{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Tjekket ørene.. {{forumTopicSubject}}

ja min dreng på 7½mdr tager sig en del til det ene øre, specielt i dag er det slemt, det er først kommet her for nogle dage siden og han har været lidt pivet men ellers ikke noget.

Han har fået en tand og en mere så vi har slf tænkt det var det, og han har heller ikke taget sig til øret før nu..

MEN hans balance/motorik har ikke været alt for god og er måske lidt bagud i sin alder?

Han er ikke så glad for at trille, og fra ryg til mave vil han ikke prøve uden hjælp. Han kan sidde selv og han drejer sig også rundt på gulvet, men møver sig ikke rigtig fremad efter legetøjet smiley
Vi øver tit med ham på gulvet, og vi laver kolbøtter med ham og andre lege som styrker balancen og motorikken, men synes ikke rigtig det har den store fremskridt, så nu ringede jeg til en ørelæge som gerne ville tjekke hans øre, og hun havde et afbud i dag kl. 13.15 så der fik vi en tid smiley

håber godt nok det hjælper hvis det er noget med ørene, for må da indrømme at det har været lidt frustrerende at se andre børn kunne flere ting end Malthe, selvom han kan nogle andre ting som de ikke kan.. Ved godt man ikke skal sammenligne men det er ski svært nogle gange smiley

Ved ikke lige hvad jeg ville med det her indlæg, bare lige ud med det, og så hvis i har prøvet noget nær det samme med jeres børn, hvor motorikken blev bedre må i meget gerne komme med erfaringer? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tjekket ørene..
  • #1   16. jun 2011 min dreng rykkede meget i udviklingen, da han fik dræn i.. men jo fordi han havde haft ondt i lang tid op til..

    sproget kan også få et ryk, hvis man får ordnet ørerne..


  • #3   16. jun 2011 emil har også dræn .. fra vi var ved ørelæge om onsdagen , fik han dræn i torsdagen efter smiley og sys det har hjulpet rigtig meget

  • #4   16. jun 2011 balancenerven sidder jo i ørene, og problemer med ørene kan give problemer med balancen også, vores søn er meget ørebarn, men dog ikke synderligt bagud motorisk, han lærte at gå da han var 14 mdr så det er jo okay, men derimod er det først nu her som 2 års han rigtigt kan hoppe og først nu begynder han at syndes en trampolin er sjov, han har haft en tendens til ofte at falde nemt når der har været noget med ørene, og han er en meget forsigtig dreng grundet hans indimellem meget dårlige balance..

    jeg giver ikke ørene skylden for det hele, selvfølgeligt er det også noget med personligheden, om han er forsigtig men jeg er sikker på det har noget at sige, nu har jeg selv næsten lige haft en virus på balancenerven og ved hvor usikker man bliver, så jeg kan sagtens sætte mig ind i børnenes sted hvis de har det på samme måde som jeg havde, det er ganske forfærdeligt og jeg kan godt forstå de kan blive paniske..

    held og lykke ved ørelægen, håber de finder ud af om ørene har indflydelse på motorikken..


  • #5   16. jun 2011 Ja præsis, os derfor vi får dem tjekket fordi balancenerven sidder der smiley

    Ja det er har slf os en del med personligheden at gøre, Malthe er forsigtig hvis vi er et sted med andre børn, f.eks til mødregruppe. Der oplever jeg ham være forsigtig nede på gulvet med de andre, kan nemt blive pylret og pludrer ikke nær så meget som han gør herhjemme! smiley Han er ikke heelt den samme livlige dreng som han ellers er..

    Men ja vi må se om det er ørene, og hvis det er, håber jeg at det hjælper så han måske kan blive lidt bedre motorisk smiley

    Tak for svar piger smiley


Kommentér på:
Tjekket ørene..

Annonce