{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

hvad siger man.... {{forumTopicSubject}}

Hej
Har mødtes med min nye mødregruppe for første gang i dag.

jeg træder ind af døren, sammen med en af de andre mødre og lige da vi kommer ind- kigger vi på hinanden og overvejer begge et kort øjeblik at gå igen. FØJ hvor der stank af gammel askebæger og røg.... nå vi gir det en chance og går ind.
I stuen sidder denne mor med sit lille barn på armen og ryger......
hun slukker dog, men lader askebæger og smøg være på stuebordet hvor vi skal sidde.
Hvordan håndterer man denne situation pænt?
jeg har faktisk ikke lyst at komme hos hende igen, da jeg er ret hysterisk med røg i nærheden af min pige på 9 uger.... min egen mand vasker fingre når han har været UDE at ryge, inden han tager hende....
Hvad gør man i en mødregruppe hvor hun er den eneste ryger? man kan jo heller ikke forhindre folk i at ryge i deres eget hjem, men burde man ikke tage hensyn når man inviterer mødre med nyfødte eller er det mig der er galt på den? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad siger man....
  • #1   2. dec 2011 Vi er selv begge eks rygere, dog også udenfor, men jeg ville sige, kan vi aftale at du enten lufter meget ud inden vi kommer og ikke ryger inde lidt tid før og mens vi er der eller at vi kun mødes ved os andre.

• #2   2. dec 2011 der ville jeg melde klart ud.

ingen røg når mit barn er der, ingen fyldte askebægre og godt udluftet.

en fra min mødregruppe ryger også, men altid udenfor og der er aldrig den mindste lugt af røg hos hende.

• #3   2. dec 2011 Da jeg startede i mødregruppe, lagde vi ud med at lave nogle spilleregler.
    - Ingen rygning når børnene var til stede (vi var to rygere, som dog begge var vant til at gå udenfor)
    - Ingen husdyr indenfor (den ene var totalt allergisk overfor alle pelsdyr)
    - Kunne man ikke komme gav man besked
    osv.osv osv.

Jeg syntes det varrart, fordi vi var fem personer som ikke kendte hinanden i forvejen, så fik vi ligesom klarlagt, hvor hinandens grænser gik.

Næste gang I mødes, synes jeg du pænt skal sige, at du godt kunne tænke dig, at I lavede en form for "regler" for, hvordan jeres mødregruppe skal være. Så kan du jo lægge ud med at sige "jeg har ikke noget imod at folk ryger, men jeg vil ikke have der bliver røget, når mit barn er der" eller noget i den retning.
    Vi lavede f.eks. også en regel om, at dender lagde hus til ikke skulle søger for brød osv, det tog en af de andre med, og så lavede vi også den aftale, at vi accepterede hvis der var lidt rodet osv. var det lidt for meget var vi ikke blege for, at hjælpe med at få gået en tur med støvsugeren osv.

• #4   2. dec 2011 Gud, jeg havde slet ikke tænkt på at man naturligvis kan komme i mødregruppe med en ryger.
    Der er ingen i min gruppe, men jeg ville nok meddele at mit barn ikke skal komme hvor der bliver røget, og hvis det er et problem, ville jeg sppringe over når det var hos dem.
    Jeg er aldeles hys med det, nok fordi jeg ikke selv kan holde røg ud, så føler jeg at det må være endnu værre for små babyer.

• #6   2. dec 2011 Føj!
    Hvis i skal have det til at fungere så må i lave nogle regler sammen smiley

• #7   2. dec 2011 Jeg ville også melde klart ud. Jeg var ikk gået ind, og jeg er endda selv ryger, men er også meget hys. Her blir der røget udenfor

• #8   2. dec 2011 Jeg er selv ryger, men ryger udenfor og har altid gjort det.

Jeg havde spurgt pænt om der kunne blive luftet ud, og så havde jeg sagt at jeg helst så at der ikke bliver afholdt mødregruppe i et rygerhjem. Jeg gør meget for at min søn ikke skal udsættes for passiv rygning, så derfor ville jeg heller ikke komme i et hjem hvor der blev røget indenfor.
    Var denne mor så blevet sur, eller vred, ja så er det ikke mit problem. Jeg tænker på mit barns bedste.

Kommentér på:
hvad siger man....

Annonce