{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.565 visninger | Oprettet:

Er rasende... {{forumTopicSubject}}

Som nogen ved, fik Oliver lavet en biopsi af endetarmen den 18 august. Vi fik besked på at vi ville få svar, og at de ikke kunne sige hvornår svaret ville ligge der.

Nå men vi tager hjem og venter... og venter... og venter.
Jeg er i mg med en sygeplejerske fra kræftafdelingen på OUH, og hun sagde i torsdags(3 uger efter) da vi var sammen, at hun ikke kunne forstå der ikke var svar nu, for det plejer max at tage 14 dage. Så hun syndes jeg skulle ringe til dem. Det har jeg så gjort, men det er først lykkes mig at komme igennem idag.

Nå men jeg snakker med en dame, og jeg siger jeg ikke kunne forstå vi intet havde hørt, det er nu 4 uger siden imorgen. Nej det kunne hun godt forstå, det er da også underligt siger hun, for der ligger et svar, det kan jeg se, siger hun. Men det må hun ikke give mig, så nu venter jeg på at lægen skal ringe.
Er bare så gal over der skal gå så længe, og især når svaret har ligget der et stykke tid.
Jeg er ved at gå til i frygt for at han skal opereres igen, hvad nu hvis der ikke kan opereres og de er nød til at lave en midlertid stomi for at tarmen kan få ro. Jeg er bare så bange, og kan slet slet ikke finde ro nu, så nu må han godt ringe...
Undskyld det blev langt, men det var rart at få ud...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er rasende...
  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #1   14. sep 2011 Kan godt forstå du er sur. Håber de snart ringer.

  • #2   14. sep 2011 åh nej kender det alt for godt, her er de også mega langsomme til at ringe og give svar.. Så når vi venter ja så ringer jeg bare konstant til dem, for så glemmer de os ikke hehe..

    Håber virkelig det er et positivt svar de kommer med, stakkels lille oliver og ikke mindst jer.. Krydser alt hvad jeg kan for et positiv svar smiley


  • #3   14. sep 2011 håber snart han ringer.. krysser alt hvad jeg kan

  • #4   14. sep 2011 Mona. Ja det er bare så frustrerende, især fordi jeg har ringet flere gange uden at ha kommet igennem. Når hun så siger at hun ikke kan forstå vi ikke har fået svar, for det har ligget der et stykke tid, så bliver jeg godt nok sur og rasende... GI MIG SÅ DET SVAR... Så vi kan komme videre...

  • #5   14. sep 2011 Ja 14 dage er også altid det vi siger til vores patienter. Så plejer svaret at gå til egen læge og så skal de give besked. Men det er forskelligt hvem der får svaret.
    Håber godt nok at han slipper for mere.... stort kram herfra!!


  • #6   14. sep 2011 Mor til to små rollinger :o) Svaret skulle kirugen fra ouh ringe med, og synes godt nok 4 uger er LANG tid at vente... Har jeg også tænkt mig at fortælle ham...
    Bliver jo dagligt bombarderet fra familie og venner om vi har hørt noget...


  • #7   14. sep 2011 ja kan jeg godt forstå, håber virkelig at grunden til at de ikke har ringet er fordi svaret er positiv og de derfor mente at det gdt kunne vente lidt..

  • #8   14. sep 2011 Ja 4 uger er alt for længe for histologi svar. Det er bare træls man selv skal vide sådan noget for at finde ud af der er sket en fejl, hvis du nu ikke havde snakket med sygpl. kunne du have ventet endnu længere :o/

  • #9   14. sep 2011 og ja det er ikke altid en fordel at fortælle folk hvad det er man er igennem.. For jeg synes godt det kan være hårdt at blive spurgt om det hele tiden.. Men omvendt er det også dejligt at have nogle at støtte sig til smiley

    Vente tid er noget der skulle afskaffes når det gælder ens børn hehe


  • #10   14. sep 2011 Mona. Ja jeg synes jo at børn burde komme først. Hvis jeg kunne så tog jeg alle hans problemer med det samme, synes det er så hårdt at se når han kæmper...
    At familie og venner spørger er ok, men nu vil jeg gerne kunne sige at der er kommet svar, og at det var positivt.


  • #11   14. sep 2011 Mor til to små rollinger :o) Ja havde hun nu ikke sagt noget, så havde jeg været så sød pige agtig, så jeg bare stadig havde siddet og ventet i troen om at de SELVFØLGELIG ringer med det samme at svaret er der. Må snart ha lært at jeg ikke skal være så sød altid...

