{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Hvordan ville i ha reageret? {{forumTopicSubject}}

Hej piger og de få drenge smiley

Jeg har lige et spørgsmål..
Hvis i så jeres barndomsveninde (som i ikke har så meget kontakt til længere, men som kom på besøg ved jer for at se jeres baby) tage fat i sit barns øre for at "opdrage" på ham når han ikke lige høre efter hvad hun siger. (barnet er 2½ år) hvordan ville i så reagere? Ville i vælge at lade det ligge, eller ville i sige noget med det samme til moren??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan ville i ha reageret?
  • #4   12. jul 2011 INGEN andre end mig og min kæreste skal opdrage mine børn. og selv min lillebror får den besked. JEG bestemmer hvornår de skal skælles ud og så vidre

    så ville klart fortælle hende at det gør hun ikke igen for så er hun ikke velkommen.


  • #5   12. jul 2011 Jeg og manden blev os helt paf, og vi blev chokket over at se det..

    Nej, barnet skreg ikke, man kunne mærke at det ikke var første gang barnet havde prøvet det.. Morens daværende kæreste var med, som dog sagde at han ikke synes drengen lærte noget af det hun gjorde, men de er ikke sammen længere, sååh...



  • #8   12. jul 2011 hov havde ikke set at det var HENDES barn og ikke dit.

    jeg ville alligevel sige noget. hvis barnet ikke er ældre.

    ellers ville jeg sige til barnet (sådan at hun hørte og forstod den var til hende)

    "kan du sige til mor, hun skal være sød... der er jo så meget nyt her du bare gerne vil se så du ikke har tid til mor"


  • #10   12. jul 2011 Ja, det er hendes eget barn smiley

    Malthe var kun en nyfødt da de var her smiley og hvis det havde været ham, havde vi slf sagt noget..
    Men når det er hendes egen, tænker man bare, okay sådan gør hun, hvor mærkeligt, men man vil ikke træde hende over tæerne, hvis i forstår..


  • #11   12. jul 2011 ja jeg ville ik blande mig i det

  • #13   12. jul 2011 Jer der ville ha blandet sig, hvordan ville i ha sagt det?

    Altså bare "Det var over vores grænse af hvad vi vil se du gør ved din søn her i vores hjem" eller hvordan?


  • #15   12. jul 2011 Altså, det var et stykke tid hun "holdte" i barnets øre, samtidig med hun skældte ham ud for det han nu havde gjort.. Og vil sige det var meget normale ting et 2 årigt barn gør, når man er ved nogen for første gang... Men ja synes den er svær..

  • Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #16   12. jul 2011 Min mening er, at man ikke skal begynde at indblande barnet i samtalen og slet ikke på den måde Mie R henviser til. Hvis jeg var mor ville jeg synes det var meget upassende at bruge mit barn på den måde, så heller tage en snak om det. Men sådan er vi jo forskellige.
    Hvis jeg så det som du gjorde, ville jeg klart tage en samtale med moderen. Måske ikke første gang, kommer an på, hvordan moderen ellers er med sit barn. Hvis det var min veninde ville jeg sige at jeg respektere hende som menneske og de kvaliteter hun besider, men at jeg ikke helt forstår, hvorfor hun niver sit barn i øret og om det hjælper på hans opførsel.
    Men man skal passe på, hvad man sige og måden man siger det på. Du kender hende jo bedst til at vide om hun er meget nærtagende. Generelt kan folk være meget ømtålige, når det drejer sig om deres børn, så derfor er det vigtigt ikke at virke belærende og nedladende.

    Man kunne jo evt. fortælle, hvad man har hørt andre gøre i ligende situationer som virkede. Eks. afledning eller time out. Give eksempler, så moderen evt. kan afprøve disse.
    Men ikke gå ind og sige "jeg gør altså dit og dat og det er meget bedre, fordi så kan hun nemt føle sig truet som dårlig mor og vil lukke af for evt. gode alternativer.


  • #17   12. jul 2011 Marie Louise: Det er lige netop det, for hun er én som vil tage det som stor kritik og nærtagende, så vi følte ikke lige vi kunne sige noget der og foran hendes barn.. Men må indrømme vi har tænkt lidt over det siden..

