{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Hvor mange børn vil i have/ har i?? {{forumTopicSubject}}


Hej BG smiley

Jeg har altid sagt at jeg skulle have 3 børn, og manden sagde at det var fint med ham, smiley Han ville nok selv have valgt 2, men 3 var også super..

Så skete der det at jeg blev gravid med Agnes, og det var en FORFÆRDELIG graviditet, hvor jeg sagde til min mand, at jeg IKKE ville gå det igennem igen, men på den anden side ville jeg heller ikke have at hun skulle være ene barn, og jeg ville jo gerne have et par stykker mere, smiley

Da Agnes så kom ud, sagde jeg til min mand, at vi SKULLE have en mere, men KUN en mere.. Jeg blev gravid da Agnes var 6 måneder, hvilket var planlagt, og jeg gik 8 uger hvor jeg havde det SÅ DÅRLIGT, og ikke nok med det, så mistede jeg barnet lidt efter smiley Hvilket gjorde mig i tvivl, om jeg ville gå igennem det igen..

Men ønsket om endnu et barn, var selvfølgelig større, en både sorgen over at miste, og smerterne ved graviditeten.. Jeg er nu gravid med lillebror, og jeg har lagt tingene på bordet, og sagt til min mand, at vi IKKE skal have flere.. ikke kun fordi graviditeten er ALT for hård for mig, og jeg ikke vil igennem det igen.. Men også af den simple grund, at jeg ofte er syg, og gerne vil have mest muligt overskud til mine børn..

Jeg kan gå og kigge på folk med 3 børn nede i byen, og så må jeg være ærlig at sige at jeg tænker "Puuhaa' godt det ikke er mig" - dette er ikke ondt ment, børn er fantastiske.. Men jeg har bare ikke overskud til det, 2 er nok for mig.. Jeg vil også gerne have råd til at tage på ferie, og kunne forkæle mine børn så meget som muligt, og det er selvfølgelig sværere jo flere børn man har smiley

Derudover har jeg den ide, at 2 børn, er en til hver hånd, og det passer jo meget godt smiley

- MEN MEN MEN, selvom jeg er fast besluttet på dette, er det virkelig trist, og jeg føler mig faktisk ked af at det skal være sådan.. Nu er det jo sidste gang jeg er gravid, og selvom det jo er forfærdeligt med hensyn til min sygdom, er det virkelig trist at jeg ikke skal have tyk mave igen, opleve glæden ved det at vente endnu et barn, spændingen omkring om det er en pige eller dreng, hvad hun/han skal hedde, opleve babyen vokse op, duften af et spædbarn, osv. osv. smiley

Så det er med at nyde dem man har, smiley

Men man bliver vel også nødt til at stoppe på et tidspunkt, og det er vel altid hårdt, .. Jeg ved bare med mig selv, at 2 er det magiske tal her, smiley Så nu ville jeg hører jer om hvor mange i vil have, eller har?? Og hvad grunden til at det skal være netop det antal??

Håber ikke at nogen bliver stødt af at jeg har det sådan, og har intet ondt at sige om dem som gerne vil have mange børn? Det er jo ikke fordi det er dårligt, eller børnene er vildere af den grund.. (har selv 4 søstre) Men jeg har bare ikke lyst til det smiley

Undskyld det blev lidt langt, havde bare brug for at dele mine tanker med nogen, smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange børn vil i have/ har i??
  • #1   16. nov 2011 Vi har 2 piger og jeg ville gerne have 2-3 stykker. Manden ville ikke have noget imod 3-4 stykker. Nu må vi se smiley

  • #2   16. nov 2011
    Min mand vil også gerne have 3 børn, så derfor har vi valgt at sige at vi ikke skal have flere børn nu, men at vi kan tage det op igen om 6-7 år, smiley SÅ det er jo det gode ved at være så ung, nemlig at vi har masser af tid til at få en mere,