  • #12   14. sep 2011 ja sådan har jeg det også.. ville hellere end gerne det var mig der var ramt i stedet for ham..

    Og ja kunne være rart at prøve et positiv svar smiley


  • #13   14. sep 2011 Mona. Ja et positivt svar ville være dejligt, men hvis han ikke skal opereres igen, hvad så? Der er jo stadig dage hvor han ikke kan komme af med det, selvom det er tyndt. Så ville gerne vide hvad der så skal ske, eller om han bare skal leve med at der er dage hvor han ikke kan komme af med det. Der er jo satdig få dage, hvor vi simpelthen bliver nød til at stimulere ham, for han kan ikke presse det ud selv.

  • #14   14. sep 2011 ja okay det kan jeg godt se, hmm bare de kan hjælpe ham på en anden måde så smiley

  • #15   14. sep 2011 Hvad er der galt med ham?

    Kan udmærket sætte mig ind i at overtage børnenes sygdomme, sådan havde jeg det også da min datter blev hjerteopereret i april. Kan ikke klare små børn der er syge.... Det fortjener de bare slet ikke :o/


  • #16   14. sep 2011 Ej hvor er det bare dårligt smiley Kan godt forstå du er gal søde..
    Håber lægen snart ringer til jer med et godt svar ...


  • #19   14. sep 2011 Jeg har INTET HØRT. Jeg er rødglødende af raseri, så nu ringer jeg igen imorgen tidlig, og FORLANGER at få et svar, eller en 100%lovning på at blive ringet op...

    Synes simpelthen det er for dårligt...


  • #20   14. sep 2011 ej hvor er det bare dårligt.. uh man skal sku selv ringe konstant for at få et svar...

  • #21   14. sep 2011 Ja jeg skulle bare ha ringet igen, men håbede det var sandt da hun sagde at jeg NOK SKULLE blive ringet op IDAG...

  • #22   14. sep 2011 årr jeg tror jeg var kørt der ind i morgen

  • #23   14. sep 2011 Ved ikke hvad jeg skal. Kan jo ikke troppe op på operationsgangen og forlange at snakke med kirugen.
    Må bare håber at hvis jeg ter mi tosset imorgen, så tør de ikke andet end at ringe tilbage..


  • #24   14. sep 2011 Det er bare træls, at man selv skal være på vagt, og blive ved med at rykke for svar...

  • #25   15. sep 2011 Ja det er for ringe uanset hvad.
    Har du hørt noget i dag så?


  • #26   15. sep 2011 NEJ NEJ NEJ. Ringede derind, og brokkede mig, og sekratæren LOVEDE mig at der ville blive ringet idag. Hun kunne ikke forstå at der ikke var blevet ringet igår.
    MEN der er ikke blevet ringet, så imorgen ringer jeg igen, og så spørger jeg hvad jeg skal gøre for at få det svar? Ellers må de fortælle mig hvor deres p stue er, så sætter jeg mig der, til de giver mig svaret... Jeg er SÅ SUR...


  • #27   15. sep 2011 hvad er der dog med det lille pus ?

  • #28   15. sep 2011 Lullee. Han har fået lavet en biopsi af endetarmen for 4 uger siden idag. Har ikke fået svar på den endnu, som du nok kan læse, selvom de har svaret liggende, men venter bare på at lægen ringer og fortæller mig svaret.

  • #29   15. sep 2011 det var mere hvorfor smiley altså hvad grunden er til det ..

  • #30   15. sep 2011 Nårh det var det du ville vide... Hehe er lidt langsom idag.

    Fordi han ikke kan komme af med afføringen på egen hånd. Blev blokket da han var 4 mdr, men det virkede desværre ikke. Så derfor blev der taget en biopsi. Den skal så vise om muskler og nerver i endetarm virker som de skal, eller om han skal opereres igen og ha lavet en ny endetarm...


  • #32   15. sep 2011 nåååååårh smiley det lyder bestemt ikk rart smiley

  • #33   15. sep 2011 Camilla. Ja det er træls at de ikke kan nosse sig sammen.

    Lullee: Nej det var ikke spor rart, og skal han opereres igen, bliver det bestemt ikke mindre rart...


  • #34   15. sep 2011 forståligt .. krydser finger for jer smiley

  • #35   15. sep 2011 Tak... ;o)

  • #36   17. sep 2011 Utroligt det er så besværligt... har du hørt noget nyt?