    Altså nu ser jeg hende jo ikke så tit, hun bor os et godt stykke væk, men jo kender hende jo, og ved hvordan hun er som person.. Men tror det vil blive ret svært at tage samtalen med hende, også fordi det er så længe siden nu (det var ved juletid) så det vil nok virke lidt underligt nu, men ja god ide det der med at give hende nogle andre redskaber.. smiley


  • Marie Louise P
    Marie Louise P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
    #19   12. jul 2011 Ja det er jo ret svært. Der er jo utallige måder at gøre det på.
    Okay ja det er nok lige lidt lang tid siden at begynde at kommentere på det.
    Man kan også bruge en anden taktik. Altså, hvis du nu snakker i tlf. med hende,( ikke om den givne situation, fordi så bliver hun nok sur.) Men bare hverdags snak, hvor man kommer ind på, hvordan de forskellige familie medlemmer har det. Så kunne man jo bare nævne at det altså bare har været sådan en hård dag forleden, fordi ens barn har været så umulig og skabt sig og, at du synes det har været hårdt og svært. Men at du havde hørt fra andre om en metode eller et redskab fra venner, pædagoger og at det bare har hjulpet så meget i de situationer, hvor ens barn skaber sig.
    På den måde nævner du ikke hende, men måske føler hun at I er i samme båd og vil åbne op for dig, hvis hun har problemer med sit barn.
    Jeg siger ikke at det er den rigtige måde, men bare en idé.


  • #20   12. jul 2011 ville ikke blande mig.. hvis folk blandede sig i min måde at opdrage på ville jeg selv blive sur.. smiley

  • #21   12. jul 2011 jeg ville bestemt heller ikk blande mig, men tror da også jeg var blevet noget paf

  • #22   12. jul 2011 Jeg ville godt nok heller ikke blande mig - jeg er selv blevet taget i ørene da jeg var mindre og de er sq ikk faldet af og jeg husker det altså ikke som et større traume !

    Og chok , jeg har også fået klap i måsen når jeg gik helt over stregen ...

    Come on , det er jo ikke ligesom den film hvor øret faktisk er ved at blive rykket af .. Hvis det er sådan moderen opdrager på er det vel hendes valg , og så længe han ikke lider nogen nød synes jeg ikke man er berettiget i at sige noget som hlest smiley


  • #23   12. jul 2011 Jeg har også ALTID svoret jeg ikke skulle blive som min mor - og gud hvor jeg ligner hende mere og mere ... PIS !

    Jeg tror heller ikke jeg ville gøre men sætningen "Hvis du ikke.... så får du sådan en i numsen" vil nok blive brugt når Emma blir større smiley

    Desuden er jeg af den gamle skole hvad angår sådanne ting - jeg er ikke for vold mod børn , men synes måske definationen af vold er blevet en anelse stram .



  • #24   12. jul 2011 Jeg får sq nok på puklen af at have den holdning men ingen er gået i stykker af at få et klap i måsen eller blive taget i armen med fast hånd .

    Det fint hvis man er modstander af det - men det er jeg ikke !


  • #25   12. jul 2011 Linda: føler mig lidt stødt. "uden at snakke som en pædagog" Jeg er altså pædagog, og jeg synes da ikke min opdragelse af Anna er meget anderledes end den jeg selv har fået af mine forældre ( som minder mere om en militær uddannelse end om opdragelse) Anna ved hvad hun må og ikke må, jeg skælder/råber ikke af hende og slår hende ikke, men mener da ikke min opdragelse er mindre værd....


  • #26   12. jul 2011 Der er INGEN der skal tage i mit barns øre, så er jeg sådan set ligeglad med om det en jeg kender eller ej..

    Jeg ville flejne fuldstændig.. Vold er IKKE noget vi bruger som opdragelse..

    At de opdrager verbalt har jeg for det meste ikke noget imod, børnene skal også lære at andre folk også har grænser


  • #27   12. jul 2011 Tak for jeres svar, piger, det hjælper altid lidt lige at forhøre sig om hvad andre ville gøre smiley
    Og Marie Louise, det var en god ide.. smiley

    Tænker at hvis jeg ser hun gør det samme igen, vil jeg lige sige noget, men nu vil jeg lige lade den ligge, da det er så længe siden og ved jo inderst inde at hun ikke slår sit barn derhjemme smiley


  • #29   12. jul 2011 linda: synes bare det er meget at skære alle pædagoger over en kam fordi du måske har mødt et mindre godt tilfælde. Det behøver jo ikke have noget at gøre med at vedkommende er pædagog, har nok mere at gøre med hvordan vedkommende er som menneske....

Kommentér på:
Hvordan ville i ha reageret?

Annonce