige arbejde ved siden af, både som vikar på skoler og dette kan man få til at passe ind...
jeg kan ikke helt se hvad alt den skepsis skal til for. At vi vælger gerne at vil fortsætte vores uddannelse kan vel ikke skade nogen.. Lige pludselig aner vi ikke hvad det indebærer og er total uvidende og dårlige forældre.... Helt ærligt, jeg har valgt efter hvad der passer ind i mit liv, lige som i andre vælger at gå hjemme 1år... Hvilket ikke er mig.
på denne her måde kan jeg få mit familieliv til at fungere. Vi er 4 på mit engelsk hold som skal have barn og vi stopper ikke vores uddannelse pga det. Der er rent faktisk flere som vælger at få 2 børn mens de læser.. Så som i kan høre så er der ikke noget problem med at får en nyfødt til at hænge sammen med uddannelse. Dermed ikke sagt at det kan lade sig gøre på alle uddannelser. Men på læreruddannelsen er det intet problem. :o)
mar 2008
aug 2008
- men hvis det er så meget anderledes på seminariet, jamen så er det det
maj 2008
Du har i det hele taget intet begreb om hvem jeg er, og hvad jeg vælger ud fra. jeg må sige at det er første gang at jeg har mødt denne skepsis.. Men okay, du snakker ud fra hvad du tror, og ikke ud fra hvad du ved.
Hvilket egentlig for mig er det som betyder noget. :o)
Der er også mange ting som jeg ikke forstår, men folk vælger det som de kan få til at fungere i deres liv. tro mig mit barn kommer ikke til at lide nogen last overhovedet...
maj 2008
Anitta N, jo det er da fint nok at sidde i skolen og nyde sit barn, det er jo bare ikke det skolen er beregnet til. Og der bør også tages hensyn til de andre elever.
maj 2008
Mere besværligt er det ikke...
aug 2008
Jeg er ikke skeptisk overfor dig som person, men det at vælge at medbringe sit spædbarn i skolen. Ja det er jeg skeptisk overfor, det er min holdning.
Jeg fortæller ikke folk hvordan de skal holde deres barsel. Jeg siger min mening om de forskellige måder at gøre det på. Det er vel det et debatsite er der for: at poste sine ideer, tanker og holdninger og forvente at nogle vil være for og nogle vil være i mod. man må ikke være sart og forvente at folk stryger en med hårene....
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
men når man er under udd, hvilket du jo er når du har fået su indtil nu, så kan man ikke få støtte fra kommunen, det er latterligt, men det er sandt...
så det "klogeste" havde måske været at droppe ud da du fandt ud af du var gravid, og så starte igen efter din barsel, det lyder komplet latterligt, men det er desværre sådan det hænger sammen, det er kke for at straffe dig, men for at presse studerende til at få en læreplads efter skolen...
mar 2008
at hvis de har sagt de gerne vil give dig kontanthjælp mod at du går i aktivering... så skal du egentligt bare være hård og sige, ja du vil gerne gå i aktivering når han er de 6 måneder og kan blive passet, men du har faktisk krav på når de har givet lov til kontathjælp, så har du krav på at få pengene i en periode uden at skulle i aktivering, går ud fra du er under 25 at det er derfor de er så stride, men du har altså ret til det, tror det er op til 3 måneder eller sådan noget, den tid skal du så bruge til at søge arbejde, hvis ikke du allerede har noget garanteret...
maj 2008
Syntes egentlig at det er lidt noget fis at, folk sidder herinde og har ondt i røven over at jeg vælger at kombinere min uddannelse med et barn. Syntes egentlig at du skal prøve at se fordelene ved at kombinere det.. Jeg kunne også snildt have sagt at jeg tager 1års barsel og udskyder mit studie.. men hvorfor skulle jeg det når uddannelsen kan kombineres, jeg vil da heller være færdig med min uddannelse og nyde mit barn samtidig.
Syntes bare at man kan kommentere andres valg anderledes, istedet for at nedgøre dem, når man inderst inde ikke ved hvordan folk har tænkt sig at gøre det.