  • #4   16. nov 2011 jeg har 3 fantastiske tøser og ville da gerne have 1 til

  • #5   16. nov 2011 Lige præcis det er vi os glade for smiley Men jeg havde det os sådan at da jeg var gravid med nr 2 og havde fået hende og det hele, at det var PERFEKT, skønt, dejligt og som du selv siger , en til hver hånd, men jeg tror det kun lige er i graviditeten og det første stykke tid med baby, for så bliver man altså skruk igen, det er naturligt, man må vare prøve at "styre" det smiley For ja, jeg VILLE kun have 2 men det har ændret sig nu smiley

  • #7   16. nov 2011 M & S : Thi hi ja jeg ville skam heller ikke klage over endnu en hurtig fødsel, havde jeg haft en HELT forfærdelig lang fødsel skulle jeg nok blive skræmt lidt af det, men det havde jeg ikke, så ja, jeg ville os gerne nuppe en mere i samme stil smiley

  • #8   16. nov 2011 vi har 4 stk 2 af hver 16-13 og 7år og 2 år.

  • #9   16. nov 2011 vi har 3 og jeg har altid gerne ville have 3+ børn, dog ikke så tæt som de ligger hehe men sådan er det blevet. blev også gravid med nr 3 da nr 2 var 6 mdr. og det var bestemt ikke planlagt, men nu kunne jeg ikke forestille mig det anderledes smiley og jo den med en til hver hånd, men igen mig og manden har jo 4 hænder til sammen smiley

    jeg synes også det er svært med den sidste baby, altså at sige nu er det slut, det er lidt trist, men igen man blir nød til at stoppe på et tidspunkt smiley og muligvis jeg blir mega skruk om nogle år når de alle er større, men så ville jeg måske også synes det var lidt "synd" for efternøleren.

    men mit ks med nr 3 gik helt i kage, så tro ikke min krop ville kunne klare en graviditet mere og manden er også blevet steriliseret, så der er jo ligesom lukket.

    men selvom vi er 5 så mangler vi ikke nget og børnene gør heller ikke og vi kommer stadig ud og spiser, ferier, legeland osv. smiley


  • #10   16. nov 2011 Vi har tre og snakker meget om at gå igang med at lave nr 4


  • #11   16. nov 2011 venter den første og vi vil gerne have 2 MEDMINDRE det er en dreng næste gang også, så kunne vi godt overveje en nr 3 smiley

    jeg har selv 2 søskende og jeg ved bare at tallet 3 er ret svært, da den midterste normalt bliver holdt udenfor. sådan var mig og min bror mod vores søster.
    så hvis jeg skal have nr 3, så skal det være en efternøgler smiley


  • #12   16. nov 2011 Puha , det kommer an på hvad dag du spørger !

    Nogle dage ska Emma være enebarn , andre dage er drømmen stadig at få en eller 2 mer ,


  • #13   16. nov 2011 Har 1 barn nu, og vi er meget enige om at vi skal have 2 børn i alt smiley Og vi vil meget gerne den næste kunne blive en lille pige, 1 af hver ville være allertiders smiley Og vil gerne have dem tæt på hinanden, altså ikke for tæt, men når Malthe nærmer sig de 3 år så går vi nok i gang smiley Så har vi tiden, pladsen og økonomien til to børn smiley Og så synes jeg de får mest glæde ud af hinanden (der er selv en del år mellem mig og mine to søskende, og vi har ikke haft så stor glæde af hinanden..)


  • #14   16. nov 2011 Har 4 dejlige unger, tre drenge og en pige og med dem mener jeg, at jeg har doneret nok til fremtiden smiley

    Drengene er 17, 15 og 15, mens prinsessen kun er 2½.
    Ville egentligt ikke have flere efter drengene, men ønsket om en prinsesse blev for stort og vandt - heldigvis for det smiley



  • #15   16. nov 2011 Vi har kian , og jeg vil gerne have en til og så må vi se derefter. Har selv tre yngre søskende, men vil højst have 3.

