{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

At sove i løbet af dagen ! {{forumTopicSubject}}

Ja jeg kæmper min kamp med at få Emma til at sove ude i hendes barnevogn - hun vil simpelthen ikke !

Hvis jeg får listet hende i den eller får hende til at flade i søvn når vi triller , så vågner hun max 30 min senere og skriger i vilden sky !

MEN - falder hun i søvn og jeg putter hende i sofaen så sover hun gerne et par timer !

Er det mon noget hun nogensind lærer eller skal jeg bare acceptere at hun vil sove inde ?
Jeg orker simpelthen snart ikke at putte hende gang på gang , hun bliver overtræt og pylret hver eneste gang fordi hun ikke for nok søvn smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sove i løbet af dagen !
  • #1   8. nov 2011 Jeg har det helt samme problem herhjemme.

    Der er ingen brok så længe vognen kører, men når den står stille, så gider hun den ikke.

    Har faktisk lige nu læst dette i en artikel:

    2. Hvorfor vågner baby, når jeg går i en butik eller stiller barnevognen?
    Når små børn sover, skifter de mellem at sove let og dybt. I deres underbevidsthed registrerer de, at alt er, som da de faldt i søvn, og er det tilfældet, sover de roligt videre. Baby kan derfor godt vågne op og have svært ved at sove videre, hvis I pludselig er i et center med masser af lys og støj – eller hvis barnevognen står bomstille, når den nu var i bevægelse, da barnet faldt i søvn.


  • #2   8. nov 2011 vælg dine kampe..

    vito sover meget meget lidt om dagen. de små lure han får, har han behov for.
    jeg prøver altid at putte ham i barnevognen, men nogle dage vil han ikke sove der. til gengæld kan jeg få ham til at sove i mine arme..

    så lader jeg ham sove i favnen.
    min teori er at så længe jeg jævnligt og ofte forsøger at få ham til at sove i vognen, så skal det nok komme. og indtil da, får han søvn hos mig. jeg synes det er vigtigere at han får sovet om dagen, og vænner sig til at sove om dagen, end at vi slås om barnevognen..


  • #3   8. nov 2011 ACS : Lige præcis min tanke - er det det værd ? Hun mister jo hendes søvn ved det da hun er umulig at putte igen og så er vi inde i en meget ond cirkel med en pylret tøs resten af dagen og aftenen .

  • #4   8. nov 2011 Selma sover også meget meget lidt i sin barnevogn... hun er generelt ikke den store sover om dagen... hvilket jeg siger nu, hvor hun har sovet 2 timer inde i sengen... men det er altså også så meget en sjældenhed, at jeg har været inde og tjekke at hun trækker vejret flere gange.



  • #5   8. nov 2011 Min datter gad heller ikke barnevognen, så hun har stort set altid sovet inde herhjemme.

    Men i dagpleje der ville hun meget gerne sove i barnevognen smiley

    Tror ikke jeg ville tage det så tungt, gør hvad der passer bedst til Emma smiley

    (FANTASTISK navn til en prinsesse forresten smiley


  • #6   8. nov 2011 Jeg er måske lidt hård der, Marie SKAL ud og sove hver dag og vågner hun der ude, bliver hun putte ud igen

  • #7   8. nov 2011 Problemet ligger i at Emsen simpelthen ikke kan finde ro hvis først hun er vågnet derude .

  • #8   8. nov 2011 christina,
    hvad så hvis barnet nægter at sove?

    jeg gider ikke bruge mere end 1-1½ time på at putte, når jeg ved han er træt og skal sove..


  • #9   8. nov 2011 Enig med ACS. Hvis barnet sover bedre indenfor er der da ingen grund til at putte dem i barnevognen?

    Jeg vægter klart en god lur fremfor en dårlig lur i det fri smiley


  • #10   8. nov 2011 Så vigtigt kan det friske luft sq ikke være smiley

    Vi prøver at lærer Emma at falde i søvn af sig selv men indtil videre er det ingen succes !

    Nogle der har nogle tricks ???


