{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

MIN SØN SPISER IKK!!! {{forumTopicSubject}}

Hej Piger,

Håber i kan hjælpe mig når jeg ikke kan få noget hjælp af de autoriseret!!!
Min dreng på 10 måneder har ikk rigtig spist noget de sidste 4 uger? Jeg var ikk så bekymret den første uge, da de jo godt nogengange kan ha det sådan, men nu hvor der har stået på så lang tid (+ at han taber sig) så bliver jeg sku bange :´(
Er der nogen der har oplevet det samme?
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig :´(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MIN SØN SPISER IKK!!!
  • #1   2. maj 2011 Det kan lige siges at den daglige portion mad han spiser er således.

    Morgen: 3 mundfulde øllebrød eller havregrød
    Middag: ca. 5 mundfulde frugtmos
    Aften: ca. 4 mundfulde frugtmos


  • #2   2. maj 2011 nej men du skal ringe til din læge imorgen når han taber sig og når det har stået på i 4 uger - du tror ikke han har en infektion i halsen ? - få ham testet for det også og snak med lægen .

  • #6   2. maj 2011 Syns han drikker meget faktisk. Har også snakket med SP, hun sagde bare at jeg sku tilbyde ham mad noget oftere men han gider bare ikk. Jeg har prøvet alt. Til middag får han som regel rugbrød til han ikk gider mere og bagefter får han grød til han er helt mæt. Og til aften får han vores mad. Men nej ingenting. Jeg er sågar begyndt at give ham sødmælk med fløde for at han ikk taber sig for meget! Ved bare lægen vil sige det samme som SP smiley

  • #8   2. maj 2011 dina - da ikke hvis hun bestiller til til at få podet halsen!! og så snak samtidigt ? de kan da ikke nægte at undersøge for infektion - ts betaler vel skat :S

  • #9   2. maj 2011 skift frugtmos ud med noget mere nærende.

    de siger de skal have 6 måltider om dagen.

    han kan sagtens mærke din øget fokus på at han ikke spiser og det er en dum cirkel at få begyndt på.

    Har han været syg for de 4 uger siden?
    Vokser han i højden?

    Vi har end reng der er født med spiseproblem og han er idag 2,8 år. Bare alene i denne mdr skal han afsted 3 gange; kontrol på børne amb - diætist og samtale med spisepædagog på børne afd.

    De siger gerne ca 25 cm deres 1. leveår og ca 12 cm det 2. leveår. ifølge hans børnelæge er han kun vokset 6-7 cm de sidste 20 mdr. Og vægten er stort set uændret fra han var 10-11 mdr.


  • #10   2. maj 2011 Da min datter var 10 mdr fik hun ikke mos mere:-) jo kartoffelmos med grøntsager:-) Men rugbrød(bondebrød) ville hun gerne spise:-)

  • #11   2. maj 2011 Linda: Jeps har prøvet alt og har også prøvet kun at tilbyde ham hans livretter men så er det kun 3-5 mundfulde han vil ha? Han havde noget lind afføring til formiddag? Men ellers har hans afføring været normal.

    Mor til skønne Catja: Han har 6 tænder og 2 på vej i undermunden, men han har ikk været generet af de andre tænder og hvis det endelig var kan det vel ikk gøre ondt i 4 uger?? :´(

    Linda B: Han har fået frugtmos fordi han udelukkende ikk vil have andet. Selvfølgelig tilbyder jeg ham en masse andet inden, men da det kan få ham til at spise 3-5 mundfuldem mad bliver jeg nødt til at give ham det. Sidst han blev målt var han vokset men det er 2½ måned siden nu. Men det blir heldigvis tjekket på onsdag.


  • #12   2. maj 2011 Linda: Det er også rigtig dejilgt du spørger så meget for det giver jo os mig lidt ideer til hvad jeg kan gøre for ham. Han har faktisk lige spist lidt ananas stående ved sofabordet :´) Men måske jeg sku prøve at rykke ham om på den anden side af bordet. Tænk hvis det hjæper smiley
    Men syns det er svært at lade være med af fokusere på det S.... mad for det går mig virkelig på og ryster næsten når vi sætter os til bordet fordi jeg er så bange for han ikk spiser og det gør han jo så heller ikk smiley Og det har aldrig været en hygge stund for os at spise tværtimod. En kamp hver gang smiley


  • #13   2. maj 2011 hos næsten 99% af børn med spiseproblem ligger problemet hos forælderne - deres signaler og væremåde...