  • #37   17. sep 2011 Jeg ringede derind i går, og råbte at nu VILLE jeg have et svar, det kan ikka passe at man skal spændes yderliger på pinebænken.
    Jamen sagde sækretæren, jeg havde ikke lovet at lægen ville ringe, der bliver sendt et brev herfra idag(fredag)

    Jeg blev endnu mere sur og sagde at så kunne hun tydeligvis ikke huske hvad hun selv havde sagt, enda 2 gange, og hvorfor så bede om mit mobilnummer, hvis det ikke var fordi der ville blive ringet til mig?
    Nej det var mig der havde misforstået det hele. Så flippede jeg endnu mere ud, og sagde ordret: Ved du hvad søster lagkage, hvorfor siger du at lægen vil tage kontakt til mig? bede om mit nummer hvis det ikke er fordi han vil ringe til mig?

    NÅ jamen så kunne hun pludselig godt læse svaret op for mig, hvilket hun ikke kunne hverken onsdag eller torsdag.

    Svaret: Der er ikke fundet noget unormalt i biopsien, og det må derfor kaldes for en almindelig forstoppelse.

    (Den har så bare varret fra han var 14 dage gammel.)

    Så nu skal jeg kontakte H1 for at høre hvad jeg så gør. For bare vi glemmer 1 dosis movicol ud af de 2 han får hver dag, så bliver afføringen så hård så han intet kan komme af med. Det er også stadig sådan at når det er meget tyndt, så kan han heller ikke komme af med det... Forstår ingenting af det hele...


  • #38   17. sep 2011 Nej det er godt nok også en dårlig behandling du har fået, det var uheldigt må man sige... og endnu mere træls når man så skal diskutere med folk om hvem der lover hvad...

    Men ja, så står du nu ikke klogere på noget end før, og hvad skal der så ske. Rart nok at biopsien var normal, men hvorfor så?

    Kan han ske at have nogle endetarmskramper, det er der nogen der har fra de er nyfødte. Så musklerne omkring endetarmen simpelthen står og har spasmer hele tiden og ikke giver ro til tømning.

    Kan godt forstå du er i vildrede over hvad i nu skal gøre, tynd mave kan jo også være et tegn på forstoppelse.. Jeg håber de kan komme med et godt bud på noget konstruktivt!


  • #39   17. sep 2011 Ja det er sådan en følelse tomhed der har ramt mig nu.
    Jeg har nævnt at jeg mest af alt synes det ligner karmper, for så snart vi stikke et termometer op, og køre bare en omgang, så giver det los, og hans humør endres 100% til den posotive side. Men det tror de ikke det er, og det blev fejet af bordet med det samme.
    Så jeg ved ikke engang, om der er noget at gøre mod de,t hvis det er kramper?

    Har det heller ikke godt med at fortsætte med movicol, selvom de siger det ikke er vanedannende, men har nu hørt om flere, hvor deres børn ikke kan fungere uden. Bare at skulle give ham det, er en kamp, dog bedre efter det er blevet movicol junior.

    Men vi må se hvad de siger på H1.




  • #40   18. sep 2011 Ja præcis den måde du beskriver lyder det for mig også som spasmer i endetarmen. En læge jeg arb. med fortalte mig om det da min søn på nu 2½ var spæd og havde kolik. Han kommer fra Gentofte og fortalte at de ofte havde de her små børn med smerte og aff. probl. og så snart man lige stak lille finger spidsen eller et termometer op i endetarmen fik man musklen til at slappes et øjeblik - længe nok til de enten kommer af med den luft der presser eller det aff.
    De havde MANGE smerter de små nye med endetarmsspasmer.

    Jeg håber virkelig også de kan hjælpe dig, man må jo gå ud fra de ved bedst hvad det handler om... Du må lige holde mig info.


  • #41   18. sep 2011 Jeg synes det er træls, for det er meget afhængis af hvilken læge han bliver tilset af. Hvis det er Svend så vil han hellere end gerne høre om mine erfaringer, men er det derimod en kvindelig læge, så fejer hun det af bordet med det samme. Næsten som om, nu skal du ikke blive for klog, det er mig det ved bedst lille du...

    Men jeg skal have fat i dem på H1 mandag, og så håber jeg det er Svend der har vagten...

    Kalder man det for endetarmsspasmer? for det ville være dejligt at kunne bruge et fagudtryk, så de ved hvad jeg mener, for kramper har ikke hjulpet at beskrive det som...


  • #42   18. sep 2011 Tja jeg ved faktisk ikke helt hvad de kalder det. Lægen jeg snakkede med kaldte det kramper/spasmer... men de burde da vide hvad du mener uanset hvad det hedder.

    Håber du kommer til den rette læge, det er godt nok synd for Oliver...

    Pøj pøj med det i morgen!