  • #11   8. nov 2011 Hvad med at lære hende at sove i liften først indenfor og så flytte den ud i barnevognen?

  • #12   8. nov 2011 Vito sover bare ikke særlig meget, og så er han også stædig..

    De der gængse tricks virker ikke..

    I søndags vågnede han kl 03 efter at have sovet i 7 timer. Så sov han en halv time mellem 06 og 07 og en halv time mellem 09 og 10.
    Han sov ti minutter i bilen omkring kl 15. Så kørte jeg op til en veninde, det tog en time, men han snakke hele vejen. Så sov han 20 minutter mens vi kørte hen til en anden veninde.
    Der tog han en blunder på 10 minutter i mine arme, og var ellers vågen og rimelig frisk hele aftenen.. Kl 22 da jeg satte ham i autostolen, faldt han dog i søvn på 3 minutter.
    Men altså en hel laaang dag med kun ca. 2 timers søvn..

    Han sover ikke meget, og han er stædig, så hvis han ikke vil sove, så VIL han ikke sove.


  • #13   8. nov 2011 Hun kan sq ikke være i lift længere smiley
    og hun har faktisk aldrig været særlig stor fan af den .


  • #16   8. nov 2011 hejsa

    har ikk lige læst hva alle skriver men jeg har selv haft svært ved få min emma til sove om dagen og sær i barnevognen..

    fik så afvide af en dagpleje mor jeg skulle holde med gå hende i søvne så det holdte jeg med også skulle keg prøve lille en af mine brugte bluser ind til hende og det hjalp også sørge for det ikke er for koldt eller varmt hos hende tro det tog mig en mdr tid inden hun lærte og sove til middag så nu sover hun 3-4-5 timer til middag men det kræver en del tålmpodighed

    held med det


  • #17   8. nov 2011 Kan du ikke få hende til at sove UDEN at du triller hende i søvn? For det er et typisk problem, at de vågner kort efter at vognen er stoppet, hvis den trillede da barnet faldt i søvn. Ligesom de ofte vågner når bilen stopper, hvis de er faldet i søvn mens den kørte..

  • #18   8. nov 2011 Nej det er også forsøgt flere gange . Hun vågner stadig og skriger .

  • #19   8. nov 2011 Hvis man gerne vil have at barnet får frisk luft, kan man jo bare åbne vinduet i værelset, det gør jeg herhjemme, netop fordi hun er umulig at få til at sove derude når vognen står stille.

    Men som nævnt, så vælger man jo sine kampe.


  • #20   8. nov 2011 Ja og jeg tror sq jeg dropper det ! Vi flytter i noget nyt om 14 dage og måske jeg vil kæmpe den første måned - ellers er der altan dør og så må den åbnes ! smiley

    Tak piger ..


  • #21   8. nov 2011 Marie skreg også til at starte med og brugte tit 3 timer på at få hende til at sove og det har jeg kun glæde af nu, hun sover ude fra ca 11 til et sted imellem 15 og 17! Jeg tror på de har godt af at komme ud og sove men hver sin mening c";)

  • #22   8. nov 2011 Har fra dag 1 haft samme 'problem' med silke.. Efter sidste vinter
    , dagligt at ha gået rundt med hende 2 timer i bidende kulde for at hun ku sove (vågner STRAKS vognen står stille) har jeg nu bare accepteret at hun sover bedst inde, og det får hun så lov til.. Uden prob.


  • #23   8. nov 2011 Christina-- Der er ingen der betvivler at det er sundt at sove ude. Men jeg personligt, vil bare ikke kæmpe med mit barn for at det skal ske. Jeg kan godt overleve at det kun er nogle gange det kan lade sig gøre.

  • #24   8. nov 2011 Julie,
    det handler ikke om manglende rutiner, eller en overtræt baby. Det handler om at han ikke VIL sove..

    Og når først han er nået dertil, hvor han ikke vil, er der ikke andet at gøre end at lege videre..


Kommentér på:
At sove i løbet af dagen !

Annonce