{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

åhh man bliver sku så ked af det !!!!!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Ja jeg bliver så ked og skuffet gang på gang når folk bare ikk fatter hvorfor vi er så forsigtige med pigerne herhjemme !!

det hele startede allerede da vi holdte PKS datoen hemmelig.
så da folk besøgte os på sygehuset og ikk respekterede at man lige skulle være lidt stille og rolig.
og nu med at vi får børn som ingen kan holde og komme i nærheden af senere hen!!

Hvorfor kan folk bare ikk sige " oki det er nok rigtigt nok når i nu har fået det af vide og har erfaret hvordan det er hvis man ikk lige respektere de forholdsregler !"

Jeg er normalt en som bare siger "SKRID og lad os være" men nu er jeg tudefærdig og føler bare at det er noget værre lort !!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  åhh man bliver sku så ked af det !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #2   24. jun 2011 Nej vi har taget den beslutning ud fra at de er 2 uger for tidligt født og var meget små og ikk kunne klare så mange input at det er deres forældre - og momse som holder dem indtil videre.. så de ikk bliver kastet rundt mellem alt og alle..

Det er råd fra sygehus og SP faktisk. og det er noget alle faktisk skulle tænke over fordi ikk alle babyer kan klare alle de input osv. som det giver at blive kastet rundt !!

• #3   24. jun 2011 Man burde vide at man på et sygehus er stille og rolig uanset hvor på sygehuset man er.. det mener jeg ihvertfald.. forstår dog ikke det med hvorfor man ikke må holde jeres piger?

• #5   24. jun 2011 nårh okay.. har i forklaret folk det så de forstår det, også selvom i skal skære det ud i pap? ikke alle fatter en pæn hentydning.

ellers må i jo bare sige ingen gæster lige for tiden og i svarer ik på sms eller spørgsmål om hvornår man må komme, fordi i skal nok give besked når i er klar?

• #6   24. jun 2011 Nu har vi fået sådan at vide fra sundhedspersonalet og mange andre som har fået tvillinger eller bare for tidlig fødte babyer.
    så der må jo være noget om det smiley

Plus vi har erfaret de ikk kan klare for mange nye ting og larm - så bliver de kede af det og slet ikk til at få ned igen smiley

Så derfor har vi taget disse forholdsregler - da det sådan set er de små som skal have det bedst og andre må så vente eller blive helt væk..

Ang det med at holde dem - de skal være trygge hos os først og med livets nye ting inden de kommer rundt til andre !!

• #7   24. jun 2011 Jeres babyer, jeres regler. Sådan er det vel bare. Jeg personligt ville respektere det,men ikke forstå det. Men sådan er vi heldigvis forskellige.

/FruStolpe

• #8   24. jun 2011 vi har forklaret det selv før fødselen.... og vi har aflyst gæsterne men ja folk spørger bbare stadig.... om vi ikk er bange for sådan og sådan...

• #9   24. jun 2011 Det tror jeg du kommer til at vænne dig til. Folk gør det i den bedste mening, og der er intet ondt i det. Alle vil dine piger det bedste, også selvom det måske ikke føles sådan.

/FruStolpe

• #10   24. jun 2011 Hvornår kom de til verden? For fra 37+0, så er man ikke "for tidligt født"...
    Når det er sagt, så kan jeg måske godt forstå farmor bliver ked af det hvis ikke hun må, når mormor må....

Ellers synes jeg, tvillinger eller ej, for tidligt eller ej, små eller ej, så er det jer der kender børnene bedst, og jer der ved hvad der er bedst for dem...

• #13   24. jun 2011 deres bedste??? hvorfor forstår de så ikk at de skal have ro osv???

• #17   24. jun 2011 ej synes måske også det er lidt vildt at ingen må holde dem, når nu er sunde og raske. dermed ikke sagt de skal kastes rundt, for det er der ingen babyer der har godt af, men alt med måde smiley kan godt forstå folk har svært ved at forstå det, men de skal nu respekterer det når det er det i har valgt. min yngste er født 3 uger før tid og var også mega lille og hun har ik taget skade af og blive holdt i ny og næ smiley

• #18   24. jun 2011 kender det så godt, og ja det er pisse træls at folk bare ikke fatter det.. vi holder stadig på det selvom Hjlate snart bliver 8 måneder.. han kan slet ikke finde ud af det hvis det..

• #20   24. jun 2011 hov den med farmor - hun bor i spainen smiley Derfor holder hun ikk så meget. dog kom hun på "ferie" da de blev født og fik da os lov at holde smiley

Jamen de har da os været omkring hos nogle få mennesker - min mor - min moster - deres farmor - deres moster og så deres oldemor !! Men ellers er det bare os som holder.

når der er gæster så hedder det de ligger i deres seng på soveværelset eller vi sidder med dem !!