    Det var tydeligt da vi var indlagt på børne afd og var med i deres problem spisere gruppen. Selvom vores problem ligger et andet sted, ville de gerne have ham ind og følge både os forældre og frederic i og omkring mad'en - for at se om det var hos os forældre problemet ligger, men det er det ikke i frederic's tilfælde. Derfor at han bliver fulgt af så mange, da han i deres øjne er et stik modsat tilfælde som problemspiser.

    Men vi fik dette med hjem som vi kunne give videre til andre der havde det typiske madproblem;

    Vi fik et stykke A4 papir med hjem fra spise team, hun synte vi skulle have den med hjem - selvom vi har levet efter den i snart 2 år...

    Vejledning - en fridk start på spisning.
    Du og dit barn har behov for en frisk start på spisning. I har nogle gammle vaner, der skal ændres. Her er nogle råd der kan være en hjælp for jer processen.

    Det vigtigste er;
    - vid at dit barn ikke dør af sult, selv om det ikke lige spiser noget.
    - tro på at det nok skal spise det, det har behov for.
    - giv barnet alderssvarende ansvar for egen spisning.
    - undgå at nøde og presse barnet, ved at aflæse dets signaler.

    Måltidet;
    - lad dit barn spise i fred og ro
    - respekter dit barns fornemmelse for mæthed og sult.
    - vær diskret rollemodel.
    - undlad ris/ros, belønning/ straf.

    Rammerne;
    - skab en rolig atmosfære
    - sluk tv, dvd, video, radio
    - undlad legetøj på bordet
    - placer jer, så barnet kan se dig spise
    - sørg for så få forstyrrelser som muligt.

    Maden;
    - sørg for at der er mad på bordet, dit barn kan lide.
    - lad dit barn selv øse op.
    - sørg for at barnet har eget bestik.
    - ingen kommentarer om mad eller spisning.
    - ingen krav om at smage eller spise op.

    Sansning;
    - lad dit barn sanse maden (røre - lugte - smage)
    - lad dit barn spise på sin egen måde (det er måske med fingerne)

    Omgivelserne;
    - bed gæster/ bedsteforældre respektere jeres nye madkultur.
    - bed daginstiutionen hjælpe med til at indføre den nye mad kultur..


  • #14   2. maj 2011 kan sagtens føæge din frustration!!!!

    men pas på ikke at presse ham for meget til at spise, så kan han få et anstrængt forhold til mad, prøv at give ham alt det han rigtig godt kan lide, det bliver måske ikke det sundeste du så vil tilbyde ham, men han kan på den måde måske få lyst til at spise igen - bare en tanke.


  • #15   2. maj 2011 Linda: Dine råd er super gode - og føler mig faktisk klar til at starte på en ny imorgen tidlig :´) Håber så bare det går smiley Tusind tak for hjælpen smiley

    Linda B: Tark - den er nu printet ud og klar til brug imorgen tidlig når vi skal spise. Faktisk må jeg nok indrømme at vi har brugt tv´et for at få ham til at spise mere smiley men det var sidste gang idag smiley

    Mette J: Ja, det har sku været og er rigtig hårdt for han var tynd i forvejen og når han så taber sig yderligere blir man sku bange og nervøs. Og var bange for det var mig som var problemet smiley Men det er det nok desværre smiley


  • #16   2. maj 2011 Det skal jeg nok prøve at huske smiley ellers må du lige rykke i mig hihi

  • #17   2. maj 2011 Sådan har Oliver været i over 1 år.. Vi lod ham til sidst køre sit eget løb hvad mad angik og nu spiser han bare SÅ fint!

  • #18   3. maj 2011 Trine & Oliver: Jeg syns bare det er så svært ikk at blive ked, sur og irriteret når han ikk vil spise noget. Han lukker bare munden i og vender hoevedet den anden vej smiley Snøft - ved sku godt nok ikk hva jeg skal gøre! Men nu har jeg bestilt tid hos lægen og vi skal derned imorgen så må vi se :-S

Kommentér på:
MIN SØN SPISER IKK!!!

Annonce