Jeg har givet en forklaring på hvordan/hvorfor jeg vælger at gøre det, at folk så stadig syntes at det er noget pjat, det kan jeg ikke tage mig af. Min familie og jeg syntes den er den mest optimale løsning for os.
jeg er ved at uddanne mig til folkeskolelærer, så at blive strøget med hårene er ikke noget jeg kender til! :o)
mar 2008
jeg synes det er en god løsning du har valgt dig der, da det jo heller ikke handler om mange timer i ugen, burde det kunne lade sig gøre, stod jeg i samme situation som dig havde jeg nok gjort det samme, jeg siger ikke det er den mest optimale måde, men det er den der passer til dig og dit behov, og derfor nok den bedste løsning for dig....
hvad andre siger kan jo være fløjtende ligegyldigt da det jo handler om dig og dit barn...
da jeg gik på handelsskolen for et år siden var der ofte nogen der tog deres børn med i skole, det var der ingen problemer i, slet ikke da vi var så mange tøser, så barnet manglede intet, faktisk sagde de piger der gjore det, at det kunne være med til at give barnet en bedre dag hvis det var sygt eller sådan noget, fordi der så var så mange der opmuntrede og år de kom hjem var barnet rigtigt træt og sov sygdommen væk...
maj 2008
jeg ved at vi har valgt den bedste løsning :o)
Det som jeg vil debatere er at folk sidder og kommentere på: at man ikke aner hvad det vil sige at have et barn, eller at man ikke skulle have et barn hvis man ikke gider det mere end 2mdr, eller at de heller vil nyde sit barn fremfor at gå i skole.
Hallo, hvor er vi henne? det er jo helt nede på blå stue at smide sådanne dumme kommentare. Istedet kunne man jo høre begrundelsen for valget, og derefter danne sin mening, er man stadig uenig, jamen så fred være med det. Bare man så kan være enige om at være uenige..
Hold op hvor lød det lige pædagogisk *GG*
Jeg vil heller end gerne argumentere for mit valg, da jeg virkelig har det godt med mit valg og det hele er planlagt, og har selvfølgelig nødplaner, hvis det ikke går :o)
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
aug 2008
Jeg har heller ikke skrevet at man ikke gider sit barn efter 2 mdr. Men når man nu har muligheden for at tage op til 1 års barsel, har jeg svært ved at forstå man ikke tager det.
Og hvordan kan du mene at jeg berører dit privatliv? Når jeg ikke kender dig eller dit liv kan jeg på ingen måde berøre dit privatliv. Hvis du mener jeg berører dit privatliv, må du jo lade være med at komme på et debatsite for disse situationer vil unægteligt opstå.
Og hvordan mener du at jeg nedgører dig? Det mener jeg bestemt ikke jeg gør. Jeg er uenig i dine valg, og det fortæller jeg dig. Jeg mener du har foretaget et egoistisk valg, men det er ikke at nedgøre dig. det er at argumentere for hvorfor jeg er uenig i dine valg. Men at nedgøre dig er det ikke.
Ditte: netop. Hvad folk vælger er deres valg, og ja de kan være bedøvende ligeglade med hvad andre folk mener. Men man må jo forvente reaktioner når man poster sine valg herinde. Men absolut, man kan være hel ligeglad...især da det er de færreste herinde fra man nogensinde kommer til at møde.
maj 2008
Hvad jeg ikke kan forstå er hvordan du kan få det til at hænge sammen økonomisk. For du kan jo ikke få barselspenge når du er tilbage i skole og du kan jo ikke få SU når du har så få timer?
aug 2008
maj 2008
Økonomisk så er jeg stadig berettiget til SU.
Denne diskusition er vidst ved at tage en drejning som jeg ikke gider at deltage i... Det er for lavt et niveau at synke.
maria H: sorry at dit emne, helt blev overskygget af total misforståelser og nedgørelser. Det var ikke min hedsigt med at skrive min forklaring.
Håber at du for det hele til at passe sammen :o)
God dag :o)
jul 2008
Følger: 58 Følgere: 56 Emner: 85 Svar: 311
Det sparer da osse samfundet en masse barselsdagpenge/kontanthjælp... hvis flere gjorde sådan... ogt hvis man har et nemt barn, der kan klare det... er det sgu da fedt at man ikke spilder tiden...
jul 2008
Følger: 58 Følgere: 56 Emner: 85 Svar: 311
maj 2008
maj 2008
jun 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Babyer: 2 Emner: 58 Svar: 161
har i fået slgt hustet?
hvörnår skal i være ude?
har i søgt på nette efter lejlighedder??
maj 2008
på barsel uden penge??