  • #43   18. sep 2011 Men det var da godt du lige kunne ødelægge sekretærens dag, ved at give hende en verbal røvfuld hun ikke havde fortjent..
    Der er altså andre mennesker på jorden end lige præcis dit barn der skal behandles, og de (læger, sygeplejerske, sekretærer) knokler fandme en vis legemsdel ud af bukserne...
    Jeg kan blive så sur over sådan nogle indlæg her, for de er altså kun mennesker, og I skulle prøve at sætte jer i deres sted en gang i mellem..


  • #44   18. sep 2011 og DU skulle prøve SELV at have et syg barn, SÅ kunne man da håbe du kunne forstå hvordan det er at være OS!!!!

  • #45   18. sep 2011 Mie. HVAD FANDEN BILDER DU DIG EGENTLIG IND!!!!!!!!!!!!!!!!!
    det er sgu ikke dit barn som er syg, og som blive stukket og opereret på.
    Du skulle satme tænke dig om før du skriver sådan en omgang lort.

    Havde den sækretær bare sagt at hun havde givet mig en forkert besked, så havde der ikke været nogen ko på isen.
    Ja de er også kun mennesker, men det er godt nok deres arbejde, og at svaret ikke er kommet frem til mig, er IKKE min fejl, men deres.
    Men skoen trykker måske der at du er sækretær eller sådan noget.

    Jeg har ventet 4 uger på et svar som de har haft efter 2 uger. Svaret har så bare ligget og der er ikke sket noget ved det.
    At der er andre børn til, er ikke mit problem, jeg skal tænke på MIT barn, og ikke andres, det er deres forældre som skal kæmpe deres sag. Jeg bliver godt nok harm og vred på dig, tænk at du kan finde på at skrive sådan til mig. PUHA skam dig.


  • #46   18. sep 2011 Lene. Jamen jeg bliver da bare så rasende over sådan en hjernedød kommentar.
    jeg leder ikke efter ynk eller medlidenhed, men jeg havde bare brug for at komme af med min frustration. Nu har vi været udsat for så mange svigt fra det sygehus, så nu måtte jeg bare ud med lidt af det.


  • #47   18. sep 2011 Nej og håber bestemt heller aldrig hun kommer til det. Ville ikke ønske det for min værste fjende...

  • #48   18. sep 2011 Hvis man ikke kan sætte sig ind i det, så lader man være med at skrive. Hjernedøde kommentare er kun noget Amalie fra paradise hotel, kan slippe afsted med. Men som mor burde hun næsten kunne være en smule mere empatisk.

  • #49   18. sep 2011 Haha du har så ret olivers mor smiley

  • #50   18. sep 2011 Mona. Jep... ;o)

  • #51   19. sep 2011 Ja jeg kan jo kun sige jeg er / har været i begges sko. Jeg er selv sygeplejerske og jeg har da til tider fået verbal røvfuld fortjent eller ej. Ja vi knokler røven ud af bukserne, men derfor skal tingene jo fungere alligevel.

    Et svar til patient kan GLEMMES men du har jo netop gjort opmærksom på det i flere dage og så er det sgu for dårligt at der ikke bliver gjort noget, uanset hvor travlt der er!

    Og så har jeg også selv en datter der er hjerteopereret i år, så jeg ved også hvordan det er at være pårørende og ville ønske tingene fungerede bedre end de virkelig gør......

    Ja vi er alle mennesker og vi kan alle fejle men jeg synes godt nok din historie netop viser hvor dårligt ting til tider fungerer, det er sgu ikek rimeligt at man skal ringe og rykke efter et svar flere dage i træk og så lovet at blive ringet op!

    HÅber du er blevet klogere i dag på hvad der skal ske med lille Oliver....


  • #52   19. sep 2011 Mor til to rollinger. Jeg er glad for det du skriver, da du jo er indenfor området. Så dejligt at der er en der forstår mig.
    Mødte igår en af sygeplejerskerne fra H1 i vores lokale brugs. Hun spurgte hvad svaret havde været. Hun var meget uforstående overfor at svaret havde ligget, og hun forstod også min frustration, og havde også forståelse for at hætten fløj af flasken i fredags da jeg snakkede med sækretæren...

    Jeg har ikke fået ringet til H1 idag. Oliver har været sløj hele dagen, med snot og feber. Han har ikke villet ligge selv, og så er det ikke nemt at ringe og skulle konsentrere sig, når han skriger ind i det andet øre.

    Men planen er at der skal ringes imorgen. Hvis han stadig er sløj, så kan jeg få min mor til at komme imens jeg ringer.


Kommentér på:
Er rasende...

Annonce