Nu har vi fået at vide de er for tidlig selvom de kom til tvillingetermin altså 38+ at de ikk kan overskue så meget nyt osv. og de var små i forhold til hvad en enkel baby normalt vejer osv. plus de har vist os hvordan de reagere ved for meget nyt og derfor holde vi os for os selv og tager nye ting med ro...

men det er bare os som er for "dumme" eller hvad ???
    Altså for kun at vide fra sygehuset og SP og lægen at vi gør det helt rigtige for vores børn.. så noget må da være rigtigt eller hvad ???

• #22   24. jun 2011 I GØR DET RIGTIGE TRO MIG smiley

• #23   24. jun 2011 Dejligt at vide smiley

Men gid folk os kunne se det !!

• #25   24. jun 2011 Min dreng er også født for tidligt (5 uger), og tro mig I gør det fuldstændig rigtigt.
    I er blevet rådet til, at I skal passe på, at de ikke bliver overstimuleret, og det er det I gør.
    At andre så mener, at I er for pylrede..... ja det er så sådan set deres problem.
    Liam er knap 2 år, og jeg skal stadig være opmærksom på, at han ikke bliver overstimuleret, og der er måske nogen, som mener at jeg er for pylret, men det er altså heller ikke dem, som står med et barn, som slet ikke kan bearbejde alle de indtryk.
    Følg jeres mavefornemmelse og gør det I mener er det rigtige.

• #26   24. jun 2011 ja nemlig det kunne være så dejligt.. men tror desværre bare vi skal vende os til at lukke det ude, det gør jeg smiley

• #27   24. jun 2011 Janni : det er nemli lige det du skriver vi har fået at vide og prøver at undgå.. Du har lige beskrevet det fuldstædig rigtigt !!!

Ja man skal nok bare lære at lukke ørene smiley

• #28   24. jun 2011 Ja okay, Så giver det mere mening... Det med mormor vs farmor...

De er jo som sådan ikke fortidligt født, nu tænker jeg i forhold til min veninde fødte 27+4...
    Min mor er tvilling, og hun er født til tiden, men vejede 1180g, og var 42cm lang... De opdagede hende så os først da min gudmor var kommet til verden... De skulle også være forsigtige.....

Jeg synes måske det lidt overdrevet at pakke den så voldsomt ind... Self er det okay folk ikke må holde... Men i er nød til at skabe en smule indput, for ellers bliver de skrøbelige og sårbare... Tænker bare, hvis i afskære den fuldstændigt for omverdenen?

Men igen så det jer der kender børnene.... Det jer der ved hvad der er bedst...

• #29   24. jun 2011 Det gør vi jo heller ikk - vi laver jo selv ting med dem som at køre ture i barnevognen - bade dem osv - vi tager os hjem til min mor eller de kommer her.

men altså pakker dem for meget ind synes jeg nu ikk at vi gør.. vi har set hvad flere dage med gæster gør eller tage et sted hen med for mange mennesker..

vi tager den med ro og giver dem tid til at se tingene an eller opleve dem stille og roligt smiley

Men altså ja de kom til tiden og de er sunde raske - men de kan stadig ikk klare for mange ting og det har vi erfaret på den dårlige måde..

så ja jeg holder ved at det er det rigtige og så må folk have deres egen mening omkring det indtil videre smiley

• #32   24. jun 2011 Sonne - nu er de jo kun 1 mdr. Det handler ikke om, at man pakker sine børn for meget ind.
    Liam har som skrevet stadig problemer med overstimulering. Hvis vi er et fremmed sted henne, hvor der er for mange nye ting, så skal jeg være ekstra obs. på, hvordan han forholder sig til tingene. Nogle gange går det godt, andre gange kan det ende med, at alle indtrykkene bliver for meget, og han slet ikke kan bearbejde det. Det resulterer i en dreng, som i frustration over, at det er for meget, kan begynde at slå, sparke, bide og smide med tingen, fordi han ike ved hvordan han ellers skal give udtryk for "hey mor det her er altså for meget for mig".
    Det er nu Lene skal lære sine pigers grænser at kende, og hvordan de giver udtryk for, at tingene bliver for meget. Det kan hun kun lære ved, at "udsætte" dem for diverse stimuli under kontrollerede forhold.

• #33   24. jun 2011 Janni - jeg har da vel ret til mit synspunkt ud fra de få Info der er kommet?! Eller tager jeg fejl!??