  • Michélle B
    Michélle B Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 100
    #16   16. nov 2011 Vi har ingen endnu - og jeg ønsker mig kun en :O)

    Jeg lider af migræne, piskesmæld og kroniske smerter i alle muskler, og må ikke tage min medicin mens jeg er gravid - ergo skulle jeg stoppe allerede inden vi begyndte på projekt-baby, så det er ik helt let, og kan mærkes på overskudet..
    Så tror at en graviditet, og et barn vil være hvad jeg ka overkomme :O)


  • #17   16. nov 2011 vi venter nr 2 , og det vides ikke om vi vil have flere smiley altså vi udelukker det ikke , men det er heller ikke planlagt, skal der komme en nr 3 engang skal det være om laaang tid, altså lang som i om 7-8år, bare inden jeg bliver 30-31 år ( så har 9 år at løbe på=)

    lige pt tænker jeg hver morgen, det her, hende i maven er sidste barn! - men det er jo bare mens jeg kaster op, hver morgen *Gg*


  • #18   16. nov 2011 Ikke læst alle (:
    Men jeg Venter min 2. og vil gerne have to mere lige efter hinanden om 6års tid. Når manden er fundet, og uddannelse er overstået (:

    Jeg har altid ønsket mig en stor familie, og faktisk er det en a de ting der betyder meget for mig at få (: Men jeg har også haft to fantastiske graviditeter, og indtil videre 1 fantastisk fødsel (:


  • #19   16. nov 2011 Vi har 4 børn, 2 piger og 2 drenge:-) Skal ikke ha flere sådan lige umiddelbart, men vi taler da begge to om at de måske kunne være meget hyggeligt med en enkelt eller to mere smiley
    Men tror vi stopper ved de 4..


  • #20   16. nov 2011 vi har ingen i nu. men vi har planer om 2 børn..
    projekt baby er lige sat igang:-) glæder mig til at stå med en positiv test i hånden:-)


  • #21   16. nov 2011 Har to nu og vi skal ikke have flere. Jeg syntes to er passende for os. Jo det sikker da i hjertet at Jonathan er min sidste baby, men en vil jo være det.

  • #22   16. nov 2011
    Tak for alle jeres svar smiley

    Jeg må også være ærlig at sige at jeg har brug for noget "Marie-tid", i stedet for kun at være på barsel de næste mange år smiley .. Jeg går hjemme sygemeldt, pga. graviditeten, og bagefter starter barslen så igen, smiley Og jeg nåede kun at gå 1 måned i skole, fra sidste barsel, til jeg blev sygemeldt, ..

    Jeg nyder selvfølgelig at jeg har masser af tid til min datter, og til lillebror når han kommer, smiley

    Men glæder mig MEGET til at blive færdig med studierne, så jeg kan komme ind på jordemoderuddannelsen, og have et arbejde jeg virkelig brænder for smiley


  • #23   16. nov 2011 Agnes'

    Det kan jeg alt for godt sætte mig ind i (: Jeg var slet ikke færdig med min Barsel da jeg blev gravid, Men valgte at starte skole alligevel fordi jeg havde brug for der skete andet end bare at gå hjemme (Min barsel ville have sluttet 17 sep, startede i skole i aug).

    Jeg har rigtig meget fravær pga a graviditeten osv Men ikke desto mindre går jeg i skole og kommer ud i en hverdag. og nu går jeg så på barsel her 2 dec. Men de få måneder har alligevel været nok til jeg var klar til endnu en omgang barsel hvis du forstår xD


  • #24   16. nov 2011 Vi har to med nr 3 på vej. Jeg vil gerne have 4 men manden siger stop ved 3.

  • #27   18. nov 2011 Vi har 2 fantastiske drenge og der er ingen planer om flere lige foreløbig.
    Vi har ikke udelukket det endnu, men der er flere ting der skal være på plads endnu..

    Jeg skal igang med en uddannelse til august når min barsel slutter og vi skal have et andet sted at bo. Vi har kun soveværelset og et børneværelse der hvor vi bor, og det er jo ikke ligefrem nok hvis man skal have 3 børn..

    Jeg ønsker mig også en lille pige, men man skal jo ikke bare sætte et barn i verden fordi man gerne vil have en pige, så nu ser vi om 3-4 år hvordan det ser ud og om der er tid og overskud.


Kommentér på:
Hvor mange børn vil i have/ har i??

Annonce