{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Går/gik dit barn i 2års-børnehave????? {{forumTopicSubject}}

Vi er blevet spurgt af den pædagog der er tilknyttet vores dagplejer om vi har overvejet at sende Ida i 2års-børnehave, da hun mener at Ida er godt fremme i skoene og har lidt ekstra mellem ørene.

Det er så ikke noget vi har snakket om herhjemme, men nu tænker jeg da lidt over det.....og vil gerne hører om jeres erfaringer.

Ønsker jo ikke at hun bliver sådan et frustreret barn, hvis hun vitterligt ikke bliver stimuleret nok i dagplejen.

Kom frisk.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går/gik dit barn i 2års-børnehave?????
  • #1   26. sep 2011 Hej smiley

    Ja det har min datter, hun kom så først ind da hun var 2 år og 4 måneder, men der startede hun i "småbørnsstue" og det er det bedste jeg har gjort for hende smiley Er ikke et sekund i tvivl om at det var det rigtige at gøre smiley

    Hendes motorik og sprog udviklede sig meget bedre der, end de gjorde i DP smiley


  • #2   26. sep 2011 Vores datter er også 2 år og 2 måneder, men synes hendes motorik og tale er rigtig fint...jeg er mere nervøs for om hun bliver stimuleret mentalt i dagplejen, men hvad er så anderledes i børnehaven, frem for en dagpleje?????



  • #3   26. sep 2011 Her er de 2år og 6mrd når de kommer i børnehaven og er sammen med de store, det er ikke kun en "småbørns" stue, det fungere rigtig fint, og de er med i skoven hverdag smiley Stuerne er blandet så børnene er blandet i alderne, de yngste er 2½år og de ældste er året unden skolegruppen(de kommende skolebørn) og det fungere RIGTIG godt, både for store og smp :=

  • #5   26. sep 2011 Anja: Jeg tror ikke den mentale stimulering er specielt meget større i bh, men det er den sociale i hvert falde. Men i og med hun bliver sat sammen med nogle børn der er lidt ældre, kommer den mentale stimulering helt automatisk, eftersom at destørre børn kan lidt mere end de mindre og det lærer de hurtigt af.

    Men ja, det er nok en smagsag hvad man er til, min datter var den ældste og så kom der et sæt tvillingerne ind og det var jeg ikke tilfreds med, så ville hendes stimulering, både fysisk og psykisk måske gå lidt nedad..


  • #6   26. sep 2011 her kommer de i bh når de er 3 år men Emilies bh har en småbørnsgruppe og hun startede der da hun var 2 år og 3 mdr og det er det bedste vi har gjort nogensinde! hun er den eneste på stuen for de mindre der ikke sover middagslur nu og er stadig en af de yngste der ude. Hun har mere travlt med at lege med de store, hendes sprog udvikler sig i en rivende fart og hun lærer mere og mere på daglig basis nærmest..

  • #7   27. sep 2011 min søster gjorde og vilpå ingen måde anbefale det, hun blev utrolig utryk, og der kom alt for mange skift for hende ind til skolen. den dag idag kan det tydeligt mærkes på hende.

    min datter står til at skulle det samme, men har sagt nej så hun skal nu gå i dp til hun er 4 hvor efter hun skal i indskolings børnehave sammen med sin onkel.


  • #8   27. sep 2011 Anika, sådan er det heldigvis så forskelligt smiley i den vug/bh vi går i, der har de et skift fra bl. gruppe til skolegruppen.
    og i vuggestuen har de fra indkøringsgruppen til storegruppe smiley

    Den gammle instution vi gik i var der 6stuer de skulle igennem, hvilket i mine øjne er rigtig meget smiley


  • #9   27. sep 2011 heidi okay, her er der nemlig også en masse skift, og det vil jeg på inge måde anbefale nogle, men hvis det i har ny er fint, så er det jo også godt


  • #10   27. sep 2011
    Her i vores kommune, er børnene max 2 år og 10 måneder, når de starter i BH, smiley Og syntes umiddelbart at det er fin alder ..


Kommentér på:
Går/gik dit barn i 2års-børnehave?????

Annonce