Kiki - for mig virkede det til at starte med som om i havde buret jer inde med børnene... Men når i kommer lidt ud, så er det jo straks en anden sag... Mener bestemt ikke i skal fare land og rige rundt, og møde 1000 nye mennesker om ugen... Men mener bare en trilletur i barnevogn, besøg i hjemmet ( altså lidt anderledes rumsteren) og sådanne små ting er meget godt, så de høre andre lyd, og får lidt sanse oplevelser... Igen, så kan jeg sagtens forstå i ikke vil ha dem overstimuleret, men et sekundt virkede det for mig som om de kun var i jeres hjem, med jer som forældre, også lidt besøg af mormor sommetider...

• #35   24. jun 2011 Det handler simpelthen om, at folk ikke respekterer jer!

Min ældste bror fik for 3 år siden tvillinger. Den mindste 945 gr og den største 1300 gr. De fik det samme at vide, tvillinger/ børn som er kommet for tidligt er følsommen mht indtryk, og hvis de får lov til at udvikle deres hjerne stille og roligt efter fødslen, så er de bedre rustet senere hen. Der gik meget lang tid inden vi så dem, men sådan var reglerne.

• #36   24. jun 2011 Vi har også fået det at vide, og hvis vi ikke overholder det en enkelt dag ja så er han urolig 2 dage efter.. så fortsæt endelig og husk det er jer der kender børnene og ikke andre smiley

• #37   24. jun 2011 Ååååååha. Vi har godt nok os måttet skære igennem mange gange. for dælen. Manføler sig virkelig som en sur kælling. Men man gør hva vi sys er for vores børns bedste, og så må vi stå fast på det.

• #38   24. jun 2011 vil da også sige hvis de er født 2 uger før termin er de da ikke for tidligt født....

og så vil jeg sige, jeg respekterer fuldt ud jeres beslutning og er enig i at for mange indtryk kan være for voldsomt for de små uanset hvor store de er ved fødsel, men jeg forstår til gengæld ikke at det kan være et stort problem, her har folk da altid spurgt os om de må holde eller også har vi spurgt om folk vil holde, der har da aldrig været nogen der bare har hevet barnet fra os, så kan da ikke forstå hvis andre familier er sådan... men tænker bare hvis folk spørger om de må er det vel bare at sige "nej vi vil gerne at de kun holdes af os her i starten" og så ville jeg bestemt også sige det gælder alle, også momse, så det kun er dig og din mand der holder dem, man kan ikke lave en halv løsning det forstår folk ikke..

• #39   24. jun 2011 Vi har hele tiden os inden fødsel forklaret at det kun er os og så deres bedste forældre - da det er dem som de kommer til at være sammen med flest gange indenfor de første uger - så derfor smiley

men altså dejligt at høre det ikk kun er os som gør sådan..

Ja lyde kommer der i hjemmet - vi har lige haft dage hvor det kun er os herhjemme fordi vi skulle se der var sket meget efter indlæggelse - gæster og kontrol vejning. så vi holdte nogle dage alene smiley
    så nu vi kommer ud og ikk lukket inde.

• #42   24. jun 2011 Camilla - ja ved sgu ikke lige hvor det kom fra, snakkede lige med min kusine på msn samtidig og hun hedder Lene (multitasking er IKKE altid min stærke side)

• #44   26. jun 2011 Jeg forstår jer nu godt, vi havde ingen besøg det første døgn på hospitalet, og der var heller ingen andre end os der holdt hende før efter et par uger.
    Jeg synes dog ikke det er fair at den ene bedste må og den anden ikke må.

• #45   27. jun 2011 Nu har jeg ikke ligefrem en passe ekstra på pige... men forstår alligevel godt hvad du føler.
    Hver eneste gang min svigermor kommer forbi, stiller hun 1000 spørgsmål og standardkommentaren er... jamen dengang jeg fik Kasper, da gjorde man da......
    Ja, svigermor... det er 32 ½ år siden... sjovt nok gør man nogle ting anderledes i dag... og jeg vælger måske at gøre noget anderledes.
    Resultatet er at hver gang hun er i nærheden tuder Selma når jeg prøver at amme hende... noget hun ellers ikke gør. Er sikker på, at det er fordi jeg spænder og bliver irriteret og ked af det, når jeg føler at hun ser kritisk på mig.
    Meget ubehageligt... især når man har en velfungerende lille pige, og sundhedsplejersken siger at hun trives virkelig godt. Og så føler man at der hele tiden bliver stillet spørgsmål ved de valg jeg tager.

Kommentér på:
åhh man bliver sku så ked af det !!!!!!!!!!!!!!!!!

Annonce